Jump to content

ruudvd

Forum member
  • Posts

    1140
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    6

ruudvd last won the day on May 2 2017

ruudvd had the most liked content!

About ruudvd

  • Birthday 09/06/1964

Profile Information

  • Gender
    Male

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    (Nog)Geen Jeep
  • Bouwjaar
    1997

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

ruudvd's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

13

Reputation

  1. Doorslaan is het lekken van stroom uit de kern van de bougiekabel door de isolatiemantel van de kabel naar de massa (lees metalen frame van de wagen). Door deze lekstroom blijft er minder/onvoldoende energie over voor een vonk over de bougie electrode. Vaak kun je de vonken zien als het donker is , maar niet altijd. De gasboer test dit vaak met een schreovendraaier. Zelfs sommige nieuwe kabels doen dit al. De isolatiemantel verouderd snel door bv de hoge temperatuur. Heb dit zelf mogen ervaren met de zj. Vochtigheid , temperatuur en vraag naar vermogen (acceleratie) spelen een rol bij wanneer de verschijselen merkbaar optreden. sluit dit gewoon uit door een paar 10-tjes te investeren. Ook het type bougie heeft invloed op de gevoeligheid.
  2. zoals Rabdoman al aangeeft: Bij dergelijk lpg problemen altijd eerst de bougiekabels vervangen. Ook als ze er nog niet zo lang inzitten. Een lpg installatie is heel gevoelig voor het doorslaan van de bougiekabels. Op benzine merk je niets maar op lpg gaat het helemaal mis.
  3. Wrangler 1.5m verhogingsset:
  4. gerrit, heb je een pm gestuurd. mail me maar even. een swap zou ik niet doen als je de zj voornamelijk op't asfalt gebruikt. De 249 is hier beter voor. de pre-97 np249 heeft geen lock in de LO de post-97 wel. Jij hebt dus wel een lock (98'-5.9)
  5. Hoi Gerrit, Ik heb een paar jaar terug de visco van m'n 97-er 5.2 vervangen. volgens mij is deze gelijk aan die van de 5.9 (np249j) Als je me ff mailt kan ik je alle info geven (type t-case en de ebay-verkoper) . Heb ook nog wel wat tips om de visco te vervangen zonder de t-case onder de zj uit te slopen.
  6. Mijn ervaring is dat trillingen bij deze snelheid vaak uit de aandrijfas zelf komen. controleer de radiale speling maar eens.
  7. De 96 is een overgangsmodel. volgens mij heeft deze ook nog het oude nv249 type t-case . in het model 97 en op heeft de low ook een lock (parttime 4wd). Dit is vooral handig als je in zwaarder terrein gaat rijden. Voor op de weg maakt het verder niets uit.
  8. de 2de generatie loopt id vanaf 1996. (het model met de in de bumper doorlopende grill) echter zijn in zowel modeljaar 1997 als 1998 verbeteringen doorgevoerd. vandaar mijn advies om voor 1997 en 98 te gaan. Maar een goede 96-er hoef je natuurlijk niet te laten staan enkel omdat dit een 96-er is. Een auto van de 1ste eigenaar is wel een pr
  9. Jochem, een V8 past beter bij een GC. een 4.0 is eigenlijk wat aan de krappe kant en trekt een stuk minder van onderuit (v8 heeft meer trekkracht bij lage toeren. Een 6l 4.0 moet toch wat hoger in toeren om het vermogen te laten inkomen. Een hele mooie 4.0 is zeker geen miskoop maar een V8 maakt het toch net een stuk leuker. De automaat moet gewoon goed zijn of je moet een revisie in de prijs meenemen. Wondermiddeltjes voor de automaat bestaan niet. Als er problemen komen loopt het eigenlijk altijd uit op een revisie...die inderdaad snel over de 2000 euro gaat. laat dat alleen doen bij een gerenommeerd bedrijf ander is het weggegooid geld. zoals masis al aangeeft: de oudere diesels zijn beslist "no-go".
  10. Jochem. laat die wj maar staan...wj's uit dit tijdperk en ook nog met een 4.7 loop je heel ver omheen. Ze kennen erg veel elektrische problemen en de blokken (4.7-v8) zijn berucht. Als het een wat oudere jeep moet zijn (bv ivm budget) zoek dan naar een zj uit de jaren 97-98. als het ietsje meer mag zijn een xj uit 1999 tm 2001 of natuurlijk een cherokee/liberty van na 2001 , da's alleen geen oude style Jeep meer... overigens is een Vialle LPI ook heel erg fijn (weet niet of die daar te krijgen zijn). ietsje duurder maar technisch heel mooi.
  11. Gaat niemand het hem vertellen?........ Jochem...Het is een 6 in Lijn motor. Geen v-tje te vinden onder de kap.. Weet niet of dat nu alles in de war gooit...
  12. Als er geen brandstofaccijns over is betaalt is het een economisch delict... Ook in Nederland wordt zo'n vergrijp strenger gestraft als een massamoord.. Inny pas op dat je hier geen bekentenis aflegt..
  13. haha...nee ik heb ff genoeg jeepjes gehad (de laatste was de zj op't fotootje. Ben momenteel met een Frans-projectje bezig dat de onverdeelde aandacht van mijn geldbuidel eist. Daarna komt er een cj-tje om samen oud mee te worden.
  14. Jurmic, "zint eer gij begint" deze tegel-text is hier denk ik wel op zijn plaats doodsoorzaak #1 voor jeeps is roest. Er is nooit een klein beetje roest en het houdt ook nooit op. Als je zelf kunt lassen en weet hoe je het moet afwerken is het een leuke hobby. Kun je dit niet en wil je er geen "project" van maken maar gewoon rijden en je centjes ook zo nu en dan aan iets anders uitgeven dan zou ik er nog eens goed over nadenken. ZJ hebben vaak zware roestschade onder de b-stijl. Als je het eenmaal aan de buitenkant ziet is er binnen al niet veel meer te redden. zj-model 96, 97 en 98 roesten minder.
  15. Inny De "zadels" waar gerrit over spreekt maken geen deel uit van de klauwen. Dit zijn de nokken waar de remblokken overheen bewegen. hier slijt uiteindelijk een put in. hierin blijft het remblok hangen. de weg terug van de schijf is zo niet goed mogelijk en de zaak loopt warm...heet.. verder dien je het hele hydraulische systeem te reinigen (met nieuwe olie) en inderdaad moet ook de remslang meestal vervangen worden. Zelf gebruikte ik altijd dot 4 olie ipv de voorgeschreven dot 3
×
×
  • Create New...