Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 06/25/21 in all areas

  1. 2 points
  2. Nieuwe Smittybilt voorbumper met bullbar geplaatst. Volgende klus LPG tank wisselen. Deze is behoorlijk verroest en al 2x bij de APK door de keurmeester aangegeven als opmerking.
    2 points
  3. Aanvraag ingediend in April 2022 en in Mei was het rond. Succes, Siert.
    1 point
  4. Goed nieuws, ook ik had geen trekgewicht op kenteken op een USA import Jeep. De RDW deed mij een voorstel, jullie begrijpen dat ik dat met 2 handen heb aangegrepen! Zie bijlage, soms zit het mee. Siert.
    1 point
  5. Ik hoop dat het jou lukt. ik heb dit ook eens geprobeert met mijn xj 1996, ik moest een verklaring van de fabrikant hebben volgens de RDW. dit is tegenwoordig fiat maar die wisten niet eens wat een XJ model is😪. zelfs contact gehad met een dealer in USA en deze vond het maar onzin want daar mag elke cherokee gewoon veel trekken. ik heb me erbij neer gelegd, maar als iemand een makkelijke oplossing kan vinden ga ik ook weer proberen. Succes... gr. john
    1 point
  6. ik bestel onderdelen bij Cherokeeparts en Jeepparts Ook via Ebay is veel te vinden, kijk maar op Quadratec , Teamcherokee.com en Morris 4x4 center....onderdelen en accessoires. mijn snorkel komt uit Polen, slechts 89 euro....met importkosten... Vergeet niet dat je soms import moet betalen,...sommige dingen zijn dan echt niet goedkoper of zijn zelfs duurder..( inklaringskosten / Douane kosten). Accessoires koop ik o.a uit Duitsland, Engeland en China, een LED bar bijna 800 euro in Nederland, deze kost bij Alie 98 euro. Hij geeft een berg licht, en de kwaliteit is prima, verlicht de hele straat! hij zit nu 2 jaar op de wagen en is nog als nieuw. Ik heb trouwens een XJ 2.5I 4x4 uit 1993, Jamboree uitvoering....De hood-scoop heb ik recent uit China....was eigenlijk voor een Jeep Wrangler...maar met een beetje aanpassen...
    1 point
  7. Kijk wel even of het de goeie is kwa maat maar ze hebben meerdere soorten.
    1 point
  8. Leuk en eeg leerzaam om te lezen Jeroen.
    1 point
  9. Haha! Yes, he's very helpful indeed. I sent Jeepparts a picture of a fuel rail part that I needed and he had the correct part in the mail the following day. Excellent service!
    1 point
  10. Waarom heb je alles zo netjes ingepakt? Ga je het op marktplaats verkopen? Succes, Siert.
    1 point
  11. Gisteren mijn eerste onderdelen opgehaald bij Jeepparts. Zitten op nog geen 10 minuten afstand van mij. Ik ga ook alle vloeistoffen (en filters) vervangen. Dinsdag komen die aan en dan kan ik de komende week gaan sleutelen! Jeroen
    1 point
  12. 😃 Ik geef altijd aan dat het sleutelen puur op ‘therapeutische basis’ is. Dit levert altijd wel een glimlach op! 😸
    1 point
  13. Ik bestel vrij veel bij Rockauto in Amerika. Ondanks invoerrechten en BTW nog altijd goedkoper dan in EU.
    1 point
  14. Je kan bij die twee prima slagen voor je onderdelen. Verder kan je ook bij 4Offroad, B&S autoparts en 4Low terecht. Welkom!
    1 point
  15. Er wordt niet veel gesleuteld aan Patriots door forumleden zover ik weet. Om je een beetje in de goeie richting te helpen; check deze link. https://www.jeeppatriot.com/threads/5-speed-manual-transaxle-transmission-fluid-change.7492/ Als je meer zelf wil doen, probeer een FSM te vinden voor jou bouwjaar. Of een Haynes of Chilton sleutelboek. Succes en welkom!
    1 point
  16. Ha Michel. dank voor het meedenken. Inderdaad een V8. Een aankoopbewijs zal nog wel lukken maar de rest zal moeilijk worden. Zal ook helemaal niet uit een Jeep zijn dus waarschijnlijk ook niet erg nuttig. Als de RDW me bij de veter pakt en ik dingen moet gaan uitleggen zal het hier en daar best moeilijk worden. Ik kies ervoor het niet extreem te maken, naar eigen inzicht niet asociaal en verder met het risico te leven. Het moet toch een beetje leuk blijven en dit is Nederland hè; als het niet verplicht is, is het verboden. Wie weet wat de toekomst ons brengt. Overigens vind ik voor mezelf een veel nieuwere motor op gebied van groene visie heel verdedigbaar.
