Spring naar bijdragen

wrangler266

Forum member
  • Aantal bijdragen

    14
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Waardering in de gemeenschap

0 Neutral

Over wrangler266

  • Verjaardag 29/08/1961

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Eijsden
  • Interests
    Jeep Wrangler YJ 4.0 HO 1993; Motor BMW R1200RS 1993; Drum Pearl/Zildjian vintage

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Wrangler
  • Bouwjaar
    1993

Recente profielbezoeken

246 profielweergaven
  1. Resurrection of the Mohawk...

    Even een kleine update.... Vanmorgen begonnen met het verder demonteren van de stuurkolom. Alvorens de stuurkolom van de stuur-as af te halen heb ik ter hoogte van de kruiskoppeling de zaak gemerkt. Zo weet ik zeker dat de boel tijdens de opbouw hetzelfde wordt teruggeplaatst. Na de stuurkolom ben ik verder gegaan met het demonteren van de side bars en de fenders. Ik blijf dus voorlopig nog in de fase van 'weerbarstige bouten en moeren zitten.... Het vooraf inspuiten met Imal helpt wel voor een deel moet ik zeggen. Voor de rest blijft het toch een zaak van try en error. Ik moet trouwens eerlijk toegeven, dat hoe meer ik onder de Jeep bivakkeer, hoe meer ik er van overtuigd ben dat de keuze voor een 'body off' restauratie de enigste juiste was. Ik zie steeds meer slechte stukken, vooral aan het chassis. Zelfs de stootrubbers welke de vertikale as-uitslag moeten opvangen zijn helemaal weggerot... De achterste fenders zaten vast mbv popnagels welke ik simpelweg heb uitgeboord natuurlijk. De voorste fenders zaten gemonteerd met zelftappers met zeskante kop. Uiteraard waren de schroeven dusdanig vast gedraaid, dat de zeskante kopjes te diep in de kunststof kraag van de fender zaten, waardoor ik er geen sleutel of dop meer op kon krijgen. Waarom nou niet monteren met een onderlegschijfje erachter? Enfin, ik zie het maar als een therapeutisch werkje. Ik weet, er is tot nu toe weinig spannends te vermelden, maar ook deze stappen horen nu eenmaal erbij. Als ik de body rondom helemaal vrij heb, demonteer in de verbindingsbouten en rubbers die de body met het chassis verbinden. Ik hoop dat ik volgende week zover kom. Ik ga in ieder geval alvast een aantal mannetjes regelen om samen de body van het chassis te tillen. Enfin, we gaan het zien. Voor iedereen alvast een goede week toegewenst. Hieronder nog een paar pico's voor de liefhebbers. Volgende keer meer... Ciao! De verbinding tussen de stuurkolom en de stuur-as wordt gemerkt alvorens te demonteren. Op de één of andere manier blijf ik een zenuwachtig trekje overhouden als ik de kabelboom zie. Ondanks dat alle stekkers gelabeld zijn en ik wat positiefoto's heb gemaakt vraag ik me af hoe dit bij de heropbouw goed moet komen.... Hmmm... Zonder side-bars en fenders begint de boel er toch wel magertjes uit te zien moet ik zeggen...
  2. Resurrection of the Mohawk...

    Huy Ab, Dat kan inderdaad ook ja. Ik moet even kijken als ik zover ben dat de body 'off chassis' is en de schade reëel kan inschatten. Wellicht dat zelfgemaakte kokers inderdaad een goede oplossing is. Bedankt voor je reactie en maak er een mooie dag van. math
  3. Resurrection of the Mohawk...

    Dat plaatsen ging net niet helemaal goed. Deze moesten er nog bij: Met behulp van het bruggetje op de vorige foto druk ik de schotel tegen de veerdruk in, waardoor de spanning van de borgring afkomt en deze meer speling krijgt. Met behulp van 2 schroevendraaiers kun je het ringetje vervolgens rondom uit de gleuf wippen. Dit afgebroken veertje lag los in de stuurkolom. Dit veertje zet de richtingaanwijzer terug in z'n neutrale stand en was bij mij inderdaad afgebroken. Wordt dus mee vervangen in het geheel. Nou, het resultaat van een dagje prutsen. Als dat nog maar goed komt.... Alles netjes gelabeld. Nu maar hopen dat de inkt over een jaar nog leesbaar is... Stel je voor van niet...
  4. Resurrection of the Mohawk...

