peter46 Posted July 18, 2010 Report Share Posted July 18, 2010 bij inparkeren wringen mijn voorwielen is dit normaal? GC 1996 200.000 km Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ricardo Posted July 18, 2010 Report Share Posted July 18, 2010 waarschijnlijk is je visco in tussenbak overleden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tonnie345 Posted July 18, 2010 Report Share Posted July 18, 2010 bij inparkeren wringen mijn voorwielen is dit normaal? GC 1996 200.000 km Bij extreem kort draaien doet de mijne dat ook, is normaal. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hyeclass Posted July 19, 2010 Report Share Posted July 19, 2010 heb ik ook, ze hebben me verteld dat het plaatjes zijn in mijn diff achter de tandwielen ofzo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
steven Posted July 19, 2010 Report Share Posted July 19, 2010 heb ik ook (2003 wj) Heb de olie onlangs ververst + lsd toevoeging van de jeep stealer erbij en het is wel wat beter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WJ-Theo Posted July 24, 2010 Report Share Posted July 24, 2010 mijn voorwielen wringen niet! Ververs je differentieel-olie maar eens met de juiste olie! Kijk maar in je boekje of er limited slip bij moet. Alle geluiden en wringerijen zijn bij mijn WJ 2002 over nadat ik olie met 75W140 + LS toevoeging heb vervangen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EJG Posted July 25, 2010 Report Share Posted July 25, 2010 LS in je voordiff ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tonnie345 Posted July 25, 2010 Report Share Posted July 25, 2010 mijn voorwielen wringen niet! Ververs je differentieel-olie maar eens met de juiste olie! Kijk maar in je boekje of er limited slip bij moet. Alle geluiden en wringerijen zijn bij mijn WJ 2002 over nadat ik olie met 75W140 + LS toevoeging heb vervangen. vergeet even niet dat het hier om een GC uit 1996 gaat.... en waarschijnlijk heb jij met je WJ beduidend minder km gereden. De WJ heeft ook een betere techniek onder de auto als de ZJ. Mijn ZJ uit 1994 heeft ondanks het wringen toen ik hem kocht 5 maanden geleden al meer dan 25000 km extra gereden (km teller staat nu op 236K) en heb daarbij geen nadelige gevolgen ondervonden. Welliswaar heb ik de aandrijfassen voor vervangen, maar dat was vanwege de gebroken ABS ringen. In feite zijn ZJs en ook WJs zeer sterk. Er gaat maar niet zo iets kapot. Vooral bij ZJ betreft het hier oudere autos, en daar piept of kraakt altijd wel wat. Ik gebruik mijn GC dagelijks, met veel plezier en weinig problemen. Maar heb wel voordat ik de auto zoveel ging gebruiken een aantal essentiele zaken vervangen. Remmen, schokbrekers en recentelijk de banden. Omdat de auto staat op een kenteken uit 2002 (import uit USA) gelooft niemand dat dit een auto is uit 1994. Vooral omdat die zo fijn rijdt. Doordat ik de auto koester (op tijd de olie en filters vernieuwen) zal ik er hopelijk nog lang mee kunnen rijden. Op de planning staan over een maand om. de injectoren te vernieuwen. Niet omdat ze versleten zijn, maar gewoon uit voorzorg. Ik heb dus nu alle tijd om deze goedkoop te verkrijgen. Waarschijnlijk via Ebay, maar ook US cars uit Den Haag zou kunnen. Deze garage importeerd rechtstreeks uit USA en dat scheelt soms tot 70% (bv waterpomp). Zo hou ik het rijden in de GC betaalbaar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Newbe Posted July 25, 2010 Report Share Posted July 25, 2010 LS in je voordiff ? Zit er volgens mij niet in, dus je hebt wel gelijk, maar in het instructieboekje van mijn '97 ZJ wordt 75W140 met LS-toevoeging wel voorgeschreven, zowel voor als achter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WJ-Theo Posted August 1, 2010 Report Share Posted August 1, 2010 LS in je voordiff ? Wordt nadrukkelijk in het boekje voorgeschreven! Zeker bij quadro drive Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EJG Posted August 1, 2010 Report Share Posted August 1, 2010 Kun je mij ook uitleggen wat het nut hier van zou zijn ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
steven Posted August 1, 2010 Report Share Posted August 1, 2010 Kun je mij ook uitleggen wat het nut hier van zou zijn ? heb ik ook gedaan bij mijn wj 03 quadra drive zit zowel voor als achter een lsd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruudvd Posted August 1, 2010 Report Share Posted August 1, 2010 Doorrijden met een versleten ls of een versleten viscokoppeling is niet echt aan te raden. In beide gevallen zal er overmatige slijtage optreden. Bij een versleten limited slip worden de koppelingsplaten en je dff olie erg heet. Het gevolg is dat je olie snel verouderd en er stukken uit de koppelingplaten van de ls breken. Deze delen zullen uiteindelijk je diff kapot maken , zelfs vastlopen is een reele mogelijkheid. Problemen met de ls merk je aan gekraak vanuit je achteras. Dit hoor je vooral als je een flink stuk hebt gereden. Het gekraak hoor je bij het nemen van korte bochten (en dan voornamelijk bij het accelereren). Bij een versleten visco koppeling in je tussenbak treden (te) grote krachten in je aandrijflijn op. Vergelijk het met het op verharde weg rijden in parttime 4x4. Overmatige slijtage is het gevolg. Het mechaniek in een auto hoort gewoon naar behoren te functioneren , ook bij een oudere auto. Wil je de kosten over een langere periode zo laag mogelijk houden dan zorg je dat alles in goede conditie is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EJG Posted August 1, 2010 Report Share Posted August 1, 2010 Mooie antwoorden allemaal , maar ik lees nergens waarom er LS in de vooras moet. Zit er een limited slip in de vooras ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeeped Posted August 1, 2010 Report Share Posted August 1, 2010 Mooie antwoorden allemaal , maar ik lees nergens waarom er LS in de vooras moet. Zit er een limited slip in de vooras ? Bij de nieuwere types(WJ met quadra drive) zit een LS in de vooras.Dus in deze moet de LS-toevoeging. Bij de oudere types(ZJ/ZG)hoeft er geen toevoeging bij omdat deze types niet uitgerust waren met LS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.