Spring naar bijdragen

XJ Jeep

Forum member
  • Aantal bijdragen

    81
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Cherokee
  • Bouwjaar
    1990

Recente profielbezoeken

1,573 profielweergaven

XJ Jeep's Achievements

Enthusiast

Enthusiast (6/14)

  • One Year In Rare
  • One Month Later Rare
  • Week One Done Rare
  • Dedicated Rare
  • Collaborator Rare

Recent Badges

1

Waardering in de gemeenschap

  1. Beste Siert. Mijn vader vertrekt voor lekker maandje caravannen. Daarna kan ik pas aan de slag met de motor verwijderen en de koppeling bekijken voor vervanging. Alvast bedankt voor je reactie. Gr Serge
  2. Beste Siert. Je hebt me al vaker geholpen en kom net je advertentie tegen. Mijn motor is waarschijnlijk overleden na al mijn werk. Ik heb een nieuw topic geopend onder 'mijn motor is overleden'. Hopelijk wil je mijn topic volgen. Ik reageer nu op je advertentie omdar ik rekening hou met een motor wissel. Alles moet eronder uit en dan is het wel zo verstandig de koppeling mee te pakken lijkt me. Heb jij je koppeling nog liggen. Alvast bedankt. Gr Serge
  3. Ja welk blok ook zal wel moeten worden nagelopen om verrassingen te voorkomen. Al zal dat ook geen zekerheid geven. Maar hoee zit dat bij de advertenties die je mij door stuurde van de onderdelenlijn. Daar worden gellukig wel conplete blokken aangeboden incl spruitstukken etc moet dan wel een ECU bij natuurlijk. Maar kan ik wel uitgaan van de km standen die erbij worden opgegeven? Is dat te controleren? Gr Serge
  4. Beste Ab. Ik snap dat je adviseert niet zomaar een blok te monteren. Compressie testen moet nog lukken met een losse accu erop volgens mij. Moet wel op zoek naar compressie meter ergens. Pakkingen heb ik allemaal liggen, behalve voorste krukas mis ik, dus dat is te doen. Alleen het checken van speling van krukas/ zuigerstang lagers. Hoe doe je dat zelf? Is daar speciaal gereedschap voor nodig? Bedankt weer. Gr Serge
  5. Hoi Michel. Bedankt voor de uitleg over de ontwikkeling van de 6inline! Je maakt het begrijpbaar voor me. k begrijp dat de HO best wel wat aanpassingen heeft ondergaan. Betekent dit ook dat deze motor echt een verbetering is tov LO blok? Een HO betekent dus ook nieuwe ecu, spruitstukken en sensors. Dit maakt de wissel een stuk duurder voor me. Terwijl ik een beperkt budget heb. Ik heb een betaalbaar kaal LO blok gevonden, alleen zonder geschiedenis en vraag me af wat wijsheid is. Ik heb net nieuwe injectors en thermostaat geplaatst die over kunnen, en heb de belangrijkste pakkingen ook nog nieuw liggen (klepdeksel, spruitstukken, carter en uitgaande krukas) Is een HO blok ook echt een verbetering of kan ik net zo goed weer een LO blok monteren? De pk's maken me verder niet uit. Of is een HO ook zuiniger bv. Bedankt voor je hulp Gr Serge
  6. Is er nog iemand op het Forum in het bezit van een 4.0i LO motor geschikt voor XJ uit vroeg 1990. Helaas is mijn motor defect geraakt en zou graag proberen mijn Jeep te behouden. Alvast bedankt Serge, Member; 'XJ Jeep'
  7. Hoi Michel Bedankt voor je uitleg! Ik ga ermee verder. Beide bedrijven zijn nu gesloten. Dus ga verder zoeken en bel ze beide later op. 👍
  8. Beste Jeepers Ik ben pas sinds kort aan het sleutelen aan een jeep. Hoop dat ik geen domme vragen stel. Maar heb een dikke huid als moet en probeer de humor er maar in te houden na dit drama. Ik moet nu de stap maken naar het vervangen van een motor want ik wil mijn jeep niet kwijt. Als er genoeg geld op de plank lag was het allemaal wat makkelijker natuurlijk. Gelukkig heb ik een handige Pa, die me door de APK heeft geholpen, dus we zetten onze schouders er maar weer onder samen. Gr Serge
  9. Bedankt voot de links! Wel een vraag, ik heb een 1990 LO Cherokee uit type 1984-1990. Kan ik daar zomaar een motor uit 1991 of 1993 in plaatsen zonder verdere aanpassingen? Zijn deze motoren niet HO? Alvast bedankt voor de hulp. Gr Serge
  10. Beste Ab. Nou duidelijk verhaal hartstikke bedankt..wordt vervolgd 👍
  11. Beste Jeepers Even een vraag. Ik hou rekening met het feit dat ik een ruilmotor moet gaan plaatsen. Een 2e hands blok dat van de plank komt. Waar moet ik op letten, hoe kijk ik een blok dat heeft stilgestaan na voor get plaatsen? Alle hulp is welkom! Gr Serge
  12. Beste Jeepers. Na maanden sleutelen, na jaren stalling, in maart door de APK, ben ik gisteren op de vluchtstrook beland. De motor gaf ineens enorm kabaal. Al mijn olie lag er direct onderuit. In de carterpan is een gat geslagen van binnen naar buiten, dus vrees een vastloper oid(?) Heb met enorm plezier met mijn vader de auto door de APK gekregen maar ben nu de wanhoop wel nabij. Ik heb met Boris gesproken voor wat advies. Ik rij(REED!?)een LO uit 1990. Kan iemand mij helpen met advies of onderdelen? Boris heeft qua blok niets liggen. Alvast bedankt Serge Maas
  13. Beste Jeepers. Na maanden sleutelen, na jaren stalling, in maart door de APK, ben ik gisteren op de vluchtstrook beland. De motor gaf ineens enorm kabaal. Al mijn olie lag er direct onderuit. In de carterpan is een gat geslagen van binnen naar buiten, dus vrees een vastloper oid(?) Heb met enorm plezier met mijn vader de auto door de APK gekregen maar ben nu de wanhoop wel nabij. Ik heb met Boris gesproken voor wat advies. Ik rij(REED!?)een LO uit 1990. Kan iemand mij helpen met advies of onderdelen? Boris heeft qua blok niets liggen. Alvast bedankt Serge Maas
  14. Ik vind op Rockauto bilstein dempers 2-3 inch verhoogd voor 78 euro ex ex. Kom ik daarmee goed weg?
  15. Beste Jeepers. Even een vraag over schokdempers achter. Mijn XJ is aan nieuwe dempers toe.. mijn XJ is verhoogd door de achteras van boven naar onder de veerbladen te plaatsen.. zoals vele XJ's. Ik wil bij Rockauto nieuwe dempers bestellen. Standaard dempers zijn te kort lijkt me. Kan iemand mij wat adviseren? Weet niet hoeveel de ophoging is door as te verplaatsen op de veerbladen. Alvast bedankt..
×
×
  • Nieuwe aanmaken...