    Yow, ben ik weer, Vandaag was mijn planning om het dashboard én de stuurkolom te demonteren, maar het is helaas bij het dashboard gebleven vandaag. Iemand voor mij heeft ooit een keer andere speakers gemonteerd die hij op een stukje meubelplaat had gefixt en toen aan de achterkant van het scherm had vastgebout, met het gervolg dat het stuk meubelplaat achter de opstaande rand van de body zat en ik het dashboard dus niet zoals gewoonlijk naar voren kon wegnemen. De speakertjes hebben het bij deze operatie niet overleefd, maar ik had geen andere keuze. Het dashboard ligt er in ieder geval af nu. Voor de rest was het een zaak van alles netjes merken en labellen en waar nodig een foto zodat we straks bij de montage niet in de problemen komen. Weet iemand van jullie trouwens of je het achterste deel van beide chassisbalken, hier ergens kunt krijgen, of moet ik deze uit de States laten komen? Ik heb ze in ieder geval wel op het web gezien, dus ze bestaan wel. Nou, tot zover weer. Nog een paar foto's om het verslagje compleet te maken. Vanavond gaan we trouwens naar een whiskey-proeverij. Daar heb ik goede herinneringen aan, aangezien ik vorig jaar bij het afstappen van m'n fiets de trottoirband voor mijn huis heb weggekopt.... Maar goed, ik heb mezelf beloofd dit jaar wat verstandiger te proeven.... Ach, je moet jezelf ook af en toe eens uitdagen, toch? Goed wiekend voor jullie en tot de volgende week..... Ciao amigo's
  5. Resurrection of the Mohawk...

    Even een kleine update... Vandaag heb ik de stoelen en het stuur weggebracht om opnieuw te laden bekleden. Ik heb ervoor gekozen om de stoelen zo origineel mogelijk te laten stofferen, met dezelfde stiksels en hergebruik van het Jeep-embleem. Het enige verschil is, dat ik het zit- en rug gedeelte met leer laat bekleden en de rest met stof. Die gast waar ik m'n stukken heb gebracht was bezig aan de volledige bekleding en het interieur van een Chevrolet Bel Air van '57. Mooi project moet ik zeggen. De rest van de dag heb ik besteed aan het verder lossen van de torx-bouten. Toch nog het nodige boor- slijp- en laswerk gehad, maar ze zijn er allemaal uit nu. Volgende week is het de bedoeling dat ik het dashboard demonteer en de body los maak van het chassis. Voor nu laat ik het hierbij. Tijd om te douchen en daarna eens goed aan het bier te gaan. Heb ik wel verdiend vind ik zelf.... See you next time guys, Math
  6. Resurrection of the Mohawk...

    Hi Guys, ben ik weer. Was wel een dagje vandaag. Velen onder jullie zullen wel begrijpen wat ik bedoel als ik zeg dat ik de gehele dag in de weer ben geweest met het lossen van onze alom geliefde Torkx-bouten... Miljaar! De dag begon met het maken van een hulpstukje om het stuur te demonteren. Het stuur wordt trouwens samen met de stoelen opnieuw bekleed. Dat was uiteraard allemaal niet spannend. De torkx-bouten was een ander verhaal, maar daar had ik wel op gerekend. Ik had hier dan ook goede torkx-bits voor aangeschaft, maar op het laatst van de dag, bij het demonteren van de rolbar is toch een bit afgebroken. Toen heb ik mijn overal maar aan de spijker gehangen.... Genoeg voor vandaag. Enfin, ik heb toch een paar pico's gemaakt, altijd wel leuk, toch? Eenvoudig maar zeer effectief... Hiermee ben ik de torkx-bouten te lijf gegaan. Van 'boutenkar' tot links tap. Tot nu toe heb ik 3 bouten moeten uitboren en is 1 bitje afgebroken, maar ik ben er nog niet. De scharnieren van de motorkap, het raam en de achterklep zijn nu los. De raamscharnieren zitten wel nog aan de body. Daar draaien de moeren van mee aan de binnenkant. Enfin, volgende week gaan we verder... Ik zie dat mijn 'vaste handjes' het soms af laten weten, getuige deze onscherpe foto. Dit is de onderkant van de achterklep. Heeft wel wat werk, maar valt eigenlijk best mee. Idem onderkant achterklep.... De ophanging van het reservewiel heeft wat meer geleden.... Idem onderkant ophanging reservewiel. Awel mannuh, tot zover weer een beetje bijgepraat. Maak er een mooi wiekend van gij allen. Ciao, math
  7. Resurrection of the Mohawk...

