Jump to content

AK47

Forum member
  • Posts

    57
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

AK47 last won the day on February 1 2020

AK47 had the most liked content!

Profile Information

  • Location
    Anderen, Drenthe

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Cherokee
  • Bouwjaar
    1994

Recent Profile Visitors

737 profile views

AK47's Achievements

Rookie

Rookie (2/14)

  • Conversation Starter Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare

Recent Badges

2

Reputation

  1. Ik heb een Powertrax no-slip locker dat ik in Alaska gebruikt. Voor ik hier in Nederland verhuisde heb ik het verwijderd want ik wist niet how it would perform op de stenen wegen en rond de rotondes. Afgelopen Juli heb ik de Powertrax no-slip locker voor de Chrysler 8.25 re-geinstallerd en toen ging ik voor 3.5 weeken op een camping roadtrip om te zien hoe het doet op de wegen hier. Ik reisde via Duitsland, Poland, Lithuania, Latvia, Estonia, Finland, Sweden, Denmark, en terug naar Duitsland en hier in Drenthe. De total distance was 4,445 miles (7.153 km) op snelwegen, secondary roads en unpaved forest roads and trails. De start odometer was 207,095.1 miles (333.287 km). Eind odometer was 211,540.1 miles (340,441 km). Mijn odometer reads in miles. Ik heb 225 gallons (966,7 liters) brandstof gebruikt. Nadat ik de motorolie changed bij 209,806 miles, was mijn kilometerstand 18 mpg. Maar the average fuel consumption was 17 mpg (approximately 7 km/l). Rijden met de auto locker is anders dan met open diff naturlijk. Op de snelweg en straight roads is er geen verschil in handling. Met zware regen zoals ik in Sweden tegenkwam, voelde ik dat de wegligging ook prima was; I expected some understeer maar ik moet avoid sudden acceleration or abrupt gear changes. It does throw the rear end suddenly to the left or right so I had to expect this sometimes. I drove mostly at 65 mph (approximately 100 kph). Ik kampeerde in national forests en parken en op remote (afgelegen?) plekken waar het is toegestaan. Ik heb de 4wd maar twee keer gebruikt, eerst toen ik een kreek morst oversteken, en tweede toen ik een overstroomd (veel regen) en modderig veld moest oversteken. Meestal reed ik gewoon over de stenen en takken of gebruikte ik de lier om een boom te trekken want het pad blokkeerde was. De Powertrax no-slip locker gaf me een beetje meer confidence als ik naar afgelegen campings ging maar mischien het is niet per se nodig. Het reizen over snelweg was normal. Op secondary roads, I tried to avoid plotselinge acceleratie om ondersteer tot minimum te beperken. Op dirt and gravel roads, voelde het ook als normal rijden. Er waren sometimes een luide klikken wanneer ik soms sharp turns moest maken in stadsstraten of parkeerplaatsen. These seem to be random to me. Hier in NL met veel rotondes en brick wegen waar ik woon, moest ik de manier waarop ik rijd opniew om onderstuur te minimaliseren. Or I can just remove it and go back to open diff, maar dat is meer werk. Mijn setup is for overland travel, niet hard off-road. Ik zal de Powertrax no-slip locker in de tussentijd in de achteras houden want ik heb een plan vor komende jaren meer remote camping trips te maken. Ik heb geen geld voor een ARB locker dus ik zal zien hoeveel jaar dit ding nog meegaat. Ik denk dat dit is niet voor iedereen, maar dit is mijn compromise. Wat is jullie ervaring over lunchbox lockers om camping trips naar buitenland? Ik hoer dat Romania is een prachtige plek om te bezoeken.
  2. from mijm 94 FSM. Mischien het is hetselfde met 1990 model.
  3. Ah. Ok. Ik dak dat je kan met de sleutel de stored codes vangen. Dan mischien iemand anders kan helpen. So long in storage it could be something simple, with an overhauled engine 10 jaren geleden. Success.
  4. Sorry dat mijn Nederlands is niet zo goed... maar wat codes heb je gehad via de sleutel trick voor OBD1 (reading the blinking lights).
  5. Yep. ^^ x2. Plastic bag met rubber band.
  6. Hoi @michel1972. Ik heb only 2 inch lift dus ik mag niet meer dan 30 inch tires gebruiken ideal denk ik. Mar dit is genoeg voor mij. Die no-slip lockers ik heb 5 jaren ongeveer gebruikt before I removed it toen ik verhuisd uit Alaska en de oude diff terug geïnstalleerd. I used to drive to my hunting (eland) en fishing (zalm) spots in de jeep (4wd nodig met lockers better). En in de winter de 4wd is nodig to reach mijn huis up in the hills. Sommige tijd ik gebruik chains with 4wd want de hill is een beetje steep en is moeilijk te rijden inde sneeuw en mud. Ik ben blij met de no-slip locker omdat ik heb hardly noticed it until I needed it. Je moet leren hoe met lockers te rijden. Bedankt voor je input over de no-slip lockers! Mijn vraag was over iemands experience met automatic lockers on cobblestones en rotundas hier in Nederland. Ik dacht dat de cobblestones might cause de lockers to engage maar weet ik dat niet zeker. Your comments have given me pause before reinstalling the lockers. Misschien toen ik ben bijna naar buitenland rijden dan ik zal the locker installeer. It can sit on the garage shelf for another year. Hmmm. In the meantime, misschien ik kan de rocker arms, fuel injectors, clutch, roest in de rear quarter panel ... ahh, the list never ends!
