Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Today
  2. Arjanw

    Arjan's Cherokee XJ bouwjaar 2001

    Dank, ga ik nakijken. Kan dezelfde oorzaak ook plaats kunnen vinden bij de injectoren? Ik zag namelijk bij het schoonmaken van de injectoren dat er kleine barstjes in zaten.
  3. Yesterday
  4. DogJeeper

    Arjan's Cherokee XJ bouwjaar 2001

    Bobine, ontsteking. Door de warmte gaat alles natuurlijk een beetje uitzetten. En als er een haarscheurtje ergens inzit, dan ga je dit bij warmte pas merken. Dit was bij mij in ieder geval de oorzaak van dezelfde startproblemen als je beschreef.
  5. Arjanw

    Arjan's Cherokee XJ bouwjaar 2001

    De XJ is deze week uitgelijnd en rijdt een stuk beter. Er werd wel aangegeven dat de banden hun beste tijd hebben gehad na 14 jaar. Vandaar dat ze zo goedkoop waren, Nu ik weet welke maat ik er onder wil heb ik nieuwe banden besteld, BF Goodrich A/T KO2 235-85-16. Aanstaande maandag gaan ze erop. Toch nog wel een zorg aangaande het starten van de XJ: Als de motor echt koud is dan start hij direct. Echter bij een warme motor duurt het even. Omdat ik het niet vertrouw heb ik vandaag nog maar eens een compressietest gedaan en deze is nagenoeg identiek met de laatste dus daar ligt het niet aan. Waar zouden jullie als eerste naar kijken of welke test zouden jullie uitvoeren?
  6. Wie weet wat een gemiddelde rally / offroad 4x4 weegt? Kreeg die vraag via Facebook aangaande de jeep.
  7. Mooi paneel !  Wie levert dat?

    Groeten van Siert. 

  8. michel1972

    wat heb je vandaag MET je jeep samen gedaan

    Vandaag display met schakelaars ontvangen waar straks onder andere de ARB schakelaars in komen te zitten.
  9. Probleempje met het aanlopen gevonden en gefixt. De bout van de bovenste draagarm zat echt heel dicht tegen de header aan, dus wanneer de boel warm wordt en uitzet zaten ze tegen elkaar. Bout eruit gedraaid, 5mm ingekort en weer gemonteerd. Probleem lijkt opgelost.
  10. Pfff.... video editing, daar moet ik mij nog eens in verdiepen, maar dit geeft een indruk. Al is het geluid niet te vergelijken qua volume met wat je hoort als je er bij staat. Tja, dat correct ophangen is nog wel een dingetje....... Ik heb nu het idee dat wanneer hij warm wordt, er hier en daar wat aanloopt. Dat moet ik nog eens even goed bekijken. Ik weet nog niet waar dat percies is. Als hij koud is lijkt er niets aan de hand. Die beugel die erbij zat zou voor het ophangen van de eindpijp zijn, maar die hoek klopte niet. Nu hebben we de ophangbeugels van de oude pijp afgeslepen en die aan de nieuwe pijp gelast. Hij hangt nu aan de twee originele ophangpunten, eigenlijk met de originele 'pinnen'. Kolak on a niner.mp4
  11. Alleen 2 rubbers en 2 busjes voor om de bouten heen inderdaad. Ik las dat er mensen zijn die het erin hebben kunnen persen met een bankschroef, met een pers zal dat denk ik niet zo'n probleem zijn. Nog niet aan toe gekomen helaas. Ja, klopt. Ik had daarvoor een Super 44, met standaard cat en pipe. Nick zei dat de Super 50 bijna hetzelfde zou klinken omdat er een Magnaflow cat onder komt en een grotere pipe, maar de 44 klonk toch echt iets harder en iets beter vond ik. En inderdaad, cut-out voor de cat. Dat is wel echt hard, maar dat gebruiken we natuurlijk alleen offroad en op het circuit 😁😁 Ging het makkelijk om het boven de achteras langs te krijgen zonder dat hij tegen de trackbar aan komt? En heb je de eindpijp behalve de klem ook een laspuntje gegeven? Voordat ik dat gedaan had viel hij er 2x uit bij mij onderweg. Nadeel van een video is dat het toch nooit hetzelfde klinkt als wanneer je er naast staat.
  12. Het geluid kan ik alleen maar omschrijven als orgastisch. @Masis Heb jij ook de Flowmaster Super 50 series? En dan ook nog een cut-out voor de cat? Ik vind dit al tegen de grens van acceptabel en ik ga nog even nadenken of ik niet beter een 70 had kunnen nemen. Ik zal kijken of ik een filmpje kan maken dat een goede indruk geeft.
  13. Last week
  14. pierewaai

