Spring naar bijdragen

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 13/11/2018 in all areas

  1. Fijne feestdagen Jeepers, en een gezond en gelukkig 2024 toegewenst!
    3 points
  2. Nieuwe Smittybilt voorbumper met bullbar geplaatst. Volgende klus LPG tank wisselen. Deze is behoorlijk verroest en al 2x bij de APK door de keurmeester aangegeven als opmerking.
    2 points
  3. Wat ik nu toch heb, ik snap er niets van. Gisterenavond laat was ik na het werk nog even tanken met de Jeep. Omdat ik moe was, lette ik even niet goed op en gebruikte mijn Jeep Club pas in plaats van mijn bankpas. Het apparaat vroeg gewoon zoals altijd mijn pincode en daarmee kon ik gewoon tanken! Staat mijn bankrekening dan gekoppeld aan mijn Jeep Club lidmaatschap? Nu heb ik net op de bankrekening gekeken en het is niet afgeschreven! Weet iemand hoe dat kan? Komt die afschrijving nog? Of betaalt de Jeep Club nu de rekening? Dat wil ik niet. Of moet Shell nu betalen? Dat vind ik iets minder erg..... Ik snap er niets van en hoor graag hoe dat kan. Doe maar een Pb tje als je meer weet want het is natuurlijk niet de bedoeling dat iedereen gaat tanken op kosten van de Jeep Club of Shell. Siert.
    2 points
  4. Tijdje terug een split bench gekocht omdat mijn derde kind aanstaande is. Deze was natuurlijk in staat van ontbinding maar de bekleder heeft deze vakkundig hersteld. Nu biedt de cj plek voor 2 volwassenen en 3 Kids. Gister even gemonteerd en nu wachten op goed weer..
    2 points
  5. Na 5 jaar in de hoek te hebben gestaan afgelopen zomer besloten de xj klaar te maken voor DJC2020. Werk zat hem in de voortrein. Dana30 hp geplaatst en voorzien van wj knuckles, tierod flips en wj remmerij(akebono's), heb deze swap al eerder op de zj uitgevoerd. De week voor djc probleemloos door de apk. Na aanwezig te zijn geweest op 5 edities djc dit jaar voor het eerst met een jeep, tot groot plezier van de kids. Hebben we toch maar mooi mee gepakt in deze tijd.
    2 points
  6. Hier alsnog een foto van de bumper😉
    2 points
  7. Eerst even voor Yur1: Check even Tyra in Bunschoten. Die kunnen alles leveren en maken en monteren ook uitlaten. Dan MJay: De FlowMaster 44 is een demper. Die hangt bij een ZJ voor de achteras. Vanaf de demper loopt er een pijp over de achteras naar achteren en daar zou je, afhankelijk van de dikte van die pijp, elk eindstuk op kunnen monteren. Ik begrijp dus je vraag niet of er een sierstuk bestaat dat op de FM44 past. Die twee staan, in mijn ogen, los van elkaar. Ik ben prima tevreden over mijn Kolak 3" systeem. Echter, er zijn twee puntjes: - Die Flowmaster Super 50 vind ik net te veel van het goede. Ik heb al een maatje stiller liggen (de FlowMaster 70, 53072, gekocht bij Tyra) alleen die moet nog geinstalleerd worden. - Bij de montage van de headers hebben we er niet voldoende op gelet dat we die zo hoog mogelijk hebben gemonteerd. Dat zal wel cm-werk (of mm-werk) zijn, maar nu komt bij flink gasgeven de header tegen een van de controll arms aan. Dat moet ook nog gefixed worden. Verder ben ik in staat om op een mooie dag de auto te starten en er gewoon op mijn stoeltje naast te gaan zitten om te genieten van het geluid 😂
    2 points
  8. Hierbij wat foto's van afgelopen zaterdag de 21 december. https://pd2rkg.com/2019/12/21/jeep-club-nederland-21-december-2020-remember-the-rebel
    2 points
  9. zijn al weer ff terug, maar is goed bevallen. ruim 5000 km in 3 weken. Denemarken overtocht naar Noorwegen, stuk noordelijk gereden tot Flam en Gudvangen, vandaar afgezakt naar Zweden, via Oslo naar de oostkust afgezakt naar het zuiden en via de brug bij Malmo weer naar huis.
