Spring naar bijdragen

wrangler266

Forum member
  • Aantal bijdragen

    35
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Waardering in de gemeenschap

0 Neutral

Over wrangler266

  • Verjaardag 29/08/1961

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Eijsden
  • Interests
    Jeep Wrangler YJ 4.0 HO 1993; Motor BMW R1200RS 1993; Drum Pearl/Zildjian vintage

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Wrangler
  • Bouwjaar
    1993

Recente profielbezoeken

422 profielweergaven
  1. Resurrection of the Mohawk...

    Kleine update... Vandaag het motorblok en bak vrij gemaakt van het chassis. De hydraulische motorlift bleek echter een lekkende cilinder te hebben en zal dus eerst gerepareerd moeten worden. Kwestie van een nieuwe o-ring waarschijnlijk. Ik had gedacht de motor vandaag geheel van het chassis te verwijderen, maar dat is het dus niet geworden. Jammer, maar het is niet anders. Volgende week gaan we verder. Keep feeding eachother. Math
  2. Resurrection of the Mohawk...

    @ Mac Gyver: Bedankt voor de tekening, maar ik had 'm ook al gescoord. Hangt al in de garage. @ Mike: Chassis ziet er inderdaad goed uit. Ik ga kijken of er een bedrijf redelijk in de buurt zit die dit werk doet. Mocht dat niet het geval zijn, dan kies ik voor de eerder omschreven methode van stralen - repareren, primen en coaten van de buitenkant en bodyshutz aan de binnenzijde. Goed wiekend voor jullie. math
  3. Chassis Wrangler YJ

    Hey Mike en Siert, Dank voor het meedenken. Dan ga ik ook voor reparatie. Kan dus een slotje op deze advertentie. Math
  4. Chassis Wrangler YJ

    Huy Mike, Ik neem aan dat je de staat van mijn huidige chassis in mijn topic hebt kunnen zien. Ik mis zelf de ervaring om te bepalen wat in mijn geval beter is, repareren of vervangen. Om eerlijk te zijn zou ik het liefst dit chassis repareren. Gewoon, de voldoening om het werk zelf te doen en op die manier het originele chassis te behouden. Ik heb eigenlijk alleen de bevestiging nodig van mensen die uit eigen ervaring kunnen zeggen dat zelf repareren goed kan, of dat vervangen van het chassis echt nodig/beter is. Enfin, wellicht dat er meer duidelijk wordt als ik het chassis helemaal kaal heb. Laat me anders eens weten wat jij in mijn geval zou doen. Ik ga in ieder geval op zoek naar jouw topic waar Siert mij naar verwees. Fijn dat je een beetje mee over de schouder kijkt. Math
  5. Resurrection of the Mohawk...

    Hey Real Strangler, welke Mike bedoel je precies? Ik ben best benieuwd naar mensen hun ervaring. Een hard chassis is inderdaad de beste optie, maar als je er hier (BeNeLux) al één kan vinden heb je geluk. Uit de States is geen optie i.v.m. de kosten. Ik heb wel diverse zoekopdrachten uitstaan, wat dat betreft is het dus net als met vissen.... Wachten tot je beet hebt en dan rap aanslaan... Enfin, als er iets op mijn pad komt zal ik dat in ieder geval serieus overwegen. @Mike m: heb jij ervaring met het chemisch ontlakken? Of sterker nog, ben jij misschien de Mike waar Real Strangler mij naar verwijst? Dat zou wel grappig zijn! Ik las ergens op een forum dat vervuiling aan de binnenkant van een chassis, zoals zand en modder niet verdwijnen door de chemisch methode. Hoe heb jij dat ervaren? Bedankt voor de reacties. Math
  6. Resurrection of the Mohawk...

