Jump to content

A.J

Forum member
  • Posts

    184
  • Joined

  • Last visited

About A.J

  • Birthday 01/07/1975

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.xs4all.nl/~awieman
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Wrangler
  • Bouwjaar
    1986

Recent Profile Visitors

1542 profile views
  • -AJ-

  • Ab

A.J's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Conversation Starter Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare

Recent Badges

1

Reputation

  1. De auto weg gebracht naar autotransmission te ede en na inspectie bleekt de 3 en hoger er uit te liggen en de koppelomvormer was aan vervanging toe. Bak is compleet gereviseerd en heavy duty koppelomvormer erin en hij rijdt weer als nieuw
  2. nog niet zo lang geleden een hemi op gas gekocht met 167000 km. Wat een verschil met een 4.0 WJ. Maar na ca 4000 te hebben gereden begon de automaat wat te bonken in 4e versnelling. Een enkele keer een storingslampje die vervolgens na een aantal keer starten weer verdween. Maar niet lang daarna, weer storing. oa melding P0734 (gear 4 incorrect ratio) en een beetje slippen. Storing gewist, maar de problemen met storing p0734 kwamen weer snel terug en het slippen werd erger. Automaat in tow mode gezet om om het probleem heen te rijden. maar niet veel later kwam ook nog een slippen in in de 3e versnelling erbij en ook storingscode p0733 en nog wat andere. na wat zoeken op internet, heb ik nieuwe input sensors, oliedruksensor en valve body solenoid block vervangen. computer gereset Maar nog steeds slippen in 3e versnelling. de olie zat n luchtje aan maar niet heel erg verbrand, wel zat er veel prut op het magneet in de carterpan. De valvebody zag er, op wat krasje op de zuigertjes na er goed uit. De speed sensors gaven met doormeten 54 ohm aan, dus die waren niet kapot! Mijn (ik ben bang een retorische) vraag is nu, wordt dit een automaat revisie? en met de revisie is het dan verstandig om ook de pomp te reviseren en de koppelomvormer te vervangen? of vergeet ik nog wat anders?
  3. Klopt storing is inderdaad lastig op te sporen. ik heb inderdaad de voorste O2 sensor al eens los gehad en dan loopt de motor goed. Alleen de portemonnee vond dat niet leuk mee, die begint dan te stotteren😄. Ik ben bezig om de uitlaat en vaccuum gedeelte met een rookmachine te testen en te kijken of er ergens lekkage is. Mocht dat niet het geval zijn. dan ga ik de 12 punts injectoren vervangen voor de orginele. met de orginele injectoren had ik wel af en toe een (andere) storingscode maar geen slecht lopende motor
  4. Wat voor jeep heb je. En was er ook een storingscode zichtbaar? Ik heb namelijk als ik te hoog in de toeren komt of de auto (jeep WJ 4.0 2001) te hard moet werken (aanhanger) dan valt hij in storing. obd geeft aan aan dat o2 sensor 1 lean is (voltage op 0 lijn of af en toe een kleine peik naar 0.1) na resetten of uitzetten is het vaak weer weg, maar ook bij te veel gas weer terug namelijk. ik heb mij o2 sensors al een vervangen (omix ada) maar dat mocht niet baten.
  5. Onlangs heb ik ook een nieuwe. Android radio ingebouwd. (joying) de versterker (infinity) wordt op de speaker uitgangen aangesloten. Alleen de amp out aansluiting van de radio heeft een te laag voltage zodat de versterker niet aangaat. Maar dit opgelost door hiervoor in d plaats de antenne aansluiting te gebruiken.
  6. Aan de voorzijde. Ca midden boven de voordeur zit idd een soort popnageltje zodat die niet verder naar voren kan. Maar onderling en naar achteren kunnen ze vrijuit schuiven.
