Jump to content

michel1972

Lifetime Members
  • Content Count

    5801
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    64

michel1972 last won the day on June 27 2019

michel1972 had the most liked content!

Community Reputation

138 Excellent

1 Follower

About michel1972

  • Rank
    Why So Serious
  • Birthday 03/03/1972

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Location
    Tholen

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    CJ-6
  • Bouwjaar
    1976

Recent Profile Visitors

8703 profile views
  1. De jeep vandaag gestart en hij loopt en reageert goed op het gas. De puntjes moeten nog op de i gezet worden qua afstellen want die is niet optimaal. Dat gaat boven mijn pet. Ook het vacuüm probleem is er nog. Zodra vacuüm ontsteking aangesloten wordt slaat de motor af. Hij rijdt dus ik laat de afstelling over aan degene die de kennis hiervoor heeft. https://youtu.be/xgUmYWzyOUI
  2. Vandaag de weber 38 binnen gekregen en begonnen met de montage. De linkage kit die erbij geleverd zit moet ik aanpassen want die zit klem tegen de stuurbekrachtiging aan en hierdoor kan die niet vol gas open. Dus nog even op de oude manier alles geplaatst. Zoeken op het internet kan je honderden euro's schelen qua prijs
  3. Wat noem jij prijzig? Hier 2 bedrijven die hem kunnen leveren. https://www.jeepparts.nl/winkel/product/radiateur-yj-4-0l-1991-1995/ https://shop.asp-eberle.com/en/shop/radiator-4.0-l.-id-1112.12?c=40537
  4. Laten we bij het begin beginnen zoals het volledig in het RDW handboek staat want ik mis tekst die wel van belang is bij de 30mm regel! https://handboek.rdw.nl/personenautos/carrosserie/uitwendige-veiligheid-oa-wiel-en-zijdelingse-afscherming Punt 5 DE WIELEN ONDERSCHEIDENLIJK BANDEN VAN PERSONENAUTO'S: * moeten goed zijn afgeschermd; * mogen niet meer dan 30 mm buiten de afscherming uitsteken, en * mogen niet aanlopen. WIJZE VAN KEUREN: Visuele controle, waarbij in geval van twijfel wordt gemeten. TOELICHTING: Bij het beoordelen van de wielafscherming van personenauto’s en bedrijfsauto’s met een maximummassa van niet meer dan 3.500 kg meet u op de meest gunstige manier. Meestal is dit doormiddel van een verticale lijn in het midden van de wiel te trekken. Er staat nergens in het handboek dat er verplicht moet worden gemeten vanaf de middellijn. Er wordt gemeten op de meest gunstige manier. Je kan dit lezen als jeep eigenaar op de manier die het beste past bij jouw jeep maar zo werkt het niet. De banden mogen niet meer dan 30mm buiten de afscherming vallen en als dat gemeten wordt uit het midden kan je daar niks tegenin brengen daar het midden geen vast gegeven is. Nergens staat dat dit het vaste meetpunt is. Dus bij een Volkswagen of Peugeot meten ze vanaf het midden maar bij een jeep of toyota BJ kan het zomaar een ander meetpunt worden die ze hanteren. Ik heb dit heel goed uitgezocht destijds bij mijn YJ maar ik heb er niet voor gekozen omdat ik geen zin had om Genright fenders te hebben met gaten erin om dan bij elke APK rubber flappen te moeten monteren om zo die 30mm regel te omzeilen. Tevens bestaat de kans dat ze je ook op de straat bekeuren als je banden teveel uitsteken en ze vervelen zich en kunnen echt niks anders vinden!
  5. Via een vriend die regelmatig voor zaken in China en omgeving zit kreeg ik de volgende info over TRE portaal assen. De prijzen bedragen tussen de 6000 en 6500 USD exclusief vracht en btw. Als hij ze in China lokaal koopt zijn de prijzen lager. Hij zou een setje meenemen om zelf te proberen. Zit wel een speed limit op.
  6. Hoi Ab, klopt heb de stalen 1 barrel nu met adapterplaat. Neem aan dat het een stukje scheelt qua vermogen en koppel tussen de 1 barrel en 2 barrel intake.
  7. Vraag ook hoe ze buigen indien nodig. De 1 maakt gebruik van een correcte machine om rvs te buigen en de ander heeft een goedkopere variant waarbij de hoeken minder mooi zijn en niet rond. Er zijn wel wat bedrijven die het doen en lobbyen kan de moeite zijn. Neem het advies van Ed over. Ik had mijn uitlaat uit 1 stuk bij EPS vandaan en dat was gewoon minder handig als toen ik de uitlaat zag bij een vriend onder zijn CJ.
  8. Ab, Jij hebt dus de 72 gph/273 lph pomp
  9. Ab, Heb jij een 1 barrel of 2 barrel manifold?
  10. Welke pomp is beter van de 2? 50 gph/190 lph of 72 gph/273 lph
  11. Hoi Ed ik heb beide carbs bekeken en de 1 was vol lof over de Motorcraft en de ander was weer vol lof over de Weber. Uiteindelijk heb ik voor de Weber gekozen omdat ik toch van plan ben meer met het blok te gaan doen qua tuning. Andere kop erop, nokkenas en manifold en toen sprak ik iemand via pirate die beide carbs heeft gehad en de weber net iets fijner vond voor zijn setup dan de Motorcraft. Dus vandaar mijn Weber keuze.
  12. Heb besloten een nieuwe carb te bestellen en het is een Weber 38/38 DGES geworden. Zag een nette complete aanbieding. Eerst die installeren en dan verder kijken naar het vacuüm probleem als dat er dan nog is.
  13. Hoi Ab, Kwam dit stukje tegen op een site en die gaven aan waarmee de weber het beste tot zijn recht komt. Webers work best at approx 4 psi of fuel pressure (Not 2 psi like many of the older books stated.) and you need Volume not Pressure to keep the float bowl full.We ONLY use the Carter Rotary pumps. They are High Volume (60-70 GPH) but only 4 psi. This is PERFECT for all Weber applications from a Single 32/36 DGV on a Truck, Jeep or Car to a Triple Sidedraft setup on a Road Race car making 300 HP...This pump DOES NOT and SHOULD NOT use a Pressure Regulator for any reason. That is why we use it...
  14. Hallo Ed, krijg het met de hand niet gedaan. Ben toen verder de carb gaan ontleden. De veertjes zijn redelijk op. Toen ik deze verwijderd had sloot de kleine gasklep zeg en waren de progression holes niet meer zichtbaar.
  15. Hallo Ed, Welke veren bedoel jij precies? Ik zal vanmiddag de carb testen als ik thuis ben
×
×
  • Create New...