Jump to content

michel1972

Lifetime Members
  • Posts

    6133
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    70

michel1972 last won the day on February 5

michel1972 had the most liked content!

About michel1972

  • Birthday 03/01/1972

Profile Information

  • Gender
    Male

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    (Nog)Geen Jeep
  • Bouwjaar
    N.v.t.

Recent Profile Visitors

14202 profile views

michel1972's Achievements

Enthusiast

Enthusiast (6/14)

  • Conversation Starter Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Posting Machine Rare
  • Dedicated Rare

Recent Badges

146

Reputation

  1. In Nederland worden brandstof auto's geïmporteerd. Zowel nette schadevrije auto's als auto's met een verleden. Het is algeheel bekend dat jonge schadeauto's uit Duitsland geïmporteerd worden omdat er veel minder BPM betaald hoeft te worden. Particulieren en bedrijven kunnen er aan verdienen bij verkoop. Ze worden dan opgeknapt en vaak verkocht als zijnde een z.g.a.n. auto. Zo op het eerste gezicht zie je niet snel of een jonge brandstofauto wel of geen verleden heeft gehad. Het is lastig te achterhalen of een auto uit Duitsland binnen is gekomen met of zonder schade. Veel van dit soort auto's worden vaak aangeboden op advertenties waarbij je het kenteken niet direct kan zien en soms pas ontdekt in de tekst van de advertentie zelf. Heel belangrijk is het dus om het kenteken te achterhalen. Aan de hand van het kenteken kom je veel te weten over auto's en hun eventuele verleden. Als je het kenteken weet kan je naar de RDW site gaan en daar het kenteken invullen. Dan zie je het vakje fiscaal staan en daar kan je zien hoeveel BPM bij invoer van de desbetreffende auto moest worden afgedragen. Je ziet ook de nieuwprijs staan van de desbetreffende auto. Vooral bij jonge auto's die een stevige nieuwprijs hebben moet de BPM ook redelijk hoog zijn. Ook bij wat oudere auto's kan je veel ontdekken op deze manier jeep met kenteken 1-TZP-10. Bouwjaar 31-01-2014. Ingevoerd in NL 03-09-2014. Nieuwprijs € 84579 Bruto BPM € 1677 terwijl rest BPM rond de € 30000,- had moeten zitten Audi met kenteken G-661-RS. Bouwjaar 03-04-2019. Ingevoerd in NL 23-11-2019. Nieuwprijs € 76380 Bruto BPM € 7513 terwijl rest BPM rond de € 15000,- had moeten zitten. Zo zijn er ontzettend veel voorbeelden te noemen en kan je zelf al veel ontdekken aan een auto aan de hand van de fiscale gegevens. Tuurlijk zijn er genoeg voorbeelden waarbij auto's netjes zijn hersteld van hun schade maar dan is het aan de koper om hem aan te schaffen of niet. Moraal van dit verhaal is dat een lage BPM vaak ook een oorzaak heeft en niet zomaar ontstaan is!
  2. Aan de hand van het BPM bedrag kan je veel ontdekken vooral bij jongere occasions. De oudere occasions raken op een gegeven moment BPM vrij. Na 9 jaar en 6 maanden is de BPM al met 92% afgeschreven en betaal je nog maar een klein deel rest BPM. Na 17 jaar en 6 maanden betaal je helemaal geen BPM meer.
  3. Wie weet komt die zich hier voorstellen
  4. NEW YORK (ANP/BLOOMBERG) - De olieprijzen zijn maandagochtend verder gedaald en hebben inmiddels bijna het niveau bereikt van voor de Russische invasie in Oekraïne. Dat komt vooral doordat het aantal coronabesmettingen in China blijft toenemen. Dat land is de grootste importeur van olie ter wereld. Benieuwd wanneer we dat ook een keer aan de pomp zullen zeggen .............. ?
  5. Die witte stalen velgen heeft tie al liggen. Ben benieuwd hoe e eronder zullen staan.
  6. Goedendag Sibo, Ben je nog wat wijzer geworden en is de Rubicon nog te redden of is de schade erger dan het eruit ziet en is je chassis ook beschadigt? Mvg
