Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 10/24/19 in all areas

  1. Na 5 jaar in de hoek te hebben gestaan afgelopen zomer besloten de xj klaar te maken voor DJC2020. Werk zat hem in de voortrein. Dana30 hp geplaatst en voorzien van wj knuckles, tierod flips en wj remmerij(akebono's), heb deze swap al eerder op de zj uitgevoerd. De week voor djc probleemloos door de apk. Na aanwezig te zijn geweest op 5 edities djc dit jaar voor het eerst met een jeep, tot groot plezier van de kids. Hebben we toch maar mooi mee gepakt in deze tijd.
    2 points
  2. Eerst even voor Yur1: Check even Tyra in Bunschoten. Die kunnen alles leveren en maken en monteren ook uitlaten. Dan MJay: De FlowMaster 44 is een demper. Die hangt bij een ZJ voor de achteras. Vanaf de demper loopt er een pijp over de achteras naar achteren en daar zou je, afhankelijk van de dikte van die pijp, elk eindstuk op kunnen monteren. Ik begrijp dus je vraag niet of er een sierstuk bestaat dat op de FM44 past. Die twee staan, in mijn ogen, los van elkaar. Ik ben prima tevreden over mijn Kolak 3" systeem. Echter, er zijn twee puntjes: - Die Flowmaster Super
    2 points
  3. Hierbij wat foto's van afgelopen zaterdag de 21 december. https://pd2rkg.com/2019/12/21/jeep-club-nederland-21-december-2020-remember-the-rebel
    2 points
  4. Intussen heb ik een nieuwe huisgenoot. Dit maal een Jeep Cj7 Laredo Chestnut Brown. Ik had die overgenomen van een Nederlander. Een echte surviver, volledig origineel, niet verhoogd, geen winch. Volledig zoals die uit de fabriek kwam. Vriendelijke man en correct alles geregeld. Was een beetje een risico want de Jeep is niet lopend gekocht . Volgens de verkoper was er enkel een probleem met de carb. Dat klopte ook, na het overzetten van een carb uit een andere jeep starte de nieuwe telg vlot. Eerste een beetje roken en sputteren omwille van de oude benzine. Na een beetje regelwerk aan d
    1 point
  5. Das een goeie. Die hoefde ik natuurlijk niet te hebben. Werkend betekent dan trouwens ook dat je binnen een indicatielampje moet hebben waaraan je kan zien dat het misachterlicht aan is. Een schakelaar met lampje lijkt mij daarbij te volstaan.
    1 point
  6. Tof van je Ab om steeds iedereen advies te geven!
    1 point
  7. ja klopt. Je kan het het ook zien. Mulieriemspanrol bestaat uit twee delen. Als hij kapot is zie je dat hij aan de ene kant (bovenkant) een spleet vertoont tussen die tweee delen. Zal even zoeken of ik daar nog een foto van heb. Geen foto meer van. Zal straks als de vrouw terug is even een foto maken en markeren waar de spleet te zien is.
    1 point
  8. RVS uitlaat laten maken bij de overbuurman; NM Parts. Blij mee. Zoals gevraagd geen herrie en geen chromen uitlaatstukkies, maar lekker stealth.
    1 point
  9. Hi Mjay, dat is nogal een verschil: alleen een demper of in plaats daarvan een geheel uitlaatsysteem incl headers. ik heb zelf een Flowmaster 44 op de 5.9, verder geen aanpassingen aan uitlaatsysteem. de Flowmaster 44 demper is wel duidelijk aanwezig. Voor het hele Kolak systeem ben je al gauw 1000 eur meer kwijt (import tax etc) en dan is dat nog zonder installatie. Wel beschik je dan over meer vermogen. Elders op dit forum zitten een paar niners met Kolak ervaring. mvg Sidney
    1 point
  10. Kijk eens op crosswolf.nl. Zij houden een database bij van o.a. Nekaf's die nog in Nederland bestaan. Misschien kunnen zij je helpen aan een lijstje met chassisnrs en bijbehorende datum.
