Spring naar bijdragen

Alle activiteit

Deze tijdlijn wordt automatisch bijgewerkt     

  1. Afgelopen uur
  2. Te koop 5 rubi velgen onbeschadigd met 5 banden profiel plm 5mm sproorverbreders 3 cm met schroeven voor 425 euro dit is een combinatie zet4
  3. Today
  4. Rembekragtiger cj

    Ik zal morgen wel even een paar foto's maken. De bekrachtiger en remcilinder van een ZJ heb ik zo liggen. Hoeft niet de wereld te kosten.
  5. Heb zelf een ZJ dus weet het niet zeker bij de WJ maar moet er geen toevoeging in je achter diff? Als je dit vergeet bij de ZJ werkt je Limited Slip niet correct en krijg je jouw klachten. Zou zeggen kijk dat eens na? Groet Gerrit
  6. Start problemen

    Die “PCM” of wel ICM genoemd is eigenlijk de emmissie regeling unit. Doet op zich weinig voor het ontsteken van de brandstof, maar regelt wel de carburateur en voor een deel de timing. Je hebt wel een mooie vonk op de bougies? Ik zou eerst de verdelerkap, rotor en kabels controleren. Dan de werking van de stappenmotor op de carburateur. *edit* Je heb alles nog wel origineel? */edit*
  7. Start problemen

    Goeden dag, Mijn wrangler Sahara van 1988, start wel gaat rond, heeft benzine slaat niet aan, ik heb de stekkers van de PCM vervangen die waren gecorodeerd. Soms na een aantal keer proberen , dan slaat hij aan, en de volgende dag het zelfde probleem. is er iets wat ik over het hoofd heb gezien, of kan het aan de PCM liggen, ik weet niet hoe ik die kan testen
  8. Aanjager

    De nieuwe was inderdaad niet goed. Allen bedankt voor de input!
  9. Hallo mijn naam is Raimond woon in het zuiden des land. Ben sinds een week in het bezit van een grand Cherokee 4.7 V8 limited van 2003. Zoals gewoonlijk doe ik bij iedere nieuwe auto een grote beurt dus ook bij deze Gr Ch. De auto had geen problemen in de aandrijflijn ook niet in de bochten, maar toen ik alle olie had verwisseld zowel voor de differentielen als ook de verdeelbak gaat het verkeerd. Nu is bij een scherpe bocht veel geknars en schokkende aandrijving. De olie die ik gebruikt heb is alles van de jeep dealer, diff 75W 140 en additief erbij voor de verdeelbak de bekende olie van mopar of te wel mobilfluid 424. Hoe kan dit nu als je alle juiste olie gebruikt en het gaat fout en voorheen was het goed. wie weet hier een verklaring voor bedankt alvas voor de positieve feed back. Groet Raimonf
  10. Yesterday
  11. Hoi riante Heb je deze nog. Als je deze nog hebt dan heb ik wel interesse mvrgrt de jeeper
  12. Jeep Academy Heerde 16 december

