Jump to content

michel1972

Lifetime Members
  • Content Count

    5990
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    67

michel1972 last won the day on December 9 2020

michel1972 had the most liked content!

Community Reputation

141 Excellent

About michel1972

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    (Nog)Geen Jeep
  • Bouwjaar
    N.v.t.

Recent Profile Visitors

10541 profile views
  1. https://link.marktplaats.nl/m1648611589?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios
  2. Jeep Wrangler yj Assen met 4.56 erin https://link.marktplaats.nl/m1648611589?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios
  3. Heb een aantal KJ uitvoeringen gehad als grijs kenteken. Heerlijke auto. Sterke vlotte motor en mijn uitvoering reed ook gewoon permanent 4wd op de weg. Weet niet of alle KJ uitvoeringen dat kunnen. Rijdt comfortabel en voorzien vaak van veel luxe. Mijn uitvoeringen mochten ruim 3300kg trekken. Gemiddeld verbruik was 1 op 7 bij mij. De prijs voor die 5.9 met bijna 4 ton op de teller is behoorlijk fors! Als die een groot deel van zijn leven op gas heeft gelopen kan je zomaar van alles verwachten.
  4. Voor deze 5.9 zal je meer moeten betalen denk ik dan nu geboden😁
  5. Hallo Rob, Wil jij perse een blok van 1990? De 1990 blokken waren 4.0 Renix blokken met om en nabij 170pk Vanaf 1991 kregen de blokken iets meer pit namelijk 185 a 190pk. Het zit hem vooral in de koppen die anders zijn en beter zegt men. Wat versta jij onder reviseren? Want als je echt gaat reviseren kan het flink in de papieren lopen met alles. Dan kan je beter voor een crate engine gaan uiteindelijk. Ik kreeg deze links destijds van een andere jeeper hier. Amerikaanse Automotoren | Uit voorraad leverbaar | USA-Engines (usa-engines.com) Prijzen zijn mijns inziens wel gestegen afgelo
  6. https://link.marktplaats.nl/m1654066206?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios
  7. Dagelijks gebruik met 35 ers en een sper in de vooras en achteras is dan weer iets te veel voor dagelijks gebruik. Hij is ook bezig geweest met een 5.7 Hemi om die erin te plaatsen. Ook best een blok die een slokje lust. Voor dagelijks gebruik of offroaden zeg ik net als Ivo hou de AMC, pas de koppen aan en gooi er gas in en je hebt minimaal 200PK. Prima voor dagelijks verkeer.
  8. Ik kan je 1 ding met zekerheid zeggen geen enkele AX15 is bestand tegen 600 lb/ft Zelfs niet met een triple tot de macht 2 HD set erin. 600Nm is haalbaar maar dat is de absolute max.
  9. Bij wie is de AMC 304 op de testbank geweest om het vermogen te meten? Bij 190pk op de wielen zal het koppel ergens rond de 340 a 350Nm koppel zijn geweest. Heb je de uitdraai nog en tot hoeveel toeren kwam die voordat de curve instortte? Ik heb het er met Masis al eens eerder over gehad. Een AMC 304 kan je best goed tunen zonder het extreem te maken qua compressie en toeren. Op top vermogen qua pk zit je niet te wachten daar de jeep toch geen 130km per uur voertuig wordt. Belangrijkste is goed koppel bij lage toeren en dat lekker lang vast houden. De huidige koppen kan je aanpasse
  10. Alles kan. Zie link 98 Grand Cherokee swap to manual AX15 with 5.2L V8 | Jeep Grand Cherokee Forum (nagca.com) Een dana 30 met power lock en 35ers met versterkte steekassen is nog steeds heel snel oud ijzer zonder waarde. Zelfs je AMC20 met straks 250PK / 460NM koppel, sper en 35ers krijgt het zwaar in het terrein in 4WD modus. Krachten nemen dan flink toe. Als je kiest voor de veel goedkopere 5.2 van de jeep die bijna overal wel te koop is blijft je jeep veel langer heel en veel betrouwbaarder.
  11. 460NM koppel of meer vinden deze bakken niet fijn. Max is toch wel 400NM. Voor achter een tamme V8 geen probleem maar de 5.9v8 van de jeep is geen tamme V8. Hoe ziet de rest eruit qua type assen, overbrenging, bandenmaat en sperren Hier een link van een 5.2 conversie naar de AX15. Zal voor de 5.9 niet heel veel anders zijn. 98 Grand Cherokee swap to manual AX15 with 5.2L V8 | Jeep Grand Cherokee Forum (nagca.com)
  12. Het voordeel die jij en Masis hebben is dat jullie reeds een v8 erin hebben zitten. Omkeuren bij de RDW is niet nodig. We weten natuurlijk niet wat de toekomst gaat bieden maar voorlopig is het te realiseren zonder de RDW ermee lastig te vallen. Mijn advies is wel om ervoor te zorgen dat je papieren bij de aankoop van het blok krijgt. Dus chassisnummer en kenteken auto waar blok uit is gekomen. De komende jaren kunnen er zaken gaan veranderen mbt de rdw of mrb of beiden en mocht je om wat voor reden uiteindelijk naar de rdw toegestuurd worden heb je bewijs van herkomst blok. Kan eventueel een
  13. 2020 Jeep Gladiator Rubicon | eBay
  14. Je hebt tussenbakken in de Cherokee XJ die niet geschikt zijn om 4wd op de openbare weg te rijden en je hebt 4wd bakken die wel geschikt zijn om op de openbare weg te rijden. Je hebt een part time 4wd functie en een full time 4wd functie op de XJ. Daar zit het verschil in.
×
×
  • Create New...