Spring naar bijdragen

Mesjoggem

Forum member
  • Aantal bijdragen

    14
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Lisboa - Portugal

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    (Nog)Geen Jeep
  • Bouwjaar
    N.v.t.

Recente profielbezoeken

675 profielweergaven

Mesjoggem's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Veel dank voor al het foto-materiaal Jofer & Masis! Ik heb het net naar de garage doorgestuurd. Hopelijk kan hij hier wat mee. Tevens gevraagd of hij aan een Prins systeem kan komen maar ze werken hier nu eenmaal veel met BRC dus verwacht er niet te veel van. @Masis. Ik krijg problemen met de baas als ik een 100 liter tank achter de achterbank inbouw. Zij wil alle ruimte optimaal benutten om de troep van die kleine weg te stouwen. Was ook een beetje mijn "aankoop-truuk" sinds we kleine achterbak van S40 gewend zijn. Ik had je complete verslag al eens een keer rustig doorgelezen. Dat die auto het uberhaupt overleefd heeft vind ik onvoorstelbaar. Ik was allang met een sloophamer in de weer gegaan met zoveel ellende/leed. Zal die rubberdoppen zo snel mogelijk bestellen als ik ze hier nergens kan krijgen. Is toch redelijk irritant dat klapperen. @Jofer. Kon jij nog gebruik maken van de originele brandstofpomp? Of heb je een kleinere (of externe?!?) En hoe zie jij in godensnaam dat het de grill van een 5,9 is? Onvoorstelbaar wat jullie aan info uit een foto weten te vissen! Er is echt een draadbreuk ergens want bij 2 keer drukken gaat wel de andere passagiersdeur netjes open. Zodra ik tijd heb eens rustig priegelen met de bedrading. Idd netjes solderen met stukje krimpkous etc. Geen zin in dubbelwerk.
  2. Jajaaa... Het is een tijdje stil geweest MAAR ik heb eindelijk een Jeep GC aangeschaft! Het is de zwarte 5.2 uit 1997 geworden. Ruim 2 ton op de teller maar altijd netjes onderhouden door de 2de eigenaar, die hem sinds 1998 in bezit had. Alle aandachtspunten doorgenomen en was allemaal prima. Ga voor de zekerheid alle vloeistoffen en filters toch vervangen omdat ik niet precies kan zien wanneer dat gebeurd is. Wel zijn de remschijven en blokken vervangen in een grote beurt in april. Op mijn verzoek heeft de kerel die hem verkocht er parkeersensoren in laten zetten, 2 nieuwe voorbanden en een antenne (die was afgebroken). Ik wilde een automagische antenne maar die heeft hij niet kunnen vinden dus daar ga ik zelf nog naar op zoek. Wellicht dat een van jullie een tip/trick heeft? Enige euvel is dat de passagiersdeur aan de bestuurderskant niet opengaat met de centrale vergrendeling dus ik zal een keer naar die kabel moeten gaan zoeken! Ik zal zo wat fotootjes toevoegen. Tevens gisteren bericht gekregen van de IMTT dat de auto "omgebouwd" mag worden. Alles viel dus precies op zijn plek en vandaag gelijk met mijn nieuwe bak naar LPG inbouw station gereden. Daar op de brug gezet en gekeken hoe wij (hij) dat kon aanpakken. Hij wilde in eerste instantie een 50liter tank op die plek maken en dan een benzine tank ernaast. Ik moest lachen want dat zou betekenen dat ik elke 200km weer bij de pomp sta. @Jofer: Jij zei volgens mij in een eerder bericht dat jij een 70 liter tank onder je auto had hangen, klopt dat? Neem aan dat deze zit op de plek van de "oude" benzine tank. Is dit een cilinder of is het zo'n reserve-wiel-achtig ding? En waar hebben ze dan je benzine-tank naartoe verplaatst? Deze kerel wil de benzine-tank nu meer naar voren verplaatsen, zeg maar onder de passagierszijde aan de bestuurderskant (aan de andere kant zit de uitlaatdemper). Hierdoor wordt het een hele platte langwerpige tank (20cm hoog/ 30cm breed en max 75cm lang). Nu moet de benzine pomp daar ook nog in en ik vraag me af of de vlotter dan uberhaupt wel kan zien hoe vol die tank is?!? Zou jij voor mij een fotootje (of meerdere) kunnen maken hoe dat er bij jouw uit ziet zodat ik deze aan de beste man kan laten zien. Ohja.. Hij had keuze uit 3 LPG systemen. BRC, Optima (pools?) en een modern systeem waardoor je geen klepsmering zou nodig hebben (naam vergeten) maar hij dacht dat de electra van zo'n oude jeep dat niet zou trekken. De BRC is EUR 500 duurder dus vroeg me af of iemand ervaring heeft met de Optima systemen in een Jeep? Ach.. Eerst maar eens, met een grote glimlach, lekker rondrijden met de bak . Ps. Ik heb een rammel in de achterklep zitten.. Is dit een bekend geluid? Of moet ik iets vastschroeven?
