Spring naar bijdragen

Ab

Moderators
  • Aantal bijdragen

    10 447
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    116

Ab last won the day on April 23

Ab had the most liked content!

Waardering in de gemeenschap

232 Excellent

Over Ab

  • Rang
    Moderator
  • Verjaardag 02/08/1967

Profile Information

  • Gender
    Male

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    CJ-7
  • Bouwjaar
    1986

Recente profielbezoeken

6 554 profielweergaven
  1. Als je toch aan het lassen gaat, zelf een nieuwe maken. Bochten e.d. zijn los verkrijgbaar en kosten de hele wereld niet.
  2. Ab

    “No bus” storing

    VIN en km.stand kijk ik of ik deze later met DRB3 kan laten programmeren.
  3. Ab

    slot dashboard kastje

    Ebay al geprobeeed?
  4. Ab

    PCM voor 2001 XJ

    Ben voorzien.
  5. Ab

    “No bus” storing

    Andere PCM met zelfde nummer gevonden op ebay en gekocht. Nu maar wachten..... Oude PCM even open geschroefd, een processor is kapot. Duidelijk einde oefening.
  6. Ab

    Light guards voor JK

    Heb nog enkele setjes liggen.
  7. Ab

    Electrische fan

    Nog steeds te koop
  8. Ab

    PCM voor 2001 XJ

    Natuurlijk niet, maar als ze niet leveren omdat ze op VIN en/of onderdeel nummer werken, ben ik uitgepraat 🤔
  9. Ab

    PCM voor 2001 XJ

    Oké! Doe je ze dan op VIN bestellen? Heb namelijk al een paar geprobeerd, maar zeggen niet te kunnen leveren i.v.m. European emmission. Dit schijnt aan de VIN of aan het onderdeelnummer te hangen.
  10. Ab

    PCM voor 2001 XJ

    Zoals de titel al zegt, ik zoek een PCM voor m’n XJ. 2001 model, met coilrail ontsteking en automaat. Ook een adresje is welkom!
  11. Ab

    “No bus” storing

    Ja, die had ik ook gelezen, maar kwam er niet verder mee. Bouwjaar is 2001 Scope heb ik niet. Liever zou ik de DRBIII hebben, daar kan veel meer mee.... Cursus, ja hier ook zoiets, maar zeker 10 jaar geleden, is wat roestig geworden die info. :-) @JeePee Batterij truc hielp niet. @REAL STRANGLER Je opmerking zetten me aan het denken, dus toch even die 97er PCM erbij gepakt en erin gestoken. Met contact aan, was de wagen nu wel uit te lezen! Heb m niet gestart want 97 is distributeur/bobine onsteking en 01 een bobine-rail, zou dus niet gelopen hebben. Ook de TCM was nu uitleesbaar. Kan hier dus wel mee concluderen dat mijn huidige PCM overleden is.
  12. Ab

    “No bus” storing

    Heb ik ook al aan zitten te denken, maar nog niet gedaan. Ik heb er nog eentje liggen van een 97er zonder SKIM. Nee, nog niet gedaan. Denk niet dat het een aanmeldprobleem is overgens...... maar proberen kan geen kwaad. Drempelwaarde heb ik niet gecontroleerd. Wel gemeten op de Can lijn of er uberhaupt spanning op stond, was wisselend tussen de 2,5 en 3,5 Volt. Wat zouden deze waarde's moeten zijn? Heb dit nog niet gevonden in de FSM.
  13. Ab

    Nieuwe Ecu --> doet het niet

    Zwart kastje met ring om contactslot en 6 polige stekker, das inderdaad de Sentry Key Imobilizer Module. Waar heb jij je nieuw PCM besteld? Misschien moet ik er ook aan ..... :-€
  14. Een week of drie geleden is onze XJ zomaar stilgevallen op de snelweg. Zonder ongelukken de vluchtstrook weten te bereiken en daar geprobeerd de wagen opnieuw te starten, startmotor gaat rond, motor slaat niet aan. Toen geprobeerd de DTC uit te lezen met de sleutel-truc, geen succes. Dus de wegenwacht gebeld en die was er gelukkig snel. Diverse controles gedaan en met hun OBD lezer geprobeerd de DTC uit te lezen, geen succes. Inmiddels was op het instrumenten paneel het SKIM lampje gaan branden en ook verscheen er in de kilometerteller display de melding “No bus”. Zelfs een tweede wegenwacht erbij, maar ook samen kwamen de mannen er niet uit. Auto afgesleept en nu thuis en tijd om te sleutelen. Eerst de accu maar eens opgeladen, deze was ondertussen leeg gestart. Alle zekeringen gecontroleerd en diverse massa verbindingen schoongemaakt. Ook de instrumentcluster gedemonteerd en stekkers op corrosie gecheckt, schijnt een vaak voorkomende oorzaak van de “No bus” melding te zijn. Geen succes, startmotor gaat rond, slaat niet aan. Nog steeds “No bus” en brandend SKIM lampje. Brandstof druk gecheckt, is voldoende. Nog niet op vonk gecontroleerd, is wat lastig met de bobinerails. Toen de stuurkolom open geschroefd en SKIM gedemonteerd om te kunnen meten of B+ en ACC + aanwezig zijn, en dat zijn ze. Diverse belangrijke sensors CPS CKS TPS en MAP gecontroleerd of deze de 5V voedingspanning en massa hebben, dat hebben ze. Stekkers en bedrading van de PCM gecontroleerd, geen corrosie, zijn schoon. Uitlezen met de eigen OBD lezer nog steeds niet mogelijk, deze zegt “ geen communicatie”. Het lijkt toch een serieuze storing in het canbus systeem (CCD). Via de canbus communiceren een aantal belangrijke modules met elkaar, belangrijkste zijn de PCM (motormanagment, SKIM (sleutelherkennig) en TCM (automaat controller). Het lijkt erop dat of de communicatie verstoord/onderbroken is of een module niet meer werkt. Na veel inlezen in de FSM de CCD bedrading schema’s gevonden en ook de splicepoint locations. Morgen de kabelboom open peuteren en deze controleren. Hopelijk vindt ik daar iets, anders wordt het een lastig verhaal..... Heeft iemand hier ervaring mee, die “No bus” in combinatie met SKIM? En wat heb je gedaan om het opgelost te krijgen?
  15. Heb je al een proefrit met deze Compass gemaakt? Vergelijk ook de pk’s per kilo eens met je huidige auto, cijfermatig, en gevoelsmatig als je die proefrit maakt. Succes met je keuze!
×