Jump to content

michel1972

Lifetime Members
  • Content Count

    5686
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    64

michel1972 last won the day on June 27 2019

michel1972 had the most liked content!

Community Reputation

138 Excellent

1 Follower

About michel1972

  • Rank
    Why So Serious
  • Birthday 03/03/1972

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Location
    Tholen

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    CJ-6
  • Bouwjaar
    1976

Recent Profile Visitors

8343 profile views
  1. Jij bent degene die de levensduur van je vooras bepaald. Ik ken jou niet dus weet niet hoe je bent in het terrein. Ben je iemand die stopt als die vastzit of ben jij iemand die dat niet accepteert dat die vastzit en probeert los te komen koste wat het kost. Gewoon af en toe een terreinritje doen is super leuk en het kan gewoon goed blijven gaan maar wilde je wel informeren dat dit geen garantie is dat dit altijd zo blijft. Heb liever dat je het vooraf weet dan dat je straks juist vragen gaat stellen nadat je iets kapot heb gereden. Je hebt als ik het goed lees ruim 280pk tot je beschikking en daar moet je in het terrein wel verstandig mee om gaan. Overbrenging automaat veranderen kan ik ff niet volgen. Neem aan dat je bedoelt de overbrenging in je assen?
  2. Hoi Ed, Ja ik moet inderdaad meten. Daar heb je helemaal gelijk in. Aan de hand van jouw gegevens weet ik nu wel dat ik niet weg ga komen qua shocklengte. Ik zal zowieso het bevestigingspunt aan het chassis moeten aanpassen. Er zijn namelijk niet veel shocks in omloop die bij een vaste waarde van 17.7 inch in rust ook nog eens 4.5 inch kunnen inveren en 4.5 inch kunnen uitveren. Als ik het bevestigingspunt chassis verhoog krijg ik ineens veel meer keus in shocks die geschikt zijn. Ik ga komend weekend de flex meten. Thanx voor je hulp Ed
  3. Netjes zo Ed! Met deze info kan ik zeker uit de voeten en weet ik dus zeker dat ik de flex nauwkeurig moet gaan meten want dat is een behoorlijke flex die jij hebt zo. Hoeveel cm is de afstand van jouw shock in rust nu? Jij gebruikt boomerang shackles. Wat is de afstand van hart tot hart shackle bij jou. Denk 14cm als ik het zo goed zie lijkt mij. Ik zit op 10cm nu.
  4. In het terrein zal deze jeep niet super presteren maar in het water zullen maar weinig jeeps beter presteren. http://link.marktplaats.nl/m1502630660?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios
  5. https://www.leenapk.nl/faq/hoe-zit-het-eigenlijk-met-roest-en-de-apk-2/
  6. Ik heb me in zitten lezen in de shackle reversal kit en in Amerika lees ik zowel lovende als niet lovende woorden. Heeft iemand hier ervaring met de shackle reversal kit onder zijn jeep?
  7. Vandaag gemeten wat er nodig is aan ingaande lengte shock tot aan de bumpstop. Dat bedraagt 11cm als wiel helemaal ingeveerd is tot aan bumpstop. Uitgaande slag moet ik nog gaan doen
  8. Hoi Ed dank voor de uitleg. Als Rubicon zegt 2.5 inch dan is het vaak net ietsje meer heb ik wel eens gelezen. De OME set haalt net de 2.5 inch lift. Mijn vooras zit niet zoals de as op de foto. Die zit ook ietsje verder naar voren toe. Ik heb tussen de banden en fenders / schermen 16cm ruimte zitten. De Bumpstops staan 12cm toe dus dat zou genoeg moeten zijn. Hoe heet het chassis die jij hebt? Dat ziet er anders uit als mijn chassis constructie. Daar de mijne gesloten is en de jouwe open lijkt.
  9. BDS is een goede set. Geldt ook voor Rubicon express. Het rijdt nooit zoals origineel maar het is verder goed te doen. 32 inch bandenmaat is dan mogelijk met fender trimming maar met 31 inch speel je op zeker. Rough Country, Pro Comp en Rusty's zijn iets stugger.
  10. Ik heb deze in de CJ geplaatst.Tis zeker geen Biesheuvel kwaliteit want dat is gewoon goed materiaal zoals in de link van Green bear hierboven wat ze leveren maar vond het verschil in prijs wel aanzienlijk dus heb onderstaande handrem in de CJ zitten. https://www.hoogstra-autosport.nl/product/handrem-hydraulisch-beltenick/
  11. Ziet er netjes zo uit Ed. De vooras heb jij iets naar voren geplaatst. Is dit ook om de banden beter in de kuip te laten vallen? Heb jij een bodylift? Het lijkt er zo op het zicht op dat jij met jouw 35 ers meer ruimte op de vooras heb zitten tusen band en fenders dan ik heb en ik heb er nog 33 ers op zitten. Ben bang dat ik met 35 ers de boel ga raken. Dan zal ik dat risico moeten vermijden door de bumpstops aan te passen.
  12. Vandaag begonnen met het verwijderen van de oude bevestigingspunten schokbreker vooras en de nieuwe veerplaten geplaatst. Heb hierdoor nog 2 cm kunnen winnen aan ruimte tussen bovenste en onderste bevestigingspunten schokbrekers.
  13. De takel gebruiken is geen succes doordat de banden maar een beetje buiten de fenders vallen en ik de fenders al definitief bevestigd heb. Ga bij mijn buurman zijn tractor lenen met lepels achterop. Want anders kom ik er nooit achter wat ik nodig ga hebben. Werkt ook een stuk veiliger zo. Thanx Ab
  14. Ab, Heb jij hier een patent op zitten 🙂 Zo niet ga ik ze ook maken voor mijn jeep.
  15. Zie op je foto's dat jij al de hogere ophangpunten heb van de shocks t.o.v. wat er op de CJ6 zit. Ga je foto's eens goed bekijken.
×
×
  • Create New...