  3. Die advertentie van de 5,9 voor 3500 euro was afgelopen woensdag niet meer online.. Ik dacht dat hij wellicht verkocht was. Vanmorgen kwam hij weer online http://www.standvirtual.com/carros/anuncios/Jeep/Grand-Cherokee/P8581355/ . Truukje van de verkoper want nu staat hij weer als "recent". Deze kerel wist alleen helemaal niks over de auto te vertellen en staat dus helemaal tegen de Spaanse grens aan. Ook zag ik deze 5.2 uit 97 voorbij komen. Deze staat in Estoril (ongeveer 20km vanaf Lisboa) http://www.standvirtual.com/carros/anuncios/Jeep/Grand-Cherokee/5.2-Limited/P8538511/ De MRB hier is belachelijk laag. Ik betaal voor mijn volvo EUR 140 per jaar!!!! En de parkeervergunning in Lisboa kost me EUR 12 voor een jaar.. Hahaha.. De MRB voor een Jeep Cherokee komt volgens mij uit rond de EUR 450 p/j. Dat is natuurlijk een lachertje.. Een tweede parkeer vergunning kost EUR 30 dus dat zijn de kosten ook niet.. Mijn schoonfamilie woont in het noorden dus we rijden toch wel regelmatig die kant op. Heen en weer toch elke keer ruim 400km. Vandaar dat ik op zoek ben naar iets dat op LPG rijdt. Nu gaan we dit weekend die kant op dus ik ga toch kijken of ik een afspraak kan maken met die rakker van de 5.9 om dan maar met mijn eigen ogen te kijken of hij daadwerkelijk 150.000KM heeft gelopen en of er geen rottigheid in de bak zit.. Ben dan toch al halverwege. Tevens had Jofer al eerder dit linkje gespot. Staat vlakbij Porto http://www.custojusto.pt/porto/todo-o-terreno/jeep-grand-cherokee-5-9-v8-limited-15064024 En deze vlakbij Viseu (ook het noorden). http://olx.pt/anuncio/jeep-cherokee-v8-5-9-estimado-IDykcjw.html#07a28b8240 Dus even kijken wie er reageren en hoelang ik mijn kop kan drukken om wellicht wat bezichtigingen te doen.. Keep you posted!!
