Jump to content

Ab

Moderators
  • Posts

    11483
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    157

Ab last won the day on February 10

Ab had the most liked content!

2 Followers

About Ab

  • Birthday 08/02/1967

Profile Information

  • Gender
    Male

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    CJ-7
  • Bouwjaar
    1986

Recent Profile Visitors

16837 profile views

Ab's Achievements

Collaborator

Collaborator (7/14)

  • Very Popular Rare
  • Conversation Starter Rare
  • Dedicated Rare
  • Reacting Well Rare
  • First Post Rare

Recent Badges

279

Reputation

  1. Als je voor een gebruikt blok gaat, zou ik sowieso voor aanvang de compressie testen en krukas/ zuigerstang lagers op spelling checken. Dan heb je een idee van de conditie van het blok en kun je daarvandaan een plan maken. Verder ook de olie pomp en waterpomp vervangen. Tevens alle pakkingen gelijk mee vervangen, van klepdeksel, oliepan en krukas. (voor en achter) Gelijk ook de distributie ketting en tandwielen controleren.
  2. Het verhaal gaat hier verder... Deze sluit ik voor nu even, dan blijft het overzichtelijk.
  3. Lijkt op een verstoorde brandstof/lucht verhouding. Vanalles in één van beide systemen kan een oorzaak zijn. Eerst maar beginnen met de meest eenvoudige. Luchtfilter en gasklephuis gecontroleerd?
  4. De as is nog niet volledig gemonteerd schrijf je. Wat is nog niet volledig? Als de bouten aan de voor en achterzijde van het veerblad erin zitten, de as vast aan de bladen, en alles hangt vrij, dan is dat ongeveer maximaal uitgeveerd. Dat moet tevens de slaglengte van je dempers zijn. Blijven ze dan overal vrij van, dan is het goed. Met invoeren komt de as omhoog en tevens naar achteren, dus meer vrije ruimte bij de schokdemper.
  5. Je assen hangen nog vrij zo te zien? Vrij hangend is maximaal uit geveerde, in rijstand zou er dan voldoende ruimte zijn.
  6. Die foutcode geeft aan dat de O2 sensor traag reageert. Kan diverse oorzaken hebben, slechte sensor, stekker of bedrading probleem lekke uitlaat en nog wat je andere zaken... Een zoekplaatje dus.... Ik zou eerst de stekker verbinding en kabel controleren, als dat oké lijkt de sensor vervangen.
  7. Is er lekkage zichtbaar? Al afgeperst? Koppakking stuk is wel een erg snelle conclusie.....
  8. Als het voldoet aan dezelfde of hogere specs al de originele Mopar power steering fluid ( volgens mij Chrysler MS-5931) dan kan het er gewoon in. De originele Mopar is zo slecht verkrijgbaar en onbetaalbaar dat iedereen een alternatief leverd.
  9. Jeepparts, Cherokeeparts, 4offroad en 4Low hebben het gewoon op voorraad en in hun webshops.
  10. Meestal vindt je wel wat via eBay. Het is handig met zoeken als je de originele onderdeel nummers hebt.
  11. Cherokee parts al geprobeerd? Boris heeft ook WJ delen.
  12. We zijn er weer! 😊🍻
×
×
  • Create New...