    Een kleine update... Hi guy's, zoals gezegd heb ik samen met wat vrienden afgelopen zaterdag de body van het chassis getild. Appeltje - eitje voor zo'n stelletje oude apen die je niet meer hoeft te leren hoe ze een banaan moeten eten.... In ieder geval blij met de hulp die ik had. Thanx guy's! De rest van de zaterdag heb ik besteed aan een oud barreltje dat ik voor weinig op de kop heb getikt om de winter door te komen. Ik had gedacht om gedurende de winter op de motor naar m'n werk te gaan, maar ik merk dat ik 's morgens niet meer zo goed bestand ben tegen de kou dan een aantal jaren geleden.... Tsja, ouder worden zal zich toch ergens moeten uiten, niet? Uiteraard nog een paar foto's gemaakt en ik ben toch wel enigszins verbaasd om de staat van het chassis. Ik heb een paar foto's gemaakt en ik hoop dat er iemand is die uit ervaring kan vertellen of dit 'meevalt' en nog te repareren is, of dat ik toch moet uitkijken naar een ander chassis. Mijn plan is om het kale chassis straks te laten stralen zodat een goede inventarisatie mogelijk is en om daarna alle slechte plekken fatsoenlijk te repareren. Of ik daarna het chassis willen laten reinigen en galvaniseren, daar ben ik nog niet over uit. Er staan genoeg interessante verhalen op dit forum die de moeite waard zijn om te lezen. Deze is daar een interessant voorbeeld van. Ik ben het met de meeste mensen eens, dat je het chassis van de Wrangler aan de binnenkant nooit voldoende schoon gaat krijgen. Ik denk dat ik de buitenkant dan ook inderdaad laat stralen, daarna primer erop zet en vervolgens zo'n twee lagen twee componentenlak (epoxy) erop. De binnenzijde wil ik zo goed en kwaad als dat kan schoonmaken en drogen, om daarna te behandelen met bodyschutz o.i.d. Ik zal wat dat betreft (na het lezen van enkele tips in oudere topics) mijn oor eens te luister leggen bij rustbuster.nl . Ik zal nog een paar foto's plaatsen en zou het fijn vinden als jullie je mening geven over de staat van mijn chassis en de best te volgen reparatiemethode. Alvast bedankt en een goede week voor u allen. Keep feeding eachother.... Math Het 'koppel' ligt voorlopig in scheiding.... Chassisbalk L-voor Chassisbalk L-voor Schokbrekersteun R-achter Chassisbalk R-achter. iemand heeft hier 'iets' geprobeerd. T'is meer iets van "There, I fixed it"..... Bevestigingspunt body op Chassis R-achter
  7. Chassis Wrangler YJ

    Voor mijn restauratieproject van mijn Wrangler YJ uit 1993 ben ik op zoek naar een redelijk chassis. Kleine reparaties geen probleem. Uiteraard is een volledig gerepareerd/gestraald/gegalvaniseerd exemplaar ook prima. Je kunt mijn project volgen in 'Zelfbouw & Projecten' bij 'Resurrection of the Mohawk'. Alvast bedankt, math
  8. Steven,

    Ik zie nu welk chassis het is, wij hebben al eens contact gehad en toen heb je me laten weten dat je het chassis zelf opnieuw gaat gebruiken voor een project. Excuses.

    Mocht je in België soms nog tegen een chassis aanlopen, mag je me uiteraard altijd even verwittigen.

    Mijn email is : mjehar@gmail.com

    Alvast bedankt en succes met je project.

  9. Dag Steven,

    Ik zag je advertentie van het YJ-chassis.

    Is het nog steeds te koop?

    Ik ben bezig met een body-off restauratie van mijn YJ en heb afgelopen weekend de body van het frame gehaald. Toen zag ik pas in welke slechte staat mijn chassis verkeerd, zodoende mijn vraag. Je kunt mijn restauratieproject inzien op dit forum onder 'Zelfbouw & Projecten' in 'Resurrection of the Mohawk'.

    Ik hoop dat je reageert op mijn verzoek.

    Alvast bedankt,

    Math 

  10. Resurrection of the Mohawk...

    * Adebisi moest het natuurlijk zijn....
  11. Resurrection of the Mohawk...

    @ Adebesi: bedankt voor het meedenken. Dit komt inderdaad aardig in de buurt en ik heb ze dan ook al binnen gehengeld. Thxs mate! @ Real Strangler: Ik begrijp wat je zegt, maar iedereen heeft zo zijn eigen manier van werken denk ik. Doordeweeks kom ik niet aan sleutelen toe, maar besteed ik wel tijd aan mijn project. Dit kan variëren van het zoeken naar onderdelen, maar zo ook het zoeken naar een 'jurkje' of ervaringen en ideeën of projectverslagen van andere mensen. Alles wat ik aan bruikbare info kan vinden verzamel ik in de veronderstelling dat ik die straks op mijn rit nog nodig ga hebben. Morgen (zaterdag) gaat de body van het chassis af en dan volgt automatisch de volgende stap van het verder afbouwen van het chassis totdat 'ie helemaal kaal is en de reparatie-fase kan beginnen. Na het reinigen en galvaniseren van het chassis volgt de wederopbouw, met als basis uiteraard een 'perfect rolling chassis'. Leuk dat je me volgt 'naast de weg' (by the way) Alle goeds, math
  12. Resurrection of the Mohawk...