  4. Yes Masis! Dat is 'm.. Tank zo leeg mogelijk moet geen probleem zijn met deze auto's Ik zou de bak mee mogen nemen voor EUR 4000 en dan zou hij de hemel fixen (hing een klein beetje los aan bestuurderskant) en het originele eindstuk van de uitlaat er weer op monteren. Hij zou dan wellicht het solderen van het zonne-dakje gelijk mee kunnen nemen . Door het gebrek aan historie heb ik bijvoorbeeld geen idee wanneer de timing-belt voor het laatst is vervangen. Nu maakt dat volgens mij een stuk minder uit met deze motoren maar is toch altijd handig om exacte gegevens te hebben. Ben inmiddels ook alweer wat verder gekomen met de IMTT (Portugese RDW). Er schijnen 2 richtlijnen te zijn in Europa voor het inbouwen van LPG. De Nederlandse en de Italiaanse. Helaas volgen ze hier de Italiaanse richtlijnen en mag je dus alleen een tank in het reserve-wiel compartiment of achter de achterbank inbouwen. Zij zien het verwijderen van de benzine-tank en die vervangen voor een gastank als een modificatie en die kan alleen middels een bureaucratische methode aangevraagd worden. De meeste willen deze rompslomp niet aangaan. Tevens wezen ze erop dat ze een lijst met door hun goedgekeurde inbouw stations op hun website hebben en dat het heel verstandig is om de boel daar te laten inbouwen en niet bij een of andere beunhaas. Nu is het grappige dat 1 van die inbouw stations had aangeven dat zij voor een meerprijs van EUR 600 die benzine tank konden vervangen. Ik zal die gasten morgen nog eens bellen.. Wellicht hebben zij een ingang gevonden bij de IMTT (vrij log overheids orgaan) en kunnen zij het relatief snel regelen. Ik denk zelf dat het voor deze bak niet echt rendabel is om bovenop de EUR 4000 nog eens EUR 2500 uit te geven aan een LPG installatie.. Hoewel je hem er natuurlijk altijd weer uit kan slopen en over laten zetten op een volgende auto/jeep.. Ps. Note-to-self.. Geen 8-tjes in de 4LO stand maken!! THANKS
  5. Ps. Zou het kunnen dat die foutcodes kwamen omdat de accu eruit is geweest? Hij had de accu namelijk een nachtje onder de lader gezet omdat hij er een tijd niet mee gereden had..
  6. Effies een update van mijn zoektocht: De grapjas van de Jeep uit 1996 nam maandag zijn telefoon niet op. Uiteindelijk 's avonds laat een berichtje dat zijn vrouw de auto in de ochtend al had verkocht. Shit happens.. Afspraak gemaakt voor woensdag (gister) met die Jeep GC 5.2 uit 1997. De niner was al niet meer online te vinden dus blijkbaar verkocht (wilde beide Jeeps op een dag gaan bekijken). Kolere eind van 300km getuft. Jeep zag er supergoed uit! Jammer genoeg een grote kras over de gehele linker zijkant maar verder prima. Omdat de beste man aan het lunchen was kon ik op mijn gemak de gehele jeep inspecteren. Op een ingekorte uitlaat (met scheur) na zag het er allemaal goed uit. Geen sporen van off-road rijden aan de onderkant. Toen de man er uiteindelijk was eerst maar eens de boel starten en me de sleuteltruuk de foutcodes uitgelezen. Er kwamen 4 codes voorbij: 12, 21, 42 en 55 op het grote scherm in het console stond nog een melding: "Cooling sensor defect" (of zoiets?) Klopt het dat ik voor de uitleg van de codes dit linkje kan raadplegen? https://sites.google.com/site/thezjpage/zj-diagnostic-trouble-codes-dtc-s Helaas zag ik ook dat die fijne snuiter in zijn advertentie had gezegd dat de bak maar 150.000KM had gelopen maar er stond bijna 214.000 KM op de teller. Als hij dat effies iets eerder had gezegd was ik nooit dat takke stuk gaan rijden maar goed.. Ik was er nu toch.. Vervolgens alle vloeistoffen bekeken (motorolie, koelvloeistof, ATF etc). Zag er allemaal schoon en goed uit qua kleur. Even een stukje rijden dan maar.. WAT EEN BRUTE BAK!!! Die "sportieve" uitlaat maakte zo'n kabaal dat iedereen omkeek :-)). Hij had het originele eindstuk ook nog gelukkig. Ik zag de boel ineens een stuk rooskleuriger in allemaal. Richting groot parkeer terrein gereden om de 8-tjes te maken. De bochtjes gingen vrij soepel in maximale stuurrichting (zonder gas). Toen in de LO stand gezet en het nogmaals geprobeerd. Hier begon hij wel te wringen bij de bochten!? Is dit normaal en had ik dit helemaal niet hoeven proberen? Of hoort hij ook hier gewoon netjes de 8-tjes te maken? Nog klein stukje gereden en alle elektra lopen testen.. Op het raam aan passagierskant achter en het zonne-dakje (wat na klap erop wel werkt) geen andere elektrische euvels.. Zelfs de stoelverwarming werkte.. Sturen ging ook soepeltjes en nauwelijks stuurspeling zoals ik bij die vorige Jeeps had gehad.. DUS.. Mijn laatste verzoek.. Het boekwerk wat aantoont dat de Jeep altijd netjes onderhouden was en dat hij 2de eigenaar was. Uit het service-boek bleek dat de Jeep slechts tot 133.000KM bij de officiele dealer was onderhouden en daarna is er nooit meer enig registratie geweest van onderhoud/ werkzaamheden.. 80.000KM zonder historie?!? Toch nog even gekeken of er nog iets met de prijs kon gebeuren maar toen ik terug naar huis reed had ik eigenlijk de keuze al gemaakt om het niet te doen. Om daar nog een gas-installatie in te laten bouwen heeft volgens mij geen zin?! Anyways.. Vette73! Dat is een bloedmooie bak!!! Als ik het Portugees iets machtiger ben dan wil ik opzich ook wel eens de strijd aan gaan om een bak hier in te voeren. Momenteel laat ik mijn vriendin overal heen bellen en die begint er een beetje gek van te worden.. Hahaha.. Wordt vervolgd.. (hopelijk)
  7. Tjesus.. Wat een top-posts allemaal.. Denk dat nog veel meer mensen hier wat aan gaan hebben! Ik heb voor vanmiddag een afspraak met de 1996 Jeep die in Lissabon staat omdat het 10 minuten rijden is. Zal het hele lijstje van aandachtspunten afwerken en een paar 8-tjes mee gaan rijden. Klopt het dat die 2de generatie (97/98) qua motor/techniek niet veel verbeterd zijn maar meer extra "luxe" opties? Iets meer HP op de motor, mistlampen voor, standaard betere audio opties (amplifier, clock, antenne, cd-ready), kompas, achterruit wat open kan etc etc.. @vette73. Volgens mij is het heel duur om auto's te importeren in Portugal. Als ik een auto minstens 1 jaar op mijn naam heb staan in Holland dan zou ik hem met minimale kosten mogen invoeren.. Is wel een heel gedoe. Het liefst stap ik vandaag in mijn nieuwe Jeep.. Probeer rustig te blijven en niet een emo-aankoop te doen ;-) Keep you posted!
  8. Okay okay.. Ik ben overtuigd. Gaat dus hoe dan ook een V8 worden! Vanmorgen mijn vriendin die rakker van de Jeep 5.9 lx laten bellen. Blijkt een dealer te zijn die echt geen flauw idee heeft van de hele auto. Er is geen onderhouds historie, hij "dacht" dat er 2 eigenaren waren. Had de Jeep zelf nog nooit gestart.. You see what you get- mentaliteit (zegt ie ook bijna letterlijk in zijn advertentie). Jammer genoeg staat de auto helemaal in het noorden tegen de Spaanse grens aan (ruim 400km vanuit Lissabon). Ben nu wel nieuwsgierig geworden naar het hele 5.9 verhaal dus wellicht dat ik volgende week een dag ervoor uit trek.. Die Jeep GC 5.2 V8 uit 97 komt bij een eerste eigenaar vandaan! Hij ging het boekje erbij zoeken om te kijken of er een volledige historie qua onderhoud bekend was maar dat verwachtte hij wel. Deze zou dus alleen nog omgebouwd moeten worden naar LPG. Deze Jeep staat ook helemaal in het noorden (dichtbij Porto) dus wellicht handiger om deze te combineren met die 5.9. Vanmorgen toch nog effies een nieuwe search gedaan en er was net een nieuwe Jeep online gekomen Nog een Jeep GC 5.2 V8 alleen uit 1996 (eerste generatie dus beter vermijden??). 160k op de teller. Een Europese km-teller (Thanks voor de uitleg Masis) EN de verkoper komt uit LISBOA. Zit nog geen LPG in. http://olx.pt/anuncio/jeep-zg-5-2v8-IDypVrr.html#cf82c7ea6d Hij nam de telefoon niet op. Hoe zat het nou precies met de stuurspeling in deze Jeeps? Sommige auto's zijn heel direct en andere hebben gewoon standaard wat meer speling.. Hoort dit bij een Jeep of is het normaal gesproken vrij strak?! Ik houd jullie op de hoogte van eventuele vorderingen. Veel dank in ieder geval!!
