Spring naar bijdragen

Cherrie2004

Forum member
  • Aantal bijdragen

    13
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Grand Cherokee
  • Bouwjaar
    2004

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

Cherrie2004's Achievements

Rookie

Rookie (2/14)

  • Collaborator Rare
  • First Post Rare
  • Conversation Starter Rare
  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare

Recent Badges

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Hoi Siert, Ik heb van beide achterassen nu de lagers en keerringen vervangen en zij zitten weer onder de Cherokee. Nu moet ik nog de homokineethoes van de linker vooras vervangen; welke maat dop moet ik hebben voor de asmoer? Ik heb zelf iets van 31,1 mm gemeten. Ik hoor graag van je; alvast bedankt voor je antwoord. Vriendelijke groeten, Henk Weijerstrass Zwaag
  2. Hoi Siert, Bedankt voor je antwoord. Ik heb al 39 jaar een Triumph Spitfire en gebruik ook al die tijd Engels gereedschap (steek- en ringsleutels 7/16, 1/2, 9/16, 5/8) en heb een uitgebreide doppenset van Stahlwille met zowel Engelse als metrische maten. Ik weet niet of de bouten en moeten al wat rond waren, maar ik heb het denk ik verergerd door met een ratel en dop te proberen de bouten en moeten los te draaien. Toen ik m'n momentsleutel erbij pakte (en due een veel groter momentum had), ging het een stuk beter, maar toen was het kwaad al geschied. Nu wil ik dus preventief de remklauwbouten en achterasmoeren vervangen, omdat een volgende keer losdraaien wellicht niet meer lukt. En dus ben ik op zoek naar een zaak waar ik de bouten en moeren kan bestellen. Vriendelijke groeten, Henk
  3. Ik heb de rechter achteras inmiddels al een tijdje onder de Cherokee vandaan en heb afgelopen vrijdag de opsluitbus en het lager doorgeslepen. En hoe voorzichtig ik dat ook heb gedaan (elke keer kijken) is er toch een klein sneetje in de as gekomen (zie foto). Volgens mij kan de as nu weg (het sneetje zit weliswaar onder de lagerloopring met een overlap aan beide kanten, maar toch). Wat is jullie mening hierover en waar kan ik een nieuwe as aanschaffen? Weet iemand dat? Ik hou me aanbevolen voor suggesties en een adres. Henk Weijerstrass, Zwaag
  4. Beste mede Jeepers, Ik ben bezig met het vervangen van de oliekeerring van de rechter achteras en wil tijdens de montage de 4 moeren waarmee de as aan het huis vast zit én de 2 bouten waarmee de remklauw aan het huis vastzit, vervangen (zijn nogal rond geworden 😹). Weet iemand van jullie waar je die bouten en moeren kan kopen? Alvast bedankt voor jullie antwoord. 4 wiel aangedreven groeten, Henk
  5. Bedankt voor de nieuwe en uitgebreide info Siert! Ik laat je weten hoe het afloopt. Vriendelijke groeten, Henk
  6. Bedankt voor je reactie Siert; het Haynes manual gaf dat aan, maar ik houd me natuurlijk aanbevolen voor alternatieve oplossingen. Het is voor mij de 1e keer, vandaar. Alvast bedankt voor het alternatief. Vriendelijke groeten, Henk
  7. Beste lezer, ik wil de vetkeerring van de rechter achteras van mijn Grand Cherokee uit 2004 vervangen, maar heb een 'Slide hammer' nodig om de as te verwijderen. Weet één van jullie waar ik zo'n slide hammer kan kopen/huren/lenen? Ik hoor graag van jullie; alvast bedankt voor het antwoord. Vriendelijke groeten, Henk Weijerstrass, Zwaag.
  8. Hoi JeePee, De cruise control doet nu helemaal niets meer en zoals gezegd schijnt de oorzaak in de PCM te zitten (zie mijn update aan Deadeye). Vriendelijke groeten, Henk
