All Activity
- Yesterday
-
Yj slaat af bij koude motor
Supernova441 replied to Supernova441's topic in YJ (Wrangler) Technisch Forum
Ik zal morgen even foto's maken van het typenummer, nog wat foto's rondom en een zonder luchtfilter. -
Op de onderste flens van de carburateur (waarmee hij op het spruitstuk gemonteerd staat) is een typenummer ingeslagen. Bij mij stond het op de flens aan de kant van het motorblok, onder het huisje van de elektrische choke. Erg lastig te zien... Voor meer foto's van een 38er kijk je even in onderstaand album. Of je post even een foto van de bovenzijde met het luchtfilter eraf. Al geprobeerd de instelling van de carburateur naar "lean best idle" te stellen? Hier veel meer info: http://www.redlineweber.com/html/Tech/Table_of_contents.htm Succes!
-
Yj slaat af bij koude motor
Supernova441 replied to Supernova441's topic in YJ (Wrangler) Technisch Forum
ik heb helaas alles even links moeten laten liggen, maar ik kan er nu weer mee aan de gang. eerder werd er gesproken over zowel een 32/36DGV en een 38DGES. hoe kan ik het verschil zien? op internet lijken ze visueel erg op elkaar en ook beide dus op degene die ik onder de kap heb liggen. ik wil de carburateur ook even goed reinigen van binnen dus er ook een nieuwe pakking set voor bestellen, maar dat werd een beetje problematisch omdat ik het verschil niet kan zien en ook nergens iets op mijn carb kan vinden waardoor ik overtuigd ben welke het is. de foto hieronder is op het moment even de enige die ik heb. alvast onwijs bedankt. - Last week
-
Arno Mulder joined the community
-
Hi, mijn Jeep Wrangler 4XE heeft ten opzichte van een Rubicon een “tussenstuk” tussen de voorbumper en het spat bord (zie afbeelding). Bij de Rubicon is dit volgens mij open. Ik vind dat wel een mooi effect. Nu kan je dat tussenstuk wel verwijderen op de 4XE, echter dan ligt de achterkant en bekabeling van de voor-mistlampen bloot. Ik was benieuwd of de Rubicon dan een afdekplaat daar voor heeft en zoja, kan deze ook gebruikt worden op de 4XE ?
-
Cherokeeparts heeft de gasveren vast wel op de plank liggen. Misschien de kopjes ook?
-
rookie2 started following kogelkop gasveer vervangen
-
hallo, vandaag is de kogelkop van de gasveer achterklep afgebroken\in de carrosserie gevallen dus ik moet op zoek naar een andere. Er was al eens aan gewerkt want de kop stond scheef waardoor de gasveer er telkens uit viel bij het sluiten van de klep. (zie foto's) dus ik zal wel creatief moeten zijn om het weer te laten werken zoals het hoort. als iemand een adres voor mij heeft waar ik deze koppen kan kopen (het liefst in het oosten van het land) laat het dan even weten. alvast bedankt.
-
Foto toegevoegd en vraagprijs aangepast.
- Earlier
-
Wie kan mij helpen aan een Roof Rack en Rugged Rack Basket van Smittybilt
Ab replied to ZAM's topic in Te koop gevraagd
Diverse bedrijven in Nederland verkopen Smittybilt, o.a. Jeepparts, 4Offroad, en 4Low. Gebruikt zal je erg veel geluk moeten hebben..... -
ZAM joined the community
-
Hoi Siert, thanks voor je tip, weer iets waar ik zelf niet op gekomen was, maar klinkt erg logisch Hoe bevalt je pensioen?
-
Te koop 2e hands set OME veren + schokbrekers, goed voor een 2.5inch verhoging. Eind 2015 in gebruik genomen en doen het nog prima, premium kwaliteit klopt wel. Rijd nu vooral met aanhanger en dan rij ik toch liever op originele hoogte dus vandaar dit setje beschikbaar. Vraagprijs 450 euro.
-
Een stripje ijzer op de juiste breedte in de gleuven en dan de tang doet wonderen. Daarna kun je vaak de dop weer herstellen. Succes, Siert.
