Alle activiteit

Deze tijdlijn wordt automatisch bijgewerkt   

  1. Yesterday
  2. trekhaak

    Even vraag. Zie ik dit nou goed dat ze stukken plaatstaal hebben uitgesneden en aan het frame gelast? Zijn dit soort receivers legaal in Nederland?
  3. trekhaak

    Enne: elektronica hoeft niet te werken? De mijne werd APK afgekeurd omdat de stekkerdoos niet goed werkte. Kan natuurlijk een superzeikerige APK meester met hoofdpijn zijn geweest. Maar net wat Ab zegt, gaat goed zolang het goed gaat, gaat het mis dan zoeken ze tegenwoordig een schuldige. Vrees dat je dan met een hobby bobby trekhaak toch wat uit te leggen hebt. Hou je maar liever bij bedrijven die gecertificeerd zijn voor dit soort aanpassingen.
  4. Opgelost door een klopmoerding van makhita te huren. Keerring vervangen en hij rijdt weer als een zonnetje.
  5. Leuk gedaan, maar niet RDW goedgekeurd. Met APK zal het geen problemen opleveren, met een steekproef of ongeval misschien wel.....
  6. En, weet je al waar je de nummerplaat gaat laten? Voor wat betreft de stalen bumpers, wat ik heb kunnen vinden was aardig aan de prijs. Vindt niet alles wat aangeboden wordt mooi. Geen bumper die ik heb kunnen voor rond de 400, wel in een veelvoud van dat bedrag
  7. trekhaak

    Hoi allemaal, Ik dacht dat t er hier wat gezelliger aan toe ging Het is inderdaad reclame voor een bedrijf... Alleen is het niet mijn bedrijf en het is alleen maar om het positief onder de aandacht te brengen omdat ze voor mij het trekhaak probleem opgelost hebben. En het leek me een goede tip voor anderen met dit (bij Jeep toch vaak voorkomend) probleem. Het laswerk is strak - zie de nieuwe foto (alleen de later aangebrachte ring tbv losbreekreminrichting wat minder) mbt APK, geen probleem. zijn wienig eisen voor. Trekhaak APK Voor de APK is het volgende belangrijk: De trekhaak dient goed vast te zitten, hierbij zijn de bouten waarmee deze vast zit ook van belang. De kogel mag niet te veel afgesleten zijn. Elektronica van de trekhaak hoeft niet te werken Heeft u een afneembare trekhaak, let dan op de borgconstructie, deze dient goed te zijn.
  8. trekhaak

    Dit lijkt wel heel erg op een advertentie van een bedrijf......ben overigens niet echt onder de indruk van het laswerk.
  9. trekhaak