    1 point
  11. Wat ik pas jammer vind..... Wegenwachter heeft wel spanning op de afsluiter van de eerste tank, Jeep slaat niet aan dus die tank is vermoedelijk leeg maar wordt wel aangestuurd. Omdat de Jeep niet aanslaat, is er dus een aparte aansturing voor de tweede tank waar kennelijk geen signaal naar toe gaat. Ik verwacht een keuze schakelaar tussen tank 1 en tank 2. Uit het filmpje bleek dat er wel signaal naar de lege tank gaat, waarom zoekt hij de keuze schakelaar niet op? Op het dashboard zie je een tweede schakelaar zitten........ Hij had ook de aansturing van tank 1 even op de afslu
    1 point
  12. Niet de bedoeling om je boos te maken, maar volgens mij ontbreekt er een 0 bij de aangegeven km stand.
    1 point
  13. I tried to save money and just welded a piece of 2.25 inch exhaust pipe to the original tailpipe, which was still in good condition, when I replaced my uitlaat last week. I noticed however that the original tailpipe was not exactly round so I had to be creative in my welds; I c ut bend notches and bent the pipe to fit. I replaced my old uitlaat with a Flowmaster which was shorter than the factory muffler (therefore the short extension to the tailpipe). It doesn't solve the rusty pipe issue with the rest of the system, however. A complete replacement with RVS pipes would be best. What I
    1 point
  14. Voordeel van verplicht thuis zitten, dan doe je vrij nutteloze dingen.. De hele dag bezig geweest om "het beest" te polijsten.... k*t klus maar dan heb je ook wat! alsof ie uit de showroom komt.
    1 point
  15. Jawel! We zijn er nog! Maar intussen 6 jaar verder (!). Ondertussen niet stil gezeten, in 2017 langzaam begonnen met opbouwen. Het meeste staat al klaar, te wachten op in- of opbouw. Allereerst het motorblok; we hebben op het oude 4.2 blok een cilinderkop van een 4.0 HO gemonteerd. Inmiddels heeft het frame een verenpakket van Rubicon Express gemonteerd gekregen (4,5 inch lift). Een heavy duty stuurhuisbevestiging. Zijn er schijfremmen op de AMC 20 gemonteerd, one-piece axles etc. etc. zie foto's! Ik probeer de komende maanden de voortgang hier te posten.
    1 point
  16. thnx! ondertussen ook deze gevonden: 1998 FSM mentions the following alternators:* 4.0 117 amps (56005685)* 4.0 136 amps (56005686)* 5.2 117 amps (56027912)* 5.2 136 amps (56027913)* 5.9 150 amps (56041394AA)
    1 point
  17. Ziet er goed uit! Vergeet niet na de eerste keer stevig gebruiken de bouten nog even op koppel te zetten.... het wil wel eens wat bewegen. Succes, Siert.
    1 point
  18. Bij deze..... Wel jammer als je koppelingshuis er zo uitziet. Vast de garantie net voorbij. 😵
    1 point
  19. Ik heb nu een HEI (GM model) erin zitten. Een jaar of wat geleden bij 4WD gekocht, maar Jeepparts heeft m ook. https://www.jeepparts.nl/winkel/product/hei-l6-4-2l/ Vergeleken met de oude bobine / verdeler setup geeft deze een behoorlijk krachtiger vonk, loopt mooier / regelmatiger stationair en pakt sneller op bij gas geven. De (inwendige) bobine heb ik vervangen door eentje van MSD, de mijne was ook kapot gegaan door te lang (1/2 dag) het contact aan te laten staan. Tip, zet het tandwieltje van je originele verdeler over op de HEI, dan blijft het slijtage patroon hetzelfde.