-
Rope joined the community
-
Hallo, Ik heb sinds 2019 een Tripmaster terratrip 202 V4 en alles werkte perfect tot begin deze week. Toen ik wilde vertrekken zag ik dat mijn terratrip aan stond en waardoor mijn batterij leeg gelopen was, ik heb mijn auto via startkabels terug gestart gekregen en heb een ritje van ongeveer een uurtje gemaakt om de batterij terug wat op te laden. Maar tijdens die tocht zag ik dat de terratrip telkens weer automatisch aansprong nadat ik hem manueel telkens weer uitdeed (een 5 a 6 keer) Zou iemand weten als dat door een of andere instelling zou kunnen zijn(auto wordt gedeeld door verschillende personen)die zonder mijn weten aangezet geweest is of zou er ergens iets mis zijn met de terratrip zelf. Bij de installatie is de terratrip aangesloten rechtreeks op de batterij zodat de terratrip ook blijft werken als de auto niet draait, in het verleden was dit nooit een probleem geweest tot nu
-
Na bijna 2 jaar stilstand mijn auto weer tot leven gewekt. Accu erin, starten en direct als een zonnetje lopen op zowel benzine en gas. Alleen wil de olievuldop niet los komen, met als resultaat dat deze nu afgebroken is, zie foto's. Het binnenwerk vd vuldop zit nog vast. Mijn vraag: hoe krijg ik deze eruit? Tips en truuks zijn meer dan welkom.
-
De TJ Rubicon is er weer klaar voor.....
-
Sloth joined the community
-
Terug naar USA, schorsing vs deregister
Richard_Jeep replied to AK47's topic in Cherokee (XJ) Technisch Forum
Ok succes! -
Terug naar USA, schorsing vs deregister
AK47 replied to AK47's topic in Cherokee (XJ) Technisch Forum
Klopt 🤙🏻! Dankjewel voor de RDW link. Maar de instructies zijn niet zo duidelijk want mijn Jeep hebben een Amerikaanse title. Maakt niet uit. Ik zal zie wat ik zal zie. Tot volgende kier! -
ours alpin changed their profile photo
-
Verder niets nodig. Gaan in de originele lampschaal. Alleen even opnieuw hoogte stellen.
-
Hoi Albert, kunnen deze zonder meer worden gemonteerd in een TJ van 2000? Verder niets bij nodig? Groet, Carl
-
Terug naar USA, schorsing vs deregister
Richard_Jeep replied to AK47's topic in Cherokee (XJ) Technisch Forum
then, this expains what to do: https://www.rdw.nl/en/import-export-transit/exporting-a-vehicle -
Terug naar USA, schorsing vs deregister
AK47 replied to AK47's topic in Cherokee (XJ) Technisch Forum
@Richard_Jeep thanks for explaining the schorsing rules. But I wasn't clear with my situation. I am bringing the XJ back to the US with me since the verhuizing is paid for by my employer. I then plan to do the LS swap there. Then after my work is done, I may bring it back (or not). -
Terug naar USA, schorsing vs deregister
Richard_Jeep replied to AK47's topic in Cherokee (XJ) Technisch Forum
Good afternoon AK, This is on the website of RDW: Suspend If you decide not to use your car for a longer period of time, you can suspend it for 1, 2 or 3 years. During the suspension, your car may not be parked or driven on public roads. You do not have to pay motor vehicle tax during that period. Your car does not have to be insured and MOT approved. You can extend the suspension if you do not want to use your car for a longer period of time. And of course you can also stop the suspension with us. https://www.rdw.nl/particulier/voertuigen/auto/schorsen You can do everything via the website as long as you have a digid. Do not know if you can keep your digid as long as you are in the USA. Greetz, -
kenzo started following Amc258 + automaat
-
Heb nog een AMC258 staan met bijbehorende automaat (weet het type even niet uit m’n hoofd). Is uitgebouwd uit lopende wrangler wegens ombouw naar andere motor Eventueel ook een stuurkolom met automaat te koop voor als je van handbak naar automaat gaat Vraagprijs incl automaat €700
-
Helaas, ik moet terug naar USA want ik een nieuwe opdracht hebben. En misschien in 1-3 jaaren ik kom terug hier in NL. Dus mijn vraag is can I just put the car in schorsing or should I deregister from the RDW? En als ik in America werkte, en ik een LS swap doen, wat moet ik doen naar de RDW when I come back?