    1 point
  17. Neem aan dat het cilinderaantal onveranderd blijft en je dus ook niet naar de RDW hoeft te gaan maar als je de kans hebt probeer een motorblok te pakken te krijgen waarvan herkomst aanwezig is middels aankoopbewijs, chassisnummer en kenteken waar het blok uit vandaan komt. In Nederland weet je nooit wat er in de nabije toekomst gaat veranderen dus dek je in mocht je ineens wel bij de RDW moeten verschijnen met je Chief vanwege onze toekomstige groene visie.
    1 point
  18. Is dit niet de ZJ die altijd in Den Haag rond reed met die ladder op het dak, en vaak in het centrum geparkeerd stond? Zonde 😥
    1 point
  19. Welkom! Mooie Chief, zo zie je er niet veel.
    1 point
  20. Even een FSM en een partslist scoren voor de TJ, dan kun je zoeken op onderdeel nummer, werk een stuk makkelijker. Bijvoorbeeld hier.... https://wranglertjforum.com/threads/jeep-wrangler-tj-factory-service-manuals-fsm-technical-documentation.4618/ Het is niet dat de kachel radiator verstopt zit?
    1 point
  21. 1 point
  22. Dus met warme olie en stationair bijna tot geen oliedruk? Warme olie is dunner, dus minder druk. Als dan ook een beetje slijtage optreed (3 ton) is die druk al snel weg.... Dat is het makkelijke antwoord..... Oliedruk met stationair en warme motor is 10-13 Psi Oude olie geeft eerder lage druk bij warme motor. Dus eerst olie en flilter verversen! Gebruik de juiste soort! Dan kan de sensor of het metertje nog wat afwijken, deze kan je checken door een mechanische oliedrukmeter tijdelijk aan te sluiten. Druk goed, dan sensor vervangen. Kan ook nog de oliepomp te weinig opbrengst geven of de drukregelaar in de pomp vervuild zijn. Of toch zoveel slijtage in de lagers dat de druk snel weg is. Dit kan nog een hele poos onderdrukt worden door een groot volume pomp te monteren. Maar dan zul je misschien over een 50.000km eens aan verse lagerschalen moeten gaan denken....
    1 point
  23. Hallo Rene Dank je voor je bericht en informatie. De clips zien er erg prettig uit en dat is niet enkel door het zonnetje. We gaan deze winter een nog een uitstaande recall laten uitvoeren (airbags) en dan op ondezoek uit waar off road gereden kan/mag worden. Gr. Frank
    1 point
  24. Een T18 is eigenlijk een 3bak met een lage 1ste versnelling, als je naar de ratio kijk zal je zien dat de 2de versnelling gelijk is aan de 1ste van je T14. De T18 noemen ze ook wel een Granny van wegen de super lage 1ste versnelling, deze wordt vaak gebruikt voor Rock crawling. Een optie is een T176 deze ligt in de versnellingen mooier bij elkaar, gemiddeld is elke versnelling +- 30 km/h verhoging. Warner T14 Warner T18 Wide Ratio. Tremac T176 1ste 3.10 1ste 6,23 (Close Ratio 4.02) 1ste 3.52 2de 2.60 2de 3.09 2de 2.27 3de 1.00 3de 1.69 3de 1.46 4de 1.00 4de 1.00 Als je de bandenmaat en de as overbrenging ( diff ratio ) weet kan ik de Km/h voor je uitrekenen. Suc6 Ed