  9. Kijk.. Dit zijn nog eens nuttige aanwijzingen/ tips.. Mijn vriendin belde met het installatie bedrijf en zolang de LPG installatie door hun is ingebouwd vervangen ze de hele boel voor ongeveer EUR 250. Top service zou ik zeggen!! Zijn alle Jeeps in miles? Deze meter zag er anders uit dan die van dat '94 model dus dacht dat dit wellicht een Europees model was maar is blijkbaar alleen een ander uiterlijk. Ik had die 5.9 ook gezien inderdaad maar vond die km-stand tussen 200k en 250k vrij hoog. Natuurlijk helemaal als dit ook weer in miles is. Snap dat die blokken soms best 4 ton kunnen draaien als ze altijd netjes zijn onderhouden maar het kan ook klaar zijn met 3 ton. Begrijp van lezen hier op het forum dat die 4.0L motoren min of meer "bulletproof" zijn dus vandaar dat ik naar zoiets aan het zoeken was. Het geluid en het vermogen van een 5.2 of zelfs een 5.9!!! is natuurlijk helemaal te gek. Wordt het niet veel lastiger om voor zo'n 5.9 onderdelen te vinden? Of is alles zo'n beetje onderling uitwisselbaar? Er staat nog een 5.9 online! http://olx.pt/anuncio/jeep-grand-cherokee-limited-lx-5-9-v8-IDymqwN.html#94bb3c1863 Dit is die 4.0 waar ik het over had: http://olx.pt/anuncio/jeep-grand-cherokee-4-0-com-gpl-IDyoreP.html#94bb3c1863 En dit was die 4.7 waar ik ben gaan kijken waar ik beter met een boog omheen kon lopen http://olx.pt/anuncio/jeep-grand-cherokee-4-7-v8-IDvxkus.html#8b56b6fed8 Portugezen geloven inderdaad meer in diesel motoren en daar zijn er dus ontzettend veel van. Dan is er ook nog deze 5.2 v8. Zit alleen nog geen gas installatie is maar heeft wel lage km's (miles) http://www.custojusto.pt/porto/todo-o-terreno/jeep-grand-cherokee-5-2-v8-limited-17901271
  10. Goedenacht Jeepers, Ik heb ditmaal een Jeep op het oog met een andere uitdaging waar ik jullie advies voor nodig heb. Het gaat om een Jeep GC 4.0L LTD (?? Omdat ik gouden letters zie) uit 1997 (advies van Ruud!) met 108.000 km op de teller. Er zit al een BRC installatie in. Wel een G2 installatie maar ik begreep dat je die voor ongeveer EUR 250 om kan laten bouwen naar G3. Tevens nog steeds aan het uitzoeken of de gas-tank nu op de plek van de huidige benzine tank zou mogen volgens de Portugese "RDW". Nu zegt de verkoper dat de automaat nog moet aangesloten worden op de torque? Hij rijdt dus wel alleen duurt het oppakken van de versnelling langer?? Ik ben hier enigzins "lost in translations" want mijn vriendin vertaald letterlijk wat de beste man tegen haar zegt. De prijs van de auto is EUR 2800 (en dan heb ik nog niet onderhandeld ;-) ) dus daar zou ik nog best wat tijd en geld in kunnen investeren om de versnellingsbak te reviseren als dat nodig mocht zijn. Mijn vraag is of jullie zo'n "euvel" bekend in de oren klinkt? Beetje google-en verteld mij dat een automaat-revisie al gauw EUR 2000 (bij uitbesteding) zou kunnen kosten.. Wellicht is dit ook gewoon op te lossen door zelf een paar uren/ dagen te sleutelen? De lol van een oude auto rijden is natuurlijk om er zelf een beetje aan te rommelen. Waardoor kan dit probleem ontstaan? Te zwaren belasting getrokken (caravan, aanhanger) of door de bagger lopen raggen? Alvast bedankt voor jullie mening/inspiratie. Jochem Ps. Nog wat fotootjes bijgevoegd omdat het altijd leuk is om naar deze auto te kijken
