Jump to content

Ab

Moderators
  • Posts

    11703
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    169

Ab last won the day on February 22

Ab had the most liked content!

2 Followers

About Ab

  • Birthday 08/02/1967

Profile Information

  • Gender
    Male

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    CJ-7
  • Bouwjaar
    1986

Recent Profile Visitors

23089 profile views

Ab's Achievements

Rising Star

Rising Star (9/14)

  • Very Popular Rare
  • Conversation Starter Rare
  • Dedicated Rare
  • Reacting Well Rare
  • First Post Rare

Recent Badges

291

Reputation

  1. Wbt het slecht op gang komen met warme motor, is je CPS zeker een verdachte. Voor het koelings probleem zou ik de waterpomp eens checken. Er zijn modellen met een andere draairichting die soms verwisseld worden, en de schoepen van de pomp willen nog wel eens "oplossen".
  2. Ab

    Hey allen

    Welkom! En een stoere XJ!
  3. Zo na 150.000km of veel offroad gebruik zijn ze wel aan vervanging toe. Een klusje wat prima zelf te doen is.... Demontage: (1) Breng het voertuig omhoog en ondersteun het. (2) Verwijder het wiel. (3) Verwijder de remklauwadapter, dop 22 LET OP: Laat de schijfremklauw niet losaan de remslang hangen. Voorkom schade door deze met een ty-rap of een stukje draad op te hangen. (4) Verwijder de schijfremrotor. (5) Demonteer de stekker verbinding van de wielsnelheidssensor kabel in de motorruimte. (6) Verwijder de sensor kabel uit de beugeltjes waarmee deze is vastgezet. (7) Verwijder de asmoer, dop 36. (8) Verwijder de drie bevestigingsbouten van het lager, dop E14. (9) Verwijder het lager. Op de foto is alles gedemonteerd, schoon en klaar voor montage. Het gebruikte gereedschap. Het nieuwe lager uitgepakt en naast het oude lager. Het oude was nog geen half jaar oud, en met 8000km erop al kapot. Ook hier geld, goedkoop is duurkoop! De oude was een merkloze voor nog geen 75 euro, nu geen risico genomen en voor een echt merk gekozen. 🙂 Montage: (1) Installeer de naaf/lagerconstructie op het voertuig. (2) Installeer de drie montagebouten voor de naaf. Haal de bouten aan tot 130 N·m (3) Installeer de asmoer. Draai de moer vast. 135 N·m (4) Installeer de de wielsnelheidssensor kabel. (5) Verbind de stekker van de wielsensor. (6) Plaats de schijfremrotor. (7) Installeer de schijfremklauwadapter. Draai de bouten vast. 135 N·m (8) Monteer het wiel. 120 N.m Tijdsduur: 1,5 uur Moeilijkheid: gemiddeld.
  4. Welkom Bartjaap. En de vraagprijs is?
  5. Toch vreemd, en ik kan de relatie tussen de klacht en het tankniveau ook niet echt verklaren. Bij onverklaarbaar afslaan zou ik anders de krukas sensor verdenken.
  6. Welkom Kris! Jeepparts.nl heeft nieuwe, met 6 en/ of 7 veerbladen.
  7. Geen foutcodes? Ook geen foutcodes in de gas installatie?
  8. Het is hier rustig, maar zeker niet uitgestorven....
  9. Ja, dat lijkt er in ieder geval wel op. Klopt het bouwjaar nu wel ?
  10. Het kan natuurlijk ook dat de spanning naar de ruststand schakelaar niet aanwezig is. Dan stopt hij op het moment dat je zelf de schakelaar op de stuurkolom uit zet, en gaat hij niet naar de ruststand. Heb je een FSM met schema's? Dan zou ik daar eerst naar kijken.
  11. Lijkt er op dat de schakelaar die de rust stand bepaald van slag is. Deze zit in het ruitenwisser motor huis. Deze krijgt normaal een constante spanning, zodat hij als op de draad andere draad de ruitenwissers uitgeschakeld worden, hij nog zijn slag kan afmaken naar rust stand. Ik zou er even een elektrisch schema bij pakken.....
  12. Als je de build sheet even opvraagt bij Jeep, weet je precies hoe deze van de band gerold is. Reuze handig! https://fcagroup.my.site.com/Jeep/s/equipment-listing
×
×
  • Create New...