Spring naar bijdragen

michel1972

Lifetime Members
  • Aantal bijdragen

    5 371
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    59

michel1972 last won the day on February 5

michel1972 had the most liked content!

Waardering in de gemeenschap

132 Excellent

Over michel1972

  • Rang
    Why So Serious

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Wrangler
  • Bouwjaar
    N.v.t.
  1. 4 advertenties nodig om 1 jeep te verkopen is wel een beetje veel. Zo komt het verkoop topic wel lekker vol te staan Verder denk ik dat er meer prijsverlagingen nodig zullen zijn maar in ieder geval succes ermee
  2. Ik ga een YJ kopen maar dan anders

    Gefeliciteerd denk ik Zoek maar snel het handleiding boekje. Het verkeerd gebruiken van de 4x4 tussenbak kan je een tussenbak kosten. Dan is je aangekochte jeep als snel geen 4x4 meer. Evenementen zijn er genoeg te vinden op www.jeepclub.nl of www.anvt.nl en andere sites. Begin rustig en leer je jeep kennen en dan stapje voor stapje kan je verder gaan.
  3. -Gespot-

    Gegund voor: € 17.888,00 (excl. alle eventuele bijkomende kosten en belastingen) Nette Rubicon.
  4. Ik ga een YJ kopen maar dan anders

    Die YJ die ik te duur vind ziet er wel een stuk beter uit als de TJ die jij laat zien. Kan het mis hebben maar die TJ lijkt al redelijk wat terrein gereden te hebben en dat is niet altijd goed. Ligt er natuurlijk aan hoe ermee is omgegaan maar auto´s met terreinervaring kunnen ook wel eens voor meer problemen en werk zorgen maar dat is natuurlijk niet altijd het geval maar deze jeep lijkt wel op een jeep met verleden.
  5. Mooie TJ, maar...

    Als we de prijs voor de TJ al flink vonden. Wat vinden we dan van deze prijs. Taxatiewaarde ook gelijk verkoopwaarde. Zou lekker zijn als dat ervoor betaald wordt. https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/jeep/m1252073989-misschien-wel-de-mooiste-jeep-wrangler-yj-4-0-laredo.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr
  6. Stuurhuis AGR Super Box 2 ervaringen

    Is er iemand hier op het forum die ervaringen heeft met de AGR1 of AGR2 Stuurhuis op zijn CJ of YJ bijvoorbeeld. Wil graag weten of dit stuurhuis echt een verschil geeft. Tis toch een stevige investering en wil weten of het dan ook een goede verandering geeft in het stuurgedrag op de snelweg bij snelheden van rond de 100 a 110km per uur. Volgens de beschrijving wel maar hoor het graag van mensen die hem ook echt gebruiken.
  7. Te Koop originele CJ7

    Verkocht
  8. Ik ga een YJ kopen maar dan anders

    The sky is the limit tegenwoordig qua prijzen. Jeep ziet er inderdaad mooi uit maar mag ook wel voor die prijs. Kilometerstand is inderdaad twijfelachtig en makkelijk aan te passen door andere teller te plaatsen of terug te draaien. Bedenk wel goed dat mocht die niet bevallen en je hem weer zou willen verkopen de kans groot is dat je er dan beduidend minder voor zou kunnen vangen. Verder moet je hem wel goed verzekeren en ook proberen er dan een taxatierapport op te krijgen die jouw aankoopbedrag verklaart. Kans is namelijk altijd aanwezig dat mocht jij schade rijden of een ander dat de verzekering dan een hele andere waarde gaat hanteren als jouw aankoopbedrag. Hou er ook rekening mee dat je met dit blok en type automaat op een gemiddeld verbruik van ongeveer 1 op 5 zal zitten zeker met de bijbehorende banden. Kijk misschien ook naar een CJ of TJ. Voor dat geld koop je ook een fijner rijdende nieuwer type wrangler genaamd de TJ maar ook een CJ7 met V8 behoort tot de mogelijkheden voor deze prijs maar dat is mijn mening. Uiteindelijk bepaal jij wat jij mooi vind. Ik ben er wel blij mee hoor. Paar jaar terug mocht je blij zijn als je Wrangler YJ 5000 euro opbracht. Nu vang ik al ruim de dubbele prijs voor een YJ. Succes met je proefrit en keuze.
  9. Even voorstellen jeep wrangler yj

    Als je toch aan het bouwen bent kan je eventueel ook de wielbasis iets verlengen. Je hebt er nu de mogelijkheden voor.
  10. Even voorstellen jeep wrangler yj

    Standaard tussenbak met vertraagde vertanding? Dus de 4:1 low range kit neem ik aan? Welke patrol assen ga jij plaatsen dan? De oude R160/260 assen? De Y60 en Y61 assen hebben namelijk het diff van de vooras aan de bijrijderskant zitten en dat past niet met je huidige jeep tussenbak die jij hebt. Ik weet ook dat je met tunen veel kan bereiken. Zit ook al lang in dat wereldje maar om serieus wat koppel erbij te krijgen moet je CC's erbij krijgen en richting de 4.5 liter of meer gaan en dan nog sta je in de schaduw van een simpele V8. De V8 weegt niet veel zwaarder maar levert wel in alle toeren veel meer. Goede V8 ingebouwd en compleet kan je al realiseren voor 2500 a 3000 euro. Met dat budget bouw je nooit een krachtige 4.0HO. Heb ook wel eens een blokje in een jeep gebouwd. Maar zoals ik al zei laat me graag verrassen.
  11. Even voorstellen jeep wrangler yj

