Jump to content

99GCWJ4.7

Forum member
  • Posts

    6
  • Joined

  • Last visited

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Grand Cherokee
  • Bouwjaar
    1999

99GCWJ4.7's Achievements

Rookie

Rookie (2/14)

  • First Post Rare
  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare
  • Conversation Starter Rare

Recent Badges

0

Reputation

  1. Heb ook nog een firmware update laten doen van mijn LPG computer. Hierdoor kreeg ik een parameter erbij, waarmee ik kon kiezen op welke brandstof hij moet beginnen na stroomuitval. Hierdoor heb ik nu een relais kunnen plaatsen, waarmee ik alle stroom van de LPG installatie afhaal, als het contact uit staat. Ik zit nu op ongeveer 31 mA, wat onder het voorgeschreven maximum van 35 mA zit volgen het werkplaats manual.
  2. Inmiddels opgelost. Ik had de fabrikant gebeld van het Eagle alarm (Autonorm B.V.) Ik kreeg een zeer behulpzame man, die mij wat info stuurde over het speciaal voor Jeep ontwikkelde alarm. Hiermee heb ik het uit kunnen bouwen, zonder alle draden stuk voor stuk te moeten volgen.
  3. Wellicht een late reactie, maar misschien toch nog waardevol. (en anders voor anderen wellicht) Ik heb ook al vaker meegemaakt dat ik de auto niet kon ontgrendelen met de AB. (en dan na een tijdje plots weer wel) Ik ben er ooit achter gekomen, dat als je het deurpaneel rechtsvoor los hebt (waarin dus de deurmodule rechtsvoor in zit) , dat dan de AB niet meer werkt. Later heb ik in het werkplaatshandboek gelezen dat in deze deurmodule de ontvanger van de AB in zit. Zou dus soms een los contact kunnen zijn. (wellicht proberen tegen de deur te kloppen, en anders een keer wat contactspray in de connectors sprayen.
  4. Hoi Ab en Masis, Allereerst mijn excuses voor deze late reactie. Ik wist helemaal niet dat er al al reacties waren. Ik was in de veronderstelling dat ik daarvan automatisch een mail zou krijgen, maar dit bleek niet zo te zijn. (ik zie nu pas dat je dat zelf per bericht zelf aan moet zetten) Inmiddels heb ik nog wat meer gemeten. (moest even op wat warmer weer wachten) Het bleek dat ik toch nog wat langer moest wachten, voordat de TCM in ruststand gaat. (ongeveer 3 minuten, als je de auto vergrendeld, en anders ongeveer 10 minuten) Het stroomverbruik tijdens testen kon ik alleen meten als ik de auto niet vergrendel (anders gaat het alarm af, als ik in de auto zit en beweeg) Ik zal het later nog eens een keer meten met vergrendeling en alarm geactiveerd. (maar ik dacht dat ik dat al eens gedaan had, en dat het niets scheelde) Het stroomverbruik is dan 117 mA. De LPG computer blijkt 53 mA te verbruiken in rust. Verder heb ik nog 29 mA verbruik gemeten op zekering 8 (zekeringen kast onder de motorkap), waar volgens het schema geen verbruik op zou mogen zitten, als het contact uit staat. Ik heb het vermoeden dat hier dus ergens de voeding van het Eagle alarm op zit. Al met al lijkt er dus met de auto zelf niets aan de hand. (117-53-29=35 mA, wat dus nog normaal zou zijn) Echter alles bij elkaar is dus wel wat veel als de auto niet veel wordt gebruikt, waardoor de accu's toch snel stuk kunnen gaan. (een startaccu mag je maar maximaal 20% ontladen) Als ik dus het extra Eagle alarm zou kunnen uitbouwen, scheelt dat natuurlijk alweer iets. Heeft dus iemand van jullie hiervan een schema of tips voor het uitbouwen. Is het misschien mogelijk om gewoon het alarm kastje los te koppelen met de connectors, en dat alles dan gewoon weer werkt zonder dat extra alarm? (volgens mij is dit destijds alleen maar bijgebouwd als aanvulling op het fabrieksalarm, omdat daar geen helling-detectie en ultrasoon sensoren op zaten) Ik weet echter niet of er ook nog beveiligingen in zitten, die al aanwezig waren, en nu dus dubbel zijn. (en waarschijnlijk ook een koppeling met het fabrieksalarm voor activering en de-activering) Een schema en/of tips zijn dus zeer welkom. Alvast bedankt.
  5. Goedemiddag allen, Mijn naam is Ron en ik ben in het bezit van een Grand Cherokee 4,7L uit 1999. (met Prins VSI LPG systeem) Ik heb eigenlijk al jaren een probleem dat mijn accu snel versleten is. Ik had al eens mijn stroomverbruik in ruststand gemeten en dacht dat destijds ongeveer 100mA was. Echter heb ik pas nogmaals gemeten, en ik meette nu ongeveer 185mA. (veel te veel dus) Normaal zou dit volgens het werkplaatshandboek max. 35mA mogen zijn (exclusief LPG systeem en door dealer achteraf ingebouwd Eagle alarm systeem) Ik wil het stroomverbruik van het extra alarmsysteem ook eens nameten, en eventueel dit extra systeem verwijderen. Mijn vraag is of iemand hiervan een schema heeft, of wellicht tips. Alvast bedankt voor jullie reacties.
×
×
  • Create New...