Jump to content

REAL STRANGLER

Forum member
  • Posts

    1295
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    63

REAL STRANGLER last won the day on August 17

REAL STRANGLER had the most liked content!

5 Followers

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Wrangler
  • Bouwjaar
    1997

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

REAL STRANGLER's Achievements

Apprentice

Apprentice (3/14)

  • Dedicated Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Posting Machine Rare
  • Week One Done Rare

Recent Badges

88

Reputation

  1. Duidelijk. Wat gebeurt er als je de steker van de stationair motor afhaalt op het moment dat de motor netjes 800 toeren maakt? Succes, Siert.
  2. Omdat niet aan alle parameters voldaan wordt. Dus, pas als alle seinen op groen staan gaat het motormanagement over naar closed loop. Pas in closed loop gaat de ECM de Labda sonde gebruiken, in open loop gebruikt hij alleen maar vooraf ingeprogrammeerde waardes voor inspuiting en ontsteking. Trouwens, als de brandstofdrukregelaar niet goed was, zou je geen goede brandstofdruk hebben. Succes, Siert.
  3. Je hebt toch een FSM? Lees het hoofdstukje over de fuelpump nog eens. Succes, Siert.
  4. Lekker bezig Serge! Brandstof restdruk kun je ook controleren zonder de benodigde meter. Als je 5 minuten na het uitzetten van de motor het ventieltje indrukt op de brandstofrail moet daar brandstof echt uitspuiten. Zoniet, tank eronder uit en een nieuwe Bosch brandstof pomp unit monteren. Over Bosch gesproken, heb je wel een NGK O2 sensor besteld? Dat is OEM. Je Jeep is daar heel gevoelig voor. Succes, Siert.
  5. Je wilt geen andere tellerunit! Dat geeft allerlei problemen met je beveiliging. Je hebt alleen maar een sticker nodig, wie die levert weet ik niet, misschien heeft iemand daar ervaring mee. Succes, Siert.
  6. Haal het brandstofrelais er even uit, Check of je er wel permanente plus 12 volt hebt, Maak even een bruggetje zodat er plus naar je pomp gaat, Luister of je pomp dan werkt, Zo nee, controleer massa pomp, is die goed, dan is je pomp over. Succes, Siert.
  7. Mijn advies is toch om een nieuw koppeling setje te monteren. Het demonteren en weer opnieuw monteren van een wat oudere set kan problemen veroorzaken. Er kan bijvoorbeeld vuil tussen de drukvingers en de ring komen waardoor 1 vinger blijft plakken. Bovendien, voor de prijs van een volle tank benzine ben je voor 10 jaar klaar..... Succes, Siert.
  8. Ed bedoelt niet het druklager maar het prise as lager, dat zit in het uiteinde van de krukas. Verder, waarom heb je deze set gemonteerd? Hoorde het nieuwe druklager daar wel bij? Komt dit wel van 1 van de bekende Jeep onderdelen leveranciers? Hydraulische koppelingbediening? Kan je hem oppompen? Succes , Siert.
  9. Helaas, Gaat niet werken. Om de nieuwe persbus in beweging te krijgen, moet je toch wel denken aan 300Nm, dat is dus 30 kg op een meter arm. Als alle speling weg is ga je over naar het voorbelasten van de lagers. Deze lager voorspanning is 10 -20 in Lbs, dus niet foot-pound ! Dat is iets van 1 a 2 Nm. Dat meet je tijdens het draaien, het in beweging zetten kost wat meer kracht. Het aflezen moet dus tijdens het draaien. Daarvoor heb je een draaimoment meter nodig. Succes, Siert. Oh ja, dat touwtje met gewichtje wordt hem niet........
  10. Ach weet je, hij zal wel opduiken als een unieke YELLOW BLUNDER EDITION.......... voor een karige 37.500 euro......
  11. Eigenlijk wilde ik foto 3 hierbij plaatsen, maar daar ben ik te digibeet voor...
  12. Wat een prachtige stroomlijn! https://www.bva-auctions.com/nl/auction/lot/59393/17863853?pid=41 Iemand nog wat tijd over komende winter? Succes, Siert.
  13. Het heeft niet zoveel zin om zo een OBD 1 uitlezer te kopen. Verwacht niet dat die je exact gaat vertellen wat er schort aan je Jeep. Zoals Masis al zei, onderhoudsbeurt, vooral van de ontsteking, nieuwe krukasopnemer en verse benzine dan komt het vast goed. Succes, Siert.
  14. Bij jou in de buurt zitten Vader en Zoon Meier, zelf ook Jeeprijders. Die hebben een staalconstructie bedrijf en weten van aanpakken. Succes, Siert.
  15. He Ed, Je vergeet nog te noemen dat er een nieuwe LPG installatie inzit. Zeker in combinatie met het grijs kenteken is dat heel interessant. Ook belangrijk, voor zover ik weet is er op 1 Jeepclub ritje na nooit terrein mee gereden. Ik hoop van harte dat deze prachtige Jeep eindelijk mag gaan doen waar hij voor gemaakt is! Siert. Oh ja, plaats eens wat foto's.
×
×
  • Create New...