    1 point
  20. de condensator een belangrijke rol. Zijn taak is drieledig. deze neemt de inductiestroomstoot op zodat er geen vonk ontstaat tussen de contactpunten van de onderbreker. Zonder condensator zouden de contactpunten heel snel inbranden. de condensator zorgt samen met de zelfinductie van de bobine (ze vormen een zogenaamde LC-kring) voor een wisselstroom in de bobine die daardoor als transformator kan werken: een gelijkstroom kan niet worden getransformeerd. de condensator zorgt voor een zo hoog mogelijke inductiespanning. Het opladen van de condensator op het moment waarop de con
    1 point
  21. Mies, door het aan laten staan van het contact, (terwijl de punten net gesloten waren) is de zaak vermoedelijk te heet geworden. Dus, nieuwe punten en vooral condensator , bobine heb je al. Als je een voorschakel weerstand gebruikt, moet je ook een daarvoor geschikte bobine gebruiken. De bedoeling is dat deze bobine volle 12 volt krijgt bij het starten, vanaf het startsalaris, en dat hij na de start dus de voorschakel draad gebruikt. Ik kan mij niet herinneren dat jij een voorschakelweerstand had op de CJ. Succes, Siert. PS, als het contact van een auto met contactpunten la
    1 point
  22. Is het wiellager nog wel goed? Je zegt als je de rem al beetje intrapt is het weg dat kan want dan zou het wiel zegmaar weer recht in lijn lopen en als je hem dan weer loslaat zou hij zo gezegt weer kunnen slingeren. Dit geldt ook bij insturen doordat er dan meer zijwaartse druk op komt te staan.
    1 point
  23. Goed schoon poetsen, stukje rijden en dan weer kijken of je het oliespoor terug kan volgen. Waarschijnlijk wat Jerrold al zei, de achterzijde van het kleppendeksel. Of bij het intake manifold en plenum gasket.
    1 point
  24. Van een foto is lastig te zien het lijkt van hoger te komen dan de carterpan. Je zou even rond het kleppendeksel kunnen kijken of aan die hele kant van boven naar beneden. Ik weet niet of er nog leidingen lopen aan die kant.
    1 point
  25. Op de vlotter unit zit normaal gesproken de zuigleiding naar de brandstofpomp en de retour leiding vanaf de carburateur. De beluchting gaat vanaf een separate aansluiting op de tank -via de rollover check valve- naar de charcoal cannister. De check valve sluit af, mocht de wagen op z'n kant gaan. Een veiligheids dingetje dus. De cannister is een emissie ding, er komen zo geen brandstof dampen in de buitenlucht. De koolstof in de cannister absorbeert de dampen, en staat deze later weer af aan de verbrandingslucht. Bij m'n 80er zat het er op, maar niet meer werkend, dus verwijderd
    1 point
  26. Uitnodiging De JeepClub Nederland Achterhoek Tour Zondag 19 januari is het weer zover Jeep Club Nederland luid het nieuwe jaar 2020 meteen in met een nieuwe schitterende Jeeptour in de Achterhoek. We gaan op bezoek bij de Twentenaren ofwel de “de Tukkers”. Het zal een mooie enerverende dag worden vol ontspanning mooie afwisselende landschappen en vergezichten. We starten s’morgens traditiegetrouw met een kopje koffie of thee met een versnapering. Twente (Nedersaksisch: Tweante, Twente) is een landstreek in het oosten van Nederland, die het oostelij
    1 point
  27. Hoi, Heeft iemand toevalig een tussenbak np242?? Wel een goed werkende tussenbak?? Of waar ik het eventueel van kopen.