    Wat voor tussenbak ga jij gebruiken met die patrol assen? Waarom geld investeren in een 4.0HO waar je nooit echt serieus koppel en vermogen gaat krijgen in het toerengebied die je nodig hebt tijdens het terreinrijden. Op de moederpoel drekdag reden ook aantal 4x4's rond met 40 ers maar die hadden dan wel of portaal assen, hele lage gearing tussenbak of gewoon een krachtig Turbo Diesel blok erin hangen en zelfs die hadden het soms moeilijk dat ze vermogen / koppel tekort kwamen als ze moesten klimmen of een kuil uit en in gingen. Velen gingen je voor qua plannen en vorderingen met bouwen maar weinig mensen hebben het ook ten uitvoer gebracht omdat 40 ers gevoed moeten worden met hoofdzakelijk koppel, koppel en koppel in de onderste regionen. Mijn advies is begin eerst met 37 ers of 38 ers. Met 40 ers is gewoon een hele andere wereld. Ik heb me ook ingelezen zoals jij op vele Amerikaanse sites en ben toen gaan bouwen. Reden dat ik mijn zwart gele jeep weg deed was dat ik gewoon een hele berg vermogen miste. Er moet gewoon een V8 in met koppel en vermogen om zowel in het terrein als voor mij de openbare weg mee te kunnen komen en ik kon niet meer zo makkelijk terug. Heb er toen 37 ers voor gekocht en dat reed een stuk beter maar zag er gewoon niet meer uit. Dikke jeep kleine bandjes vond ik. Dacht nog aan om een ander blok erin te bouwen maar moest dan langs de RDW en dat was niet haalbaar na al die verbouwingen. Maar ben benieuwd en laat me graag verrassen. Heb veel speelgoed mogen uitproberen en zie graag je verbouwplannen in het topic verschijnen.
  12. Even voorstellen jeep wrangler yj

    Ben benieuwd want de stevigheid zit hem niet alleen in de brackets en je body. Hoe langer de bussen en bouten hoe zwakker ze worden. Beetje terrein, beetje openbare weg beetje vlot optrekken en beetje hard remmen vinden die bussen en bouten van minimaal 10cm niet fijn. Verder heb je die rubber bussen nodig voor demping. Verder 40 inch banden met je dana 30 en 35 kan leuk zijn. 40 inch banden hebben een bepaalde overbrenging nodig anders komt je jeep niet vooruit. Dus welke overbrenging ga jij in die assen gooien of zit er al in. Mijn oude jeep was redelijk basic toen ik hem ook ging verbouwen met 40 inch banden en 9 inch verhoging zonder de flat fenders. De fenders moesten even aangepast worden want 40 inch bandjes passen niet echt in je wielkasten. Ik had er al sterkere assen onder zitten maar met 40 inch banden kom je in een hele andere wereld terecht zowel in het terrein als op de openbare weg. De krachten die vrij komen met dergelijk grote banden zijn behoorlijk en dat vinden veel zaken die standaard op een jeep zitten niet fijn. Beginnen we met je stuurhuis, stuurstang, spoorstang. Daarna je dana 30 en 35 assen. 1 keer het terrein in met 40 inch banden, locker erop en dagje spelen en hij kan op de ambulance terug. Ik had er zwaardere assen op zitten met een 4.56 overbrenging erin. Daar had ik echt niks aan op de openbare weg en in het terrein met de standaard tussenbak was het ook al niet fijn rijden. Mijn 4.0 HO motor was ook niet standaard en had een ander spruitstuk, intake en nokkenas. Leverde meer vermogen maar die ruim 28pk meer met 45nm koppel brachten weinig verschil qua trekkracht. Ik stapte over naar een 5.38 overbrenging en dat was al een stuk beter. De Brienenoordbrug op betekende nog steeds terugschakelen naar zijn 4 om de gang erin te houden. Door de 40 inch banden moesten een hoop zaken aangepast worden die gewoon kapot gingen.
  13. Even voorstellen jeep wrangler yj

    Er komt veel te veel stress op de mounting brackets van je jeep body. A 4 inch BL vergt bovenal veel aanpassingen zoals remleidingen, steering linkage, TC linkage and shifter, plus reloaction of the radiator will be required. Do a 2 inch BL, then some type of a budget boost lift to get 2 - 3 inches of lift, plus use your sawzall....... and those 35's should fit
  14. Even voorstellen jeep wrangler yj

    Bodylift nooit op 4 inch zetten! Verder succes!
  15. Amc 360 gezocht

    Een nieuw blok koop je inderdaad niet voor dat geld. Je moet de mazzel hebben dat je een goed blok vind gebruikt en dat kan best voor dat geld. Kijk hem wel goed na. Andermans ellende is snel gekocht Tevens goed navraag doen of ze volledig reviseren of een deel revisie doen.
×