    krijg je geen problemen met de keuring?
  10. TIP Beste Forum leden, Ik ben net lid geworden van dit forum omdat ik recentelijk een probleem opgelost heb (zónder hulp van dit forum:) met mijn Wrangler TJ trekhaak, nadat ik de auto verhoogd had, dmw 2.25 inch shocks en veren én door de montage van 15 inch zwart gemoffelde wielen met 33 inch banden. Het probleem was -natuurlijk- dat mijn trekhaak veel en veel te hoog was komen te zitten door alle verhogingen. De oplossing bleek minder makkelijk dan ik had voorzien (stom) Er bleek namelijk weinig op de markt (en in Nederland bij mijn weten vrijwel niks) om dat probleem op te lossen, tenzij ik de hele trekinstallatie zou vervangen door een Amerikaanse en zelfs dan nog... De oplossing bleek na heeeeel veel google-en toch simpeler dan verwacht. Een kennis van ons verwees ons naar een écht ambachtelijk bedrijf, dat custom motoren/amerikaanse auto's en grote trucks bouwt. Op dit gebied kunnen Jan en Ab, samen met de zoon van Jan werkelijk álles! Niets is te gek en ze bouwen geweldige enorme Amerikaanse trucks -die ze zelf importeren- om, tot rijdende paleizen en verder alles wat er nog uit de USA komt trouwens ook. Kijk maar op hun site; chopperdokter.nl. De naam dekt eigenlijk allang de lading niet meer, want wat zij allemaal doen! Als het van metaal is buigen lassen vouwen stansen draaien zij het. Net zolang tot het is wat jij wilt. Én betaalbaar! Zo maken ze dus ook custom oplossingen voor o.a. JEEP. En in dit geval dus mijn Wrangler TJ uit 2006. De bestaande trekhaakbalk die eerst voorzien was van een afneembare trekhaak hebben ze hergebruikt en er een technisch megasterke, optisch mooie en professioneel uitziende nieuwe haak aan gefabriceerd. Opgelost. Dus een TIP van een blije TJ rijder (mét motortrailer erachter) Mocht je een trekhaak op hoogte willen laten maken, óf iets totaal anders voor je dierbare JEEP. Dít is je adres! chopperdokter.nl
  11. Tire carrier afgemaakt en geinstalleerd. Morgen even de Hi Lift mount afronden.
  12. Als je pignonas speling heeft moet je meer vervangen als alleen je keering.. dat vergt wel enige ervaring. Dat zal siert bedoelen met glad ijs denk ik. Als je de moer los hebt moet je je diff ook opnieuw stellen denk ik ivm verplaatsing pignon as en de spanbus vervangen.
  13. Ja en ja, de olie kwam langs de keerring naar buiten. Maar heb je een tip voor de vraag die ik stelde?
  14. Ligt de lekkage op zeker aan de keerring? Heeft de pignonas geen speling?
  15. Afgelopen week
  16. Montage v/d bumper op de chassis is gewoon hetzelfde. Rij zelf met een VS import en mijn kunststof bumper is later op een EU JK geplaatst zonder problemen. (rij nu met stalen bumpers) Enkel de standaard bumpers zijn verschillend van uiterlijk vanwege onze EU normen, verder niet... Qua kosten, €400.... is wel veel. Had gelijk naar staal gegaan... (Mijne heb ik weggeven, maar de voorbumper was niet helemaal onbeschadigd en zonder mistlampen) Succes
  17. Ik moet de keerring van deze as vervangen omdat deze lekt. hoezo glad ijs, wat is het risico?
  18. Deze moer hoort erg vast te zitten! Maar weet je wel zeker dat je hem wilt los halen? Mag ik vragen waarom? Je begeeft je namelijk wel op glad ijs...... siert.
  19. Ik heb de inkomende aandrijfas van het differentieel los en nu moet de moer die op de as zit, los. Dat is de hele grote moer die met een dop van 30 mm los zou moeten. Die moer zit ramvast en ik krijg hem met geen mogelijkheid los. Hij is inmiddels vol met wd40 gespoten en staat op spanning via een hefboomsleutel aan een sjorband die vast zit aan een paal. Ik heb geen compressor en dus ook geen luchtsleutel. Er zit geen borgpen in. Hoe kan ik dit los krijgen?
  20. Hier ook rondom 2 bar. (en ook STT 35ers)
  21. De SYE is inderdaad een hack en tap. Trekhaak is vast. Wel heb ik er een verstelplaat bij ivm verhoging. Prijs is incl alle extra's. En dan zijn we ook nog vergeten om te vermelden dat de waterpomp en thermostaat vernieuwd zijn.
  22. Was idd een vergissing van mij.
  23. Bedankt voor je reactie Theo. Wat is weinig geld, €5000,-? De auto heeft alle onderhoudsbeurten gehad volgens boekje. Is er een type wat je me zou aanbevelen in die prijsklasse?
  24. Dan moet hij wel erg goedkoop zijn om die gok te wagen, 4.7L is het onbetrouwbaarste blok wat ooit gebruikt is, op gas al helemaal en met 2.5 ton op de teller komen de assen ook een keer aan de beurt voor revisie. Wat trekauto betreft niks mis mee.
  25. De motor van mijn 1999 WJ Grand Cherokee slaat niet af. Er is vrijwel geen weerstand te voelen als ik de sleutel heen en terug draai. De sleutel kan ik op elke stand verwijderen. Ik heb een aparte startbutton naast stuurkolom op dashboard. Lampje Check Engine gaat aan, daaronder ook het lampje met sleuteltje er in, dat blijft knipperen. Ik kan de motor starten (via die button) zonder dat de sleutel er in zit. Ik vermoed omdat de ignicion-schakelaar op "aan" is blijven staan? Ik hoop op een bevestiging dat ik de "pin" die tussen sleutelschakelaar en de ignicion moet zitten gebroken kan zijn. Of graag een andere tip als ik er naast zit. Bijkomende vraag: kan het zijn dat deze auto geen stuurlock heeft, dat het stuur niet blokkeert als je de sleutel er uit haalt? Als het gewenst is, dan voeg ik hier natuurlijk nog foto's bij. (Heb deze vraag als meelifter op een bijna gelijkwaardige vraag "hoe cilinder vervangen" gesteld, maar misschien was dat geen goed idee.)
  1. Meer activiteit laden