Spring naar bijdragen

Kapt. Bob

Forum member
  • Aantal bijdragen

    76
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Waardering in de gemeenschap

0 Neutral

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Utrecht

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Cherokee
  • Bouwjaar
    2000

Recente profielbezoeken

1Β 082 profielweergaven
  1. Kapt. Bob

    Offroad tenttrailer

    Gaaf ding. Mooi alternatief voor een daktent als je wat meer te besteden hebt en meer comfort wil.
  2. Kapt. Bob

    Arjan's Cherokee XJ bouwjaar 2001

    Arjan, Ken je deze al? Motor revisie 4.0 L6 Gevonden op deze website: http://xjjeeps.com.
  3. Kapt. Bob

    Versterker bypass

    Omdat de bouwjaren er bij staan is dit een handig schema! Die halve dag uitzoeken welke draadkleur wat is klopt wel aardig.πŸ˜‡
  4. Kapt. Bob

    Vraag over offroad pechhulp

    Roadguard van Centraal Beheer?
  5. Kapt. Bob

    Arjan's Cherokee XJ bouwjaar 2001

    Dag Arjan, Gaaf dat je dit zelf doet en het ook in een keer goed wil aanpakken door de slijtage onderdelen gelijk te vervangen. Voor mij is het sleutelen aan mijn XJ ook iets waar ik nooit voor geleerd heb en een jaar geleden aan begonnen ben. Met een werkplaatshandboek, filmpjes en hulp van dit forum kom je er wel. En eenmaal gedaan weet je hoe het in elkaar zit.
  6. Kapt. Bob

    Jeep Academy Heerde zaterdag 15 december

    Een uitgebreid verslag van deze superleuke dag met veel foto’s kun je vinden op: https://terrein.nu/off-road-report/jeep-club-nederland-in-heerde/
  7. Kapt. Bob

    Versterker bypass

    Goede vraag. Voor wat ik weet (en verbeter mij ajb zodat ik wat kan leren ) is de dikte van de draad sterk afhankelijk van de lengte. Een dunnere lange draad geeft namelijk meer spanningsverlies. Hoe hoger het spanningsverlies hoe meer stroom er door de draad moet lopen om aan de vermogensvraag van de autoradio te voldoen. Doordat er een grotere stroom door de draad moet lopen wordt de draad ook warmer. (Een hoger voltage zoals de 24V in vrachtauto's is daardoor beter). Als het spanningsverlies van de accu tot de isokabel gering is doordat er eerst een dikke voedingskabel wordt gebruikt, zal de hoeveelheid stroomtoename ook gering zijn. Blijkbaar moet het klein stukje draad van de isokabel dit aankunnen.
  8. Kapt. Bob

    Versterker bypass

    Beste Randoman, Mooie autoradio heb je gekocht. Bluetooth, handsfree, rca aansluiting voor einderversterker en subwoofer, het zit er allemaal op. Samen met de nieuwe speakers zal dat al een enorm verschil geven. Heb je de factory speakers ook vervangen door iets grotere 61/2" speakers? Van mijn bedradingsschema ik heb ik een pfd-je gemaakt. Op de eerste bladzijde staat een overzicht van het geheel. Ik heb nog even gekeken op foto's hoe het in mijn Jeep was aangesloten. Hetzelfde bij de eindversterker, dus dat moet goed gaan! Controleer nog wel even op welke draden van de versterker 12V staat zodat je je nieuwe speakers niet beschadigd. Het is goed mogelijk dat ik de + en - bij de speakers heb verwisseld na het afknippen van de draden. 'Meten is weten' in dit geval en anders hoor je het vanzelf wanneer twee speakers in fase staan. Omdat de nieuwe radio veel meer vermogen vraagt en je geen gesmolten draden of zelfs brand wilt, raad ik je aan om direct vanaf de accu een dikkere voedingskabel aan te leggen met een aparte zekering erin. Dit geldt natuurlijk ook voor de massa kabel naar het chassis. Het merk Calliber heeft prima setjes te koop. Succes met de draadjes en ik hoor graag of het gelukt is. Bedrading autoradio Jeep XJ 2000.pdf
  9. Kapt. Bob

    Versterker bypass

    Deze versterker en de speakers/tweaters heb ik afgelopen jaar vervangen en een schema voor gemaakt. De kleurtjes willen per type en bouwjaar nog wel eens verschillen. Dus draadje voor draadje meten en labelen. Als je er met de fsm niet uitkomt dan zal ik mijn excel bestand hier delen. Als het geluidsvolume/zuiverheid toch nog tegenvalt: een bijna nieuwe geschikte 4 kanaals eindversterker van JBL heb ik hier ook nog voor je liggen. Mag je overnemen voor de helft van de nieuwprijs.
  10. Kapt. Bob

    Help! Nu vast op het bouwterrein in Utrecht

    Los πŸ˜ƒ De lier trok de auto er gemakkelijk uit. Nogmaals veel dank, Jerrold.
  11. Kapt. Bob

    Help! Nu vast op het bouwterrein in Utrecht

    Klopt. Deuk in mijn ego. De grenzen van de XJ en mijzelf leer ik zo goed kennen. We gaan het straks proberen.
  12. Kapt. Bob

    Help! Nu vast op het bouwterrein in Utrecht

    Hoi Jerrold. Fijn dat je reageerd. πŸ˜ƒπŸ‘πŸ»πŸ‘πŸ»πŸ‘πŸ» Ik stuur je een appje.
  13. Kapt. Bob

    Help! Nu vast op het bouwterrein in Utrecht

    Hoi Paul, Het pad is begaanbaar. Er ligt een baan van wit zand waarop een vriend met een Suzuki Grand Vitara prima kon rijden Maar helaas is het niet gelukt om de auto los te trekken. ☹️ De wielen hebben we vrij graven, balken of planken tegen de de wielen heeft niet geholpen. We kregen deze er niet onder De assen liggen in de modder en dragen de auto waardoor de wielen geen grip krijgen op de balkjes. Ik overweeg met een krik aan de slag te gaan en dan balken onder de wielen te plaatsen. Wie biedt hulp? €75,- beloning. πŸ˜ƒ
  14. Kapt. Bob

    Help! Nu vast op het bouwterrein in Utrecht

    Nog niet los πŸ™
  15. Kapt. Bob

    Help! Nu vast op het bouwterrein in Utrecht

    Hoi Jerrold, bedankt voor je reactie. Ik was bijna met de voorwielen op het witte zand. Onder de achterwielen ligt klei. Ik neem morgen een schep en planken mee. Overweeg om de auto naar achteren te rijden omdat de voorkant is weggezakt. Tips of hulp is van harte welkom. Uiteraard vergoed ik de onkosten.
Γ—