  11. Ik was het weekend nog even aan het genieten van 28 graden en brandende zon in het Zuiden van Portugal.. Dank je wel voor de tip Ruud. Ik heb de garage gisterochtend afgebeld. De motor was vervangen voor een motor uit 2002. De auto reed verder goed er zat alleen ook vrij veel speling in het stuur. Is het normaal dat er 3/4 cm speling op het stuur zit bij deze Jeeps?? Wat ik ook erg irritant vond was dat de motor warm was toen wij aankwamen.. Ik blijf gewoon rustig verder zoeken en zodra ik wat gevonden heb dan laat ik het weten.. Nogmaals dank iedereen.. Ben een stuk wijzer geworden vooral met betrekking tot LPG en klepsmering..
  12. Vele malen dank voor alle reacties.. De bezichtiging viel ernstig tegen! De auto reed als een natte dweil over het wegdek (lijkt me geen Jeep eigenschap) en had enorme speling in het stuur. Tevens pakte de automaat de versnellingen niet lekker op en ik zag in de auto een aantal doorgebrande zekeringen liggen (de beste man had gelukkig geen tijd gehad om zijn auto op te ruimen). De airco deed het ook niet wat toch wel een genot is in de zomermaanden in Portugal. Toen ik onder de auto keek zag ik dat de uitlaat ook zijn beste tijd had gehad dus voor mij was daarmee alles wel gezegd. Mijn vriendin was gelukkig blij verrast met het model en de esthetische vorm enzo.. Maar was niet te spreken over het "blokkerige" (vrouwen-term?) interieur, loshangende hemel, geur van oude auto en andere in mijn ogen onbenullige dingen.. @Ruud. Ik verbaasde me tijdens de bezichtiging van het barrel al dat er geen v te bekennen was in het blok.. Zo leren we elke dag weer wat ;-) Morgen mijn twee-na-beste optie bekijken.. Een WJ uit 1999 met een 4.7 V8 motor. Volgens de beste man heeft het "nieuwe" blok maar 80.000 KM gelopen nadat het eerste blok de geest had gegeven (?!?). Deze Jeep heeft al een BRC installatie erin zitten en ik ben heel benieuwd waar de tank zit. @Masis. Ik als LPG leek. Als die BRC installatie met software instellingen voor koeling en smering kan zorgen heb ik dan nog steeds een apart klepsmering systeem nodig?
  13. Bom dia! Dank voor jullie snelle reacties.. Goed punt Ron! @jofer Voor zover ik het Portugees nu machtig ben hebben ze hier inderdaad ook G3 installaties. De oude G2 installaties mogen niet in de ondergrondse garages en hebben een grote blauwe sticker op de achterkant zitten. Met de nieuwe G3 (?) installaties hoef je alleen een klein groen stickertjes achter je voorruit te hebben. Ik zal mijn vriendin vandaag eens naar de "RDW" laten bellen of zo'n tank onder de auto mag. Tegenwoordig moeten we allemaal kinderwagens en dat soort geleuter meeslepen dus alle ruimte is mooi meegenomen. Mooiste is dat ze hier in Portugal geen achterlijke regels hebben met 3x teveel wegenbelasting betalen als je op LPG rijdt.. Moet alleen nog effies uitzoeken of je in andere klasse komt op de tolwegen..
