Spring naar bijdragen

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 24/12/2018 in all areas

  1. 2 points
    Wij rijden al jaren met de BFG AT onder onze “straat” Jeeps, zomer en winter. Deze hebben ook de 3Peak Mountain Snow Flake classificering. Gemiddeld rijden wij er 75.000km mee voor dat ze aan vervanging toe zijn. Fijne band zowel in natte, droge, sneeuw en lichte offroad omstandigheden. Wel iets meer afrolgeluid en rolweerstand dan een straatband. 235/45R19 is wel een incourante maat, je zou kunnen overwegen naar een meer gangbare maat te gaan. Zelfs bij een grote Duitse bandenboer vindt ik er geen met all-seasons, alleen winter of zomer band. https://www.offroadreifen.com/programme/tire_by_size.php
  2. 2 points
    Bijgevoegd een foto van mijn jeepie.
  3. 1 point
    Hi there, even tijd voor een kleine update. Ik ben inmiddels zover dat ik de onderkant gestraald heb en in de zinkprimer heb staan. Ik moet eerlijk zeggen dat het spuitpistool van de Lidl wel z'n ding deed, maar dat het oudere pistool dat ik van een vriend te leen had het toch beter deed. Uiteindelijk heb ik de body met het oude spuitpistool gedaan en kan het Lidl-pistool in de kast.... Het Lidl-pistool. De opvangzak is weinig effectief en zit meer in de weg.... Resultaat van het Lidl-pistool... Het oudere type straalpistool. Deed het echt prima vind ik. Resultaat van het oude straalpistool..... Beide hoeken aan de achterzijde waren al behoorlijk op weg, maar dan wel op de verkeerde weg... Zo zijn één voor één alle roestplekken aan de beurt alvorens met de spuitbus zinkprimer aan de slag te gaan. Hierna moet ik op 3 plekjes plaatwerk reparatie doen, alvorens ik de onderkant in de bodyshutz zet. Iemand een goede tip welke ik hier het beste voor kan gebruiken? Oh ja, en heeft het zin om de naden van de bodem te kitten alvorens er bodyshutz op te zetten? Als iemand mij hier in kan adviseren, graag. Naast het straal- en spuitwerk heb ik ook nog 4 nieuwe montageplaatjes gemaakt met 1/2" - en 7/16" draad, waarmee de body wordt vastgezet aan het chassis. Er zijn 11 bevestigingspunten, 6 met 1/2" draad (groen) en 5 met 7/16" draad (rood). Tot zover deze kleine update. Na de plaatwerk reparatie ben ik weer terug met het vervolg. Keep feeding eachother... Math
  4. 1 point
    Dat is een mooie combinatie. Dit is de onze:
  5. 1 point
    De BFG Allterrain is inderdaad een fijne band, heb ze hier ook onder de Jeep zitten.
  6. 1 point
    niks met dakdragers en tent te maken, maar meestal hangt deze er achter tijdens onze vakanties 😉
  7. 1 point
    Hoi, Allemaal spannende plannen, ik ben benieuwd naar de ervaringen met de daktent...laat het ons weten 👍 Wij gaan richting Scandinavië met onze Coleman Fleetwood E1, Staat met 15 minuten en is met twintig minuten weer in geklapt,... en super robuust gemaakt voor off-road ritjes 👊😎 Het geeft je nog een bepaalde vrijheid om te gaan en staan waar je wil... je hoeft niet eerst alles af te breken als je ergens heen wil...of ff lekker off road cruisen 🤠 Maar succes met jullie zoektocht en wellicht zien we elkaar in of in de buurt van Scandinavië.
  8. 1 point
    hoi. ik ben zelf wegenwacht, dus ik heb wel wat ervaring. wij komen in principe overal waar die zware bus kan komen (dat valt vies tegen), wel doen we zaken met logicx (bergings bedrijf) die hebben vaak een 4x4 bijv. in regio eindhoven hebben ze een toyota landcruiser takel/lepelauto met een paar all-terains er op, dit gaat al iets beter. laten staan doen we niemand maar het kan enige tijd duren helaas. let wel op in de voorwaarden staat dat als je met een evenement mee doet zoals een tijdrit of een clubdag op afgesloten terrein vervalt de pechhulp, nu is dit slecht te beoordelen door onze alarmcentrale dus meestal word er dan wel een wegenwacht gestuurd. het kan wel zijn dat de wegenwacht ter plekke beslist geen transport of vervangauto in te zetten als het duidenlijk is dat er mee is gedaan aan een evenement. (ligt er ook een beetje aan wat de klacht is). als het ter plekke gerepareerd kan worden definitief of voor nood word dit natuurlijk wel gedaan. ik wil hier niets verkopen of iemand iets aansmeren, even goede vrienden. ik schrijf alleen wat ik weet. gr. john
  9. 1 point
    Was op zoek naar wat onderdelen voor mijn jeep en kreeg van een kennis dit adres door. Denk niet dat ze met alles goedkoper zullen / kunnen zijn maar moest een paar zaken hebben en dat scheelde toch ruim 300 euro met hier in Nederland. Heb een ARB twincompressor besteld. In Nederland was hij overal 500 euro of meer excl. bezorgen. Ik kocht hem bij www.4x4proyect.com voor 460 euro thuis geleverd. Bestelde ook 2 x ARB airlockers. In Nederland samen 1998 euro of meer excl. bezorgen per stuk. Ik kocht ze bij www.4x4proyect.com voor 1712 euro thuis geleverd vrij vlot.
  10. 1 point
    Hi All, Benieuwd naar je tellerrapport? nu gratis op www.rdw.nl
  11. 1 point
    Stuur me even adres ik ben thuis ik wil wel komen ik kom vanaf rotterdam anders app me mag ook 0651030994
  12. 1 point
    Het zijn wel gave dingen hoor. Onze eerste jeep was ook een compass Daarna volgde al snel een renegade, een TJ en sinds kort een JK. Pas maar op dus, het jeepvirus kan nogal snel om zich heen grijpen
  13. 1 point
    Zitten voor en nadelen aan dakdrager met daarop een daktent. Zeker in combinatie met een 2 deurs is bijv. je opbergruimte redelijk beperkt. Ikzelf ben voor een offroad tenttrailer gegaan en dit bevalt prima. Natuurlijk zijn de kosten v/d veerboot en de aanhanger aanzienlijk hoger.... Maar zou dit toch ook in overweging nemen. (Foto's zijn van op weg naar en op Corsica afgelopen zomer)
  14. 1 point
    Algemeen: Foutcodes Quadraaa 4WD.com Fortec (duits) Jeeptech XJ enthousiastelingen... Jeep cherokee parts NL cherokee parts NL http://www.rup-parts.com/ http://www.brabant4x4.nl/ Bodyparts: Bodygards express (niet zeker of ze leveren in Europa) Jeepsareus Tuning, accessoires (&bling): Delta 4x4. Duits, veel accessoires Bullpower tuning (nederlands)


×