  7. Thanx Masis linkje aangepast. De afgelopen jaren ging geen enkele TJ Rubicon voor weinig weg omdat ze het gewoon waard zijn. Normale TJ's doen al goede prijzen in de verkoop. Het belangrijkste is dat je chassis recht is. Je bent op een plek geraakt waar de kans aanwezig is dat je chassis beschadigt is maar dat kan een goede expert / schadebedrijf zo vertellen. Paar maanden terug had ik een kop staart botsing op de A15. Schade leek mee te vallen op het eerste gezicht. Auto achter me remde te laat en botste op mij en duwde mij tegen mijn voorligger aan. Mijn auto had een waarde van rond de 18000 euro. ( ik had voordat de expert kwam kijken al wat huiswerk gedaan en soortgelijke auto's gevonden die deze waarde vertegenwoordigden op het internet ) De schade werd door een erkend schadebedrijf geschat op 11000 euro. Mijn auto was dus niet total loss. Met de expert afgesproken bij het schadebedrijf en die kwam toen met 2 voorstellen. Auto repareren of hij keerde mij 18000 euro uit en ik deed afstand van de auto. Hij stuurde er zelf al op aan om hem niet te laten repareren en ik ben daarin mee gegaan. Niet veel later werd de auto op een pagina voor schadeauto's aangeboden voor iets meer dan 9000 euro en was die zo weg. Nog geen 3 weken later stond mijn auto weer op marktplaats gerepareerd en wel met de tekst ZGAN van liefhebber. Moraal van dit verhaal is dat veel experts je in een bepaalde richting zullen gaan duwen wat voor hun het meest voordelig is. Ik denk dat je Rubicon met deze schade nog steeds een goede waarde vertegenwoordigt voor de liefhebbers / hobbyisten / bob de bouwers / jeep handelaren. Veel onderdelen zijn zowel nieuw als 2e hands te koop. Waar een erkend schadebedrijf met nieuw spul zou moeten werken gaan de hierboven genoemde partijen aan de slag met voornamelijk gebruikt spul en als je chassis gewoon recht is kunnen ze er een leuke boterham aan gaan verdienen straks. Want een Rubicon verkoopt toch wel of het nu een schadeauto of geen schadeauto is geweest.
  8. Heel vervelend deze schade en gelukkig niemand iets aan overgehouden. Ik kan het niet goed zien aan de foto's maar wat is de staat van je chassis. Vooras, body en schermen zijn te vervangen / repareren. Als je chassis een flinke tik heeft gehad kan het verhaal een stuk duurder / gecompliceerder worden maar laten we ervan uit gaan dat het chassis nog heel is en de Rubicon dus niet total loss verklaard gaat worden. Een Rubicon vertegenwoordigt een goede waarde. Er staan er niet veel te koop en degene die te koop stonden of staan kosten 23500 euro en meer. Dat is ook de waarde waar jij je aan vast moet houden. De verzekering van de tegenpartij gaat proberen het zo goedkoop als mogelijk op te lossen. Het is aan jou verzekering om het beste eruit te slepen dat je Rubicon straks weer hetzelfde wordt. Heb je eventueel een taxatierapport van de jeep? Dat kan namelijk heel handig zijn voor de waardebepaling. Hier wat vergelijkingsmateriaal. Tuurlijk hebben ze minder gelopen en zijn ze iets jonger maar een Rubicon is en blijft een geliefde jeep die in een beperkte oplage gebouwd is. Jeep Wrangler 4.0i RUBICON Origineel 49dkm 2002 Benzine - Occasion te koop op AutoWereld.nl Een schadeexpert gaat de schade opnemen en daar komt een bedrag uit rollen. Het is aan jou dan om te onderhandelen / overleggen wat je wilt. Meestal bieden ze een paar opties: * Schadebedrag wordt uitgekeerd met behoud van de Rubicon door jou. * Waarde jeep wordt uitgekeerd ( dagwaarde ) en expert behoudt de Rubicon die hij gaat verkopen en zeker nog een leuk bedrag gaat opleveren als schadeauto. * Jeep wordt volledig gerepareerd. De schade repareren is goed te doen en alles is nog leverbaar in Amerika. Ik heb jeeps gezien die er veel erger aan toe waren en ook volledig werden opgeknapt en waarna de eigenaar weer vele jaren plezier had. Wat wil jij zelf? Weet jij dat al...... Houden of afstand van doen maar ik zou hem niet snel weg doen als ik jou was want je hebt hem al lang en dat met een reden lijkt mij. Gewoon laten repareren en dan ga je er gewoon weer veel plezier van beleven. Zo moeilijk is dat niet voor een gerenomeerde garage om hem weer te repareren mits chassis recht is natuurlijk. Dat is wel heel belangrijk. Succes!