  7. Vandaag bij JSM cars te Almere geweest en daar de Snap-on computer aan de jeep gehangen. Er waren geen foutcodes (meer) zichtbaar, maar die had ik ook gewist na installatie laatse solenoid. Na installatie solenoid heb ik ca 300 km meer gereden dus als er een fout in zat dan had die wel zichtbaar moeten zijn neem ik aan. Tijdens een proefrit diverse waarden opgeslagen, die zijn hieronder via de link bijgevoegd. De Gov Pressures lijken goed te zijn en te kloppen met de FSM. Dus nu maar op zoek gaan naar drukmeters en kijken wat de hydrauliek drukken zijn op de test poorten van de automaat. wordt vervolgd link naar diverse runs https://1drv.ms/u/s!AilLB50snNoAg9IxupoEiLQ4mHqvZQ?e=nwdPcX
  8. niet vandaag maar vorige week, in verband met de nieuwe ijstijd, de kachelradiator doorgespoeld van de WJ 2001. Daarvoor een bilge pomp gebruikt. lage druk en redelijk volume. Ik had geen garage middelen (bears leak oid) om de radiator door te spoelen. Hiervoor in de plaats vaatwasblokjes gebruik en schoonmaak azijn. Tussendoor de radiator met lucht (1 bar) doorgeblazen om alles even eruit te blazen en vervolgens pompje weer even later draaien. water ca 3 x verschoond en laatste keer met alleen water en aansluitend goed met lucht doorgeblazen. Slangetjes aansluiten en nu kan ik mijn handen bijna niet meer voor de kachel houden terwijl ik ze voor die tijd er bij wijze van spreken in wilde duwen jeep radiator cleaning.mp4
  9. top! een adresje erbij. ik heb de auto bij JSM cars gekocht in Almere. Daar kan ik hem aan een sonic hangen. Weet alleen niet of die DRBIII lees, maar ik ga er volgende week naartoe. Mocht het niet lukken rij ik wel even naar ede.
  10. Dat idee heb ik inmiddels ook een beetje. Ik heb gisteren nog het eea geprobeerd. Hij start namelijk niet altijd in zijn D. Dus ik had het vermoeden dat de schakel kabel niet helemaal goed zit. Dus ik heb de automaat tussen D en 2 gezet. Nu blijkt, de kickdown reageerd goed en trek door naar 5500 toeren, schakel ook eerder naar een lagere versnelling als je het gas een beetje intrapt en af en toe rijd hij weg in de eerste versnelling, maar schakel dan bij een beetje rollen al snel over naar zijn 2. De lekkage bij de governor sensor en solenoid lijkt me inmiddels wel bijna uitgesloten na 3 keer monteren en wisselen van sensors. Ik ben er wel op bedacht dat de rubben o-ringen niet verkeerd goed meegaan. ook na loshalen geen hapjes uit de ringen gezien. Nu heb ik met de shift kit montage de schakel arm wat aangepast volgens de handleiding (zie hieronder). en met montage en afstellen zat er wat speling in de manual valve plunjer en de rooster comb meenemer. Maar als ik de kabel wat anders afstel op de keuze handel dan start de auto helemaal niet meer in Park (nog wel in N). Dus dan lijkt het erop dat er iets mis is met de rooster comb of wat slijtage aan het plastic die tegen de P en N sensor aandrukt. Ik ga kijken of ik de olie drukken kan meten op de automaat, alleen dat moet rijden gebeuren of met de wielen los. dus even puzzelen hoe dat het gemeten kan worden.