  14. Goedenavond Jeep-liefhebbers, Ik ben al enige tijd op zoek naar een Jeep Cherokee en het lijkt er nu eindelijk van te gaan komen.. Alhoewel mijn voorkeur in eerste instantie uitging naar een XJ heb ik toch maar besloten om voor de iets robuustere en doorontwikkelde ZJ te gaan. Sinds 1 jaar woon ik in Portugal en ik vond 2 weken geleden een Jeep Grand Cherokee (ZJ) 4.0l 6v uit 1994 met een KM-stand van 36.000!!!!! Mijn vriendin (Portugees) heeft de eigenaar gebeld en die vertelde dat de Jeep was ingevoerd door een buitenlander die er alleen in reed als hij op vakantie in Portugal was. Ik ga morgen kijken bij de beste man en zal de aandachtspunten die ik hier op het forum heb zien staan allemaal bekijken/ doornemen maar het lijkt erop de de Jeep altijd binnen heeft gestaan Aangezien de Jeep nog helemaal origineel is en dus op benzine rijdt ben ik gelijk op zoek gegaan naar goede LPG installateurs. Ik een lijst met vragen gemaakt voor mijn vriendin en zij heeft een aantal garages gebeld. Nu zei 1 van de installateurs dat hij zijn klanten afraad om een LPG installatie in de auto's te doen??!? Hij zegt dat hij het uiteraard kan inbouwen maar dat ik dan over een paar maanden alleen maar gezeik heb? Vind ik wel heel erg eerlijk voor iemand die het toch van klanten moet hebben om brood op de plank te krijgen? Ook zeiden de meeste installateurs dat het niet nodig was om Flash Lube over andere automagische kleppen smeerders nodig waren. Tevens kreeg ik wisselende antwoorden over het inbouwen van de LPG tank op de plek van de huidige benzine tank. 1 van de heren zei dat het mogelijk is maar EUR 600 duurder omdat het op maat moet gemaakt worden terwijl een andere zegt dat het verboden is volgens (Portugese) RDW en dat hij dat nooit zou installeren op die manier.. Mijn vraag (vragen) aan jullie zijn: - Wat voor uitdagingen kan ik verwachten als ik een LPG installatie in de Jeep zet? Ik heb redelijk wat sleutel ervaring aan oude motoren maar nooit echt met auto's lopen rommelen. - Welk merk LPG installatie raden jullie aan? Er wordt hier veel met BRC gedaan. En ik rijd nu een Volvo met een AG systeem maar wat is het "beste" voor een JEEP? - Behalve dat de actie-radius een stuk kleiner wordt wat zijn jullie ervaringen met het vervangen van de benzine tank voor een gas tank? In mijn Volvo had de vorige eigenaar een tank op de plek van het reserve wiel gezet en daardoor heb ik nu het reserve wiel los in de achterbak liggen. Hij had zelf zo'n spuitbusje ergens liggen maar ik ben geen voorstander van die spuitbusjes dus wil gewoon een reserve wiel. - Wat raden jullie aan voor de kleppen? Gebruiken jullie de elektronische flash-lube systemen? Of is dit overbodig voor deze oude bakkies en is dat meer voor de moderne barrels? Ik las ergens dat tegenwoordig BRC ook software-matig met benzine de kleppen smeert? Morgen eerst maar eens kijken naar de Jeep en mijn vriendin zien te overtuigen dat dit echt een super bak is! We hebben net een kleintje gekregen en zij denkt dat we alleen maar aan de kant van de weg gaan staan met dat ding. Hahahaha.. Ik denk dat er met zo weinig kilometers niet veel aan de hand kan zijn. Eerst gewoon alle vloeistoffen en filters vervangen en dan netjes blijven onderhouden en ik zie het helemaal zonnig in.. Alvast bedankt voor jullie reacties.. Met vriendelijke groeten, Jochem Ps. Zal als bijlage een foto van de auto toevoegen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...