  7. Hi @JeePee. Ja, aan de voorkant ik ook heb een no-slip locker gepland want die goedkooper is dan een manual locker. En hier in Nederland ik heb nooit de 4wd gebruikt as compared to its use in Alaska (ongeveer 75 % of the time in de winter). Dus ik denk dat ik zal eerst installeer de rear locker en zie wat de driving does voor mij. Als ik niet lekker vinden dan ik zal misschien doe iets anders. Bedankt voor jullie opinions. Be safe out there.
  8. Ja, ik hoor je, @Ab. Maar ik heb een open diff (geen lsd) en ik heb een road trip geplanned naar Norway, misschien in de volgende jaar. Toen mijn collega uit Tromso in Alaska was, ik hulp hem met hij research in de arctic. Nu dat ik hier wonen ik heb een chance voor meer reindeer research te doen. En ik denk dat the environment in noord Norway is misschien soms als in Alaska (not sure about this yet) en dus is meer suitable voor de locker dat ik heb in Alaska gebruikt. Misschien ik gebruik de locker sommige maanden voor een road trip. Ik vind het interessant wat the drivability is voor mijn jeep hier aan de steenweg en de rotondas.
  9. Hello allemaal. Ik ben blij nu dat mijn nieuwe garage is bijna klaar (en mijn kind is volgende week terug naar school 👍). Voor mijn eerste project in de garage, ik wil dat mijn rear 8.25 Powertrax no-slip locker geïnstalleerd. Maar ik heb doubts over hoe goed de jeep's driving is aan de steenweg en veel rotondas hier in Drenthe met een automatisch locker. Toon ik was in Alaska, het was geen probleem met de lockers want de wegen waren vaak loose gravel of the sneeuw is deep genoeg. Dus die lockers kan lock en unlock relatively easy. Hebben jullie experience met een automatisch locker in the rear axle aan de steenweg en rotondas? Mijn jeep is nog steeds mijn daily driver. En alle straaten in mijn dorp stenen is. My concern is that the automatic lockers will lock (annoyingly) with every bump on the stones. Ps. Sorry voor mijn Nederlands maar ik probeer te praten
  10. Strange. Does it make the same noise on both sides?
  11. I tried to save money and just welded a piece of 2.25 inch exhaust pipe to the original tailpipe, which was still in good condition, when I replaced my uitlaat last week. I noticed however that the original tailpipe was not exactly round so I had to be creative in my welds; I c ut bend notches and bent the pipe to fit. I replaced my old uitlaat with a Flowmaster which was shorter than the factory muffler (therefore the short extension to the tailpipe). It doesn't solve the rusty pipe issue with the rest of the system, however. A complete replacement with RVS pipes would be best. What I did is only good if you want to save money.
  12. Hey @Adebisi. Bedankt voor je comment over Fertan. Ik heb niet dat product gehoord. Daar zijn YouTube video's over deze producten dat ik heb gevonden. Ik zal deze kijken sodat ik kan begrijpen wat is Fertan over Whew! Mijn Nederlands is niet goed! Maar ik moet probeer te praten.
  13. Hmmm. I will take a look at the RX5/RX10 products. I like that you can brush it on the undercarriage. How much prep did you have to do? Wire wheel, flap disk, or wire brush to get rid of as much rust as possible? I wonder if I need to spray a rust converter on first before the RX5.
  14. Hey @Ab thanks for the tip. Which one do you use? RX10? Do you spray it with a spray gun? Or do you brush it on? I also wonder if a liter is enough for the undercarriage. I have the original Ziebart undercoat that is like asphalt. It is tough to remove. So I have been spraying with ATF automatic transmission fluid. This seems to work but you do have to keep up every year. It takes less than an hour. I'm trying to decide if I should go for a longer lasting product. However I am afraid to just cover up some rust spots I did not see. I can go over the surface with a flap disk grinder to remove what little rust there is. And then spray with undercoat. I don't know what else to do with the frame rail except to keep spraying the insides with ATF.
×
×
  • Create New...