    Ik verkoop het niet

    Ik zat er aan te denken om de bumper in de bed liner te spuiten. Mvg.
  15. Mooi dat het gelukt is. En hoe is het geluid? 😃
  16. Hij zit er (eindelijk) onder. Nadat de nieuwe motor- en transmissiesteunen zijn gemonteerd blijkt de uitgang van de header nog steeds aan de lage kant te zitten en deze staat ook niet precies verticaal, dus moet het eerste stuk pijp, vanaf de uitgang van de header naar de cat, iets verbouwd worden omdat deze over de crossmember moet. Vanaf daar is het redelijk rechtoe, rechtaan. Voorlopig nog even het sierstuk eraf gelaten. Eerst even kijken hoe ik het zo vind. Later monteren kan altijd nog.
  17. Ik weet wat ik ervoor kreeg en waarvoor hij hem mij weer aanbood. Verschil is zo klein dat hij geen nee gaat zeggen. Dan maar geen winst en als tie het goed heeft gedaan staat die op de handelsvoorraad en dan kan je creatief boekhouden.
  18. Maar of hij/zij nu een nieuwe eigenaar krijgt?
  19. Klopt helemaal, 40+ is belastingvrij. Gaat ook niet om de periode tot hij 40 wordt, dat zijn maar een paar (winter) maanden en dan zal hij waarschijnlijk toch geschorst staan om hem verder naar wens te verbouwen. Gaat er meer om dat de wetgeving in de toekomst altijd veranderd kan worden waardoor 40+ niet meer belastingvrij is. We dachten ook altijd dat 25+ belastingvrij was en zou blijven.
  20. Eindelijk gaat die verkocht worden. Hoogste bod bedraagt nu 12000 euro en zal vast nog wel iets stijgen en dan gaat er geen nee gezegd worden door de eigenaar tegen de verkoop. Altijd grappig om te zien dat je via marktplaats, autoscout en facebook geen fatsoenlijke biedingen krijgt maar bij BVA schiet die binnen de kortste keren omhoog naar waarden waar geen Nee tegen gezegd gaat worden.
  21. Even een domme vraag maar wat is het zin van al die moeite? Ik lees dat ie van 80 is en is bij jullie dan toch bij 40j belastingsvrij? Of ben je de komende periode (tot aan 40j) een stuk goedkoper uit omdat ie lichter is?
  22. Heren, bedankt voor de reacties. Ik kwam uit op 1480kg ledig, massa rijklaar 1580 dus. Ik had de deuren er maar in gelaten, hardtop eraf (idd nu als cabrio op kenteken), reservewiel en beugel er af. Trekhaak zat er ook op, ook weer zo'n 20-30kg, maar ik dacht dat dat misschien wel gunstig kon zijn ivm het verkrijgen van een trekgewicht. Deuren zijn 20kg p/s, dus ik had 1 categorie lager kunnen zitten (<1450) maar vind het wel best zo.
  23. https://www.bva-auctions.com/nl/auction/lot/43178/13511870?pid=0 Mijn oude jeep is te koop gezet bij BVA na diverse pogingen om hem op de normale manier aan de man te brengen. De afgelopen jaren heb ik redelijk wat vragen van mensen gehad die mij vroegen waarom ik hem weg heb gedaan en wat ze van de jeep kunnen verwachten. Nu die eerst via Facebook en nu via BVA aangeboden wordt zijn er de afgelopen weken vragen binnen gekomen en die ga ik beantwoorden. Ik ben ook blij als de jeep nu eens bij een liefhebber terecht komt die er lekker mee gaat rijden en de jeep accepteert zoals die is want daar wringt de schoen toch wel als ik mensen spreek. De jeep is inmiddels al 3.5 jaar weg bij mij. Mis ik hem. Ja want de jeep zit echt goed in