Spring naar bijdragen

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 17/10/2010 in all areas

  1. Daar het model niet heel belangrijk is en de mijne een uniek jurassic park exemplaar is kunt u hem tegen de juiste prijs overnemen maar vanwege het unieke karakter is tie niet jeep uh cheap
    6 points
  2. Door drukte op het werk, thuis en vakantie is het posten hier wat achter gebleven.... Inmiddels rijdt de CJ weer, de automaatrevisie is geslaagd. Maar ik zal jullie de foto's niet onthouden. Aan de achterzijde van de bak gaan we verder met de govenervalve en parkeerrem. Dat tandwiel- achtige ding is waar de nok van de parkeerrem in grijpt. Govener valve gedemonteerd en gecontroleerd op werking. Achterzijde is nu klaar.... Terug naar de voorzijde! Slagtrekkers gemaakt om de pomp-plaat eruit te trekken. Pomp-plaat eruit. De clutch-packs eruit. Links de reverse clutch en uitgaande as, de planetary gear is nog net zichtbaar. Rechts de front clutch en ingaande as. Behuizing is bijna leeg, alleen de reverse-band en de servo's zitten er nog in. Servo's demonteren met behulp van een lijmklem. Leeg! Nu alles schoonmaken, controleren op slijtage, spelling nameten enzovoort..... De tafel vol met schone onderdelen, alleen de valvebody is nog niet gedaan. De nieuwe koppelomvormer en revisie set zijn ook binnen uit de VS. In Nederland waren deze lastig te verkrijgen, deze via USA2You gekocht bij de locale automaterialenzaak.
    4 points
  3. Sja..... een jeep kopen en zelf niet kunnen/willen sleutelen is een aanslag op je portemonnee. Jammer voor jou, een meevaller voor de nieuwe eigenaar, die koopt nu een Jeep waar al veel aan gedaan is voor weinig. Je had ook je verlies kunnen nemen, en daarna nog jaren plezier te hebben van deze heerlijke wagen. Zoals een ware Jeepfreak betaamd....
    4 points
  4. Roest valt zeker niet meer op door de nieuwe bodembeschermplaat. Mijn vrouw had ook zo iets dergelijks. Ze had een neuscorrectie laten doen en d'r neus begon te zakken na ruim 1 jaar. Ze werd toen boos en toen boden ze haar als compensatie 2 nieuwe bumpers aan in de maat dubbel D. Haar neus is nog steeds aan het zakken maar sinds haar 2 nieuwe bumpers heeft ze geen oog meer voor haar neus. Nu afwachten wanneer haar 2 bumpers beginnen te zakken. Misschien kan ik er dan mijn voordeel mee gaan doen. D'r kont wordt namelijk steeds groter .............
    4 points
  5. Het lijkt speelgoed, maar het zijn echte. Mooi he!
    4 points
  6. Jeepvrienden, Zoals de meeste mensen word ik niet vrolijk van het jaarlijks betalen van een kleine
    4 points
  7. Ronald. Ik denk dat de opmerkingen (zoals die van mij) niet gaan over de value for money. En al helemaal niet over de energie die er door de organisatie wordt in gestoken. Dus dit gaat dus zeker niet over de waardering voor de inzet van bestuur en vrijwilligers. Waar het wel om gaat, is dat in deze tijd voor veel mensen de Jeephobby toch al een stevige wissel trekt op het gezinsbudget. Een weekend van 200 euro plus is dan al bijna de afweging: "vervangen we de stofzuiger of gaan we naar het jubileum weekend... " Dan denk ik, ietsie pietsie minder luxe mag ook. We gaan voor de gezelligheid en voor het rijden. Wat heb je daar voor nodig? Een stapel stenen, wat zand, een krat bier en een vuurtje. En bovendien: helemaal platzak is de JCN ook weer niet en ik wacht nog altijd op de factuur van ons sponsoraanbod van bijna 2 jaar geleden ;-) Dus laat je niet ontmoedigen door een azijnpisser als ondergetekende en keep up the great work, maar als we over 10 jaar weer (nog??) in een kwakkelende economie zitten: een pietsie minder is ook leuk voor het 20 jarig jubileum ;-) en ondertussen blijf ik zeiken dat JCN zich moet opstellen als laagdrempelige organisatie waar iedereen (ongeacht Jeepbudget maar met een Jeeptic) zich kan thuisvoelen.
