Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 06/02/20 in all areas

  1. 2 points
    Eerst even voor Yur1: Check even Tyra in Bunschoten. Die kunnen alles leveren en maken en monteren ook uitlaten. Dan MJay: De FlowMaster 44 is een demper. Die hangt bij een ZJ voor de achteras. Vanaf de demper loopt er een pijp over de achteras naar achteren en daar zou je, afhankelijk van de dikte van die pijp, elk eindstuk op kunnen monteren. Ik begrijp dus je vraag niet of er een sierstuk bestaat dat op de FM44 past. Die twee staan, in mijn ogen, los van elkaar. Ik ben prima tevreden over mijn Kolak 3" systeem. Echter, er zijn twee puntjes: - Die Flowmaster Super 50 vind ik net te veel van het goede. Ik heb al een maatje stiller liggen (de FlowMaster 70, 53072, gekocht bij Tyra) alleen die moet nog geinstalleerd worden. - Bij de montage van de headers hebben we er niet voldoende op gelet dat we die zo hoog mogelijk hebben gemonteerd. Dat zal wel cm-werk (of mm-werk) zijn, maar nu komt bij flink gasgeven de header tegen een van de controll arms aan. Dat moet ook nog gefixed worden. Verder ben ik in staat om op een mooie dag de auto te starten en er gewoon op mijn stoeltje naast te gaan zitten om te genieten van het geluid 😂
  2. 1 point
    Ik denk dat het verholpen is!! Afgelopen week 6 gereviseerde injectoren binnengekregen vanuit USA. Dit pakketje heeft er 2 maanden over gedaan. Dezelfde avond nog gemonteerd. Daarbij nog een compressietest gedaan om er zeker van te zijn dat het hier iig niet aan ligt. Omdat ik ook de bougies nog niet gecontroleerd had heb ik 6 andere bougies erin gezet. Bosch Iridium FR6LI332S. Na 6x de motor warm weggezet te hebben en na een uur met succes te herstarten denk ik dat het probleem is opgelost. Het vertrouwen moet nog terugkomen maar ben zéér hoopvol. Of het nu aan de injectoren of de bougies heeft gelegen kan ik niet met zekerheid zeggen maar eerlijk gezegd maakt mij dat nu ook niet meer uit. Het resultaat is het enige dat telt..
  3. 1 point
  4. 1 point
    Thnx, kentekenplaatverlichting klopt, moet ook nog. Op de houder van het kenteken zit het voorbereid.
  5. 1 point
  6. 1 point
    Toevallig gisteren een RR XHD bumper gemonteerd met high clearance ends, de hoop staat nog in bestelling. en een nieuwe nummerplaat, als hij volledig is zal ik een foto plaatsen. Afgelopen maanden bezig geweest aan het bouwen van een kapschuur en diverse andere klussen, dus de bumper zakte wat naar de onderkant van het wensenlijstje 😁
  7. 1 point
    Ik merk niet echt vermogenverschil, maar daar let ik ook niet op en daar hoopte ik ook niet op bij aanschaf. Mijn oude uitlaat was gewoon op en ik wilde iets speciaals voor mijn auto. Ik heb even opgezocht, ik heb €1186 betaald aan Kolak (dus uitlaat compleet + verzendkosten), €188 aan btw en invoerrechten en ik denk €600 aan montage (zaten wel wat andere dingetjes ook bij), maar een eind richting de €2000 ga je sowieso. Als je een 2,5" eindpijp neemt moet je dus ook een 2,5" sierstuk nemen. Die zijn vast wel te vinden, 2,5" is een standaard maat. In principe komt mijn Flowmaster 50 nog beschikbaar, dus als je interesse hebt hoef je alleen een Kolak zonder demper te bestellen.......
  8. 1 point
    iemand (moet ik even opzoeken) op dit forum had v Kolak de hele set afgenomen, inclusief een sierstuk. er bestaat dus een sierstuk dat er op past. Masis en een paar anderen hebben hele uitlaatsysteem aangepast en dat was duidelijk merkbaar in vermogen begreep ik.
  9. 1 point
    Hi Mjay, dat is nogal een verschil: alleen een demper of in plaats daarvan een geheel uitlaatsysteem incl headers. ik heb zelf een Flowmaster 44 op de 5.9, verder geen aanpassingen aan uitlaatsysteem. de Flowmaster 44 demper is wel duidelijk aanwezig. Voor het hele Kolak systeem ben je al gauw 1000 eur meer kwijt (import tax etc) en dan is dat nog zonder installatie. Wel beschik je dan over meer vermogen. Elders op dit forum zitten een paar niners met Kolak ervaring. mvg Sidney


×
×
  • Create New...