Jump to content

XJ Jeep

Forum member
  • Posts

    66
  • Joined

  • Last visited

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Cherokee
  • Bouwjaar
    1990

Recent Profile Visitors

445 profile views

XJ Jeep's Achievements

Enthusiast

Enthusiast (6/14)

  • One Month Later Rare
  • Week One Done Rare
  • Dedicated Rare
  • Collaborator Rare
  • First Post Rare

Recent Badges

1

Reputation

  1. Beste Ab bedabkt voor je reactie.. de stekkers op mijn injectoren zitten vast met een 'borg beugeltje'. heb ze er allemaal weer afgehaald en ook verplaatst.. nieuwe ringetjes bij Jeepparts ontvangen.. helaas lekt er toch een injector naar buiten. Rij dus dramatisch kilometer verbruik.. toch maar nieuwe set van 6 injectoren bestellen bij Rock Auto.. Heb speling op mijn achterste aandrijfas lager in de tussenbak dus ga die ook aanpakken... vervang ik meteen de kruis stukken en keerring van de tussenbak. Stapje voor stapje vooruit, blij met alle hulp van iedereen. Gr Serge
  2. Bedankt voor de tips. Ga morgen de ringen vervangen. Ik heb de ECU idd gereset. Ook heb ik al veel tijd besteed aan het nalopen herstellen van vacuumleidingen en pakkingen ook naar de Map sensor. De bovenste bouten van de spruitstukken heb ik ook al aangedraaid. De onderste zijn wat moeilijker te bereiken volgens mij? Ik zou idd ook graag injector 6 omwisselen met een andere. Alleen lukt het mij niet om de stekkers van de injectors te halen. Is daar een handigheidje voor? De stekker zit op de injector geduwd en moet er omhoog af lijkt me toch? Ik durf hem er niet met teveel kracht vanaf te halen en de stekker misschien te beschadigen. Hopelijk kan iemand mij nog wat tips geven. Dan kan ik morgen aan de gang. Alvast bedankt weer.
  3. Moet nog toevoegen dat ik eindelijk zonder foutmeldingen rij, voor het eerst. Wat alleen nog opvalt is een wat natte bougie nr 6. Waardoor ik dacht; gecombineerd met andere klachten: misschien een defecte open staande injector in cilinder 6? Alle hulp is welkom.. rijden met een XJ is al duur genoeg bij goed functioneren.
  4. NB.. ontving 6 bruine en 6 zwarte injector ringen. Heb de bruine aan spruit stuk kant geplaatst. De zwarte aan de rail kant.
  5. Beste Jeepers. Jullie adviezen gevolgd en de sonde nogmaals doorgemeten. Kreeg dezelfde waardes door via uitlezen als op de sonde. Bedrading leek me dus In orde Heb een nieuwe o2lezer geplaatst en rij voor het eerst met een sturende lambdasonde!! ECU gaat nu ook in gesloten loop dus fuel trims sturen nu ook. Dat scheelt een behoorlijk pak inspuiten van de injector aansturing. Er blijven nog een paar klachten over: Mijn verbruik blijft erg hoog. Stationair bij warme motor, schakelen naar vrij of park loopt veel te hoog als hij warm is. In de versnelling op de rem wel normaal. Bij starten van warme motor schiet rpm bijna naar 3000 rpm.. Ik check regelmatig onder de motorkap bij neerzetten en ruik dan sterke benzine lucht. Paar injectors voelen nat vanaf rail aansluitng Ik heb voor de APK vorige maand alle rubber ringen van alle 6 de injectors vervangen. Cherokeeparts setje. Zóu het mogelijk zijn dat de nieuwe ringen niet goed afsluiten? Kan het mogelijk zijn dat er een injector open blijft hangen waardoor warme start zo hoog oploopt bij starten? En mijn verbruik zo hoog blijft. Hoe kom ik daarachter? Hoe ga ik verder? Gr Serge
  6. Ik heb mijn XJ eindelijk door de keuring! Dus ook iedereen nog bedankt. Wel een vraag.. het brandstofverbruik van mijn XJ is dramatisch hoog. En krijg elke rit de melding dat mijn O2sensor maximaal aangeeft.. hij schommelt ook niet. Verder de melding too lean exhaust. Ook gaat de motor niet in gesloten loop. Koud loopt hij netjes stationair maar warm loopt rpm in zijn vrij behoorlijk op ong 1700rpm Verder valt op.. Lange inspuit tijd.. dramatisch verbruik. IAC loopt gedurende het rijden af naar 0 Het wordt tijd voor een andere lambda sonde dan toch? Nou begrijp ik dat JEEPPARTS de juiste spullen heeft. Maar zij hebben alleen van Bosch van 100 euro en daar lees ik juist van dat die niet aan te raden zijn op mijn Cherokee XJ84-90.. Cherokeeparts heeft lambdasonde van Crown.. wel 179 euro. Wat is jullie ervaring en zouden jullie me kunnen adviseren? Alvast bedankt. Gr Serge