    1 point
  25. Welkom Frank! Ziet er netjes uit. We zijn benieuwd naar je eerste ervaringen.
    1 point
  26. Fantastisch, die trekhaken!
    1 point
  27. 1 point
  28. Wij zijn ontzettend blij om Statrersdag aan te kondigen Wij, als organisatie, zijn ontzettend blij om ons volgende evenement aan te kondigen. Op zondag 24 oktober 2021 organiseert de Jeepclub Nederland weer een Startersdag. We zijn dit jaar wederom te gast op het terrein van de motorclub Oss. Dit keer wordt het een bijzondere dag. Niet alleen omdat beginnende 4×4 rijders onder begeleiding van een Marshal de kneepjes leren van het 4×4 rijden, maar ook omdat onze sponsoren hun opwachting maken bij dit event van Jeep Club Nederland. Momenteel zijn we druk met Jeep Nederland om dit evenement op een hele leuke manier te kunnen aankleden en zo de deelnemers een onvergetelijke dag te geven. Dit jaar zal niet alleen in teken staan van de nieuwe leden, want we willen dit jaar ook onze sponsoren in het zonnetje zetten. De sponsoren helpen de club al jaren, vaak stilletjes op de achtergrond. Daarom bieden wij hun de mogelijkheid om zich te presenteren door simpelweg aanwezig te zijn. Alleen een vermelding op de site garandeert nog niet dat jullie ze ook kennen, daarom bieden we alle gelegenheid tot kennismaking. Het terrein van de motorclub Oss is voor ons als club niet een nieuw terrein, we zijn hier ook in 2019 te gast geweest. Het is groot, ruim en de baan die er ligt is breed en lang, het beschikt over vele heuvels en (sommige) diepe dalen. Er is ook een stuk bos beschikbaar. Eerlijk gezegd, als het de dagen voor het evenement erg geregend heeft mag dit terrein als pittig beschouwd worden. Deelnemers zijn vanaf 09:00 uur welkom voor inschrijving en betaling, we hebben de koffie en iets lekkers voor jullie klaar staan. Om 09:30 start de briefing en de indeling waarna het feestje, om 10:00 uur, kan beginnen. Zoals ondertussen een vertrouwd concept op de Startersdag, zullen de deelnemers verdeeld worden in twee groepen. Een groep zal in de buurt van Oss, zelfstandig een leuke toertocht gaan maken die speciaal voor dit evenement gemaakt is. De aanwijzingen vinden plaats middels bolletje – pijltje. Het bolletje geeft aan waar je bent, het pijltje zegt waar je heen moet. De toer zal deels op verharde paden plaats vinden maar ons Xperience Team heeft er natuurlijk voor gezorgd dat er ook een groot gedeelte over onverharde paden gereden wordt. De rit zal circa 2 uur duren, dit zodat eenieder op tijd terug kan zijn voor de lunch. Wanneer de ene groep, zoals hierboven de tour zal rijden, gaat de andere groep onder begeleiding van onze ervaren marshals het terrein en bos in om hier de uitgezette proeven te overwinnen. Afhankelijk van de ervaring van de deelnemers en het type auto waarmee jullie meedoen zullen jullie worden ingedeeld in groepen. Niets moet maar als jij en de marshal denken dat je het kan, mag je het proberen! Het doel van deze academy is de beginnende Jeepers iets bij te brengen als het gaat om te terreinrijden, hoge gearing, lage gearing, veilig heuvel op en of af, tips om je uit benarde situaties te redden, en gewoonweg op een leuke manier je auto beter te leren kennen. Om het allemaal in goede banen te leiden zijn er veel vrijwilligers (de Marshalls en crewmembers) in onze club die het enorm leuk vinden om beginners en natuurlijk ook de wat meer gevorderde rijders iets bij te brengen. De club kan niet zonder deze bijzondere personen. Niet alleen hebben de Marshalls kijk op wat jouw auto kan en waar zijn grens ligt, hij is ook door de club getraind in EHBO / BHV, net zoals een groot deel van de crew. Dus als er wat gebeurt is hulp dichtbij. De club heeft veiligheid hoog in het vaandel staan en daar letten wij altijd op. Als u ervaring heeft, in het 4×4 rijden, ook al is het maar een beetje, geef dat dan op bij de inschrijving. We kunnen die informatie dan gebruiken bij het indelen. De groepen zullen worden ingedeeld naar 4 categorieën: Groen, Blauw, Rood en Zwart. Groen staat voor de Jeeps met slechts 2 wiel aandrijving en absoluut geen aanpassing om off-road mee te rijden. Er zijn voor dit soort voertuigen beperkte mogelijkheden. Blauw staat voor ieder Jeep met de mogelijkheid om 4wiel aangedreven te worden maar verder geen aanpassingen met betrekking tot het terrein rijden. Dus