Hoi Ab en Masis,
Allereerst mijn excuses voor deze late reactie.
Ik wist helemaal niet dat er al al reacties waren. Ik was in de veronderstelling dat ik daarvan automatisch een mail zou krijgen, maar dit bleek niet zo te zijn. (ik zie nu pas dat je dat zelf per bericht zelf aan moet zetten)
Inmiddels heb ik nog wat meer gemeten. (moest even op wat warmer weer wachten)
Het bleek dat ik toch nog wat langer moest wachten, voordat de TCM in ruststand gaat. (ongeveer 3 minuten, als je de auto vergrendeld, en anders ongeveer 10 minuten)
Het stroomverbruik tijdens testen kon ik alleen meten als ik de auto niet vergrendel (anders gaat het alarm af, als ik in de auto zit en beweeg)
Ik zal het later nog eens een keer meten met vergrendeling en alarm geactiveerd. (maar ik dacht dat ik dat al eens gedaan had, en dat het niets scheelde)
Het stroomverbruik is dan 117 mA. De LPG computer blijkt 53 mA te verbruiken in rust. Verder heb ik nog 29 mA verbruik gemeten op zekering 8 (zekeringen kast onder de motorkap), waar volgens het schema geen verbruik op zou mogen zitten, als het contact uit staat. Ik heb het vermoeden dat hier dus ergens de voeding van het Eagle alarm op zit.
Al met al lijkt er dus met de auto zelf niets aan de hand. (117-53-29=35 mA, wat dus nog normaal zou zijn)
Echter alles bij elkaar is dus wel wat veel als de auto niet veel wordt gebruikt, waardoor de accu's toch snel stuk kunnen gaan. (een startaccu mag je maar maximaal 20% ontladen)
Als ik dus het extra Eagle alarm zou kunnen uitbouwen, scheelt dat natuurlijk alweer iets.
Heeft dus iemand van jullie hiervan een schema of tips voor het uitbouwen. Is het misschien mogelijk om gewoon het alarm kastje los te koppelen met de connectors, en dat alles dan gewoon weer werkt zonder dat extra alarm? (volgens mij is dit destijds alleen maar bijgebouwd als aanvulling op het fabrieksalarm, omdat daar geen helling-detectie en ultrasoon sensoren op zaten)
Ik weet echter niet of er ook nog beveiligingen in zitten, die al aanwezig waren, en nu dus dubbel zijn. (en waarschijnlijk ook een koppeling met het fabrieksalarm voor activering en de-activering)
Een schema en/of tips zijn dus zeer welkom.
Alvast bedankt.