Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 01/21/20 in all areas

  1. 1 point
    Op de vlotter unit zit normaal gesproken de zuigleiding naar de brandstofpomp en de retour leiding vanaf de carburateur. De beluchting gaat vanaf een separate aansluiting op de tank -via de rollover check valve- naar de charcoal cannister. De check valve sluit af, mocht de wagen op z'n kant gaan. Een veiligheids dingetje dus. De cannister is een emissie ding, er komen zo geen brandstof dampen in de buitenlucht. De koolstof in de cannister absorbeert de dampen, en staat deze later weer af aan de verbrandingslucht. Bij m'n 80er zat het er op, maar niet meer werkend, dus verwijderd. Bij de 86er idem..... De 80er had een stalen tank en de 86er heeft een kunstof tank, systeem was bij beide gelijk. De twee aansluiting heb ik met een kort slangetje doorgelust. Wel gezorgd voor een tankdop met beluchting.
  2. 1 point
    origineel lopen er 2 slangen van de tank naar de liquid check valve, (deze zit achter in het binnen scherm) vandaar gaat er 1 slang naar de canister ( deze zit bij de motor aan de bestuurders kant ) de canister is een grote ronde pot mat boven 4 aansluitingen. De benzine dampen lopen via liquid check valve naar de canister deze verzamelt de dampen en worden afgevoerd via de vacuüm poort van de carb of intake en tot ontbranding gebracht in de motor.
  3. 1 point
    Sensor unit heeft 2 aansluitingen de grote in voor de aanzuig en de kleine is voor de retour. Aan de linker bovenzijde van de tank zouden 2 aansluitingen moeten zitten voor de ontluchting, deze gaan naar een liquid check valve.


×
×
  • Create New...