op gewone banden. Rood zegt wat meer over de auto. De eigenaar heeft er wat aangedaan, wat grotere banden (met vaak wat grover profiel) elektrische lier, rolbeugel kortom deze auto ziet wat vaker het terrein. En dan zwart, zwart is synoniem aan zwaar, heel zwaar. Deze auto’s zijn volledig geprepareerd om door elk mogelijk terrein heen te komen. Nog grotere banden, nog hoger, nog meer PK’s, niet 1 maar soms wel 3 lieren, extra koeling noem maar op. De starters zullen ingedeeld worden in groen, blauw en rood. Dit is afhankelijk van hun voertuig en ervaring. Helaas is het niet mogelijk om proeven voor zwarte rijders te maken. Het terrein is hier niet geschikt voor. Na de lunch wisselen de deelnemers van tour naar terrein en andersom. Tussen de middag is er tijd voor een lunch. In het clubhuis van de motorclub is een snackbar waar diverse lekkernijen op het menu staan. In de kantine is deze dag ook onze Jeep Shop aanwezig met o.a. onze speciale Jeepclub-kleding. Naast onze eigen shop hopen we dat er ook sponsoren hier of op het terrein hun bedrijf tonen. Programma: 09:00 uur start inschrijving 09:30 uur briefing 10:00 uur start Tour / Academy van 12:30 tot 13:30 lunch 13:30 start Tour of Academy 16:30 sluiting off-road terrein Kostenopgave: Inschrijfgeld per Jeep bedraagt € 25,-, hiernaast geldt een toeslag van € 25,- voor niet-leden. Het inschrijfgeld zal voldaan moeten worden bij aanmelding op de startlocatie. Pinnen is mogelijk ! Deelname: We mogen de Startersdag organiseren omdat het een eendaags evenement is, in de buitenlucht, en ruim van opzet. Echter zijn we verplicht om de deelnemer en aan diegenen die mee komen te vragen of ze kunnen aantonen dat : ze zijn gevaccineerd of dat ze corona hebben gehad en genezen of dat ze een negatieve PCR test kunnen laten zien die niet ouder is dan 24 uur. Dit kan getoond worden door de corona-check-app maar als jullie het op papier hebben is dat natuurlijk ook goed. Bij aankomst scannen we de QR-code. Natuurlijk betekend het ook dat we vragen om thuis te blijven als jij of je naasten ziek zijn. Om verrassingen te voorkomen vragen wij jullie om zoveel als mogelijk de vragen op het inschrijfformulier te beantwoorden. Namens het bestuur, Natale Dorigo
    1 point
  29. Is er op dit forum een overzicht van het vacuuumsysteem zodat ik deze na kan lopen?
    1 point
  30. Zo, na de nodige stappen is de nieuwe ruit geplaatst. Op naar de volgende klus.
    1 point
  31. Als je sleutelen hier ook onder schaart dan hoort deze er ook bij..
    1 point
  32. Heb je al geprobeerd in de Neutral te starten in plaats van de P? Succes, Siert.
    1 point
  33. Mooi filmpje! Zelf heb ik alleen maar mijn koplampen op een bijzondere manier gesteld...... Siert.
    1 point
  34. Ik kwam dit tegen op youtube. Ga ik eerst proberen. Wie weet werkt dat ook.
    1 point
  35. Het heeft even geduurd maar sinds gister staat ie weer buiten op tijdelijke gemonteerde assen(D60rc/Ford10.25) http://ogdak.eu/Zjnaar buiten.mp4
    1 point
  36. In de wasstraat was het portierlogo voor de helft weggeborsteld, dus daar moest wat anders voor komen. Tis deze zwarte 3D van Ali geworden. Was eigenlijk voor een Grand, waardoor ze iets korter zijn. Hoogte en lettertype zijn spot on. Als t blijft zitten, ga ik alle andere logo ook vervangen door zwart 3D.
    1 point
  37. Met de verstelbare draag armen kun je het caster afstellen als je last krijgt van een DW
    1 point
  38. Bedankt voor het meedenken heren. Leveranciers in Europa kunnen helaas niet tippen aan het aanbod in de US, zowel qua aanbod/kwaliteit maar al helemaal niet qua prijs. Nu mijn huidige schokdempers echt aan vervanging toe zijn (Rancho's, pas 3/4 jaar oud maar niet geschikt voor een lift, denk daarom eerder versleten), en de veren met de dag inzakken gisteren maar een liftkit besteld in de US! 3,5" Premium lift kit van IRO, short arms, met 4 adjustable arms en Bilstein schokdempers. Stuurdempertje ook besteld en 4 spring isolaters van Mopar zelf. Misschien doe ik er nog zo'n 3/4" spacer bovenop, is toch weer zo'n 2 cm. Kan niet wachten tot ik alles binnen heb, duurt helaas nog wel wat weken
    1 point
  39. Hij doet het weer .....Was gewoon een kwestie van de start en shutdown relais verwisselen:):D Allemaal bedankt voor jullie reacties:bye1:
    1 point


×
×
  • Create New...