    Wordt het toch nog een mooie dag.... De perfecte zondag om nogmaals het internet af te stropen naar stickers voor de Jeep, and guess what??? Ik heb de eps. file gevonden van 'Wrangler Limited' !! Yep! Via het Amerikaanse Jeep Forum ben ik op zoek gegaan en natuurlijk kom je dan ook bij de gewoonlijke sites uit zoals Phoenix, E-Bay, 4x4Morris, Mophar, etc. Totdat ik het verhaal tegenkwam van een gast die ook moeite had om voor zijn type Wrangler de juiste stickers te vinden. Hij werd op weg geholpen door een dude die bij een stickerboer werkte en via zijn aanwijzingen kwam ik hier terecht. Hiermee kan ik nu dus zelf mijn juiste stickers laten maken. De juiste sticker '4.0 High Output' had ik ook al gevonden en de technische stickers komen dan weer via Phoenix. Voor wie geïnteresseerd is even de opsomming van de 'decal-sites': - http://www.phoenixgraphix.com/jeep.php#Wrangler - https://seeklogo.com/free-vector-logos/wrangler - http://www.brandsoftheworld.com/logo/wrangler-3 - https://www.factorychryslerparts.com/products/Jeep/1993/Wrangler/DECAL--Jeep-Gold/4542752/5AS15LJ4.html - http://houseofgrafx.com/shop/index.php?main_page=product_info&products_id=277&zenid=30cd718b4843d7040c073af51fadf25e Enfin, ik heb ze natuurlijk nog niet thuis, maar dit geeft de burger enigszins toch wel moed. Tot de volgende keer en maak er een mooie week van. math
  13. Resurrection of the Mohawk...

    Zo, ben ik weer. Vandaag goed en naar tevredenheid opgeschoten. De body is nu helemaal vrij van het chassis. Nadat ik ook alle verbindingen met het brandschot had losgemaakt kon ik de body aan de voorkant wel al optillen, maar de achterkant bewoog niet van z'n plaats. Na enig zoekwerk kwam ik erachter dat er toch nog twee chassisbouten zaten, niet in de chassisbalken maar in de dwarsbalk achter de brandstoftank... Learing all the time... Deze ook gelost en warempel, de body is rondom helemaal los. Komende week zal ik wat plaats vrij moeten maken in mijn werkplaats en wat voorbereidingen moeten treffen om de body en het chassis achter elkaar te kunnen plaatsen. Even een rondje bellen om wat vrienden te regelen en dan hoop ik dat ik volgende week zaterdag beide van elkaar kan scheiden. De volgende stap is dan het verder afbouwen van het chassis en de demontage van de motor met versnelllingsbak. Tijdens mijn zoektocht op het net kwam ik trouwens deze site nog tegen. Echt interessant voor mensen die op zoek zijn naar originele Jeep-stickers en other stuff via de 'Factory Chrysler parts'. Hieronder nog een paar fotootjes ter 'leering ende vermaeck'... See you next time guy's! Dat worden dus twee nieuwe spatborden... Beide onderste bouten die de spatborden verbinden met de body waren niet meer los te krijgen. Voordeeltje als de spatborden toch vervangen moeten worden is, dat je met wat grof geschut de bouten kunt verwijderen.... Slowly but surely...
  14. Resurrection of the Mohawk...

    Huy Robin, Bedankt voor het meedenken. Ik ben op de site van Supdec.com geweest, maar heb jammer genoeg niet kunnen vinden waar ik naar op zoek was. Wel hebben ze een groot assortiment, maar vooral gericht op de nieuwere types Wranglers. Ik ga in ieder geval toch contact met hun opnemen, je weet maar nooit. Alle goeds voor jou, math
  15. Resurrection of the Mohawk...

    Huy Ab, Die had ik ook al geprobeerd, maar de resultaten zijn niet wat ik zoek. Velen zullen mij wel voor gek verklaren, maar ik wil toch écht de originele stickers en stripes proberen te bemachtigen, incl. de stickers die onder de motorkap en in het interieur zitten. Uitgangspunt is nog altijd dat de Jeep zijn originele staat blijft houden. Anders moet ik wellicht proberen om het lettertype te bemachtigen dat door de factory gebruikt is, om daarna naar een stickerboer te gaan om ze na te laten maken. De kleur is trouwens Gold. Onderstaand de bestickering van mijn motorkap als voorbeeld. Alle goeds en bedankt voor het meedenken. Hastadipasta, math
×