Hallo Allemaal,
Mijn CJ 258 verbruikt wat olie, nu heb ik klepveer verwijderd om de rubbers te vervangen.
Heb een setje gekocht waarbij je de kop kan laten zitten en perslucht doormiddel van een adapter in het bougie gat perst om de klep bovenin te houden, werkt prima.
Wat ik vreemd vind dat het een klepsteel afsluiting van plastic is en niet aan de onderkant op de kop geperst zit. ( je kan hem dus gewoon heen en weer schuiven op de klepsteel )
Volgens mij blijft er dan altijd olie via de zitting langs de kleppen lekken.
Ik heb nieuwe klep rubbers gehaald maar die zitten ook niet vast aan de onderkant en kan je ook heen en weer schuiven.
Ik heb vroeger wel wat motoren uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet ( vooral veel fords) en daar zat altijd een klep steel rubber die je op de kop moet tikken met een tooltje en een veertje aan de bovenzijde.
Is hier een andere oplossing voor want als ik deze rubbers erop zet schiet ik er niet zoveel mee op.
Alvast bedankt voor de moeite,
Mvg Nico