Jump to content

rookie2

Forum member
  • Content Count

    13
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    (Nog)Geen Jeep
  • Bouwjaar
    N.v.t.
  1. oké bedankt, dus een auto op gas gaat het niet worden. en inderdaad een auto op gas wordt wel heter dan een auto op benzine. en als er al 150.000 km op gas is gereden zal de cilinderkop waarschijnlijk wel scheurtjes hebben. toch maar gaan voor een benzineauto en de bouwjaren 2000\2001 vermijden
  2. ik zag op autotrader nog een mooie cherokee staan bij oto prins in katwijk. vraagprijs is 9.750 €. auto wordt afgeleverd met een onderhoudsbeurt 6 maand bovaggarantie onderhoudsboekje zit er bij en een g3 gasinstallatie (ook wel prettig met de benzineprijzen) auto heeft wel 3 ton gereden en het is een zwarte en voorzien van alle "toeters en bellen" dat vind ik wel wat minder maar voor net geen 10.000 € lijkt mij dit geen gekke prijs.
  3. michel1972 ja daar heb je wel gelijk in, bij een auto van 30 jaar zul je altijd wel wat vinden. roestplekjes en krassen\deukjes vind ik ook niet zo erg. Maar roestplekken op de dorpels vind ik een stuk minder, en dan heb ik het over gaten en geen vliegroest, en als er al eens aan is gelast (bij 1 cherokee die ik heb bekeken vloerplaten) oftewel een opgelapte jeep dan ben ik er wel klaar mee. cherokee's zijn populair maar sommige verkopers denken blijkbaar een klomp goud op de oprit te hebben staan. Maar inderdaad, voor 7.500 € wordt het erg lastig om een technisch goede
  4. ja inderdaad, een aankoopkeuring is wel een goed idee want als er technisch het een en ander aan mankeert wordt het waarschijnlijk een bodemloze put. ik heb al een paar cherokee's gezien die wel onderhouden zijn. onderehoudsboekje\bonnen waren erbij maar er was wel erg veel aan de auto('s) gerepareerd. en vaak was het interieur ook versleten. (hemeltje wat naar beneden is gezakt,scheuren en vlekken in de bekleding) dus dat geeft al vaak een indicatie dat de eigenaren er niet erg zuinig op zijn geweest. vaak roest op de raamstijlen en de motorkap " ja je zult bij een auto van bijna 30
  5. ik ga zaterdag kijken bij een cherokee, de jeep is al 28 jaar oud en heeft al bijna 3 ton gereden. is het de moeite waard om te gaan kijken of zeggen jullie een jeep van 28 jaar oud en met bijna 3 ton is rijp voor de sloop. de auto ziet er aan de buitenkant goed uit. er zit echter wel roest op de bladveren en achteras. hert zou volgens de verkoper alleen vliegroest zijn wat er zo vana f kan worden geschuurd. auto is nooit getectyleerd dus vandaar. zijn er nog specifieke dingen waar ik op moet letten behalve de standaard dingen zoals speling in het stuur olielekkage schakelen etc. er zit
  6. oké duidelijk, ik kan dus beter op zoek gaan naar een toyota land cruiser als het toch een 4x4 moet zijn , of naar een bus met een iets zwaardere motor. en i.i.g een schakelbak i.p.v een automaat. en uiteraard een auto met niet teveel km.
  7. Ik ben al een een tijdje aan het rondkijken, het heeft geen haast. Ik denk dat het toch een oudere cherokee wordt , die vind ik het mooiste kwa model. niet de meest economische keuze maar het zal deels hobby zijn. Ik wil de auto ook privé gaan rijden en omdat ik toch privé niet veel km maak zullen de brandstofkosten nog wel meevallen de wegenbelasting zal wel wat kosten evenals de verzekering maar goed een hobby mag wat kosten.
  8. oké bedankt voor je reactie, ik ga er van uit dat een jeep voldoende pk heeft, maar dat zegt uiteraard ook niet alles. ik heb een vw caddy gehad met een 1.9 tdi motor. De auto accelereerde als een malle, en trok goed door in de versnellingen, helemaal als de turbo er nog in kwam. (ook niet zo gek want de auto had behoorlijk wat vermogen bij een vrij lichte auto). Als er echter een (zware) aanhanger achter hing kwam de auto moeilijk van de plek en moest ik de koppeling langzaam op laten komen, dus had behoorlijk wat te lijden. en de auto was erg licht dus verplicht langzaam door een bocht
  9. hallo, Ik heb vorige week een betaalbare cherokee zien staan wat mij wel wat leek. het is echter een 2 wielaangedreven uitvoering met een 6 cilinder benzine motor. De jeep heeft al bijn 3 ton gereden en is al 30 jaar oud . wel goedkoop in het kwarttarief wat betreft wegenbelasting, maar mijn vraag is of bijna 3 ton een probleem is voor een jeep. Het is overigens een automaat. Mijn vraag is of het de moeite waard is om naar de auto te gaan kijken, of is een 30 jaar oude jeep met bijna 3 ton op de teller vragen om problemen ? En is 4 wielaandfijving handiger als je de auto g
  10. oké bedankt voor de uitleg, dus de kwartregeling gaat het niet worden. ik kan i.i.g wel de auto op naam van mijn bedrijf zetten. dan kan ik wel de btw over de kosten terugvragen (scheelt toch weer iets) het gewicht is ongeveer 2 tot 2,5 ton dus dat moet een jeep toch wel kunnen trekken neem ik aan. Het moet overigens wel een benzine uitvoering zijn. de milieueisen voor oudere diesels worden steeds strenger\gekker. In de grote steden mag je met een oudere diesel al niet eens meer komen. Nou kom ik toch nooit in de randstad maar het zal mij niets verbazen als over een paar jaar de dieselauto ve
  11. oké , het zal dus toch een 4 liter benzine moeten worden, ik had al zo'n vermoeden. Het zijn wel gelijk de grootste benzineslurpers (helemaal met een zware aanhanger) maar ik zal de auto toch niet elke dag gebruiken, en ik heb liever een auto die een aanhanger fatsoenlijk kan trekken dan een auto die nauwelijks van de plek wil komen (meer slijtage koppeling remmen etc)
  12. Ik heb niets met japanse auto's, Ik heb meer met amerikaanse auto's. En ik ben ook niet op zoek naar een bedrijfswagen maar een combinatie van bedrijfswagen en privéwagen. En zoals ik al schreef, privé zal ik de auto niet veel gebruiken maar als ik privé kilometers maak dan wel graag met een big smile op mijn gezicht. en dat gaat bij een japanner niet lukken. Ik zoek dus een trekauto (jeep cherokee) waarbij ik het nuttige met het aangename kan verenigen.
  13. hallo forummers, ik zal mij even voorstellen, mijn naam is geert en ben lid geworden van dit forum omdat ik gelijk een paar vragen\advies wil hebben. wat is namelijk het geval, ik ben al jaren een liefhebber van oldtimers\cultauto's en heb dan ook al verschillende oldtimers gehad. begonnen met een kever uit 72 (goedkoop in onderhoud en simpele techniek) daarna nog een kever uit 63, een variant (nooit moeten verkopen, maar goed als je alles van tevoren weet...) en als laatste een corvair. deze heb ik onlangs vwerkocht want het is een leuke auto maar niet erg praktisch.
×
×
  • Create New...