Spring naar bijdragen

bramster

Forum member
  • Aantal bijdragen

    39
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over bramster

  • Verjaardag 23/08/1983

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    CJ-7
  • Bouwjaar
    1983

bramster's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Conversation Starter Rare
  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare

Recent Badges

10

Waardering in de gemeenschap

  1. Hallo, ja ik heb zeker weten 3.07, ik heb de nodige ervaring met differentieels, alleen bij mercedes g klasses. Al stuk of 10 assen diffs afgesteld. Niet zo heel spannend. Bij jeepparts beweren ze dat alle gegevens op internet niet kloppen en dat een 3.55 up carrier een hogere deck height heeft dan 1.637 inch ( 41.48mm) dat lijkt mij sterk.
  2. Beste forumleden. Mijn naam is Bram en ik ben een yj volledig aan het restaureren, momenteel ben ik bezig met de assen, en deze wil ik " regearen", er moet een 4.88 ring en pinion in komen. Momenteel heb ik een 3.07 diff, overal wordt gezegd dat je bij een dana 35 vanaf 3.55 en hoger een andere carrier nodig hebt ivm de " deck height" ( de afstand tussen zijkant carrier en de plaat waar t kroonwiel op komt) het vreemde is nu dat mijn 3.07 carrier van de achteras al de juiste deck height heeft namelijk 1.637 inch en ik dus in theorie geen nieuwe carrier nodig heb. Ik snap er geen zak van want ik vind hier nergens wat over terug. Wie kan me helpen voordat ik onnodig een carrier bestel. In het plaatje staat duidelijk wat ik bedoel. Mvg Bram
  3. Ik heb bij mijn cj7 de nutter bypass uitgevoerd. En nu wordt er op amerikaanse forums gezegd dat je dan je vacuum van de verdeler ported moet aansluiten, andere zeggen weer op het manifold. In het tweede geval heb je volgens mij altijd vacuum, die zelfs het hoogst is bij een gesloten gasklep (stationair ). In het eerste geval alleen vacuum bij gasgeven. Wat is nu t beste??? Ik heb geen hei. Het is een 4,2 met een two barrel carter carb verder heb ik nog een vraag moet lpg een andere voorontsteking hebben? En hoeveel is dit dan ongeveer? groeten bram
  4. bramster

    As Verhoudingen

    ik kom er wel achter dat je differantieel afstellen nogal een lastige klus is, zijn er mensen die dit al eens gedaan hebben??
  5. bramster

    As Verhoudingen

    Super bedankt voor de tip. want mijn id plaatjes op de diffcover zijn verdwenen dus dat schiet al niet op. Dus zo zit dat 2.73 staat tot een betekent dus gewoon aandrijfasdraait 2.73 keer rond bij 1 wiel omwenteling. Kijk weer wat geleerd. Bedankt!
  6. bramster

    As Verhoudingen

    ik rijd het meest op de weg. Heb ik dan nog meer nodig dan de ring en pinion? De prijzen verschillen nauwelijks per verhouding, voor het geld hoef ik het niet te laten. Denk dat ik dan neig na de 4:56. Ma hoe kom ik er nou achter wat ik nu voor een verhouding heb in mijn as????? Bedankt voor uw reactie btw!
  7. Beste JeePee bedankt ik heb beide Gaten dicht gelast. Dat ruimt lekker op! Thankx voor je antwoord groeten bram
  8. bramster

    As Verhoudingen

    Beste mensen met verstand Ik vind eigenlijk dat mijn jeep te weinig trekkracht heeft, met name in de hoge versnellingen. Dat komt omdat de verhoudingen in mijn assen waarschijnlijk niet kloppen. En ik wil toch graag de maat banden behouden. 4.2lijn 6 -> T5-> Dana 300 en dan heb ik er 35er banden eronder Ik vraag mij ook af welke verhouding juist zou moeten zijn. Ik heb geen idee wat ik nu heb en ook geen idee hoe ik hier achter kom. Wat vervang je nou eigenlijk als je andere verhoudingen in je as zet? En op welke kosten moet ik rekenen? met vriendelijke groet bram
  9. Ik vroeg mij af of iemand weet wat het gebogen buisje wat van je uitlaatspruitstuk naar je inlaatspruitstuk gaat voor een functie heeft? Kan dit weg?? Het gaat over een cj7 1983 6cylinder. groeten bram
  10. Ik woon in heerlen helemaal in t diepe zuiden. Dat aanhangsel wat eigenlijk bij belgi
  11. Misschien maar meteen de "nutter bypass" ff doen sluit je meteen een hoop uit. Mits je natuurlijk een oudere jeep hebt. Verder denk ik ook aan de ontstekings module. En misschien vliegt op de een of andere manier wel je choke erop. Waardoor ie te weinig lucht krijgt. Vapor lock is misschien ook ernstig optie maar daar hebben jeeps over t algemeen weinig last van. Succes groeten bram
  12. bedankt voor de tip. En je nl is prima btw. Groeten bram
  13. zoiets had ik al verwacht. Deze worden met de revisie natuurlijk ook vervangen dus zal er dan wel van af zijn.. Of niet!? Is dit gewoon slijtage? Inderdaad als ik hem handmatig draai begint het getik ook al! Bedankt ab!! Groeten bram
  14. Beste mannen met verstand Als ik mijn motor uit zet (zelfs als ie nog koud is) begint mijn blok als een gek te tikken dit kan dus NIET met het afkoelen van het blok te maken hebben. FF aan de krukas draaien is al genoeg voor 1 minuut getik. Ik snap er geen zak van, het lijkt boven uit de kop te komen. Ik heb het dus niet over getik tijdens het lopen maar als ie uit is...... rara wat is dit????? Het blok wordt nu gereviseerd maar wil wel eens weten wat dit is dan kan ik er meer op letten als ik het blok uit elkaar heb. Ohja het is een 6lijn 4.2 cj7 met vriendelijke groet bram
×
×
  • Nieuwe aanmaken...