    2 points
  10. Wij kunnen er wel zijn - nieuwe is gisteren geleverd - toch een beetje trots
    2 points
  11. Weer een stap verder, dakdragers van RhinoRack gemonteerd. Niet voor deze vakantie, maar gelijk ook de afneembare trekhaak van brink vervangen door een vaste verlaagde van ASP eberle. (De afneembare zat te hoog voor de sleurhut) Gelijk de nummerplaat zo hoog mogelijk gemonteerd en een cm of 3 van de bumper afgezaagd, afgewerkt met een zwart kunststof hoekprofieltje. Tevens tent gereserveerd en overtocht geboekt van hirtshals naar kristiansand. Nu nog grof een route plannen, maar de basis staat 😉
    2 points
  12. Ondertussen wat wijzer geworden, bij een verhuurbedrijf van daktenten in Baarn geweest. Goede uitleg gehad, en bij het zien van de tenten overstag gegaan. Zijn van plan een ruime tent te huren , die goed op de 2 deurs past. iig niet te klein dus bij minder weer wel wat leefruimte. Ook gelijk een dakdraag systeem besteld, en gisteren binnen gehad. Een backbone systeem van Rhino Rack, nu nog ff wachten op wat beter weer voor de montage. Rest nu nog ff verlof goedgekeurd krijgen, tent reserveren en overtocht plannen 😊 Route eerste deel al een beetje in beeld, via noord Denemarken naar zuid Noorwegen. Van daar uit stukje naar noord/west, deel kust en langs Fjorden oostwaarts naar Zweden. maar dat duurt nog ff 😉
    2 points
  13. Dat is een mooie combinatie. Dit is de onze:
    2 points
  14. Wij rijden al jaren met de BFG AT onder onze “straat” Jeeps, zomer en winter. Deze hebben ook de 3Peak Mountain Snow Flake classificering. Gemiddeld rijden wij er 75.000km mee voor dat ze aan vervanging toe zijn. Fijne band zowel in natte, droge, sneeuw en lichte offroad omstandigheden. Wel iets meer afrolgeluid en rolweerstand dan een straatband. 235/45R19 is wel een incourante maat, je zou kunnen overwegen naar een meer gangbare maat te gaan. Zelfs bij een grote Duitse bandenboer vindt ik er geen met all-seasons, alleen winter of zomer band. https://www.offroadreifen.com/programme/tire_by_size.php
    2 points
  15. Bijgevoegd een foto van mijn jeepie.
    2 points
  16. Ik heb mn jeep verkocht ik stond voor de keus een elektrische jl of wat anders vond de prijs voor een jl die in de toekomst met de motor keus voor mij niet aantrekkelijk was een porsche 911 turbo cabrio gekocht en zeer blij met de keus dus ieder veel succes gewenst met jullie hobby en na 20 jaar kan er bij mij een slotje op 👍
    1 point
  17. Het smelten van de zekering zelf, de behuizing dus, is vrijwel altijd een indicatie van een te hoge weerstand ergens heel dicht bij de weerstand. Daardoor onstaat er een veel hogere stroom dan bedoeld en die smelt de zekering. Denk aan gecorrodeerde contacten of zoiets. Je moet de oorzaak in de zekeringkast en op de plaats van deze zekering zoeken! Ja en wel even kijken of dat plastic ergens tussen is gelopen. Wel zo handig om de boel schoon te houden en niet op andere plek ook weer te hoge weerstand te veroorzaken
    1 point
  18. Crossbars gemaakt van aluminium koker en RVS beugel. Klein stukje epdm tegen beschadigingen en schuiven. Vrijdag de daktent ophalen😀
    1 point
  19. Ik zou de massa draad en de massa punten van body naar motor eens goed nazien. Roost vorming of slechte kabelschoen. Ik heb zo al twee keer mensen geholpen die bij de garage al een vermogen kwijt waren aan vreemde storingen.
    1 point
  20. Geen probleem. Zodra ik m doorheb ga ik eerst de bandenmaat instellen. Ik begrijp dat je dan ook de schakelmomenten van de automaat daarmee aanpast. Wat ook kan is pcm aanpassen als je last hebt van flikkerende led koplampen. Nou, ben benieuwd..
    1 point
  21. Meestal komt dat door een verkeerd model trekhaak. Klaas648321.
    1 point
  22. Hallo Herman, welkom op het forum. Heel simpel gezegd is groot onderhoud alle vloeistoffen en filters vervangen, diverse punten smeren en controleren van bewegende delen en controleren van de slijtage delen. Voor uitgebreide controle-lijsten en intervals kun je het beste de FSM (Factory service manual) raadplegen... Daar staat ook de juiste vloeistoffen en hoeveelheid vermeld. Je kan ook even je kenteken invoeren op de website van Kroon Oil voor de juiste vloeistoffen en hoeveelheid.
