Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Last week
  2. Ze bieden er toch voor. Die uitlaten zijn wel gaaf!
  3. Een verstopte radiator geeft deze klachten ook volgens mij? Slechte koeling en druk op de bovenste koelslang.
  4. Of dan toch beginnen met waterpomp te controleren. Er is in ieder geval geen sprake van bubbels in mijn reservoir
  5. De slangen naar de kachel worden wel warm als eerste bij een koude start. Dan is er toch circulatie denk Ik?
  6. Oorzaak van de drukopbouw en snel oplopende temperatuur zou zomaar kunnen door een slechte waterpomp. Je wagen had lang stil gestaan toch? Het schoepenrad van de pomp kan zomaar weggevreten kunnen zijn. Heb je wel circulatie? Als eerste moet je kachelradiator warm worden, wel even de schuif op warm zetten. Mocht die drukopbouw door een kapotte koppakking zijn, kun je checken of er bubbels te zien zijn in het reservoir. Bij een grote lekkage gewoon zichtbaar. Bij een kleine lekkage kan je controleren of er resten van uitlaatgassen in de koelvloeistof aanwezig zijn. Je gebruikt hiervoor een rookgastester.
  7. Ik heb filmpje op YouTube gekeken van koppakking vervangen. Dat lijkt allemaal wel te doen.. maar het zou mijn eerste zijn. Dan mis ik toch wat zelfvertrouwen. Wat kunnen andere oorzaken zijn van drukopbouw in het koelsysteem? Waar herken ik een defecte koppakking verder aan evt?
  8. Ok bedankt voor je reactie... wat er nu gebeurt is dat de temp heel snel hoog oploopt. Op het moment dat de thermostaat opengaat kun je voelen dat de koelslang behoorlijk opzwelt. Ik moet hem dan alweer uitzetten door doorlopende temperatuur. Maar jij twijfelt dus of dat koppakking moet zijn?
  9. Probeer je probleem één voor één op te lossen, dat werkt het beste. Dus eerst zorgen dat hij goed blijft lopen. Wel de temperatuur in de gaten houden! Daarna kijken waarom de koeling druk opbouwd. Oudere XJs hebben een gesloten koelsysteem, dus enige drukopbouw is mogelijk.
  10. He bedankt voor de snelle reactie! Ik zit in Wormer Noord Holland... ik twijfel gewoon aan mijn kunnen YouTube staat inderdaad vol met goede filmpjes maar ik ben niet in staat problemen te herkennen als ik de boel ga demonteren ben ik bang.. maar de liefde voor mijn Jeep wil ik niet kwijt.. in mijn omgeving krijg ik alleen maar te horen dat ik dat ding moet wegdoen en gek ben er geld in te steken...
  11. Erg vervelend om te lezen. Vaak is het gewoon een geval van DOEN! Gewoon beginnen en veel vragen op dit forum maar zeker Youtube raadplegen. Als deze mafkezen het kunnen kan jij het zeker Waar kom je eigenlijk vandaan?
  12. Beste Mede Jeepers... bedankt voor de berichtjes en informatie.. via een collega toch een monteur gevonden die mij wilde helpen mijn Jeep na te lopen en repareren. Ik wordt net gebeld met het nieuws dat hij te weinig tijd heeft en teveel tegenkomt bij mijn Jeep.. koelsysteem bouwt druk op uit de motor.. hij loopt wel weer maar valt ook nog steeds uit als ik hem in drive zet... maar stoort volgens mij op lage toeren vooral uit het vacuuumsysteem Ik heb toch maar een uitleesapparaat gekocht en wilde nu lekker aan de slag maar helemaal zonder monteur is me dit gewoon teveel. Ik kan voor 60 euro de kop laten vlakken maar ik ga zo'n klus verder niet zelf redden. Is er iemand die mij zou kunnen helpen met advies kennis of die in overleg de klus aandurft.
  13. Beste Mede Jeepers... bedankt voor de berichtjes en informatie.. via een collega toch een monteur gevonden die mij wilde helpen mijn Jeep na te lopen en repareren. Ik wordt net gebeld met het nieuws dat hij te weinig tijd heeft en teveel tegenkomt bij mijn Jeep.. koelsysteem bouwt druk op uit de motor.. hij loopt wel weer maar valt ook nog steeds uit als ik hem in drive zet... maar stoort volgens mij op lage toeren vooral uit het vacuuumsysteem Ik heb toch maar een uitleesapparaat gekocht en wilde nu lekker aan de slag maar helemaal zonder monteur is me dit gewoon teveel. Ik kan voor 60 euro de kop laten vlakken maar ik ga zo'n klus verder niet zelf redden. Is er iemand die mij zou kunnen helpen met advies kennis of die in overleg de klus aandurft.
  14. Bij mijn JK uit 2007 is dit ook zo. Als je de luchtstroom op de voorruit laat blazen, loopt dit automatisch via de airco. (heel irritant soms) Dit had ik in het verleden ook met m'n Voyager en Dodge Ram, volgens mijn monteur van destijds is dit standaard bij 'alle' modellen uit de Chrysler-groep. Nu weet ik niet of dit nog steeds zo is bij huidige Wrangler uitvoeringen, want de mijne is een US-import. Zie dat bovenstaande reactie ervaring heeft met Wrangler uit 2014, die zou hetzelfde moeten werken als de jouwe uit 2013. (rond 2012 is het dashboard aangepast bij de JK) Je zou ook eens een Jeep dealer kunnen opbellen, die weten dit soort 'zaken' wel. Succes en groet Roo 😎
  15. Earlier
  16. De XJ is ingeruild voor een GLK 250 4matic. Ik heb nog een ski & snowboard carrier liggen. Nooit gebruikt. Mopar 82201774. Gratis enkel ophalen in Haarlem.
  17. Ach weet je, hij zal wel opduiken als een unieke YELLOW BLUNDER EDITION.......... voor een karige 37.500 euro......
  18. Tja je kan alles vragen. ….. https://link.marktplaats.nl/m1749590273?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios
  19. Ben benieuwd waar hij straks opduikt.... 😁
  20. Ik zak wel is een avondje door met een kissie bier maar deze CJ body is nog erger.
  21. Eigenlijk wilde ik foto 3 hierbij plaatsen, maar daar ben ik te digibeet voor...
  22. Wat een prachtige stroomlijn! https://www.bva-auctions.com/nl/auction/lot/59393/17863853?pid=41 Iemand nog wat tijd over komende winter? Succes, Siert.
  23. 16 juli 2018 heb ik hier ook een item over gestart. even verder terug kijken 😉 Siert alias “real stranger” heeft mij toen onwijs goed geholpen. suc6
  24. hey, van welke jeep zoek je die juist? Heb er nog eentje. gerben.moortgat@gmail.com bij intresse. mvg
  25. hey heb ik liggen. stuur mr mailtje nr gerben.moortgat@gmail.com bij intresse mvg
  26. Siert en Ab, Beide bedankt. Ik ga hun eerdaags eens bezoeken voor info. Thanks!🤙
  1. Load more activity


×
×
  • Create New...