Jump to content

rookie2

Forum member
  • Posts

    50
  • Joined

  • Last visited

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    (Nog)Geen Jeep
  • Bouwjaar
    N.v.t.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

rookie2's Achievements

Apprentice

Apprentice (3/14)

  • One Year In Rare
  • Conversation Starter Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Week One Done Rare

Recent Badges

0

Reputation

  1. oké iedereen bedankt, ik ga er mee aan de slag
  2. geen idee of de stationaire stelmotor goed werkt, ik was er van uitgegaan dat het mogelijk is om via een soort van stelschroef het toerental te regelen. ik weet het is een injectie en geen carburateur maar ik heb ooit een vw variant gehad met een injectiemotor waarbij het wel mogelijk was het toerental te regelen. (auto was wel 15 jaar ouder 😁). Maar goed , ik heb inmiddels het forum even doorgespit en ik had begrepen dat het mogelijk is om in ieder geval de stelmotor schoon te maken ? Dat wil nog wel eens helpen ? vervangen kan altijd nog. Ik ga er van uit dat de stelmotor niet kapot is want de motor draait nog wel stationair. (alleen net te laag in toeren en dus afslaan). kan iemand mij vertellen waar ik de stelmotor kan vinden ? en kan ik simpelweg de stelmotor demonteren en schoonmaken ? of moet er nog iet aan worden gesteld ? (hierbij een afbeelding van de motor) alvast bedankt.
  3. hallo forummers, kan iemand mij vertellen hoe ik het stationaire toerental van mijn cherokee kan afstellen ? als de motor warm is maakt de motor erg weinig toeren, en slaat dan af. (erg irritant als ik voor een stoplicht\voorrangsweg sta te wachten) Het betreft overigens een 2,5 liter uit 1986. alvast bedankt
  4. velgen zitten er inmiddels onder, of het helemaal orgineel is weet ik niet maar ik vind het wel passen bij de auto en de kleur. Misschien nog een keer de banden vervangen want de banden die er nu op zitten zijn net iets te laag. maar goed ik had deze banden nog liggen en zijn nog zo goed als nieuw dus voorlopig laat ik het zo .
  5. Ik kan gelukkig in een afgesloten ruimte werken en heb dus ook geen gezeur van buren die met sarcastische opmerkingen komen. (in de trant van "zo buurman auto weer kapot !!! )
  6. vind ik ook, stuurrand is ook dikker dan het orginele stuur . ligt veel beter in de hand dan het harde dunne plastic van het orgineel.
  7. hallo forummers, Het stuur zit er inmiddels in. Het was wel even een gepruts om de claxon werkend te krijgen want zoals ik al aangaf, het pinnetje met het veertje wat er op hoort te zitten. (wat ik ok niet wist) zat er niet op. Gelukkig kon ik het afgebroken gedeelte van de sleepring er nog weer op lijmen, en met behulp van een splitpennetje en een veertje uit een balpen het contact voor de claxon repareren. (soms moet je wel creatief zijn). helaas hoorde ik vanmiddag bij het inschakelen van de 4 wielaandrijving een hoop gekraak uit het differentieel ?\tussenbak ?. dus ik kan zo weer verder sleutelen, maar goed het houdt mij wel van de straat 😄
  8. Hallo forummers, Het stuur is er inmiddels af, maar heb nog een vraag. Ik ben nu bezig met het monteren van het stuur, maar kwam er achter dat de uitsparing voor het kunststof pinnetje van de plusdraad v\d claxon aan de verkeerde kant zit. Inmiddels een gaatje geboord voor het pinnetje, en het stuur valt er nu overheen. Mijn vraag is of ik er doorheen moet boren zodat de draad er doorheen kan en ik de draad aan de "drukring" kan vastmaken om contact te kunnen maken als ik de claxon indruk ? En kan ik het stuur er simpelweg op zetten (over de kunststof pin en het stuur volledig ronddraaien zonder dat het pinnetje afbreekt ? Als ik het zo bekijk kan de pin niet volledig rond draaien. (ik kan het wel proberen maar als het afbreekt heb ik een probleem ). Er is al een stukje afgebroken maar het stuur kan er nog wel overheen vallen dus als ik aan het stuur draai wordt het nog wel "meegenomen". De plusdraad is bij het demonteren van het oude stuur ook afgebroken, mijn vraag is nu zit er in het pinnetje iets van een stekker ? als ik er een stroomdraadje in steek maakt het wel contact maar het blijft (uiteraard ) niet zitten. alvast bedankt,