    1 point
  23. Ik hoop dat het jou lukt. ik heb dit ook eens geprobeert met mijn xj 1996, ik moest een verklaring van de fabrikant hebben volgens de RDW. dit is tegenwoordig fiat maar die wisten niet eens wat een XJ model is😪. zelfs contact gehad met een dealer in USA en deze vond het maar onzin want daar mag elke cherokee gewoon veel trekken. ik heb me erbij neer gelegd, maar als iemand een makkelijke oplossing kan vinden ga ik ook weer proberen. Succes... gr. john
    1 point
  24. Intussen heb ik een nieuwe huisgenoot. Dit maal een Jeep Cj7 Laredo Chestnut Brown. Ik had die overgenomen van een Nederlander. Een echte surviver, volledig origineel, niet verhoogd, geen winch. Volledig zoals die uit de fabriek kwam. Vriendelijke man en correct alles geregeld. Was een beetje een risico want de Jeep is niet lopend gekocht . Volgens de verkoper was er enkel een probleem met de carb. Dat klopte ook, na het overzetten van een carb uit een andere jeep starte de nieuwe telg vlot. Eerste een beetje roken en sputteren omwille van de oude benzine. Na een beetje regelwerk aan de carb en wachten tot de motor wat warmer werd liep die goed en had een mooie oliedruk. De jeep heeft een beetje patine maar met een poliermachine komt dit wel in orde. Helaas was de bodem onder het tapijt nogal roestig en moest hersteld worden. Twee nieuwe vloerpannen besteld vooraan en een achterse geleend uit een Yj tub, wat laswerk (door vriend uitgevoerd) en alles zag er al beter uit. Nu moest de binnenzijde nog terug in de originedle kleur overspoten worden. Enkele spuitbussen op kleur besteld bij Mammout Coatings en spuiten maar. Dit weekend wordt de tweede laag aangebracht en kunnen de gereinigde tapijten/interieur er terug in. Voor de carburateur heb ik een revisiesetje nodig. Zal dit in volgende link voldoen? https://www.ap-performance.be/revisiesets-weber-carburateur/32/36-dgav Hier nog enkele foto's van de jeep :
    1 point
  25. Ik bestel vrij veel bij Rockauto in Amerika. Ondanks invoerrechten en BTW nog altijd goedkoper dan in EU.
    1 point
  26. Dus met warme olie en stationair bijna tot geen oliedruk? Warme olie is dunner, dus minder druk. Als dan ook een beetje slijtage optreed (3 ton) is die druk al snel weg.... Dat is het makkelijke antwoord..... Oliedruk met stationair en warme motor is 10-13 Psi Oude olie geeft eerder lage druk bij warme motor. Dus eerst olie en flilter verversen! Gebruik de juiste soort! Dan kan de sensor of het metertje nog wat afwijken, deze kan je checken door een mechanische oliedrukmeter tijdelijk aan te sluiten. Druk goed, dan sensor vervangen. Kan ook nog de oliepomp te weinig opbrengst geven of de drukregelaar in de pomp vervuild zijn. Of toch zoveel slijtage in de lagers dat de druk snel weg is. Dit kan nog een hele poos onderdrukt worden door een groot volume pomp te monteren. Maar dan zul je misschien over een 50.000km eens aan verse lagerschalen moeten gaan denken....
    1 point
  27. Ik kwam dit tegen op youtube. Ga ik eerst proberen. Wie weet werkt dat ook.
    1 point
  28. Als een JKU geharde klepzittingen heeft is dat niet nodig. Dit had ik wel in mijn Daf YA126 maar die heeft dan ook geen geharde klepzittingen, deze zouden anders na verloop van tijd inbranden volgens de gasboer.
    1 point
  29. "spoorverbreders wrangler YJ 1992" deze waren het
    1 point
  30. Maar snappen jullie dan niet dat dit een uniek exemplaar is? Rechts gestuurd, Engels kenteken, 4 cilinder enz. Daar hoeft niet veel tekst bij, dat wordt dringen bij de verkoop!
    1 point
  31. RVS uitlaat laten maken bij de overbuurman; NM Parts. Blij mee. Zoals gevraagd geen herrie en geen chromen uitlaatstukkies, maar lekker stealth.
    1 point
  32. Ik merk niet echt vermogenverschil, maar daar let ik ook niet op en daar hoopte ik ook niet op bij aanschaf. Mijn oude uitlaat was gewoon op en ik wilde iets speciaals voor mijn auto. Ik heb even opgezocht, ik heb €1186 betaald aan Kolak (dus uitlaat compleet + verzendkosten), €188 aan btw en invoerrechten en ik denk €600 aan montage (zaten wel wat andere dingetjes ook bij), maar een eind richting de €2000 ga je sowieso. Als je een 2,5" eindpijp neemt moet je dus ook een 2,5" sierstuk nemen. Die zijn vast wel te vinden, 2,5" is een standaard maat. In principe komt mijn Flowmaster 50 nog beschikbaar, dus als je interesse hebt hoef je alleen een Kolak zonder demper te bestellen.......
