Jump to content

Jerrold

Forum member
  • Content count

    61
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Jerrold last won the day on December 2 2018

Jerrold had the most liked content!

Community Reputation

2 Neutral

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Wrangler
  • Bouwjaar
    1994

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Enable
  1. Jerrold

    Arjan's Cherokee XJ bouwjaar 2001

    Ik weet niet of ik de enige ben maar als dit de waardes zijn van een gereviseerde motor dan twijfel ik toch sterk of er wel goed gehoond is of dat de kleppen wel 100% sluiten. Tussen de laagst en hoogst gemeten zit er 1.3bar verschil en bij de zuigers tegelijk samen werken al 1bar verschil als grootste afwijking.
  2. Jerrold

    Arjan's Cherokee XJ bouwjaar 2001

    Als er echt grit in de motor is gekomen dan kan je alles uit elkaar halen en ultrasoon reinigen want je kanalen in je blok daar zit het dan ook.
  3. Jerrold

    "clunk"

    Fuseekogels?
  4. Jerrold

    Bouten voor bladveren

    20euro mag je alles hebben.
  5. Jerrold

    Rvs bumper wrangler

    Ik heb nog een rvs bumper liggen afkomstig van mijn wrangler yj. Prijs 30euro
  6. Jerrold

    Bouten voor bladveren

    Zijn 7 kleine en 6 grote. Zitten nog wat moeren en ringen bij.
  7. Jerrold

    Bouten voor bladveren

    Ik stuur je vanavond een pbtje en foto van de u-bolts
  8. Ik heb nog zoiets liggen een softdakje
  9. Jerrold

    Arjan's Cherokee XJ bouwjaar 2001

    Er staan nu al sporen in de wanden en niet mooi gelijk matig.
  10. Misschien gaat de remzuiger van de klauw toch niet volledig terug of de remblokken blijven beetje klemmen en schuiven niet soepel heen en weer.
  11. Jerrold

    Arjan's Cherokee XJ bouwjaar 2001

    Ja daar heb je zeker gelijk in. Ik rijd met mijn wrangler op euro 98. Compressie geen idee bij mijn blok maar daar zit meer da genoeg in. Bij mijn andere auto zit ik met een 1.4 16v tegen 14.8bar compressie en draai op gemengde brandstof. Die brandstof mag niet op de openbare weg maar de kans dat je gepakt word is heel klein. Maar even terug op dit topic. Als je een motor laat bouwen bij een goed bedrijf dan zullen ze je zo alle meetgegevens op een blaadje kunnen geven. Maar die zuigerveren op de foto zijn op 1 plek klem gelopen waarbij je dus zou denken dat de wanden toch niet 100% rond zijn. Ik denk dat de beste oplossing nu is om alles weer open te gooien en dan van nul af beginnen. Nu zijn sommige onderdelen nog te gebruiken maar als het blok dalijk echt sneuvelt dan heb je niks en kost het nog wel een bak meer geld en dan niet niet over de tijd gesproken.
  12. Jerrold

    Arjan's Cherokee XJ bouwjaar 2001

    Is er ook gekeken na het boren of de bussen echt rond zijn. Als ik mijn motoren liet bouwen gingen ze boren en daarna kijken of ze allemaal goed rond zijn en dan meten welke zuigers erin moeten. Je kan wel denken van ik boor hem .030 op dus ook me zuigers .030 groter maar dit is wel te makkelijk gedacht. Mijn blok van de wrangler is toevallig goed en heb die nog nooit laten reviseren op een aangepaste cilinderkop na maar vaak gaan ze boren en daarna bepalen ze de zuigers en veren.
  13. Jerrold

    Arjan's Cherokee XJ bouwjaar 2001

    Is wel de juiste speling aangehouden voor de zuigers? Als ze te strak lopen gaan die veren ook klem lopen. Wat betreft het vlakken zal ik het daar niet snel in zoeken want je moet wel erg veel afvlakken wil je de compressie zo hoog hebben dat hij gaat pingelen. De compressie meten kan je doen als het blok weer in elkaar staat. Volgas geven en de motor 3x laten ronddraaien en dan kijken wat die aangeeft op de compressiemeter.
  14. Jerrold

    Bouten voor bladveren

    Het zijn geen nieuwe u-bolts maar zijn nog wel allemaal goed. Ik zal ze morgen is even opzoeken. Je kan ook voor de bouten die aan de shackles gaan bij een bouten en moeren zaak kijken die kunnen altijd alles leveren in verschillende maten en hardheden.
  15. Jerrold

    Bouten voor bladveren

    U bolts heb ik nog wel liggen.
×