Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Yesterday
  2. Ik zoek nog een Icon velg als reservewiel voor mijn Cherokee uit 2001. Wie kan mij daar blij mee maken?
  3. Last week
  4. Earlier
  5. Welkom Pim, De meest auto bekleders kunnen een hemeltje opknappen. Het is ook prima zelf te doen.... Onderdelen o.a. bij Cherokeeparts, Jeepparts enz.
  6. Dag allen! Onlangs mijn eerste Cherokee XJ gekocht. Wat een bak. Heeft wel wat liefde nodig... - De hemelbekleding is vies en laat los dus moet in zijn geheel vervangen worden. Alles moet netjes zwart Is er in Noord Holland een bedrijf wat dit goed en voor een normale prijs kan? - Ik zoek originele chrome JEEP stickers voor op de neus, zijkant en achterkant. Iemand een tip waar deze te bestellen? - Wie is in Noord Holland dé Cherokee specialist? Iemand die met liefde en aandacht wil meedenken en niet alleen maar kijkt naar zijn portemonnee ... Dank alvast!
  7. Van wat ik gezien heb op wat YT videootjes kun je vanonder wel degelijk zien/voelen of de zuigers kantelen. Nee het gaat niet om centimeters, niet eens om millimeters. Maar als je twee lange schroevendraaiers tegen de zuiger zet kun je het wel zien/voelen en je kunt een gevoel krijgen hoe de zuigers zich onderling verhouden. Op een aantal van die videootjes is goed te zien dat de oorspronkelijke hoonpatronen op de cilinderwant nog volledig intact zijn. En er geen sprake is van een richeltje bovenaan de cilinder (waar de zuigerveren in BDP staan). Als dat allemaal het geval is, denk ik dat ik het wel aandurf om een enkele zuiger te vervangen. Ik ben (heel) vroeger) (hoofd) werktuigkundige geweest op de koopvaardij. Heel wat zuigers vervangen. Die richeltje slepen wij gewoon weg met een elektrische slijper. Op die grote dieselmotoren en cilinderdiameters van 40 - 100 cm komt dat natuurlijk iets minder precies. Ik heb inmiddels meerdere Jeep specialisten gesproken en die zeggen allemaal gewoon meer doorrijden. Heel veel Jeeps lijken zonder problemen min of meer eindeloos ermee door te rijden. Binnenkort komt een vriend langs met zo’n klein cameraatje. Eens kijken of we door het bougiegat in de cilinder kunnen komen en of we een beetje idee kunnen krijgen hoe het er uit ziet. Wie “doet het” voor €5 per zuiger? Ik zou ook nog weleens willen praten met een motorrevisiebedrijf wat bekend is met deze motoren. Qua kosten is dat waarschijnlijk niet erg economisch, maar mijn Jeep is (een van) mijn hobby auto, dus daar gelden andere criteria! Jeroen
  8. stefr

    Dana 44

    *oké, dankjewel zo leer ik nog iedere dag bij. Ik had vorige week al een email gestuurd naar Edwin Maas maar heb nog geen reactie ontvangen. Heb ondertussen hier in België iemand gevonden die de onderdelen heeft , en hij stelt mij de as dan ook weer helemaal af . Bedankt voor de nuttige informatie . Grtj. Stefan
  9. C 35284 is een casting nummer van een Dana 44, op de as staan ook nog nummers als je geen ratio typeplaatje heb die met een bout aan het diff deksel zit. Aan de hand van die nummers kan je meer achterhalen waar de as vandaan komt. hier een foto van de Diff deksels waaraan je kan zien welk type as je heb.
  10. stefr