  9. Neem aan dat het cilinderaantal onveranderd blijft en je dus ook niet naar de RDW hoeft te gaan maar als je de kans hebt probeer een motorblok te pakken te krijgen waarvan herkomst aanwezig is middels aankoopbewijs, chassisnummer en kenteken waar het blok uit vandaan komt. In Nederland weet je nooit wat er in de nabije toekomst gaat veranderen dus dek je in mocht je ineens wel bij de RDW moeten verschijnen met je Chief vanwege onze toekomstige groene visie.
  10. Zo nu effe afwachten wanneer de volledig elektrische jeep komt. Zwitserse studie: plug-in hybride ‘zuivere oplichting’, verbruik tot 230% meer dan beloofd Het Zwitserse kanton Wallis liet een onderzoek uitvoeren naar de milieu-impact van plug-in hybrides. Dat zijn auto’s die een kleine batterij gebruiken voor een beperkte afstand (veelal minder dan 100km) elektrisch rijbereik en verder bijgestaan worden door een conventionele brandstofmotor. Plug-in hybrides (PHEV) zijn ook in ons land erg populair onder professionele gebruikers. Sectorfederatie Febiac claimt in ons land een martkaandeel (voor 2021) van 23,5% voor geëlektrificeerde voertuigen, maar slechts 5,9% van de totale markt zijn geheel elektrische auto’s (EV). Er worden met andere woorden veel meer stekkerhybrides verkocht dan gewone elektrische auto’s. De studie die uitgevoerd werd door Impact Living, is niet mals voor de stekkerhybride. De studie concludeert immers dat die auto’s in de praktijk méér uitstoten dan de meeste normale auto’s en niet minder. De studie concludeerde dat ze in realiteit gemiddeld 230% meer verbruiken dan wat de constructeur op basis van de (verplichte) WLTP-cyclus verkondigt. Een opgegeven verbruiksgemiddelde van 1,5 tot 2,5l/100km, wordt in realiteit al snel tussen 4 en 7l/100km. “Verbruik dat vergelijkbaar is met dat van een dieselvoertuig”. Impact Living startte de tests steevast met een volle accu. Waarom verbruiken ze meer dan ze beloven? Uit de metingen van Impact Living blijkt dat plug-in hybrides in realiteit veel en snel moeten omschakelen op hun verbrandingsmotor. De studie concludeert dat de Zwitserse omstandigheden, met veel hellingen en afdalingen, voor de aandrijfvorm weinig gunstig zijn. Vooral het gewicht van de auto - dat voor alle elektrische aandrijfvormen erg hoog is - blijkt nefast te zijn. Een plug-in hybride is een ‘klimaatval’ De studie, die uit de autosector al de nodige tegenwind krijgt, becijferde dat een stekkerhybride de uitstoot in realiteit niet vermindert, maar net verhoogt. Het noemt de auto’s ‘klimaatvallen’. Ze combineren de nadelen van een elektrische aandrijving (hoog gewicht en prijs) met die van een conventionele aandrijving (hoog verbruik en uitstoot). Impact Living is al lang niet meer de eerste studiegroep die zich negatief uitlaat plug-in hybrides. Onder meer Transport & Environment (een controversiële maar invloedrijke NGO) en de International Council on Clean Transportation (ICCT) kwamen eerder al tot vergelijkbare conclusies. Zwitserland schrapt voordelen voor plug-in hybrideHet kanton Wallis besliste op basis van de conclusies alvast om de voordelen die plug-in hybrides er te beurt vallen, af te schaffen. Die maatregel brengt auto-invoerders er in de problemen. Net als in Europa moeten autoconstructeurs immers jaar na jaar een lager CO2-gemiddelde halen, op straffe van grote boetes. De autosector rekent op belastingvoordelen en “een positief momentum” om zoveel mogelijk stekkerhybrides en EVs aan de man te brengen
  11. Mooie foto’s. Wat is het verbruik nu gemiddeld van deze jeep? Mvg
  12. Mooi paneel !  Wie levert dat?

    Groeten van Siert. 

  13. Je zegt wel dat ik niet roomser ben dan de paus, maar mijn eerste naam is wel Franciscus

    Urbi et Orbi

    Groet,

    Frank

  14. Beste Michel,

    Ik zag een oude topic ophet Jeepforum het ging over V8 motoren.

    Heb dan ook een vraag namelijk ik heb een Jeep YJ met een AMC V8 5.9 ltr, ik zou graag naar een Chevy V8 gaan (400bigblock???).

    Mijn vraag is dan ook of je veel aan de YJ moet doen om de Chevy passend in de wagen te krijgen.

    Alvast bedankt

    Grt

    Ben

  15. Hoi Michel,

     

    Nog op zoek naar een stuurcolom?

     

    Gr

    Cyril

×
×
  • Create New...