Jump to content

rookie2

Forum member
  • Posts

    61
  • Joined

  • Last visited

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    (Nog)Geen Jeep
  • Bouwjaar
    N.v.t.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

rookie2's Achievements

Explorer

Explorer (4/14)

  • One Year In Rare
  • Conversation Starter Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Week One Done Rare

Recent Badges

0

Reputation

  1. hallo, vandaag is de kogelkop van de gasveer achterklep afgebroken\in de carrosserie gevallen dus ik moet op zoek naar een andere. Er was al eens aan gewerkt want de kop stond scheef waardoor de gasveer er telkens uit viel bij het sluiten van de klep. (zie foto's) dus ik zal wel creatief moeten zijn om het weer te laten werken zoals het hoort. als iemand een adres voor mij heeft waar ik deze koppen kan kopen (het liefst in het oosten van het land) laat het dan even weten. alvast bedankt.
  2. ik wil nog een zwaar beladen aanhanger achterwaarts mijn oprit op duwen, en dan leek mij de 4 low stand wel handig. een paar meter moet wel lukken lijkt mij. rijden zal inderdaad niet gaan maar daar is deze stand ook niet voor bedoeld neem ik aan . Ik rij overigens zonder problemen met de 4 wielaandrijving ingeschakeld. niet altijd maar zonder problemen. alleen scherpe bochten heeft het systeem af en toe problemen mee.
  3. Oké, maar op bijvoorbeeld een zand weg wel, maar een verharde weg niet ?? Ik neem aan dat juist in de 4 low stand de auto de meeste grip\trekkracht heeft. en dus ideaal als je een zware aanhanger moet trekken\duwen. immers 4 wiel aandrijving voor extra grip en de low stand voor extra trekkracht. rij ik iets kapot als ik op een verharde weg in de 4 low stand rij ?
  4. ik kom hier deze discussie tegen, en wil hier graag even op inhaken, (ik weet, rijkelijk laat) maar kan ik in stand 4 low ook achteruit rijden ? ik heb wel eens een (te) zware aanhanger achter mijn 2.5 cherokee (dus met command trac geen automaat) en moet nog al eens een bocht achteruit maken om een oprit op te rijden. normaal gesproken heb ik de 4 wiel aandrijving aan staan maar scherpe bochten heeft het systeem een hekel aan want de voorwielaandrijving begint al gauw te ratelen
  5. Kapt.bob bedankt voor je reactie, ik zal de leverancier eens een mailtje sturen. ik zit te denken aan teakhout , en dan afgewerkt met een goede hoogglans laklaag
  6. hallo forummers, op mijn cherokee zit een dakrek voorzien van aluminium strips om de lak op het dak te beschermen. nou was ik van plan om het dakrek enigzins te "pimpen" door de aluminium strips te vervangen voor houten latjes. ( ik mis er ook nog 1 dus dan heb ik het ook weer compleet) ik wil echter niet de latjes vastzetten met schroeven want dan heb ik gaatjes in het dak en dus kans op lekkage. Ik ben daarom op zoek naar een goede kit\lijm om de latjes vast te plakken. Heeft iemand ervaring met een goede kit ? en dan vooral met kit wat ook onder spanning goed werkt want het dak loopt aan de voorkant iets af.
  7. Ik heb nog liggen 4 banden in de maat 195/70/15 banden zijn zo goed als nieuw en voorzien van spikes, deze set zaten bij mijn cherokee maar ik doe er niets mee dus misschien heeft iemand anders er belang bij ? vraagprijs 300 € (exclusief velgen).
  8. afgelopen week het reservoir gevuld met remvloeistof, en het lijkt te werken.m.a.w er zit weer druk op het pedaal en ben nog geen lekkage tegengekomen. het is wel iets vochtig onder de motor maar dit kan ook motorolie zijn. de auto is al weer 36 jaar oud dus een beetje "zweet" van de motor lijkt mij normaal. Ik kijk het voorlopig nog even aan en mocht het toch misgaan dan kan ik de auto alsnog naar de garage brengen...... vanaf 1 december mag ik toch 3 maanden niet rijden i.v.m youngtimer regeling.