    Dana 44

    Hallo Ed , bedankt voor je reactie , ik heb het kroonwiel en de pinion uit elkaar gehaald en aan de hand van de onderdeelnummers die er opstaan en de tanden geteld vandaar de 47-11 . Maar hoe zie je het als het een dana 44 of een amc 20 is ? Kan je het zien aan de nummer op de as ? Bijgevoegde foto's zijn van mijn as , alvast bedankt . Grtj. Stefan
  11. Chilton of Haynes kan ook als je een papieren versie wilt. FSM is meest wel ergens een digitale versie van te vinden.
  12. Ik denk dat je een 4.27 verhouding niet snel tegen kom, deze waren vaak een extra optie in de jeep wagoneers en de CJ. Bel even Edwin Maas van Jeep Parts in Vuren, die heeft voor mij een tijdje geleden ook een 4,27 laten komen voor mijn CJ 5 Let even op dat in een CJ5 van 1979 standaard een AMC 20 achteras zat en geen Dana 44, de Dana 44 was tot 1975 en na 1976 werd het een AMC20 achteras. Suc6 Ed
  13. Ik ben op zoek naar een complete Brandstoftank met Skidplate enz. Op dit moment heb ik nog een lpg onderbouw op de plek van de originele brandtsoftank. Het plan is om de boel weer terug te bouwen naar benzine en de lpg er uit te halen. Over een tijdje vertrek ik naar zweden en daar is het erg lastig om lpg te tanken. Lpg is daar ongeveer net zo duur als benzine. Geen voordeel dus........ Als je iets hebt liggen compleet of loze componenten, laat maar weten. 😉 Eventueel heb ik ook nog wel het een en ander in de ruil. Een lpg installatie bij voor beeld 🙂
  14. Oh oké, Ik begrijp het. Ik zal meteen eens kijken naar een FSM. Hartelijk dank voor de info!
  15. stefr

    Dana 44

    Ik ben op zoek naar een kroonwiel en pinion 47-11 Ratio 4.27 voor een dana 44 achteras van een jeep cj5 bwj 1979. Heeft iemand nog iets liggen ?
  16. Hallo Herman, welkom op het forum. Heel simpel gezegd is groot onderhoud alle vloeistoffen en filters vervangen, diverse punten smeren en controleren van bewegende delen en controleren van de slijtage delen. Voor uitgebreide controle-lijsten en intervals kun je het beste de FSM (Factory service manual) raadplegen... Daar staat ook de juiste vloeistoffen en hoeveelheid vermeld. Je kan ook even je kenteken invoeren op de website van Kroon Oil voor de juiste vloeistoffen en hoeveelheid.
  17. Dag Iedereen, Ik heb een jeep wrangler YJ van 95 (2.5L benzine) van mijn grootvader gekregen en ben er tot nu toe super blij mee. Ik heb alleen wel ondervonden dat er jaarlijks een prijskaartje aanhangt. Om de kosten wat te minderen zou ik daarom zelf het onderhoud willen doen van de wagen. Mijn vraag aan jullie: -Wat houdt een groot onderhoud ongeveer in bij een wrangler? Is dit hetzelfde als bij andere wagens? -Welke onderdelen en producten zou ik hiervoor nodig hebben? Ik heb wat ervaring met een mgb, maar van jeep weet ik eigenlijk nog niet zoveel. Jullie raad wordt zeker en vast geapprecieerd. Groeten, Herman
  18. Goedendag, Wie heeft er verstand van versnellingsbakken of weet iemand?. Ik heb mijn T 14 drie versnellingsbak uit elkaar gehaald om de synchro ringen en de lager te vervangen, so far so good, maar om hem te monteren schijn je een speciaal stukje gereedschap te moeten gebruiken, dat tussen de tandwielen geplaatst moet worden voordat je de eindlager er op drukt. Zonder dit stukje gereedschap wil de bak niet meer draaien, geprobeerd........ Groet Ton.
  19. Dames en heren, Hij staat weer te koop. ≥ Jeep wrangler yj 4.0 — Jeep — Marktplaats Heb vragen gekregen of de jeep weer origineel te maken is door alle dikke spullen te vervangen door origineel spul. Dat is mogelijk maar gaat niet zomaar zonder slag of stoot.
  20. De velg is inmiddels met de ijzerboer mee. Mag een slotje op.
  21. Zet de auto eens op bokken of een brug en voel dan met de hand of er iets wringt. Als alles voor soepel draait moet het wel van de achteras komen.
  22. Ik laat het diff opknappen. groet, Taco (kan gesloten worden)
  23. Echte serieuze Warn lier en geen Chinese rommel. De Warn 9.5ti heeft een waarschuwings lampje in de afstandbediening wat oplicht als de lier te warm dreigt te worden. Lierkracht is 4500 kg. Compleet en goede staat, prijs 400 euro. Reacties graag per PB. Siert.
  1. Load more activity


×
×
  • Create New...