Spring naar bijdragen

michel1972

Lifetime Members
  • Aantal bijdragen

    5 402
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    59

michel1972 last won the day on February 5

michel1972 had the most liked content!

Waardering in de gemeenschap

132 Excellent

Over michel1972

  • Rang
    Why So Serious

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Wrangler
  • Bouwjaar
    N.v.t.

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

Inschakelen
  1. Inderdaad! Maar ik denk toch achteraf gezien dat het een berg euro´s worden. Een goede revisie kost goed geld
  2. Is het gebak dan een vorm van betaling? Maakte me al zorgen dat het misschien in natura moest
  3. michel1972

    Jk luchtveren

    TUV gekeurd die luchtvering om door de Duitse APK te komen?
  4. michel1972

    1997 TJ renovatie

    Correct. Alleen profijt van aanpassen intake als je ook iets ander aanpast zoals nokkenas, carb of injectie of cilinderkoppen. Als je dit alles niet doet heeft het geen zin en zal het rendement nihil tot negatief zijn.
  5. michel1972

    TK: 5 x 33 x 12.5 x 15 inch banden op velg

    Het is een mooi setje banden met velgen voor een fatsoenlijke prijs maar ze zijn iets te groot voor wat jij wil. Verdiep je goed in welke 3.5 inch lift je gaat nemen van Rubicon. Je kan kiezen uit de super ride en de super flex versie. Neem wel de versie met de complete bladveren. Een ad a leaf is niet de oplossing. Verdiep je dus goed in welke het beste is voor de combo weg en terrein. Ik heb trouwens ook goede verhalen gelezen over de old man emu 3 inch lift. Hoger moet je zeker niet gaan want dat gaat ten koste van de rijkwaliteiten op de weg. Siert kan zeker helpen daarbij
  6. michel1972

    TK: 5 x 33 x 12.5 x 15 inch banden op velg

    Op de site van rubicon express kan je precies zien welke bandenmaat en velgen met backspace passen bij de verhoging die je zoekt. Bij een 3.5 inch verhoging adviseren ze 31x10.5 8" velgen met een backspace van tussen de 4-4.75" Je kan hier natuurlijk altijd van afwijken maar de kans dat het gaat aanlopen tijdens het sturen of terreinrijden zal toenemen. Wil je 33 ers plaatsen moet je toch echt minimaal 5.5 inch gaan verhogen om veilig te zijn. Hou er verder rekening mee dat je met een afwijkende backspace en bandenmaat misschien ook wel bredere fenders moet gaan plaatsen om door de APK te komen of eventueel meneer agent tevreden te houden als je aangehouden wordt daar je banden ineens een stuk meer kunnen gaan uitsteken dan voorheen. Verder moet je goed beseffen dat met een grotere bandenmaat je cherokee er flink hard aan zal moeten gaan sleuren als jij niet de overbrenging in de assen aanpast. Grotere banden betekend ook een aanzienlijke stijging van je brandstofverbruik en je trekkracht wordt een stuk minder. Het ligt er allemaal aan wat jij ermee wilt gaan doen verder.
  7. michel1972

    Velg en band

    Het zit nu ook onder een JK zie ik op de foto en als jouw steek ook 5 x 127 is ( de steek die alle standaard JK's hebben ) dan past het dus ook onder jouw JK
  8. 4 advertenties nodig om 1 jeep te verkopen is wel een beetje veel. Zo komt het verkoop topic wel lekker vol te staan Verder denk ik dat er meer prijsverlagingen nodig zullen zijn maar in ieder geval succes ermee
  9. michel1972

    Ik ga een YJ kopen maar dan anders

    Gefeliciteerd denk ik Zoek maar snel het handleiding boekje. Het verkeerd gebruiken van de 4x4 tussenbak kan je een tussenbak kosten. Dan is je aangekochte jeep als snel geen 4x4 meer. Evenementen zijn er genoeg te vinden op www.jeepclub.nl of www.anvt.nl en andere sites. Begin rustig en leer je jeep kennen en dan stapje voor stapje kan je verder gaan.
  10. michel1972

    -Gespot-

    Gegund voor: € 17.888,00 (excl. alle eventuele bijkomende kosten en belastingen) Nette Rubicon.
  11. michel1972

    Ik ga een YJ kopen maar dan anders

    Die YJ die ik te duur vind ziet er wel een stuk beter uit als de TJ die jij laat zien. Kan het mis hebben maar die TJ lijkt al redelijk wat terrein gereden te hebben en dat is niet altijd goed. Ligt er natuurlijk aan hoe ermee is omgegaan maar auto´s met terreinervaring kunnen ook wel eens voor meer problemen en werk zorgen maar dat is natuurlijk niet altijd het geval maar deze jeep lijkt wel op een jeep met verleden.
  12. michel1972

    Te Koop originele CJ7

    Verkocht
  13. michel1972

    Ik ga een YJ kopen maar dan anders

    The sky is the limit tegenwoordig qua prijzen. Jeep ziet er inderdaad mooi uit maar mag ook wel voor die prijs. Kilometerstand is inderdaad twijfelachtig en makkelijk aan te passen door andere teller te plaatsen of terug te draaien. Bedenk wel goed dat mocht die niet bevallen en je hem weer zou willen verkopen de kans groot is dat je er dan beduidend minder voor zou kunnen vangen. Verder moet je hem wel goed verzekeren en ook proberen er dan een taxatierapport op te krijgen die jouw aankoopbedrag verklaart. Kans is namelijk altijd aanwezig dat mocht jij schade rijden of een ander dat de verzekering dan een hele andere waarde gaat hanteren als jouw aankoopbedrag. Hou er ook rekening mee dat je met dit blok en type automaat op een gemiddeld verbruik van ongeveer 1 op 5 zal zitten zeker met de bijbehorende banden. Kijk misschien ook naar een CJ of TJ. Voor dat geld koop je ook een fijner rijdende nieuwer type wrangler genaamd de TJ maar ook een CJ7 met V8 behoort tot de mogelijkheden voor deze prijs maar dat is mijn mening. Uiteindelijk bepaal jij wat jij mooi vind. Ik ben er wel blij mee hoor. Paar jaar terug mocht je blij zijn als je Wrangler YJ 5000 euro opbracht. Nu vang ik al ruim de dubbele prijs voor een YJ. Succes met je proefrit en keuze.
  14. michel1972

    Even voorstellen jeep wrangler yj

    Als je toch aan het bouwen bent kan je eventueel ook de wielbasis iets verlengen. Je hebt er nu de mogelijkheden voor.
  15. michel1972

    Even voorstellen jeep wrangler yj

    Standaard tussenbak met vertraagde vertanding? Dus de 4:1 low range kit neem ik aan? Welke patrol assen ga jij plaatsen dan? De oude R160/260 assen? De Y60 en Y61 assen hebben namelijk het diff van de vooras aan de bijrijderskant zitten en dat past niet met je huidige jeep tussenbak die jij hebt. Ik weet ook dat je met tunen veel kan bereiken. Zit ook al lang in dat wereldje maar om serieus wat koppel erbij te krijgen moet je CC's erbij krijgen en richting de 4.5 liter of meer gaan en dan nog sta je in de schaduw van een simpele V8. De V8 weegt niet veel zwaarder maar levert wel in alle toeren veel meer. Goede V8 ingebouwd en compleet kan je al realiseren voor 2500 a 3000 euro. Met dat budget bouw je nooit een krachtige 4.0HO. Heb ook wel eens een blokje in een jeep gebouwd. Maar zoals ik al zei laat me graag verrassen.
×