Jump to content

Unlimited

Forum member
  • Posts

    21
  • Joined

  • Last visited

About Unlimited

  • Birthday 07/16/1971

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Westmeerbeek - België
  • Interests
    Jeep, reizen, lekker eten en drinken, chiro,

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Grand Cherokee
  • Bouwjaar
    2017

Unlimited's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Reacting Well Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Conversation Starter Rare
  • One Month Later Rare

Recent Badges

0

Reputation

  1. Dag Ab, dit was het dus effectief. Mijn winterwielen teruggeplaatst en probleem verdwenen. Ik heb het verschil in hoogte eens gemeten tussen een wiel met nieuwe band en een wiel met oude band, 1.8 cm... Straf wel dat het zoveel scheelt tussen twee banden van de zelfde maat. Wel verschillend merk, maar toch. Naar de bandenboer gegaan en nog maar twee nieuwe banden besteld. Thx voor de tips!!
  2. Ik heb juist van mn garagist gehoord dat er in Canada een "PTB" - "TPB" of zo (melding van gekend probleem door fabrikant aan dealers) zou geweest zijn over gelijkaardige problemen bij de Grand diesel, veroorzaakt door een defecte roetfilter. Toeval wil dat ik gisteren naar de technische keuring ben geweest, voor het tweede jaar op rij meer dan 2.000.000 deeltjes per weet ik veel wat... Vermoedelijk dus effectief een probleem met de roetfilter, het is ook even geleden dat hij geregenereerd heeft. Zegt dit jullie iets??
  3. Nope, nog twee keer nagekeken... Zou ik eens kunnen proberen, je weet maar nooit. De winterwielen zijn 18", de zomer de originele 20". Wel tijdens de winter twee nieuwe banden laten steken vooraan. Ik geef het in elk geval mee aan de garagist, alle tips zijn welkom!
  4. Dag allemaal, ik heb een Grand Cherokee WK2 diesel van 2017. Na het wisselen van mijn winter- naar zomerwielen heb ik een raar geklop en wat trillingen als extra gekregen. Als de Jeep "koud" is, of als ik vlot optrek, geen probleem. Na een kilometer of tien begint het; bij rustig optrekken, of vertragen (bvb in de file) krijg ik ik een geklop komend van ergens onderaan. Ik denk rechts voor, maar heb al ervaren dat het dan evengoed links achter kan zijn... Een soort van "kloenkgeluid", dat ook een beetje trilling doorgeeft. Het staat los van de schakelmomenten, het schakelen verloopt trouwens vlotjes, zowel op als af. Vorige week de snelweg opgegaan en er met bibberende knieën terug af gemoeten, na enkele kilometers bijna continu geklop en gedaver. Thuis gezet, de dag er na vertrokken, en de eerste 10 - 12 kilometers terug niks aan de hand... heel vreemd. Het rare is ook dat er voor de wielenwissel helemaal niets aan de hand was, de week ervoor nog 2000 km rondgereden in Engeland.. Misschien louter toeval, ik weet het niet. Mn garagist (geen officiële dealer) heeft de hele voortrein nagekeken, niets. Versnellingsbak en aanhangsels uitgelezen, geen foutmeldingen. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?? Alvast bedankt!! Grtz, Mil
  5. Weet er iemand waar je de part numbers van de nieuwe offroadbumpers van de Rubicon 10th anniversary kan vinden? Grtjs, Mil
  6. Waar en hoe heb je ze besteld trouwens? Mvg, Mil (en iedereen al bedankt voor de reactie!)
  7. dus, als ik het goed begrijp, is het witte (doorzichtige) gedeelte onderaan de lichten de richtingaanwijzer? Ik had gedacht dat dat de achteruitrijlichten waren, en de richtingaanwijzers ook rood waren. Is het veel werk om dit aan te passen, of is het mogelijk om het binnenwerk vd lichten te verwisselen?
  8. Weet er iemand of de Amerikaanse achterlichten compatibel zijn met de Europese JK?
  9. Ik ben er zelf ook wel benieuwd naar. Ik bestel me één van dees een set Mopar winter wheels, en ben ook aan het twijfelen tussen de BF GOODRICH AT/KO en de Goodyear Wrangler Duratrac.Onder andere omdat deze twee het "Mountain - Snowflake" symbooltje hebben en dus ook 'winterbanden' zijn, terwijl ze ook vrij deftige off-road capaciteiten zouden hebben. Ik heb op het net al verschillende reviews gelezen over beide, (oa op www.1010tires.com) en over het algemeen kwam de Goodyear er wel beter uit op gebied van grip en prestaties off-road en in de sneeuw. Nadelen zouden zijn dat de zijwanden zwakker zijn, en blijkbaar sporadisch eens durven stukgaan, en af en toe lees ik ook dat ze nogal snel durven slijten. Ook zijn ze wat duurder dan de BFG's. Maar ze zien er bangelijk goed uit!!! Ik denk dus dat ik voor de Goodyears zal gaan.
  10. Topic mag afgesloten worden, mn probleem is opgelost, iedereen bedankt voor de tips en de reacties!!
  11. Momenteel hebben we nog geen softtop, maar als dat er ooit van komt zal ik je tips wel onthouden, bedankt voor je reactie!!
  12. Ladies and gentleman, we have a winner!!! Ik heb na een aantal andere dingen geprobeerd te hebben heb ik de isolatietape gepakt, rond de sluiting gedraaid, en jawel, het wonder is geschied, gedaan met het vervelende geklop!!!!!!!! Daar dient het Jeepforum dus voor, tips and tricks die echt werken! Ergens zou je denken, dit zou toch niet mogen met een bijna nieuwe auto, maar het is een blijft een Jeep natuurlijk. Langs de andere kant, bij welk ander merk kan je nog zoiets oplossen met 8 centimeter isolatietape? Go Jeep!!
  13. Heeft er iemand ervaring met de Goodyear Wrangler Duratrac? Ik lees er veel goeie dingen van, maar ook dat ze nogal rap slijten en de zijwanden wat zwak zijn.
  14. Ik kan me eigenlijk niet juist meer herinneren wanneer het begonnen is, maar de voorste dakpanelen zijn er inderdaad al wel een paar keer af geweest. Na de laatste keer dat ik ze teruggeplaatst had, was het wel even minder, maar het is daarna terug verergert. Wat het doordraaien tot het klikt betreft, daar is me niks van gezegd, maar dat zal ik ns moeten nakijken in de handleiding. ik ga zowiezo wel ns terug naar de dealer, ik heb binnenkort wel ergens een dagske vrij. Ik laat nog iets weten. Bedankt voor al de reacties trouwens!!
×
×
  • Create New...