    4 points
  8. Jammer dat mensen gaan lopen mopperen terwijl je in je vrije tijd moeite doet om de vooruitgang op het web een beetje bij te benen. Gelukkig voorkom je daarmee dat de mopperaars over een gedateerd en achterblijvend medium de kans krijgen om hun zegje te doen....
    4 points
  9. Fijne feestdagen Jeepers, en een gezond en gelukkig 2024 toegewenst!
    3 points
  10. Het heeft even geduurd maar dan krijg je ook wat.
    3 points
  11. 3 points
  12. Vrijdag de CJ door de APK, zaterdag de schorsing eraf, en vandaag heerlijk 220km open kunnen rijden. Daar word ik blij van! 😀
    3 points
  13. BACK IN BLACK !!!! Het bloed stroomt waar het niet gaan kan..... Een jaar nadat de J10 verkocht is (had er al spijt van toen ik hem op de trailer zag wegrijden met de nieuwe eigenaar), toch weer een 'nieuwe' Jeep!! Wagoneer uit '73, geheel origineel en keihard, het is voornamelijk optisch werk wat er dient te gebeuren. Het budget is krap, of zeg maar: dat is er gewoon niet, dus eerst maar lekker rijden, verse APK voor 2 jaar zit er al op en motorisch valt er vrijwel niks op aan te merken. Geweldig machtig gevoel om na lange tijd weer in een Jeep te rijden!!! Like a kid in the candy-store
    3 points
  14. Was een mooie dag en de baan lag er uitdagend bij. De weergoden vonden het wel nog nodig vanaf een uur 3 een paar keer te huilen en daarbij ook nog even wat ijs naar beneden te gooien :-) Niet veel foto's kunnen maken, maar hou daarvoor ook terrein.nu & steephilltracks.com voor in de gaten. Martin & Jan hebben de hele dag rondgelopen met hun camera's. Samen met Wim een van de 2 blauwe groepen tussen de bomen en over de crossbaan geholpen, Ab had de andere bluawe groep op sleeptouw meegenomen. In de ochtend voorzichtig begonnen met wat stuurwerk tussen de bomen door op een mooie droge ondergrond. Hier en daar een bultje/greppeltje en een plasje waar iedereen netjes doorheen ging. Speciale vermelding voor Tamara die als enige in een standaard Jeep Cherokee meereed, (Aleen AT's, en gedurende de dag bleek ze daar mee in het voordeel te zijn tegenover de rest met zichzelf ingravende mudbanden) alle proeven gedaan of in ieder geval een poging gedaan. Normaal in een CJ5 maar nu in de Jeep van moeders :-) Diepe kuilen, steile kanten en leuke bochten erin, niet iedereen haalde de top op eigen kracht, eerlijkheid gebied hier te zeggen dat dit stuk aardig tegen rood aanzat :-) Grote plas voor de ingang van de baan, aan de rechterkant was deze niet te diep: Iets verder de andere kant op Was het zwemmen geblazen: Gellukig heeft deze 4x4 daar geen enkele moeite mee, keurig een boeggolf erbij zo uit het boekje : Een mooi stukje water tussen de bomen door waar Ab zijn groep zonder kleerscheuren en slepen door slimme lijnen te pakken doorheen heeft geloodst: Het werd nog iets dieper: Dit was iets teveel van het goede, de modder op Heerde is van een speciale samenstelling die op een soort van cakebeslag lijkt, het zand in Heerde eet modderbanden voor ontbijt, lunch en avondeten, AT's en zelfs winterbanden hadden het makkelijker vandaag: Dit ziet er toch echt redelijk droog uit, maar schijn bedriegt: Met vereende krachten: En een ankertje toch nog goed afgelopen Dat was de laatste foto die ik gemaakt heb op deze laatste prachtige, modderige en vooral gezellige dag van 2014
    3 points
  15. Met enige vertraging: het filmpje van European Jeepers Jamboree 2014. Enjoy: http://youtu.be/bKr1O0fyrI0
    3 points
  16. Wat je aangeeft voor een GC geldt ook voor een Waggel, op een enkele liefhebber na is er geen idioot meer in Nederland die zo'n zuiphok nog wil kopen zo kort na de Weekers-crisis.