  11. Mijn WJ 4.0 uit 2001 (256K km) met een 42 RE heeft in D geen eerste versnelling. Ik heb hem in oktober gekocht en toen deed ie het wel. Ik heb het idee dat het gekomen is na de keuring. Met de keuring hebben ze de remmen getest op een 2 rols testbank, maar de quadradrive zorgde er ook voor dat de voorwielen wilde gaan draaien dus dat was beetje raar. Maar goed dat is gebeurd en in overleg hebben ze de vooras losgekoppeld en de remmentest was daarna wel goed. Wellicht heeft het er niks mee te maken, maar ik meld het toch even. Toen ik van de keuring naar huis reed sloeg de motor ook plotseling af en wilde even niet meer starten. Maar na die ene keer heb ik er nooit meer last van gehad. Nu ben nu aan het zoeken en dingen aan het repareren, maar het wil maar niet beter worden. Ook na het stellen van de TV cabel is het er niet beter op geworden, op welke stand de kabel stond weet ik niet meer, maar elk tandje heb ik wel tig keer geprobeerd. even de problemen op een rijtje: geen 1e versnelling in D, 1 - 2 en D handmatig dan loopt ie netjes door de versnellingen heen. Overdrive on/off werkt kickdown, maar tot 3000 - 3500 toeren en dan al overschakelen. TV kabel al op elk tandje geprobeerd. met aanhanger bij een snelheid van 80 á 90 km/h wisselen tussen overdrive en 4e versnelling. (nog niet getest maar ik hoop dat het over is met een transgo shift kit, JR versie) met kickdown deed hij wel eens 2-3 maal schakelen van 2 naar 3 en van 3 naar 2 om vervolgens pas in 3 te blijven. Met wat afstellen van Tv kabel en na ombouw shift kit heb ik het nog niet gehad). Onderdelen vervangen olie ververst en filter governer pressure solenoid en sensor (eerst een Borg Warner solenoid, maar computer gaf melding P1762 en p1763, dus de oude terug en geen melding meer. maar nu inmiddels een nieuwe omix ada governer solenoid geplaatst. Ook geen melding maar nog geen 1 in D) snelheidsmeter uitgaande as tussenbak gasklepstand sensor. Valve body uit elkaar gehaald en een transgo shift kit jr gemonteerd. Na diverse fora afgespeurd te hebben zou ik nog het volgende kunnen proberen. TV kabel vervangen, staat nu op het laatst strakste tandje. sensors op automaat vervangen. 2e Lambdasensor (O2) vervangen, deze gaf in het begin wel wat storing maar dat is er nu bijna niet meer. P0138 Dan ben ik eigenlijk door mijn opties heen voor zover ik weet. Na van het weekend 3 keer de cartepan van de automaat er onderuit te hebben gehaald en heerlijke hydroliek douches gehad te hebben, hoop ik erop dat er hier iemand weet wat het probleem kan zijn voor ik verder ga.
  12. 12 poorts injectoren geplaats en stoelverwarming gemaakt. gc loopt netjes stationair, maar ik merk niet veel verschil met de standaard injectoren. stoelverwarmingen gemaakt en geprobeerd te maken. Mijn vrouw zit er nu half warmpjes bij maar ik nog niet. De verbindingen het verwarmingselmement lijken nu in orde te zijn. Dus nu de schakelaars maar eens doormeten. bijrijdersstoel.mp4 bestuurdersstoel.mp4
  13. hallo, Na ca 10 jaar afwezigheid ben ik weer (wat) actiever op het forum. Sinds kort ook een Jeep rijker. Vandaar ook weer activiteit op het forum. Het betreft een WJ uit 2001 met maar 250K op de teller. Loop netjes, heeft de nodig blend door dingetjes en stoelverwarming, maar wat heb ik het Jeep rijden toch gemist. Ik ben naast de WJ ook weer rustig bezig met de YJ 4.7 stroker. Na een ca 4 jaar weer gestart. normaal gesproken deed ik hem regelmatig starten, alleen de brandstofpompen konden niet tegen het lange stilstaan. 5 van de 6 injectoren dicht geslipt en niet meer open te krijgen. (sonisch reinigen, petrol cleaner) en nu sinds 2 dagen laten weken in de thinner, mocht allemaal niet baten. Inmiddels andere ook vast zittende injectoren (echter met minder cc's) laten weken en deze doen het weer, zojuist gemonteerd en eindelijk na 5 jaar loopt de stroker weer. HEERLIJK. Wordt vervolgd. jeep_start_up.mp4
  14. ik heb nog zwarte stalen deuren liggen, maar met werk. 100 euro
  15. Ziet er mooi uit evert, en je hebt er in die korte tijd al aardig wat aan gedaan.
×
×
  • Create New...