Jump to content

Ricoolone

Forum member
  • Posts

    8
  • Joined

  • Last visited

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Cherokee
  • Bouwjaar
    1997

Ricoolone's Achievements

Rookie

Rookie (2/14)

  • Reacting Well Rare
  • First Post Rare
  • Conversation Starter Rare
  • One Month Later Rare
  • Week One Done Rare

Recent Badges

0

Reputation

  1. Dankjewel. Heb daar ook de standard motors gehaald. Ik koop daar veel onderdelen. Ik zocht nu even een originele Mopar om uit te sluiten dat het aan de sensor ligt. Als je nog andere suggesties hebt voor mijn probleem, hoor ik het ook graag:)
  2. Iemand enig idee waar ik een Mopar IAC kan halen voor een 1997 Cherokee? Enkel vanaf 1998 kan ik vinden.
  3. Dan ga ik dat doen. Kan de Air Charge Temperature Sensor er ook nog wat mee te maken hebben? Vrij onderbelichte sensor volgens mij, maar ik lees wel her en der dat het de oorzaak kan zijn.
  4. Ja compressie is gemeten en binnen de normale normen. Alle benodigde mechanische werkzaamheden zijn gedaan in september dit jaar.
  5. De motorsteunen zijn nieuw. Balancer heb ik niet gecheckt. Naar mijn idee is het echter wel de motor die het veroorzaakt. Met de kap open zie ik hem trillen en ook op gehoor loopt hij net niet lekker. Bij koude start beweegt de toerenteller zich wel fors. Injectoren van het benzinetraject zijn niet meer top, maar aangezien hetzelfde zich ook op lpg voordoet, is dat niet de boosdoener van deze klachten. Hoe check ik de balancer? Multiriem loshalen en checken op speling?
  6. Dag allemaal, Ik lees al enige tijd mee op dit forum, maar hierbij mijn eerste vraag. Ik ben in het bezit van een Cherokee XJ 4.0 uit 1997 (facelift) met 315.000 km op de teller. Hij heeft problemen met stationair lopen op zowel benzine als lpg, bij warme en koude motor. Het toerental blijft bij warme motor wel netjes stabiel op de teller op de normale waarde, maar je voelt de auto trillen, schudden en bonken. Ook als deze warm is na een lange rit en ik bijvoorbeeld voor een stoplicht moet wachten. Het probleem doet zich in ieder geval voor in D, N en P. Af en toe blijft het toerental heel iets hangen boven stationair om vervolgens verder te zakken en stabiel te blijven. Het onregelmatig lopen, trillen, etc. blijft altijd. Wat is er al gedaan? - motorrevisie: kop, drijfstanglagers, distributieset, etc. Het stationairprobleem deed zich voor de revisie ook al voor - gasklephuis gereinigd, evenals de MAP, IAC en TPS. Toen dit niet mocht baten, heb ik een nieuwe IAC van Standard Motors geplaatst. Zonder resultaat - nieuwe bougies, bougiekabels, rotor en verdeelkap, luchtfilter - vacuumlekkage gecontroleerd met remmenreiniger. Niet gevonden (ook niet bij het reservoir en de leiding daarnaar toe) en ook geen symptomen, airco en cruise werken perfect, ook bij hoge toerentallen. - beide lambdasensoren nieuw origineel Mopar - LPG installatie zit er 40.000 km in en is helemaal nieuw. Toen deze werd geplaatst in januari 2021 liep de auto perfect op benzine en lpg. - nieuwe brandstofpomp - Flexplate vastgezet - geen foutcodes Is het toch de MAP of TPS? Moet ik een Mopar IAC plaatsen? Verder geen bijzondere symptomen, bij koude start blijft het gaspedaal soms heel iets 'hangen'. Op toeren loopt de motor soepel en reageert adequaat. Ook bij kickdown. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
  7. Ziet er top uit! Ik ben benieuwd, waar heb je je velgen laten doen?
×
×
  • Create New...