    Uitnodiging JeepAcademy Heerde "Remember The Rebel" Op zaterdag 16 december a.s. zal in ons jubileumjaar alweer voor de 15de maal de Jeep Academy worden georganiseerd op het motorcrossterrein van de “MSV NOV” in Heerde (zie routebeschrijving) op de Veluwe. JeepAcademy: Deze JeepAcademy bestaat uit ongeveer een twintigtal trials en zal bijna geheel worden verreden op een zanderige onder bodem, een technisch terrein ingericht met uitdagende proeven voor zowel de standaard uitgeruste Jeep als voor de liefhebbers van extreme uitdagingen. Extra aandacht zal worden besteed aan de "blauwe" proeven en de bereikbaarheid van deze proeven in het terrein, zodat ook de Jeep(st)er met een standaard voertuig zich een hele dag kostelijk kan vermaken. Voor zwaardere proeven wordt er uiteraard ook gezorgd. Met het uitzetten van de proeven wordt er volop gebruik gemaakt van de mogelijkheden die dit terrein te bieden heeft en meer. Niet alleen op de crossbaan zelf maar zeker ook tussen deze baan, waar normaal het publiek veilig kan lopen tijdens een motorcrossevenement, rijden nu veilig de Jeeps in het rond. De deelnemers welke het groene, blauwe en rode proeven willen volgen, zullen in teams van 5 tot 7 Jeeps worden samengevoegd en vervolgens als team onder leiding van een Marshal het parcours afleggen en gezamenlijk de trials trotseren. Het terrein kan door de weersomstandigheden als zeer zwaar ervaren kunnen worden voor de groene en blauwe gradatie. Bij slecht weer is het goed mogelijk dat de standaard baan op het terrein al een uitdaging zal vormen voor de rode en voor de zwart geprepareerde Jeeps. Deze Academy is voor de Jeep Club de klassieke afsluiting van het jaar die voorgaande edities steeds werd gekenmerkt door de kerstsfeer en de "specials" die jarenlang door Ruud, onze oud voorzitter, werden verzorgd. Dit is dan ook de reden dat wij hier ook de inwendige mens proberen te verwennen in de lekker verwarmde kantine. Dit evenement wordt gehouden onder het motto: "Remember The Rebel" Kerstsfeer Zoals elk jaar zullen we ook dit jaar weer hoogstwaarschijnlijk leuke en karakteristieke outfits en Jeep versieringen zien met het motto “Kerstman”. Dit jaar echter gaan we extra letten op de jullie inzet en fantasie om de kerssfeer extra te benadrukken middels jullie kledij en versieringen op en aan de Jeep. We zullen er ook een prijs aan toe kennen. Veel plezier met de voorbereiding! Jeep assist Wij zijn altijd opzoek naar ondersteuning van onze activiteiten door onze leden. Indien u hiervoor open staat dan bent u van harte welkom. Meld u zich hiervoor eenvoudig aan op het inschrijfformulier voor dit evenement. Wij nemen dan contact met u op om het een en ander nader af te stemmen. Lunch: Als jullie na de oliebollen ook nog trek hebben in een lunch rond het middaguur dan kan je je aanmelden voor de lunch. Voor deze winterse lunch hebben we een lekker oud Hollands buffet opgesteld. Twee verschillende stamppotten, Hutspot met gehaktbal en Boerenkool met worst. Als toetje hebben we, fruitbowl met vers fruit en slagroom. Programma: 09.30 uur start inschrijving 10.00 uur briefing 10.05/12.30 uur: trial/academy 12.30/13.30 uur: lunch 13.30/15.00 uur: trial/academy. 15.30 sluiting off-road terrein Opgave deelname: Inschrijven kan middels het Inschrijfformulier. Inschrijven is mogelijk tot uiterlijk 14 december, echter wil je ook mee eten zorg dan dat je inschrijving uiterlijk de 12e bij ons binnen is, dan moet het aantal deelnemers voor het buffet bekend zijn. Kostenopgave: Inschrijfgeld per jeep bedraagt € 20,00 (toeslag niet-leden € 20,-), en omvat naast deelname aan het programma: ontvangst met gratis koffie, thee e.d. voor twee volwassenen en frisdrank voor de kinderen; oliebollen uit het vuistje; Lunch euro 10,-- per persoon, voor de kinderen t/m 12 jaar voor euro 5,-- per kind. De kosten dienen te worden voldaan bij aanmelding op de startlocatie. Beschrijving van de route: Het motorcrossterrein Heerde is gelegen aan de A50 tussen Zwolle en Apeldoorn, afslag Heerde nr.29. Aan het eind van de afrit volg dan de “Jeep Club” borden op de Kamperweg. Kijk hier voor een routebeschrijving en de precieze locatie. De VoorPret op het JeepForum Al met al dé klassieker die je niet mag missen!
  13. Afgelopen week
  14. Rembekragtiger cj

    Hoi Herman. Ik ga binnenkort kijken bij een bekrachtiger van een zj. Deze moet ook op een cj komen. Bedankt voor de info ik hou het in de gaten. Heeft die van een xj ook de verdeler naast de cilinder?
  15. Rembekragtiger cj