    Vandaag dan eindelijk begonnen met de demontage. Ik heb in ieder geval zin dran. T'is nu allemaal natuurlijk nog niet zo spannend, dus deze keer maar wat foto's van de roestplekken aan de body die zichtbaar zijn. Wellicht dat er gaandeweg de rit nog meer roest tevoorschijn komt, maar dat zien we dan wel weer. Het interieur ligt er nu uit en ben verder geen bijzonderheden tegengekomen. Het werd wel tijd.... Kuch... Spatbord bestuurderskant... Spatbord bijrijderskant. Daar heeft de vorige eigenaar al eens aan 'geknutseld'... En het tussenstuk tussen de deur en het spatbord aan de bijrijderskant... Mijn baas doet niets en ik help hem... Huh... Watskebeurt?? See you next time guy's.
  8. Keep feeding eachother....

  9. Jeep-Jeeper-Jeepest....

  10. Resurrection of the Mohawk...

    Huy Bart, Nadat het chassis is gerepareerd en schoongemaakt laat ik het inderdaad ook galvaniseren. Ik heb en adres hier vlak over de grens in België. Daarna behandel ik de kokers ook nog aan de binnenkant en spuit ik het geheel weer zwart. Nice als je mijn topic blijft volgen, ik zal proberen er een mooi verslag van te maken. Ciao, Math
  11. Resurrection of the Mohawk...

    Huy Ab, Ach, had toch niets beter te doen....
  12. Resurrection of the Mohawk...

    Zoals beloofd volgt hier nog de lijst met werkzaamheden. Uiteraard is deze lijst niet limitatief... To Do list Jeep Wrangler Limited 4.0 HO - Voorraam vervangen / spuiten incl. alle rubbers - Deurgrepen en sloten vervangen (RVS) - Remcilinders voor reviseren en achter vervangen - Rubber blokken chassis vervangen - Velgen stralen / coaten - Roestplek bij R-spatbord uitwerken - Roestplekjes op spatborden bijwerken - Roestplekjes achterklep - Tectyleren underbody - Repareren, galvaniseren en zwart spuiten chassis - Wiellagers rondom vervangen - Remleidingen, -schijven en –schoenen vervangen - Stoelen en stuurwiel opnieuw bekleden - Contact achterruitverwarming solderen / vervangen - Binnenverlichting storing - Mistlamp achter storing - Nummerbordverlichting vervangen - Stekker hardtop opnieuw bevestigen - Pakking in- en uitlaatspruitstuk vervangen - Alle vloeistoffen vervangen - Lier reviseren en monteren - Cover reservewiel laten spuiten - Halve deurtjes laten spuiten - Complete body polijsten - Hardtop spuiten - Body bushingset vervangen - Multiriem vervangen - Deurbekleding hele deuren vervangen - Grote beurt motor - Kleppendekselpakking vervangen - Leerringen assen controleren / vervangen - Speling pionwiel controleren / afstellen - Keeringen bak vervangen - Kruisjes cardan- en steekas vervangen - Deurscharnieren vervangen door RVS (incl. halve deuren en achterklep) - Raamscharnieren vervangen door RVS - Spiegelset RVS - Motorkapset vervangen door RVS
  13. Resurrection of the Mohawk...

    Huy Herman, Bedankt man, ga m'n best doen. Ciao
  14. Resurrection of the Mohawk...

    Huy Jeepers, Vandaag 19 augustus 2017 is dan eindelijk de daadwerkelijke 'kick-off' van mijn eerder aangekondigd restauratie project (wrangler266 stelt zich voor...) De Jeep is per 10 augustus jl. geschorst en staat op z'n plek in de garage. Ik heb een lijst opgesteld van de werkzaamheden die ik ga uitvoeren, even los van de 'duikboten' die eventueel nog boven komen drijven tijdens de restauratie. Er zit geen einddatum aan dit project. Het einddoel is om alle tekortkomingen te verhelpen en daarbij de Jeep wel in haar originele staat te behouden. Geen consessies om wat voor een reden dan ook. The subject... Hier ben ik heel blij mee. Ik moest er een behoorlijke trip voor over hebben, maar dan heb je ook wat... Van het zuidelijkste puntje van Limbabwe naar het noordelijkste puntje van N. Holland... Ze zijn écht als nieuw, deze... Binnenkant komt overeen met de kleur van mijn originele interieur... Ook nieuw, nooit gebruikt dus... De lijst met werkzaamheden volgt. Goed wiekend gij allen en 'keep on feeding eachother...' Math
  15. Wrangler266 stelt zich voor...

    Goedenavond mannen, Bedankt voor jullie reacties. Ja, deze foto's komen nog van m'n oude gsm. Tijdens het project worden uiteraard goede foto's genomen. Keep feeding eachother....
×