    3 points
  17. Vooral de tips die het dievengilde nog niet kennen zijn welkom....kunnen ze nog wat leren
    3 points
  18. Mooi advertentie voor lego
    3 points
  19. Jeep kinder bed op bestelling leverbaar prijs vanaf 200 euro, model op de foto is gemaakt voor mijn zoon en hij vind hem geweldig !! meerdere optie's of wensen mogelijk met lattenbodem
    3 points
  20. Hoop dat het niet voor grammatica is, anders weet ik de uitslag al
    3 points
  21. Deze dus! En morgen komt de 'koets' erbij
    3 points
  22. Bolletje pijltje rit...bolletje gevonden, nu het pijltje nog...
    3 points
  23. Dat geldt voor alle 4x4 terreinen....
    3 points
  24. Heb mij ook aangemeld en kom samen met Jeeped.
    3 points
  25. Ik heb besloten woensdag me bbq mee te nemen naar sclayn! dus! :D
    3 points
  26. Doe mee en win de Ion Air Pro actie camera !! Wie wint deze fantastische actie camera ? Wat moet je ervoor doen ? Heel eenvoudig, kies uit je Jeep jubileum weekend je 2 leukste en of mooiste foto's of video's Zet deze hier in dit topic. (Een link mag ook) Je kan de foto's en video's 1 week posten, op zondag 16 september wordt de winnaar bekend gemaakt. Dit topic is dus bedoeld alleen voor foto's en video's van het weekend, commentaar, flauwe opmerkingen over foto's worden verwijderd. De jury bestaat uit Nkijkuit en mezelf Over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd. De prijs wordt beschikbaar gesteld door digitalwarehouse en Transcontinenta.
    3 points
  27. Wie zegt dat dat Jeepen en gevoel voor compositie en het moment vastleggen niet samen gaat, heeft het fout. Dat blijkt wel uit de inzendingen. Om daar een winnaar uit te halen was geen eenvoudige opgave. Desondanks... Na rijp beraad heeft de jury besloten: de Ion Air Pro plus HD action cam gaat naar Duitsland! En wel naar Dee en AlexG. Samen hebben zij een van de meer markante jeepers, elk op hun eigen wijze vastgelegd. Een herkenbare jeeper op de juiste plek in het bos. Een karakteristieke kop met een bijpassende auto. Ook de pose van het hoofd van de bestuurder is te eigenwijs om te laten lopen... De camera komt jullie kant op! Graag even een PM met het adres! Veel plezier er mee! De resultaten zien we graag weer op dit forum. Evert (EJG) en Nils.
    3 points
  28. Update 31 augustus Members kunnen hun een eigen post tot 5 minuten na plaatsing editen. Supporting en Lifetime members is dit onbeperkt. Probleem opgelost! Jeepforum klantenservice
    3 points
  29. Hallo, en het is niet zo maar een mudcup, maar de Digital Warehouse Mudcup. Met mooie prijzen zoals een Lowepro Rover fotorugzak en als knaller een GoPro Hero2 Motorsports actiecamera.
    3 points
  30. Een turbulente relatie met je jeep is heel normaal. Mijn jeep heeft ook twee roepnamen: Jeepje en G*re-rot-bak-nu-ga-je-echt-de-shredder-in
    3 points
  31. Knoppie zit rechts, Bleek
    3 points
  32. Vooraleerst bedankt voor je reactie. Da's in elk geval een duidelijk verhaal met duidelijk keuzes. Daar kan je het me eens zijn of niet. Maar 1 ding vind ik echt niet des JCN's (en daar zal dus niemand zich aan houden ben ik bang ;-) : @Aitze: wordt toch weer Jack Daniels. Dan heb je aan een "flesje" snel genoeg ;-)
    3 points
  33. Hallo. Een mening geven is niet hetzelfe als zeiken. Laten we de discussie een beetje respectvol voeren. Je kunt natuurlijk niet in andermans agenda of beurs kijken. Mijn oorspronkelijke punt was dat JCN een zo laagdrempelig mogelijke organisatie hoort te zijn (anders zouden we wel range-roverclub heten;-). Een gezonde discussie hoeft toch niet je voorpret te bederven? Bij mij niet hoor!
