Spring naar bijdragen

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 23/02/2019 in all areas

  1. 2 points
    Weer een stap verder, dakdragers van RhinoRack gemonteerd. Niet voor deze vakantie, maar gelijk ook de afneembare trekhaak van brink vervangen door een vaste verlaagde van ASP eberle. (De afneembare zat te hoog voor de sleurhut) Gelijk de nummerplaat zo hoog mogelijk gemonteerd en een cm of 3 van de bumper afgezaagd, afgewerkt met een zwart kunststof hoekprofieltje. Tevens tent gereserveerd en overtocht geboekt van hirtshals naar kristiansand. Nu nog grof een route plannen, maar de basis staat 😉
  2. 1 point
    Zo te zien heb je daar een prima Jeep aan. Gebruiksklaar voor het terrein. En de prijs is onderhandelbaar. Als je er nog iets af weet te krijgen heb je een prima auto te pakken. Zeker met de halve deurtjes. Deze zijn vrij zeldzaam. Het ia trouwens voor het eerst dat ik iemand hoor die zijn Jeep wil verlagen 😁
  3. 1 point
    Update: N.a.v. jullie opmerkingen over de het wel of niet goed "zetelen" van de kleppen toch nog even getest met wat wasbenzine. En wat blijkt? 9 van de 12 kleppen lekken toch nog héél licht. Nu is dit in mijn beleving een kleine test die niet helemaal te vergelijken is met de werkelijkheid daar de kleppen door de druk, die in de cilinders aanwezig is, beter dichten. Maar goed, toch maar het zeker voor het onzekere genomen en alle kleppen weer gedemonteerd en opnieuw geschuurd met enkel de fijne pasta. Daarna de kleppen onder olie gezet en ruim 24 uur laten staan. Na deze test geen lekkage meer geconstateerd en kan nu met zekerheid zeggen dat het goed zit. Zodra de motor wat km heeft gemaakt sluiten de kleppen 100% af. Hierbij wat foto's: Demonteren van de kleppen. Op onderstaande foto zijn de kleine houdertjes goed te zien. Deze heb ik voorzien van een klein beetje vet om ze "vast" te plakken aan de klepsteel. Zonder dit vet is het bijna niet mogelijk om de houdertjes op hun plek te houden. Nog een foto van het hele gebeuren. Na het opnieuw schuren van de kleppen deze weer gemonteerd en onder de olie gezet. Resultaat was na 24 uur bevredigend. En dan nog even 2 foto's van het blok welke inmiddels is op geboord. Deze verwacht ik toch wel één dezer dagen terug.
  4. 1 point
    Kentekenbewijs en aanvullingsbladHeeft u een auto met een kentekenbewijs waarop niet de maximale aanhangwagenmassa's (geremd en ongeremd) staan, dan heeft u voor het trekken van een aanhangwagen zwaarder dan 750 kg een aanvullingsblad nodig. Het aanvullingsblad is een inlegvel dat bij het kentekenbewijs hoort. Het document is het bewijs dat de trekhaak is goedgekeurd en vermeldt wat de auto maximaal aan geremd en ongeremd gewicht mag trekken en welke kogeldruk maximaal is toegestaan. Een eenmaal afgegeven aanvulling blijft geldig, maar wordt niet opnieuw afgegeven. Bij verkoop van de auto moet het document aan de volgende eigenaar worden gegeven. Voor een aanvullingsblad kunt u zich wenden tot de RDW. Deze instantie verstrekt dan een 'aangepast' kentekenbewijs, waarop het trekgewicht staat. De eisen die aan een trekhaak worden gesteld zijn de volgende:de trekhaak moet een typekeuring hebben. Dit staat op het typeplaatje van de trekhaak. Ontbreekt het typeplaatje, dan mag alleen een aanhangwagen worden getrokken die inclusief de lading niet meer weegt dan 750 kg. Bovendien mag de aanhangwagen inclusief lading niet meer wegen dan de trekkende auto op dat moment weegt. Dus een trekhaak met type plaatje monteren en die gegevens zenden naar het RDW. Als u gaat rijden met een aanhangwagen of caravan, is het wettelijk verplicht dat de gewichten geregistreerd staan in het kentekenregister van de RDW. Ziet u dat het trekgewicht in het kentekenregister, op het kentekenbewijs of op het conformiteitsbewijs niet klopt of ontbreekt, neem dan contact op met RDW Klantenservice. U kunt online uw voertuiggegevens bekijken. U vindt de gegevens onder het tabblad technisch > Wettelijke toegestane maximum massa's. Belangrijk Vóór 06-04-1998 werden de gegevens over het trekgewicht nog niet op het kentekenbewijs gezet. Toen werd er een inlegvel bij het kentekenbewijs afgegeven. Dit heet aanvullingsblad. Ik zou proberen gewoon deze eerst aan te vragen.