  7. Beste Jeepers. Heeft hier iemand ervaring met het ombouwen van een XJ naar camper incl camper kenteken door het RDW. ik ben in bezit van een goedgekeurd passend camper hefdak, een simpel kook stel en dito wasbakje.. Heeft hier iemand zich hier ooit aan gewaagd? Ik kwam namelijk laatst een advertentie tegen van een prachtige goedgekeurde omgebouwde Wrangler. Is de omkeuring ook met gas inbouw mogelijk? Alvast bedankt voor het meedenken en de reacties. Gr Serge
  8. Jij ook fijne dagen Ab.. bedankt ook voor je hulp op.het forum.. Hier morgen 2 lampjes vervangen en richting de APK! Beetje duimen en dan nieuwe banden bestellen. Gr Serge
  9. Beste Jeepers Gisteren de brandstofpomp maar eens verwijderd.. en eindelijk een antwoord op al de startproblemen. De brandstofpomp hield geen druk vast en had al een terugslag klep geplaatst.. in eerste instantie leken de klachten voorbij.. collega monteur had al eens de druk gemeten en die zou goed zijn.. Maar een grote verrassing.. de slang van het opvoerpompje naar de flens aansluiting was half vergaan en vergomd!!! Dit is een natuurlijk goed te verhelpen.. van de week maar weer terugplaatsen. Wat een vreugde bij zo'n ontdekking.. nooit verwacht! Hopelijk nu weer een goed startende en lopende motor... onder de motorkap is al zoveel vervangen en hersteld. Ik en Pa houden jullie op de hoogte. Iedereen bedankt voor het meedenken. Gr Serge
  10. Hoi Siert. Bedankt.voor je snelle reactie.. Ik kan zo snel geen Bosch pomp vinden op het internet. Ook jeepparts geeft geen merk op.
  11. Hoi Siert. Bedankt.voor je snelle reactie.. Ik kan zo snel geen Bosch pomp vinden op het internet. Ook jeepparts geeft geen merk op.
  12. Toch maar besloten om een nieuwe brandstofpomp te bestellen..
  13. Beste Jeepers. Gisteren nog even aan de Jeep gesleuteld. Helaas heb ik weer een probleem met starten.. Zonder start spray slaat de Jeep niet meer aan. Zodra hij loopt, na start spray, draait hij netjes rond en loopt naar de 900RPM. Bij het geven van wat gas neigt hij direct naar uitslaan. Als ik geen gas geef valt hij na korte tijd vanzelf uit. Lijkt allemaal op het probleem dat juist verholpen was.. brandstof toevoer. Bij uitlezen krijg ik alleen meldingen: Low idle... No injector 12v.. Kan iemand mij op weg helpen? Want ik en pa worden er een beetje moedeloos van.. Ik ga weer brandstof druk meter lenen ieder geval. Alvast bedankt, gr Serge
  14. Hoi Ab Je bent een topper! Dit weekeind kruipen we weer onder de Jeep en lus ik de stekker naar de sensor even door.. daar kom je nog prima bij. Die sensor zelf zit ook nog op een rotplek trouwens he.. zo onder de spruitstukken maar ook boven de uitlaat. Ga even kijken of de e fan direct aanslaat... zonder mijn vingers ertussen! Daarna maar verder met Ohmse waardes meten en uitzoeken.. voor dashboard klok. Het is wel een werk hoor allemaal als leek.. gelukkig heb ik er met Pa veel plezier in en brengt de Jeep ons weer lekker bij elkaar. Ook veel waard voor mij! Nog een keer koelkanalen spoelen en eindelijk koelvloeistof erin.. de vorst komt er al weer aan! Heb al tijden lekkage aan de voorruit naar mijn dashboard kastje.. ook zo'n vervelend euvel.. maargoed. Hoort er allemaal bij.. bekend gebrek volgens mij. Afkitten en herstellen. Moet lukken. Na het weekeind weer een update. Tot snel Jeepers.. allemaal succes ook. Gr Serge
×
×
  • Create New...