Spring naar bijdragen

wringen voorwielen


Recommended Posts

mijn voorwielen wringen niet! Ververs je differentieel-olie maar eens met de juiste olie! Kijk maar in je boekje of er limited slip bij moet. Alle geluiden en wringerijen zijn bij mijn WJ 2002 over nadat ik olie met 75W140 + LS toevoeging heb vervangen.

vergeet even niet dat het hier om een GC uit 1996 gaat.... en waarschijnlijk heb jij met je WJ beduidend minder km gereden. De WJ heeft ook een betere techniek onder de auto als de ZJ.

Mijn ZJ uit 1994 heeft ondanks het wringen toen ik hem kocht 5 maanden geleden al meer dan 25000 km extra gereden (km teller staat nu op 236K) en heb daarbij geen nadelige gevolgen ondervonden. Welliswaar heb ik de aandrijfassen voor vervangen, maar dat was vanwege de gebroken ABS ringen.

In feite zijn ZJs en ook WJs zeer sterk. Er gaat maar niet zo iets kapot. Vooral bij ZJ betreft het hier oudere autos, en daar piept of kraakt altijd wel wat.

Ik gebruik mijn GC dagelijks, met veel plezier en weinig problemen. Maar heb wel voordat ik de auto zoveel ging gebruiken een aantal essentiele zaken vervangen. Remmen, schokbrekers en recentelijk de banden. Omdat de auto staat op een kenteken uit 2002 (import uit USA) gelooft niemand dat dit een auto is uit 1994. Vooral omdat die zo fijn rijdt.

Doordat ik de auto koester (op tijd de olie en filters vernieuwen) zal ik er hopelijk nog lang mee kunnen rijden. Op de planning staan over een maand om. de injectoren te vernieuwen. Niet omdat ze versleten zijn, maar gewoon uit voorzorg. Ik heb dus nu alle tijd om deze goedkoop te verkrijgen. Waarschijnlijk via Ebay, maar ook US cars uit Den Haag zou kunnen. Deze garage importeerd rechtstreeks uit USA en dat scheelt soms tot 70% (bv waterpomp). Zo hou ik het rijden in de GC betaalbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doorrijden met een versleten ls of een versleten viscokoppeling is niet echt aan te raden.

In beide gevallen zal er overmatige slijtage optreden.

Bij een versleten limited slip worden de koppelingsplaten en je dff olie erg heet.

Het gevolg is dat je olie snel verouderd en er stukken uit de koppelingplaten van de ls breken. Deze delen zullen uiteindelijk je diff kapot maken , zelfs vastlopen is een reele mogelijkheid.

Problemen met de ls merk je aan gekraak vanuit je achteras. Dit hoor je vooral als je een flink stuk hebt gereden. Het gekraak hoor je bij het nemen van korte bochten (en dan voornamelijk bij het accelereren).

Bij een versleten visco koppeling in je tussenbak treden (te) grote krachten in je aandrijflijn op.

Vergelijk het met het op verharde weg rijden in parttime 4x4.

Overmatige slijtage is het gevolg.

Het mechaniek in een auto hoort gewoon naar behoren te functioneren , ook bij een oudere auto.

Wil je de kosten over een langere periode zo laag mogelijk houden dan zorg je dat alles in goede conditie is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie antwoorden allemaal , maar ik lees nergens waarom er LS in de vooras moet. Zit er een limited slip in de vooras ?

Bij de nieuwere types(WJ met quadra drive) zit een LS in de vooras.Dus in deze moet de LS-toevoeging.

Bij de oudere types(ZJ/ZG)hoeft er geen toevoeging bij omdat deze types niet uitgerust waren met LS

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...