Jump to content

Ab

Moderators
  • Posts

    11348
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    152

Ab last won the day on November 10

Ab had the most liked content!

2 Followers

About Ab

  • Birthday 08/02/1967

Profile Information

  • Gender
    Male

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    CJ-7
  • Bouwjaar
    1986

Recent Profile Visitors

15152 profile views

Ab's Achievements

Contributor

Contributor (5/14)

  • Very Popular Rare
  • Conversation Starter Rare
  • Dedicated Rare
  • Reacting Well Rare
  • First Post Rare

Recent Badges

273

Reputation

  1. Sensor voor de e-fan is eigenlijk gewoon een schakelaar, even de stekker eraf en doorlussen en je weet of de schakeling werkt. Bij de nieuwere modellen schakelt de fan gelijk aan als je de stekker er vanaf pakt, of dit bij jou ook is, geen idee, maar denk aan je vingers! ๐Ÿ˜‰ Het schakelmoment ligt bij 95 Gr. dacht ik.... Ook hier, meten is weten! Werkt de fan goed, schakelt hij op de juiste temperatuur in, dan zou ik gewoon rijden.
  2. Kort tikken is meest dat de olie bij de hydraulische klep stellers is "weg gelekt" Dat zou met de soort gebruikte olie te maken kunnen hebben..... Lastig te zeggen. Geluid zou een spanrol lager kunnen zijn. Deze gecheckt toen je multiriem vervangen is?
  3. Veel vooruitgang geboekt! Goed bezig! Zoals eerder gemeld, je hebt twee sensoren in het koelvloeistof circuit, eentje voor de temp.meter in het dashbord, en eentje voor de electrische fan. Extern de temperatuur controleren geeft de grootste zekerheid, bv. met een infrarood warmte meter. Belangrijk is dat de e-fan op tijd aanslaat, deze sensor zit aan de voorzijde van het blok. De dashboard temperatuurmeter is leuk, maar verder niet belangrijk voor het functioneren van de koeling. Deze kan ook om vele redenen afwijken, bv een slecht contact in de verbindingen onder het dashboard. Dat zal wel schemas in de FSM uitpluizen en doormeten van alle stekkers enz worden ben ik bang..... Al de weerstandswaarde van deze sensor met warm en koude motor gemeten?
  4. Welkom Egbert! Wat voor soort geluid maken de remmen?
  5. Dank voor de tips, ik ga zaterdag wat proberen....
  6. Vandaag een poging gedaan om het wiellager rechts voor te vervangen, niet gelukt..... De linker ging er makkelijk af, maar das nu niet het geval. Hij blijft vast zitten op de steek as. Geprobeerd met een hamer en een klos hout de steekas los te slaan, daarna met de poelitrekker maar geen succes. Iemand nog andere tips of trucs?
  7. Dan wordt het inderdaad een zoekplaatje. Overdrive solenoid zou kapot/vuil kunnen zijn, of hij wordt niet aangestuurd, draadbreuk of rotte stekker. Verse olie in filter in de bak? Heb je al de juiste FSM? Geen storingscodes als je de bak uitleest?
  8. Welkom Frank! Ziet er netjes uit. We zijn benieuwd naar je eerste ervaringen.
  9. Overdrive schakelt de lockup en de 4e versnelling uit, ik betwijfel of je daar iets van merkt met rijden. Hooguit dat hij iets hoger in toeren loopt op cruise snelheid. Waarom denk je dat het niet werkt? Wat zegt je handleiding?
  10. Autorijden zal flink duurder worden, als het aan de politiek ligt..... Al de gewenste vergroening zal ergens vandaan moeten komen. Hopelijk mag ik straks nog wel in m'n oldtimer blijven rijden.
ร—
ร—
  • Create New...