Stapvoets rijden en een ander laten kijken of de aandrijfas as stil staat bij 2wd en draait in 4wd.
In Laag is je snelheid ongeveer gehalveerd t.o.v. Hoog, en daar ook weer naar de aandrijfas kijken.
Let op de vrijloopnaven, en ook zijn er met permanente 4WD. (Quadratrac)
De garagehouder zou het ook kunnen laten zien op de brug, met de wielen los.
Bel ze gewoon even.....
Ondanks ze als dealer goed bekend staan, denk ik het niet. De meeste dealers zitten over het algemeen niet te wachten op zulk werk, ze hebben de kennis en de originele onderdelen vaak niet meer. Meestal komt je uiteindelijk toch bij een Jeep specialist uit voor onderdelen, reparaties en onderhoud.
Met wat geduld en een goede handleiding kom je een heel eind. Neem anders eens contact op met een Jeep specialist, zij kunnen dit ook voor je monteren. Bv. Car Service Tiel of US autoservice in Bunschoten Spakenburg.
BJs offroad verkoopt komplete sets hiervoor, compressor, kachel huis en alle toebehoren.
Het zou redelijk goed zelf te doen zijn. Geen idee hoe handig je bent?
Ja, voor de meeste mensen wel.... Het is een "samengesteld" voertuig i.p.v. een origineel voertuig.
Het 360 blok heeft maar weinig vermogen vergeleken met moderne motoren, ergens tussen de 175 en 220 PK.
Ja, dus een nieuwere body op een oud chassis.
De Grand Wagoneers zijn van 84 t/m 91 geleverd, Wagoneers vanaf 63.
De body en chassis zijn door de jaren nagenoeg ongewijzigd gebleven, veel delen zijn uitwisselbaar. Wat dus ook gebeurd....
Welkom.
Heb je er al een paar bekeken in het echt? Zou ik eerst eens doen en bedenken wat je zou willen uitgeven. In goede staat is het aanbod al niet zo groot, en in zeer goede staat al helemaal niet.....
https://classicmaster.nl/collectie/Jeep
https://wagoneer.nl/index.php?module=cars
https://hoogselections.nl/voertuigdetails/jeep-wagoneer-5-9-l-lpg-gasoline/