    1 point
  33. Ik hoor het al een ras echte liefhebber je hebt t goed voor elkaar
    1 point
  34. Voordeel van verplicht thuis zitten, dan doe je vrij nutteloze dingen.. De hele dag bezig geweest om "het beest" te polijsten.... k*t klus maar dan heb je ook wat! alsof ie uit de showroom komt.
    1 point
  35. Is het wiellager nog wel goed? Je zegt als je de rem al beetje intrapt is het weg dat kan want dan zou het wiel zegmaar weer recht in lijn lopen en als je hem dan weer loslaat zou hij zo gezegt weer kunnen slingeren. Dit geldt ook bij insturen doordat er dan meer zijwaartse druk op komt te staan.
    1 point
  36. Feit is dat het officieel niet mag. Dat velen het wel doen en dat handhaving ontbreekt maakt niet dat het opeens wel is toegestaan. Ik weet dat jij zendamateur bent (ikzelf ook). Ik vind alleen dat je het hele verhaal moet vertellen en op basis daarvan kan een ander zelf de risico's afwegen. Vandaar mijn toevoeging.
    1 point
  37. Dan sluit ik vast in de rij aan om de scrambler te gaan bewonderen😍
    1 point
  38. Waarschijnlijk hoor je het verschuiven van de remblokken in de remklauw. Meestal veroorzaakt door inslijten van de gelijder.
    1 point
  39. normaal gesproken kun je gewoon ontluchten, en ontlucht jouw ABS gewoon met de rest mee. het is misschien wel verstandig om met een vacuum ontluchter te ontluchten, want als de hoofdremcilinder leeg is en je gaat pompen heb je kans dat deze stuk gaat.
    1 point
  40. Wat ook wil helpen is om de stick niet via een PC/Laptop te formatteren, maar via de radio. Als de radio deze optie ten.onste heeft.
    1 point
  41. Met pijn in mijn hart verkoop mijn zeer goed onderhouden Jeep Grand Cherokee 5.9 ZJ Limtied LX. De auto is ook geschikt om zakelijk als Youngtimer te rijden (35% bijtelling over reële waarde). Kleur: Platinum Metallic. De prijs is € 7950,-- De auto heeft al het onderhoud gehad en heeft niet alleen alle opties maar ook een hele reeks aan reserve onderdelen. De 5.9l V8 klinkt van zichzelf al geweldig maar door een speciale uitlaat en luchtinlaatsysteem nog donkerder en mooier. De auto is nooit off road gebruikt of is 'verprust' met LPG! Geen roest, onderkant als nieuw en nog vele jaren plezier! Trekhaak voor trekken van 3500 kg (op kenteken). Zeer net interieur met originele matten, kalfslederenbekleding, sunroof enz. Alle onderhoudsbeurten gehad (deels in eigen onderhoud). altijd de originele olie gebruikt voor assen en bakken. Bonnetjes aanwezig. - Nieuwe remschijven, remblokken en remklauwen (gereviseerd) - Nieuwe rembekrachtiger - Nieuwe koelradiator - Nieuwe Spanrollen - Full Bore 3" Uitlaat - AEM luchtinlaat met speciaal open luchtfilter en waterbestendige filterhoes. Origineel filter is aanwezig - Nieuwe koplampen en achterlichten (clear-red) met LED knipperlichten (heel subtiel), originele achterlichten aanwezig. - Nieuwe stuurpomp - Nieuwe stabilisatorstangen en -rubbers voor en achter - Mooie winterwielenset (Jeep Y-Spoke velgen) met nieuwe Nokian WR-SUV3 banden maat 235-70-r16h - Mooie zomerbanden set (originele 5-spaaks velgen van de 5.9 LX) met nieuwe Nokian Line Suv 235-70-r16h banden. - Volwaardig reservewiel (5 spaaks originele alu-velg) met ongebruikte band. Zeer veel onderdelen aanwezig, waaronder: - Volledige dakraam (de huidige klemt soms) - Attenne, Rubbers, Remklauwrevisieset - Haynes repair Manual - Startmotor, Stuurpomp, rechter buitenspiegel - Diverse slangen - Originele olie van Mopar enz. Opties o.a.: - Elektrische stoelen met geheugen (2 standen) - Twee sets sleutels met afstandbediening aanwezig - Startblokkering - Getint glas - Open dak (schuif/kantel) - Verwamde en elektrisch bedienbare buitenspiegels - Zwarte verlours hemelbekleding - Centrale portiervergendeling met afstandsbediening - Elektrische ramen voor en achter met kinderslot - Trekhaak (3500kg op kenteken) - Stuurbekrachtiging - (Kalfs)lederen bekleding met voor- en achter middenarmsteunen. - Orginele Infinity Gold stereo met cassetterecorder met aansluiting voor MP3, Iphone (via headphone jack)., Klinkt geweldig. Een auto voor de liefhebber en ik hoop ook dat die daar heen gaat. Auto is geschorst maar op eigen terrein wel proef te rijden. Meer info en foto's beschikbaar op aanvraag.