  9. Hoi Deadeye, Vandaag bij de garage (Karel Oto in Katwijk) geweest. Er is van alles doorgemeten en iets vervangen; helaas geen werkende cruise control. De conclusie van de monteur is dat het probleem in de boordcomputer (PCM) zit; die moet worden vervangen. Gebruikte PCM kost volgens de monteur 400 euro excl. en dan komen er nog montage- en inleerkosten bij... Vandaag was dus weer geen dag om vrolijk van te worden. Update 24 juni: Had gisteren al dit antwoord gestuurd, maar per ongeluk als antwoord op de no reply mail en dat werkt dus niet... Inmiddels ben ik aan het overwegen om de PCM zelf te vervangen (lijkt niet echt heel ingewikkeld). Alleen vraag ik me af of ik voor een gebruikte PCM moet gaan of voor een nieuwe? En dan zit ik natuurlijk nog met het 'inleren'. Kan jij (of een andere Jeep techneut) mij hierin alsjeblieft adviseren? Wederom weer bedankt voor de reactie(s)! Vriendelijke groeten, Henk Weijerstrass Zwaag
  10. Hoi Deadeye, Bedankt voor je snelle reactie! Op de terugweg van de garage afgelopen vrijdag deed de cruise control het weer prima (inschakelen, remmen, weer inschakelen, accellereren en vertragen met de rechtse stuurschakelaar), maar na een korte stop ging (na de cruise control te hebben ingeschakeld) het lampje cruise wel branden, maar schakelde de cruise niet in. Na nog een keer drukken ging ook het lampje uit. Wederom alvast bedankt mocht je nogmaals reageren! Alle hulp is meegenomen... Vriendelijke groeten, Henk
  11. Beste Grand Cherokee vrienden, Sinds kort is mijn cruise control ermee gestopt. Vrijdagochtend heb ik de boordcomputer laten uitlezen; de receptionist maakte me niet echt vrolijk door te zeggen dat het onderzoeken van de storing ruim een dag à 135 euro per uur ging kosten. Het leek me in ieder geval een goed plan om lid te worden van dit forum en hoop dat iemand me op de goede weg kan zetten... Op de factuur staan 2 foutcodes: P1683 en P1595. Ik kreeg ook het diagnoserapport erbij. Zelf heb ik niet zoveel verstand van deze conplexere electronica, maar hoop dat iemand dezelfde storing al eens heeft meegemaakt en hoe die is verholpen. Wil eind van de maand richting Frankrijk op vakantie en een cruise control is dan wel handig... Alvast mijn hartelijke dank voor eventuele reacties! Vriendelijke groeten, Henk Weijerstrass Zwaag
  12. Beste Grand Cherokee vrienden, Sinds kort is mijn cruise control ermee gestopt. Vrijdagochtend heb ik de boordcomputer laten uitlezen; de receptionist maakte me niet echt vrolijk door te zeggen dat het onderzoeken van de storing ruim een dag à 135 euro per uur ging kosten. Het leek me in ieder geval een goed plan om lid te worden van dit forum en hoop dat iemand me op de goede weg kan zetten... Op de factuur staan 2 foutcodes: P1683 en P1595. Ik kreeg ook het diagnoserapport erbij. Zelf heb ik niet zoveel verstand van deze conplexere electronica, maar hoop dat iemand dezelfde storing al eens heeft meegemaakt en hoe die is verholpen. Wil eind van de maand richting Frankrijk op vakantie en een cruise control is dan wel handig... Alvast mijn hartelijke dank voor eventuele reacties! Vriendelijke groeten, Henk Weijerstrass Zwaag
  13. Hoi Gert, Ik heb verleden jaar maart een Grand Cherokee gekocht uit 2004 bij Karel Oto in Katwijk. Vooraf heb ik hem laten keuren door 'Mijn Autocoach'. Daar heb ik veel plezier van gehad. Er is veel vervangen en gedaan: nieuwe schijven voor, einddemper, uitlijnen, beurt, etc. Je krijgt een bijzonder uitgebreid technisch rapport. Het was de 3e Grand Cherokee die ik had laten keuren, dat kostte wel wat, maar heeft me ook een hoop ellende bespaard. Aan de 1e die ik had laten keuren moest voor 4000 euro verspijkert worden. Overigens wilde ik eerst ook een oudere Grand Cherokee, maar toen zag ik het model zoals ik nu ook heb en was ik gelijk verliefd... de dubbele koplampen, achterlichten, halfhouten stuur en lichtgrijze bekleding. Heb 'm eigenlijk gekocht voor het binnenland van IJsland en ben daar verleden jaar naar toe geweest. Veel plezier daar van en met de Cherokee gehad, rivierdoorsteken en over lavavelden rijden. Daar kom je nog best wel goed aan je trekken wat betreft terreinrijden... Helaas de rechtervelg en band volkomen kapot gereden op een stuk lava... Motor en versnellingsbak plus overdrive hebben fantastisch gefunctioneerd. Succes met zoeken! Vriendelijke groeten, Henk Weijerstrass Zwaag
×
×
  • Nieuwe aanmaken...