  9. hallo forummers, vanavond had ik problemen met de koppelingspedaal, geen druk dus ik kon niet schakelen\ontkoppelen. de wegenwacht gebeld en nou bleek dat er geen vloeistof in het reservoir zit. volgens de wegenwacht werkt de koppelingscilinder op oliedruk en is deze lek. (geen olie is ook geen druk). na het vullen van het reservoir had ik wel meer druk en kon ik weer ontkoppelen. al hield het niet over. volgens de anwb moet ik sowieso de cilinder vervangen want als deze lek is sta ik binnenkort weer stil met hetzelfde probleem. mijn vraag is nu wat voor vloeistof gaat er in het reservoir ?kan ik er simpelweg hydroliek olie in gooien of moet er een speciale olie in ? en heeft te weinig olie(druk) ook gevolgen voor de koppelingsplaat ? .......als ik de koppelingsplaat moet laten vervangen moet de versnellingsbak er uit en wordt het wel een hele dure "operatie".
  10. bedankt voor je reactie, ik heb de brandstofdruk en injectors nog niet gecontroleerd dat kan ik eerst wel eens controleren ( nog nooit gebeurd) of de krukas en nokkenas sensors ooit zijn vervangen weet ik niet, er zat geen onderhoudsboekje bij dus ik weet niets over het onderhoud .
  11. hallo forummers, Sinds een paar weken houdt de motor van mijn cherokee 2.5 bouwjaar 1986 in. Als ik een paar kilometer heb gereden zakt het toerental, en als ik het gaspedaal wat verder intrap maakt de motor wel weer meer toeren maar heb het probleem ook bij stationair draaien van de motor. motor draait onregelmatig of maakt te weinig toeren waardoor de motor afslaat. Ik heb dit probleem een jaar geleden ook gehad, toen is de bobine vervangen en was het probleem verholpen. ik heb nu echtetr ook het probleem dat er af en toe een luide knal uit de uitlaat komt. alsof er onverbrande benzine in de hete uitlaat terecht komt. dus ik vermoed dat er een probleem is met de ontsteking ? ( lijkt mij overigens sterk want afgelopen winter heb ik alles vervangen, verdeelkap rotor bougies en kabels enzovoort. ) en met elektronische ontsteking valt er weinig af te stellen lijkt mij. graag jullie mening dan heb ik een idee waar ik het moet zoeken.
  12. oké iedereen bedankt, ik ga er mee aan de slag
  13. geen idee of de stationaire stelmotor goed werkt, ik was er van uitgegaan dat het mogelijk is om via een soort van stelschroef het toerental te regelen. ik weet het is een injectie en geen carburateur maar ik heb ooit een vw variant gehad met een injectiemotor waarbij het wel mogelijk was het toerental te regelen. (auto was wel 15 jaar ouder 😁). Maar goed , ik heb inmiddels het forum even doorgespit en ik had begrepen dat het mogelijk is om in ieder geval de stelmotor schoon te maken ? Dat wil nog wel eens helpen ? vervangen kan altijd nog. Ik ga er van uit dat de stelmotor niet kapot is want de motor draait nog wel stationair. (alleen net te laag in toeren en dus afslaan). kan iemand mij vertellen waar ik de stelmotor kan vinden ? en kan ik simpelweg de stelmotor demonteren en schoonmaken ? of moet er nog iet aan worden gesteld ? (hierbij een afbeelding van de motor) alvast bedankt.
  14. hallo forummers, kan iemand mij vertellen hoe ik het stationaire toerental van mijn cherokee kan afstellen ? als de motor warm is maakt de motor erg weinig toeren, en slaat dan af. (erg irritant als ik voor een stoplicht\voorrangsweg sta te wachten) Het betreft overigens een 2,5 liter uit 1986. alvast bedankt
  15. velgen zitten er inmiddels onder, of het helemaal orgineel is weet ik niet maar ik vind het wel passen bij de auto en de kleur. Misschien nog een keer de banden vervangen want de banden die er nu op zitten zijn net iets te laag. maar goed ik had deze banden nog liggen en zijn nog zo goed als nieuw dus voorlopig laat ik het zo .
×
×
  • Create New...