    1 point
  42. Hey die oranje Jeep heb ik een paar weken geleden zien rijden in Den Haag! Super mooie kleur, heb je misschien meer foto's? Wat betreft het gebonk, lastig te zeggen, kan van alles zijn. Kruisje, kogeltje, draagarmrubber.... Wat betreft het verhogen, hier zijn verschillende mogelijkheden voor. Het goedkoopst is om hem met pucks te verhogen, dan ben je met rond de €150,- klaar maar zit je op ongeveer 2,5". Je kunt ook een complete kit nemen, met veren, draagarmen, trackbars, schokbrekers, sja dan zit je al gauw op €2000,-....
    1 point
  43. Kentekenbewijs en aanvullingsbladHeeft u een auto met een kentekenbewijs waarop niet de maximale aanhangwagenmassa's (geremd en ongeremd) staan, dan heeft u voor het trekken van een aanhangwagen zwaarder dan 750 kg een aanvullingsblad nodig. Het aanvullingsblad is een inlegvel dat bij het kentekenbewijs hoort. Het document is het bewijs dat de trekhaak is goedgekeurd en vermeldt wat de auto maximaal aan geremd en ongeremd gewicht mag trekken en welke kogeldruk maximaal is toegestaan. Een eenmaal afgegeven aanvulling blijft geldig, maar wordt niet opnieuw afgegeven. Bij verkoop van de auto moet het document aan de volgende eigenaar worden gegeven. Voor een aanvullingsblad kunt u zich wenden tot de RDW. Deze instantie verstrekt dan een 'aangepast' kentekenbewijs, waarop het trekgewicht staat. De eisen die aan een trekhaak worden gesteld zijn de volgende:de trekhaak moet een typekeuring hebben. Dit staat op het typeplaatje van de trekhaak. Ontbreekt het typeplaatje, dan mag alleen een aanhangwagen worden getrokken die inclusief de lading niet meer weegt dan 750 kg. Bovendien mag de aanhangwagen inclusief lading niet meer wegen dan de trekkende auto op dat moment weegt. Dus een trekhaak met type plaatje monteren en die gegevens zenden naar het RDW. Als u gaat rijden met een aanhangwagen of caravan, is het wettelijk verplicht dat de gewichten geregistreerd staan in het kentekenregister van de RDW. Ziet u dat het trekgewicht in het kentekenregister, op het kentekenbewijs of op het conformiteitsbewijs niet klopt of ontbreekt, neem dan contact op met RDW Klantenservice. U kunt online uw voertuiggegevens bekijken. U vindt de gegevens onder het tabblad technisch > Wettelijke toegestane maximum massa's. Belangrijk Vóór 06-04-1998 werden de gegevens over het trekgewicht nog niet op het kentekenbewijs gezet. Toen werd er een inlegvel bij het kentekenbewijs afgegeven. Dit heet aanvullingsblad. Ik zou proberen gewoon deze eerst aan te vragen.
    1 point
  44. eerder zout 😉 Maar inderdaad balen voor de eigenaar...………….
    1 point
  45. Dag Kapitein, Het is mij niet gelukt om de originele draden in de auto te gebruiken. Dit werkte niet! Ik heb vanaf de radio nieuwe draden getrokken en zo aangesloten. Dit werkt nu prima.
    1 point
  46. niks met dakdragers en tent te maken, maar meestal hangt deze er achter tijdens onze vakanties 😉
    1 point
  47. Antwoord gekregen van Jeepdealer in Schinnen Je moet op de startknop drukken zonder de koppeling en rem in te trappen (anders start de motor) Hierna kun je alle functies bedienen zonder dat de motor loopt. Misschien dat ook andere Renegade bezitters hiermee geholpen kunnen worden.
    1 point


×
×
  • Nieuwe aanmaken...