    1 point
  28. Probeer Boris eens. Www.cherokeeparts.nl Heeft ook Grand onderdelen.
    1 point
  29. Ik ben vandaag nog even wat metingen gedaan m.b.t het meten van de aandrijfas achter na het plaatsen van een clockring tussen de T176 en de Dana 300 voor de minimale lengte van de aandrijfas en heb gelijk even de uitslagen van de schocks gemeten bij mij. Vooras bij het veren was Max 59Cm en Min 37Cm , de bump stop wordt ook bij mij 110Mm
    1 point
  30. Ja de vooras is naar voren geplaatst om de banden beter in de kuipen te laten vallen, voor dat ik het veer systeem van de Yj ging plaatsen heb ik op het internet gekeken en zag bij veel CJ5jes dat de assen met banden naar binnen stonden en dat is niet wat ik wou. Zelf vind ik het mooier als de band in het centre van het spatbord ligt, dus niet zoals op deze foto. Nee ik heb geen Body lift maar ik denk er wel over na dan kan ik de Dana 300 nog meer draaien, ik wil graag een flat belly onder de jeep. Als de Body omhoog gaat kort ik de shackles in zodat het totaal plaatje weer
    1 point
  31. Onder de Cj5 zit een 2,5 inch lift van Rubicon Express, en de shocks zijn Rancho RS 9000XL RS 999126 COMPRESSED LENGTH EXTENDED LENGTH TRAVEL LENGTH LOWER MOUNTING CODE UPPER MOUNTING CODE PARTS PACK 16.375 26.063 9.688 Ik heb de ophang van het Frame veranderd naar de steek van de maatvoering van de YJ bladen en het veerpakket van de achteras 40mm naar achter geplaatst zodat de 35inch banden beter in de kuip vallen, de vooras 30mm naar voren gezet. Nieuwen o
    1 point
  32. Vroege CJ's hebben inderdaad een lagere bevestiging als latere CJ's. De omslag ligt ergens bij 1980 meen ik.... Doordat ik aan de onderzijde op de veerpads de schokdemperbevestiging heb aangepast kwam ik niet meer uit met de slag van de dempers. Ook het feit dat een YJ demper aan de bovenzijde een andere bevestiging heeft maakte dat ik de bevestiging moest aanpassen. Na opmeten van de wieluitslag heb ik de bovenste bevestiging zo aangepast dat de slag van de dempers maximaal benut wordt. Op het chassis loodrecht boven de de onderste demperbevestiging heb ik een stuk schilder
    1 point
  33. In praktijk zal dit tegen vallen, het wegdraaien van de shackles en de toenemende belasting van het veerblad zullen je een ander beeld geven.
    1 point
  34. Hi Jeepie, post is van een klein jaar geleden. 🤣 Ik heb idd nieuwe lagerschalen gebruikt voor de bestaande krukas. Maar wel nadat deze volledig is gemeten en gepolijst door een revisiebedrijf en is goedgekeurd voor gebruik!
    1 point
  35. Met het verhogen van onze. CJ liep ik tegen hetzelfde probleem aan. Na flexen de slag t..o.v. het chassis bepaald en een nieuwe schokdempersteun gemaakt. Deze met bouten aan het chassis bevestigd. Wat betreft de stand van de veerschommels, dat is een goeie om met flexen te controleren, je wilt niet dat deze de verkeerde kant op gaat.....
    1 point
  36. Voor degene die denken dat ik ze verkeerd om gemonteerd heb, dat is niet zo.. Ik heb per ongeluk OEM nummer 5303 0497 besteld ipv 5303 0495. De eerste is voor 4.0 L t/m 1996 en de tweede voor een 4.0 L vanaf 1997. Het facelift model. Wijze les die we hier uit kunnen leren is: CHECK, CHECK, DUBBELCHECK je werk altijd. Oh ja, niet dat het heel veel toevoegt maar ik ben ongeveer 2,5 á 3L olie kwijt...
    1 point
  37. Ja, goed!! Klasse Adebisi!! Ik heb idd een CCV nodig ipv een PCV. Wat gebeurt er als deze verkeerde toch monteert op de achterste aansluiting op het kleppendeksel?
    1 point
  38. Hardstikke leuk, een Scrambler erbij in Nederland! Maar..... ga alsjeblieft eerst langs een goede dinitrol meneer voordat je een meter van het asphalt af gaat!
    1 point
  39. Geen rollbar is niet zo'n issue, geen gordels is wel een dingetje....
    1 point
  40. Dan sluit ik vast in de rij aan om de scrambler te gaan bewonderen😍
    1 point
  41. We zijn bezig de server en het forum te upgraden en dat is elke keer weer een uitdaging. De server is weer helemaal up-to-date maar het forum werkt nog niet echt mee. Als de boel uit de lucht gaat... we zijn ermee bezig. Tip... Als je van plan bent een heel verhaal of verslag te gaan typen, maak even een kopie De kans is groot dat het forum standaard blauw wordt en er iets anders uit gaat zien, er schijnen errors in de lay-out te zitten.
    1 point
  42. Vast interessant voor sommigen onder ons
    1 point
  43. Inderdaad ook een goed en simpel idee. Ik heb nu in the USA een zogenaamd Noid Light besteld. Dat is een led met een passende voet voor de injectorkabel. Zo kan je de hoeveelheid stroom zien en daarmee de ECUwerking controleren. Dit kan je dus niet doen met een normale lamp! Een normale lamp(12Volt) trekt te veel ampere en je ECU gaat dan kapot.
    1 point


×
×
  • Create New...