Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Today
  2. Vanwege de overgangsregeling voor oldimers mag ik de drie wintemaanden niet rijden met de CJ en staat hij dus stil. Eigenlijk doe ik niets bijzonders, ik rijdt m nog een keer goed warm en zet m dan binnen, liefst met een volle tank. Accu koppel ik wel af, hij is anders gegarandeerd leeg. Voor langere opslag zou ik assteunen plaaten, zodat er geen gewicht op de banden rust.
  3. Ik zet de ramen op een kier, vochtvreter gelzak er in, de accu los en een hoes erover. Laatste 2 tankbeurten met E5. Groetjes...
  4. Yesterday
  5. Te koop gevraagd een goed voor raam frame tevens te koop gevraagd een goed Dashboard frame gr henny
  6. Ik had laatste wat schade ik ik wilde laten maken aan mijn dochter haar 206cc en heb op onderstaande site foto's geplaatst met gegevens Ik kreeg diverse offertes met grote verschillen en heb toen een partij gekozen. Daarna langs gegaan en een afspraak gemaakt. Was een gewone grote plaatwerker. Alles perfect gemaakt. Verschil in prijs was echt groot tussen de 4 aanbiedingen die ik kreeg. https://www.fixico.nl/
  7. Binnenkort ga ik de Wrangler schorsen en kan hij naar de winterstalling. Iemand een tip hoe ik hem het beste kan wegzetten? (accu, banden, enz...). bvd,
  8. beste leden.... ik wil heel graag de roestplekjes laten doen van mijn xj. Oa. voorspatbord rechts.... Ben nu bij een paar autoschade herstel bedrijven geweest.... die zeggen alleen maar... zou je dat wel doen.... is de auto dat wel waard... uh ja! antwoord ik dan.... vervolgens krijg ik torenhoge prijzen te horen. Van 650 euro voor voorspatbord rechts tot 4k en meer voor plekjes rondom. Dit kan en mag toch niet zoveel kosten. Heeft iemand een tip? Of kent iemand van jullie een partij die het wel leuk vind om Jeeps weer mooi te maken. Krijg de indruk dat ik niet bi
  9. Last week
  10. Heb je het versnellingsbak steunrubber al bekeken? Zeker met een bodylift wil de pook wel eens aanlopen op de tunnel. Succes Siert.
  11. Ineens zonder waarschuwing kan ik niet meer van 1 naar 2 schakelen.Als hij stationair loopt kan ik in alle versnellingen schakelen.Zodra ik een meter rijd,gaat hij niet meer naar twee.Ik kan wel van uit stilstand in twee weg rijden.Ik kan dan ook naar drie.Echter niet meer terug.Wel van 1 naar drie en verder .Iemand enig idee. Ferry
  12. Goedemiddag! Af en toe heb ik last van een motor die -terwijl ik rij- afslaat. Toch maar even het gasklephuis bekeken en tot mijn schrik -en ook opluchtig, dit zou zomaar de oorzaak kunnen zijn- zit het vol met roet. De Cherokee is wel een LPG, dus tref wel een soort inlaat-ring aan die ik niet ken uit benzine motoren. Is het schoonmaken wel gewoon hetzelfde? Kan ik gewoon het hele ding losmaken en met cleaner eens goed schoonmaken of zijn er andere regels met LPG? Dank vast voor het meedenken! Patz
  13. Heb een paar weken geleden mijn KJ met 2" verhoogd door het plaatsen van langere coils. De uitgaande veerweg is verder niet gewijzigd dus slangen lang genoeg. De wegligging is wel verbeterd, met de originele veren zat de auto bijna aan het einde van de veerweg, zeker met een aanhanger. Zeker geen spijt van.
  14. Motor uit elkaar gehaald. Gruis/splinters van het tandwiel door het hele blok heen. niet meer te redden ook niet te reviseren helaas. volgens de bonnen was dit blok al gereviseerd, niet dus. onze monteur heeft er alles aan gedaan, maar moeten een nieuw/ gereviseerd blok hebben. nu op zoek dus, krijgen hopelijk deze week hoe, wat en hoeveel. Maar we blijven moed houden en hopen er volgend jaar mooi ritjes mee te kunnen maken. dank jullie allemaal voor de reacties
  15. Dank voor jullie reacties. Ik had vooraf ook nog nooit gehoord van flushen tot dat ik een video zag van Kroon Olie waarin flushen heel mooi uitgelegd werd. Ik heb ook gevraagd aan de jeep dealer of hij dit ook zo deed en dat bevestigde hij mij. https://youtu.be/qx9iSU_rpp0 Nu krijg ik er nog een probleem bij mijn keerring ging aan het lekken en moest nu ook nog vervangen worden. Ik dacht goed te doen door te flushen maar begrijp nu dat dit delen losmaakt die een verstopping kunnen veroorzaken. Wat ik niet begrijp is dat de dealer hier dan niet op let en dit dus goed doorvoert. nu heb
  16. Als je van 4.10 naar 4.56 gaat neemt je toerental iets toe bij dezelfde snelheid en bandenmaat.
  17. Hoi Siert, bedankt vd info het kan inderdaad te weinig voor zijn. Ik zal nogmaals proberen de hoofdremcillinder te ontluchten en kijken hoe hij dan remt. Thank's Ton.
  18. Dankje Jeepee. Betekent dat een upgrade van 4.10 naar 4.56 ook het toerental omhoog gaat, of juist omlaag?
  19. Welkom! Om die berg zand te bedwingen heb je wel wat grotere bandjes nodig. 😆
  20. Voor velen lijkt de VS het land van de onbegrensde mogelijkheden. Ben ergens wel benieuwd waarom jullie naar ons koude kikkerlandje willen verhuizen.
  21. Blokkeren je voorwielen wel? De vraag is nl of je te veel achter krijgt , of te weinig voor..... Als de voorwielen niet blokkeren, heb je de hoofdremcilinder eerst ontlucht? Het zg bench-bleeding, zijn zat filmpjes van. Succes, Siert.
  22. Beste Jeepers, ik heb de voor trommelremmen van mijn 1975 cj5 vervangen door een schijfrem kit van HorsepowerSales-Lcc.com uit de US. Een mooie kit die makkelijk te monteren was, de hoofdrem cillinder is een wilwood plus een wilwoodremkrachtverdeler die handmatig aan te passen is vd achterremmen. Na ontluchting blijkt de remkracht naar de achterremmen te sterk en hebben de achtertrommels de neiging om te blokkeren bij hard remmen, zelfs nadat ik de remdruk maximaal heb geknepen naar achteren heb ik de indruk dat ik voor te weinig druk krijg, iemand suggesties hoe dit aan
  1. Load more activity


×
×
  • Create New...