    3 points
  34. Hoi. Na tijdje toch weer een jk gekocht ben er blij mee. Heb er wel de juiste zomer voor😃
    2 points
  35. Had a blast last week ranging off road at rilland (the netherlands) with my friends Wrangler Rubicon and Defender 90 Made a short clip about the day
    2 points
  36. Daar ga je ook van trillen. Misschien dat daar aan ligt? ;-)
    2 points
  37. Begint ergens op te lijken:
    2 points
  38. Verkocht - Gekocht De TJ is naar een clublid gegaan die er een hoop plezier mee gaat hebben en ik heb nu een CJ3a uit 1954 Het is een Ex-sneeuwschuiver van Defensie en later gebruikt door Rijkswaterstaat, de oude foto hieronder is hem ook daadwerkelijk: Hiertoe lag er een Ford V8 achterin, een aandrijfas door de cabine naar voren om de sneeuwschuiver aan te drijven. Verder zit er nog een extra lage gearing bak op zodat ook in alleen achterwiel aandrijving in lage gearing gereden kan worden. Deze bak kan echter ook nog eens "bovenop" de standaard lage gearing ingezet worden zodat het volgens de oude eigenaar gewoon een crawler wordt :-) Zo ziet hij er vandaag de dag uit :-) Paar advertentie foto's Vandaag wezen kijken en meteen gekocht, overgeschreven en binnendoor naar huis getuft, klein omweggetje gemaakt maar meteen een kleine 260 kilometer gereden proefritje was even op en neer naar het postkantoor Wat foto's van de terugreis: Hele huif of "pickup" huifje Even gestopt bij Enkhuizen Na de bbq stop de huif eraf gehaald en kreeg ik op de terugweg een korte hoosbui over me heen bij Tiel :-) Tot op de onderbroek nat maar gewoon doortuffen :-) Ruitenwissers aan de binnenkant was wel handig geweest Maar verder alleen maar goed weer gehad op de terugweg en terwijl links en rechts in de verte de lucht zwart zag en prachtige flitsen te zien waren heb ik de rest droog en met een big smile gewoon echt lekker en relaxed rondgetoerd Wat een geweldig karretje, ik vermoedde misschien wel gebroken er uit te komen na die lange 1e reis maar niets is minder waar. Zit is perfect voor me en die stoeltjes zitten gewoon erg lekker en ik had ook helemaal niet het idee dat ik er bijna 260 kilometer op had zitten toen ik thuis kwam Van de snelweg moet je afblijven, bij 85 is de koek wel op en een Warn of Saturn overdrive staat wel in de planning. Loopt ie net wat rustiger in toeren als je toch even de snelweg op moet. Morgen even bij Jemax in Esch langs, Accu en het druklager is aan vervanging toe, dus wil de koppeling in ieder geval helemaal laten vervangen, en wil de Jeep ook even goed nagekeken hebben of er verder geen kleine dingetjes zijn. Hij kan verder wel een nieuw likje verf gebruiken, de bedoeling is wel hem gewoon in het terrein te gaan gebruiken, uiteraard niet zoals de TJ, maar gewoon wel een uitdaging zoeken maar vooral lekker rustig, en toerritten natuurlijk.
    2 points
  39. Het veld begint aardig vol te stromen, gezellig!
    2 points
  40. Ik ben wel bereid om 1 of 2 mooie dames van je over te nemen.
    2 points
  41. .. zo en dan het vervolg. Nadat alles weer keurig in elkaar gebouwd was en de eerste proefrit werd gemaakt leek het tikken geheel verdwenen. Leek ja, want boven de 1500 rpm hoorde ik toch weer tikken, wel anders maar toch. Op een gegeven moment ga je natuurlijk overal op letten. In mij wijsheid dacht ik dan moeten dan slappe klepveren zijn, dus klepveren besteld en erin gezet. Het inzetten: Omdat ik de cilinderkop er al zo vaak af had gehad dacht ik dat moet ook kunnen zonder de hele cilinderkop weer te verwijderen. Vroeger deden we dat wel door gewoon luchtdruk in de cilinder te persen zodat de kleppen blijven zitten waar ze zitten als de de veer wilt vervangen. Dus dat moest nu ook maar hoe krijg je luchtdruk in je cilinder? Daar heb je dan
    2 points
  42. Super weekend gehad.. Nu kan ik ook eens de organisatie bedanken! Moet ik de volgende keer niet vergeten bepaalde pinnetjes los te halen.. scheelt zoveel flex met al die bultjes. Bis zum n
    2 points
  43. back in business +3,5 inch en op 31-ers
    2 points
  44. Van het internet geplukt: EUROTRIAL SEDLČANY 2011 - BOROS CSABA
    2 points


×
×
  • Nieuwe aanmaken...