Bij een XJ wil er nog wel eens vacuüm lekkage in het circuit van de cruisecontrol zitten. Specifiek de leiding naar het voorraad "bolletje". Deze lekt vaak ergens bij de accu, daar schuurt hij nogal een kapot. Ook het bolletje zelf is wel eens kapot.
Jeepparts, Cherokeeparts, Cherokee 4me, 4Low, B&S auto parts of Autodemontage Grein.
Niet alle bedrijven hebben hun voorraad op de webshop exact op orde. Even een rondje bellen levert vaak meer op als online kijken.....
Welkom Boyd, een paar dingen om nog te controleren....
Geen storing codes of check engine lampje dat brandt? Brand hij überhaupt wel als je het contact aanzet?
Geeft de MAP en de TPS sensor wel de juiste waardes? Geen vacuüm lek?
Massa verbindingen gecontroleerd? Er zijn er nogal een aantal in het motor. Voedingsspanning op de gasklephuis sensoren oke?
Geen mechanische oorzaak dat de gasklep niet helemaal sluit?
Heb je een OBD scanner? Hiermee kan je vaak ook de waardes van de sensoren bekijken.
Overigens zijn Jeep gevoelig voor het gebruik van ander sensors. Mopar sensoren werken het beste.
Mat eruit en goed laten drogen. Je wilt daar geen vocht. Jeeps roesten (helaas) hard genoeg....
Leg een paar dagen een oude krant uitgespreid op de vloer en kijk of, en waar er nog vocht lekt. Krantenpapier toont het vocht goed, en absorbeert genoeg.
Mogelijke andere plaatsen zijn de deurrubbers en waar de deuren op de softtop aansluiten en de naad bij het scharnier van de voorruit.
Meestal is de ontwatering van het kachelhuis dicht-geslibt. Even deze schoonmaken en je weet het.
Van bovenaf kan je (bijna) niets doen. Water en rommel die boven in het rooster komt, moet door het kachelhuis er weer uit.
Google maar eens op " drain hvac Jeep TJ"
http://www.wranglerforum.com/attachments/gallery/files/6/8/2/5/2/evaporator_drain_hose.jpg