Ab

Moderators
  • Aantal bijdragen

    10 185
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    115

Ab last won the day on March 23

Ab had the most liked content!

Waardering in de gemeenschap

229 Excellent

Over Ab

  • Rang
    Moderator
  • Verjaardag 02/08/1967

Profile Information

  • Gender
    Male

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    CJ-7

Recente profielbezoeken

4 241 profielweergaven
  1. Je hebt een pb
  2. Veel info over motorswap en de RDW keuring vindt je hier: http://www.jeepforum.nl/topic/16908-andere-motor-in-je-jeep-plaatsen-en-de-rdw/ Zoals Michel al aangaf, is de Nekaf kwa bouw gelijk aan de vroege CJ5 (Kaiser). Deze zijn hebben een kortere wielbasis en slapper chassis als de latere CJ5 van AMC. AMC heeft deze aanpassingen gedaan om 304 V8 te plaatsen. Persoonlijk zou ik in dit geval kiezen voor de V6, zoals Kaiser dit ook in de vroege CJ5 had. Als je toch graag voor een V8 gaat, dan krijg je een uitdaging mbt lengte van het blok en versnellingsbak, koeling en verstevigen van het chassis.
  3. Veertje eraf schuiven, kogeltje losnemen.
  4. Lijkt me een nuttige upgrade, ik denk dat ik dat ook eens ga proberen...... :-D
  5. Jep, gratis af te halen
  6. Fantastisch JeepCamp gehad, leuk standfeest met band, koud bier, kampvuur, gezellige mensen en Jeeps die heel bleven. Wat wil een Jeeper nog meer. ;-) Een dikke pluim voor de bestuur, marshals, crew en hulptroepen van Jeepclub Nederland!
  7. Welkom en succes met je project!
  8. Volgensmij is het lager en busje een strak passend setje. https://goo.gl/images/P71mVD
  9. Als ik zo de foto's bekijk lijkt het mij niet dat de steekas eruit is gelopen door een kapotte c-clip. Eerder dat de steekas gebroken is direct achter de wielflens. Een spontane breuk met 100km/h is geen sinecure...
  10. In de FSM staat " remove with hammer and punch" Met een binnenlagertrekker gaat het ook.....
  11. Werken de knipperlichten wel normaal? Lampje in het dashboard kan ook gewoon kapot zijn......
  12. Flauwe enquete, maar toch ingevuld. Ben wel benieuwd naar het ontwerp van Jasper. Zoiets misschien? https://goo.gl/images/w04MVx
  13. Met pluspool bedoel ik de positieve accupool. Als je startmotor inwendig niet goed meer is / vastzit, kan hij zoveel stroom afnemen dat alles heet wordt, dat is juist.
  14. Welkom!
  15. Kabels heet? Dan waarschijnlijk veel weerstand waardoor hitte ontstaat. Dit kan komen door een slecht relais, slecht contact op de kabelogen, of zelfs slechte kabels. Even meten met de multimeter en dan bepalen waar de meeste spanning verloren gaat, geeft een goede indicatie waar te zoeken. Meet eerst je accuspanning onbelast op de accupolen, daarna onbelast tussen pluspool en motorblok. Dan heb je wat beginwaarden. Daarna ook op deze punten meten terwijl je kort start. Je hebt verschil tussen deze en bovenstaande waarden. Veel verschil? Dan accu goed opladen en massa verbinding tussen motorblok en minpool controleren. Weinig verschil? Dan meten (terwijl je start) tussen motorblok en startrelais, aan beide zijden en op de startmotor. Waar veel verschil zit, daarvoor (in de stroomrichting gezien) zit je probleem.