Spring naar bijdragen

rado

Forum member
  • Aantal bijdragen

    268
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    1

rado last won the day on October 22 2017

rado had the most liked content!

Waardering in de gemeenschap

1 Neutral

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Noordwijk

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Grand Cherokee
  • Bouwjaar
    1998

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

Inschakelen
  1. rado

    Nieuwe katalysator

    nee niet echt, wel een wat dieper geluid. hij loopt wel echt vel beter maar ik heb de CPS ook vervangen zal daar wel aan liggen
  2. rado

    Nieuwe katalysator

    vandaag geplaatst, appeltje eitje...
  3. Vandaag de CPS (Mopar) vervangen. Waarom, omdat het kon... dacht ik. Koelvloeistofreservoir eruit, hitteschild eraf (alleen middelste bout!), connectors boordcomputer eraf en opzij leggen. Zo ontstaat er genoeg ruimte om de CPS te voelen. Enige probleem is dat er zo weinig ruimte is dat wanneer je je hand in de ruimte steekt om de sensor te lokaliseren er geen gereedschap meer bij kan.... argh. Bout waar massakabel aan vast zit in het blok zit zodanig in de weg dat 1 van de 2 bouten vd sensor niet los te krijgen is. Die moet er dus ook uit. Gelukkig is de nieuwe sensor vastzetten een minder grote klus. Ik kan met recht zeggen dat het vervangen van deze sensor 1 van de meest irritante klussen is ever... maar hij loopt nu als een zonnetje.
  4. rado

    Nieuwe katalysator

    Aha. Thnx. Ik hou et maar bij de 2.5 inch direct fit cat...
  5. Aangezien ik toch al alles aan het vervangen ben dacht ik laat ik eens de kat checken. het blijkt dat die gaar is. (downstream O2 volgt upstream en gaat tot zo laag als 0.05, tempvoor/na cat gelijk, etc) heb deze op het oog: https://www.summitracing.com/parts/mpe-23226 iemand suggesties?
  6. rado

    Stuurhuis/stuurpomp

    thnx! duidelijk verhaal. zag alleen niet speling in het stuurhuis voorbij komen als oorzaak... ga dit weekend maar eens kijken. thnx again
  7. rado

    Stuurhuis/stuurpomp

    Hey Masis, Heb je nog tips voor het vervangen vh stuurhuis? de mijne heeft behoorlijk wat speling en ben van plan em te vervangen. Vandaag trouwens de eerste wobble of death meegemaakt, vrij arelaxed... kan dat ook mh stuurhuis te maken hebben? Heb de rest vrij recent nog vervangen namelijk.
  8. Iemand nog suggesties ivm starten?
  9. Nu ook TPS en MAP sensor vervangen (mopar). Nog CPS liggen (ook Mopar). Daar wacht ik ff mee. Start en loopt beter maar nog steeds wisselend lang sleutel om voor starten. Soms ook direct. Primen helpt niet en om eerlijk te zijn is dit symptoom wel aanwezig sinds LPG inbouw. Heb nog een nieuwe Bosch pomp liggen maar heb zelf niet het gevoel dat het daar aan ligt. 41 psi contact 46 psi idle 44 uit Na 20 min
  10. heb originele kabels geplaatst, tevens nieuwe ICV en gaskleppenhuis schoongemaakt (+ nieuwe pakking). loopt nu een stuk beter. nieuwe originele verdelerkap staat nog op de to do lijst. lpg boer niet meer langsgeweest, werd ik niet wijzer van.
  11. Is met deze actie ook de ecu van de lpg weer gereset? Moet ik die dan ook weer laten instellen?
  12. thnx voor alle suggesties. hou jullie op de hoogte!
  13. Net originele kabels geplaatst, bougies eruitgehaald die de LPG boer had geplaatst. Stonden allemaal verkeerd afgesteld. BIZAR echt, dat noemt zich specialist. loopt nu een stuk beter. tevens stappenmotor schoongemaakt, dit scheelt al de wereld in zoekerigheid tijdens onbelast/stationair. echter het starten gaat nog erg wisselend, geen pijl op te trekken nu. koud startte die vanochtend slecht, daarna de hele tijd prima (warm). echter starten na 5 minuten stilgestaan te hebben weer ruk. overgang naar LPG bij last nog steeds een forse schok (reed wel een aardige heuvel op dus wel aardig belast). iemand nog suggesties? ander merk bougies? heb nu CHAMPION 436 {#RC12LC4} Copper Plus
  14. heb je vacuümleidingen langsgelopen?
×