  5. 1 point
    eerder zout 😉 Maar inderdaad balen voor de eigenaar...………….
  6. 1 point
    https://pd2rkg.com/2019/03/02/jeep-jk-preventief-onderhoud-voor-apk Lekker bezig geweest vandaag, meer info en foto's zie weblink
  7. 1 point
    Haha ik kom uit een voortreffelijk milieu, en mn V8 is schoner dan menig vrachtschip trein of de kustlijn van Terschelling.
  8. 1 point
    Ik heb hem vanmiddag binnen gehad, heel gebruiks vriendelijk iig. Banden maat aangepast, nu nog ff vergelijken met gps of het een beetje klopt Heb de banden wel opgemeten en niet uitgegaan van het geen de producent opgeeft, dit na aanleiding vaan een tip 😉
  9. 1 point
    Even een kleine update.... Vanmorgen begonnen met het verder demonteren van de stuurkolom. Alvorens de stuurkolom van de stuur-as af te halen heb ik ter hoogte van de kruiskoppeling de zaak gemerkt. Zo weet ik zeker dat de boel tijdens de opbouw hetzelfde wordt teruggeplaatst. Na de stuurkolom ben ik verder gegaan met het demonteren van de side bars en de fenders. Ik blijf dus voorlopig nog in de fase van 'weerbarstige bouten en moeren zitten.... Het vooraf inspuiten met Imal helpt wel voor een deel moet ik zeggen. Voor de rest blijft het toch een zaak van try en error. Ik moet trouwens eerlijk toegeven, dat hoe meer ik onder de Jeep bivakkeer, hoe meer ik er van overtuigd ben dat de keuze voor een 'body off' restauratie de enigste juiste was. Ik zie steeds meer slechte stukken, vooral aan het chassis. Zelfs de stootrubbers welke de vertikale as-uitslag moeten opvangen zijn helemaal weggerot... De achterste fenders zaten vast mbv popnagels welke ik simpelweg heb uitgeboord natuurlijk. De voorste fenders zaten gemonteerd met zelftappers met zeskante kop. Uiteraard waren de schroeven dusdanig vast gedraaid, dat de zeskante kopjes te diep in de kunststof kraag van de fender zaten, waardoor ik er geen sleutel of dop meer op kon krijgen. Waarom nou niet monteren met een onderlegschijfje erachter? Enfin, ik zie het maar als een therapeutisch werkje. Ik weet, er is tot nu toe weinig spannends te vermelden, maar ook deze stappen horen nu eenmaal erbij. Als ik de body rondom helemaal vrij heb, demonteer in de verbindingsbouten en rubbers die de body met het chassis verbinden. Ik hoop dat ik volgende week zover kom. Ik ga in ieder geval alvast een aantal mannetjes regelen om samen de body van het chassis te tillen. Enfin, we gaan het zien. Voor iedereen alvast een goede week toegewenst. Hieronder nog een paar pico's voor de liefhebbers. Volgende keer meer... Ciao! De verbinding tussen de stuurkolom en de stuur-as wordt gemerkt alvorens te demonteren. Op de één of andere manier blijf ik een zenuwachtig trekje overhouden als ik de kabelboom zie. Ondanks dat alle stekkers gelabeld zijn en ik wat positiefoto's heb gemaakt vraag ik me af hoe dit bij de heropbouw goed moet komen.... Hmmm... Zonder side-bars en fenders begint de boel er toch wel magertjes uit te zien moet ik zeggen...
  10. 1 point
    Lierbediening met hoofdschakelaar, lekker droog onder de motorkap. Hi-Jack steun voor op de motorkapscharnieren geknutseld, en krik kan er weer op.....


×