  9. bedankt voor de link, ik heb even gekeken en de "lace" velg was blijkbaar vanaf 1987 leverbaar en mijn jeep is van 1986 dus "past" niet op mijn auto. wil ik het orgineel hebben dan zal het een stalen velg worden of de zogenaamde "turbine"velg, maar daar is moeilijk aan te komen. ik heb er nu de 10 gaats velgen op zitten maar die zijn ook van een later bouwjaar. jammer maar er zijn aan mijn auto wel meer dingen niet orgineel (auto is al eens overgespoten in een andere kleur.) mijn jeep schijnt een base model te zijn want er zit 0,0 luxe op. (geen toerenteller geen dagteller geen interval etc) gelukkig nog wel stuurbekrachtiging wat wel zo prettig is met de grote ballonbanden die er op zitten 😄
  10. oké bedankt voor je reactie, ik vroeg mij al af hoe dit type velg wordt genoemd. nu maar even googelen of ik iets meer informatie kan krijgen. Ik wil ze onder mijn cherokee uit 1986 monteren, (ook al een klassieker) bedoeling is om mijn jeep zo orgineel mogelijk te krijgen.👍
  11. hallo, ik was van plan om deze velgen onder mijn cherokee te zetten. nou was ik benieuwd hoe oud deze velgen zijn, oftewel wat is de productiedatum. is dit ergens in de velg terug te vinden ? er staan diverse nummers in de binnenkant van de velg maar ik kan er nog niet veel uit wijs worden.
  12. Om hier even op in te haken, en geen nieuw topic aan te maken. Ik heb met mijn xj 2.5 bouwjaar 1986 precies hetzelfde probleem. Een tikkend geluid in de motor (sinds kort) en een gierend geluid bij het wegrijden. Het gierende geluid is waarschijnlijk de V snaar, kwestie van iets strakker spannen en het is alleen bij het wegrijden dus daar maak ik mij niet zo druk om. De tik is in de motor is een ander verhaal. Ik vermoed dat de kleppen gesteld moeten worden maar als ik dit topic zo lees kan het dus ook aan de olie liggen ? ( ik begrijp dat een XJ hydraulische klepstoters heeft ?) ik heb mijn XJ nu bijna een jaar, en was van plan om de auto een kleine onderhoudsbeurt te geven want ik heb de auto gekocht zonder onderhoudsboekje dus de olie\filter bougies zullen wel een keer vervangen moeten worden. (geen idee wanneer het voor het laatst is gebeurd) ook loopt de motor sinds kort bij stationair toerental onregelmatig dus het is misschien ook verstandig om de verdelerkap te vervangen ? de olie wil ik sowieso vervangen want ik rij voornamelijk korte afstanden dus de olie wordt niet goed warm. Ik vermoed dan ook dat de olie te dik\stroperig is geworden waardoor mogelijk de hydraulische klepstoters ook niet goed werken ? graag jullie bevindingen.
  13. Hallo Ab, bedankt voor je reactie, je hebt waarschijnlijk gelijk. Eerst maar eens de centrale moer er af halen, en met een stuurtrekker proberen het stuur er af te halen. (als er genoeg ruimte is om er een stuurtrekker op te zetten. eerst maar eens een stuurtrekker regelen want die heb ik zo niet liggen. daarna maar eens kijken hoe ik het nieuwe stuur moet monteren, en hoe ik de draden van de claxon moet aansluiten. (foto !} maar dat is van latere zorg, eerst maar eens het stuur er af halen.
  14. hallo forummers, ik was van plan om het 2 spaaks stuur in mijn 86 er cherokee te vervangen voor een 3 spaaks stuur. ik loop echter al direct tegen een probleem aan, wat is namelijk het geval. ik heb gelijk al een probleem met het verwijderen van de kunststof plaat die op de spaken is gemonteerd. (zie foto). Het demonteren van de claxondop was geen probleem (kon ik er zo af wippen). echter de plaat zit blijkbaar nog vast aan de bovenkant van de plaat (zie foto met pijl) zit deze er simpelweg in geklemd of zit dit nog vast met een schroef. ik heb al geprobeerd het los te trekken, maar wil niets forceren want het is hard plastic (breekt makkelijk af. dus mijn vraag is of iemand al eens een dergelijk stuur heeft gedemonteerd en weet wat er los moet worden gedraaid. voor het verwijderen van het stuur is er wel wat op youtube te vinden dus dat moet wel lukken. (denk ik 😄) alvast bedankt
×
×
  • Create New...