elkaar maar ik deed hem weg om 2 redenen. Ik vind bouwen leuker vind als rijden en ik had er vanaf het begin eerst een V8 in moeten plaatsen voordat ik alles ging verbouwen. Toen die eenmaal klaar was, was het te laat om dit alsnog via de RDW te regelen vanwege de aanpassingen. De bouwkosten bedroegen ongeveer de helft van de bouwkosten die genoemd worden inclusief aanschaf jeep, materiaal en arbeidskosten derden maar mijn tijd er niet in meegenomen. Heb al meerder vragen gehad in de loop van de tijd en zal alles even opsommen. Als basis dient een originele Nederlandse jeep wrangler yj icelander. De jeep rijdt, remt en stuurt prima. Het verbruik is rond de 1 op 5 op de openbare weg. De jeep is een 2 persoonsuitvoering met de brandstoftank achterin. Dus veel ruimte is er niet meer. Je kan de tank natuurlijk verkleinen of weer onder de jeep plaatsen maar dat is een hele klus vanwege de gm14 bolt achteras in combinatie met de wielbasis. Je kan kleinere banden monteren maar ik heb hem bewust gebouwd voor 40 tot 44 inch banden. 37 inch banden kan je natuurlijk plaatsen maar dat ziet er heel vreemd uit in de wielkasten. Tevens verlies je dan bodemvrijheid onder dana 60 en gm14 bolt assen wat niet handig is in het terrein mocht je dat gaan rijden en de overbrenging in de assen is dan te hoog waardoor de jeep een stuk meer toeren zal gaan maken. De jeep kan je ook verlagen door de vering aan te passen maar ook dat vergt redelijk wat aanpassingen aan bladveren, shocks, remleidingen, aandrijfassen enz. Jeep is gewoon gebouwd zoals ik hem wilde. Grote banden met een stoer uiterlijk. Ik bouwde hem niet eens met de bedoeling om er veel terrein mee te gaan rijden. Ik vond hem gewoon mooi zo als ik hem voor ogen had. Het is gewoon een gave jeep die veel aandacht trekt. Het kan op een goede manier zijn maar ook op een slechte manier. Hou daar wel rekening mee. Mocht iemand een jeep zoeken puur voor het terrein en bij het kenteken geen belang hebben dan zeg ik gooi er een V8 in. Mede door de aanpassingen kan de jeep wel wat extra vermogen en koppel gebruiken.
  24. Goedemorgen, Als ik op google afbeeldingen kijk, heb je in een WJ niet zo'n dashboard overhang, dus dan zou je (als ik het inschat) de radio zonder de universele kit in kunnen bouwen. Maar wellicht is het een idee om je te laten voorlichten door Navishop. Ik ben echt heel tevreden over de radio en het advies en inbouw door Navishop. Navigatie, spotify, DAB+, WhatsApp en SMS berichten, blue tootth audio en meer. En in combinatie met de originele versterker en speaker een top geluid.
  25. Goedenavond, Het is geen inklap-scherm. Het scherm is 2DIN, maar de radio 1DIN. De radio's voorkant zit gelijk aan je dashboard en het scherm steekt dus iets uit. Normaal zit het scherm direct op de radio met beugels. Echter dat past niet in een ZJ. Dus vandaar was er een aparte universele kit nodig. Echter die kit moest aangepast worden om het scherm onder de overhang van het dashboard te laten passen. Mocht je meer willen weten kan ik nog wat foto maken. Gat
  26. Hoe ziet het eruit als het scherm ingeklapt is vraag ik me af misschien iets voor in mijn WJ
  1. Load more activity


×