    Die heeft het reservoir geknikt tov de remcilinder, en hangt dan schuin naar beneden. Heb er zelf ook naar gekeken, maar het leek mij niet goed. Die van een XJ doet dat ook wel iets, maar minder.
  16. Sinds ik de JK 2.8 CRD in mijn bezit heb was ik ontevreden over het schakelen van de automaat. Vooral koud schakelde hij veel te snel op en ik had het idee dat de converter lock-up steeds in en uitschakelde (toerenteller die op en neer wiebelt) Eigenlijk was er koud niet mee te rijden, waar ik enorm van baalde. Warm was het beter maar niet optimaal Ik had ook al met diverse revisiebedrijven gesproken maar het kwam er op neer dat ik de Jeep moest brengen voor een diagnose. Dan weet je gelijk dat dit in de papieren gaat lopen! Uiteindelijk ben ik gaan Googelen over deze automaatbak (NAG-1 of W5A 580) en nu blijkt dat veel problemen ontstaan door een vervuilde of kapotte Valve-Body Conductor plate. In principe is dit de (print-)plaat met alle solenoids die het op/terug schakelen regelen, de oliedruk en het converter lock-up systeem regelen. Ik heb dus op goed geluk een nieuwe conductor-plate besteld bij Febi-Bilstein Duitsland (€ 170) en een nieuwe solenoid (€ 35) voor de Converter lock-up. Enfin, Valve body gedemonteerd, goed gereinigd en een nieuwe conductorplate met 1 nieuwe solenoid er in gebouwd, nieuwe filter en 4 Liter ATF 4 olie nagevuld, en de bak schakelt fan-tas-tisch!!! Probleem opgelost: Kosten ongeveer € 250,- bij elkaar. Je vind genoeg Youtube filmpjes om dit zelf te doen!
  17. uitwisselbaarheid onderdelen

    Ik had er even bij moeten melden waar ik die partlist gevonden heb: ff Googelen op "Jeep Parts List 2004 WJ pdf". Dan kan je zelf controleren of ik geen onzin uitkraam
  18. Wat heb je vandaag gedaan aan je Jeep | Deel 2

    https://pd2rkg.com/2017/11/21/update-100-jeep-jk Vanavond even 2 up-date's gedaan. Scharnieren en RAM Mount telefoon houder geplaatst. Zie foto's, klik op de link
  19. Shackel Rope, sterk en veilig

    Perfect man, was zeker snel....
  20. Shackel Rope, sterk en veilig

    Nou dan weet ik niet of je je bril op had:-) Dit staat er als je op de link klinkt en het bericht leest:-) Vandaag heb ik van @4WDutchmen de rope shackel binnen gehad. Ziet er echt perfect uit en is veiliger als de ijzeren old school modellen. Dit is al in vele testen te vinden op internet. Vaak is het grootste probleem de knop. Maar deze is zeer goed gemaakt door @4WDutchmen. Alvast bedankt voor de zending en voor andere die deze ook willen bestellen, kijk dan even op de facebook site 4WDutchmen Maurice de Lannee alvast bedankt vanuit Nederland.
  21. Grand Cherokee 4,7 V8 2000

    De auto is verkocht
  22. Aanhanger 12 V aan de Nekaf

    Hallo. Lange tijd niet op dit forum gekeken ivm computer wissel etc. Het systeem werkt prima! Erg mooi omdat je alles origineel kunt laten op de Jeep zelf. Onderdeeltjes gewoon bij Conrad..... Succes !!
  23. cherokee 4.0i LTD1990 wit

  24. cherokee 4.0i LTD1990 wit

    te koop aangeboden: Jeep cherokee 4.0I limited 1990 Voor meer info:
  25. Hoi beste Jeep collega's, heb dit forum zojuist ontdekt en mij snel een account aangemaakt. Ik ben in het bezit van een Gc van 2002, 5j geleden overgekocht van een vriend. Ben heel tevreden over deze wagen, nog geen grote problemen mee gehad, maar probleempjes sijpelen nu langzaam binnen. sinds kort is de Gc ( bwj 2002, 2.7 crd) heel moeilijk in de P stand te zetten, heel vervelend want contactsleutel is niet te verwijderen. naar ik heb vernomen is dit een regelmatig voorkomend probleem, iemand ervaring mee en eventueel oplossing? Ook is mijn zetelverwarming stuk (bestuurder) en er word mij verteld dat hiervoor de complete zetel moet vervangen worden wat een 500 euro zou kosten. (pfff) iemand tips en of oplossingen? alvast hartelijk bedankt Rudy
  26. uitwisselbaarheid onderdelen

    Bedankt! De kop is besteld 😊
  27. stadslicht vervangen WJ 2004

    is reeds vervangen.
  28. upstream O2 sensor

    ik rij niet op LPG.... En ja de boordcomputer. Het is gewoon iets hoger dan voorheen, of de liters/100 km kloppen weet ik niet. maar hij loopt prima dus ik laat het maar zo. thnx voor de info!
  1. Meer activiteit laden
×