
rookie2
Forum member-
Posts
57 -
Joined
-
Last visited
Jeep Informatie
-
Type Jeep
(Nog)Geen Jeep
-
Bouwjaar
N.v.t.
Recent Profile Visitors
The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.
rookie2's Achievements
-
welke lijm\kit voor vastzetten houten strips op carrosserie
rookie2 replied to rookie2's topic in Jeepers for Jeepers
Kapt.bob bedankt voor je reactie, ik zal de leverancier eens een mailtje sturen. ik zit te denken aan teakhout , en dan afgewerkt met een goede hoogglans laklaag -
hallo forummers, op mijn cherokee zit een dakrek voorzien van aluminium strips om de lak op het dak te beschermen. nou was ik van plan om het dakrek enigzins te "pimpen" door de aluminium strips te vervangen voor houten latjes. ( ik mis er ook nog 1 dus dan heb ik het ook weer compleet) ik wil echter niet de latjes vastzetten met schroeven want dan heb ik gaatjes in het dak en dus kans op lekkage. Ik ben daarom op zoek naar een goede kit\lijm om de latjes vast te plakken. Heeft iemand ervaring met een goede kit ? en dan vooral met kit wat ook onder spanning goed werkt want het dak loopt aan de voorkant iets af.
-
Ik heb nog liggen 4 banden in de maat 195/70/15 banden zijn zo goed als nieuw en voorzien van spikes, deze set zaten bij mijn cherokee maar ik doe er niets mee dus misschien heeft iemand anders er belang bij ? vraagprijs 300 € (exclusief velgen).
-
afgelopen week het reservoir gevuld met remvloeistof, en het lijkt te werken.m.a.w er zit weer druk op het pedaal en ben nog geen lekkage tegengekomen. het is wel iets vochtig onder de motor maar dit kan ook motorolie zijn. de auto is al weer 36 jaar oud dus een beetje "zweet" van de motor lijkt mij normaal. Ik kijk het voorlopig nog even aan en mocht het toch misgaan dan kan ik de auto alsnog naar de garage brengen...... vanaf 1 december mag ik toch 3 maanden niet rijden i.v.m youngtimer regeling.
-
hallo forummers, vanavond had ik problemen met de koppelingspedaal, geen druk dus ik kon niet schakelen\ontkoppelen. de wegenwacht gebeld en nou bleek dat er geen vloeistof in het reservoir zit. volgens de wegenwacht werkt de koppelingscilinder op oliedruk en is deze lek. (geen olie is ook geen druk). na het vullen van het reservoir had ik wel meer druk en kon ik weer ontkoppelen. al hield het niet over. volgens de anwb moet ik sowieso de cilinder vervangen want als deze lek is sta ik binnenkort weer stil met hetzelfde probleem. mijn vraag is nu wat voor vloeistof gaat er in het reservoir ?kan ik er simpelweg hydroliek olie in gooien of moet er een speciale olie in ? en heeft te weinig olie(druk) ook gevolgen voor de koppelingsplaat ? .......als ik de koppelingsplaat moet laten vervangen moet de versnellingsbak er uit en wordt het wel een hele dure "operatie".
-
bedankt voor je reactie, ik heb de brandstofdruk en injectors nog niet gecontroleerd dat kan ik eerst wel eens controleren ( nog nooit gebeurd) of de krukas en nokkenas sensors ooit zijn vervangen weet ik niet, er zat geen onderhoudsboekje bij dus ik weet niets over het onderhoud .
-
hallo forummers, Sinds een paar weken houdt de motor van mijn cherokee 2.5 bouwjaar 1986 in. Als ik een paar kilometer heb gereden zakt het toerental, en als ik het gaspedaal wat verder intrap maakt de motor wel weer meer toeren maar heb het probleem ook bij stationair draaien van de motor. motor draait onregelmatig of maakt te weinig toeren waardoor de motor afslaat. Ik heb dit probleem een jaar geleden ook gehad, toen is de bobine vervangen en was het probleem verholpen. ik heb nu echtetr ook het probleem dat er af en toe een luide knal uit de uitlaat komt. alsof er onverbrande benzine in de hete uitlaat terecht komt. dus ik vermoed dat er een probleem is met de ontsteking ? ( lijkt mij overigens sterk want afgelopen winter heb ik alles vervangen, verdeelkap rotor bougies en kabels enzovoort. ) en met elektronische ontsteking valt er weinig af te stellen lijkt mij. graag jullie mening dan heb ik een idee waar ik het moet zoeken.
-
oké iedereen bedankt, ik ga er mee aan de slag
-
geen idee of de stationaire stelmotor goed werkt, ik was er van uitgegaan dat het mogelijk is om via een soort van stelschroef het toerental te regelen. ik weet het is een injectie en geen carburateur maar ik heb ooit een vw variant gehad met een injectiemotor waarbij het wel mogelijk was het toerental te regelen. (auto was wel 15 jaar ouder 😁). Maar goed , ik heb inmiddels het forum even doorgespit en ik had begrepen dat het mogelijk is om in ieder geval de stelmotor schoon te maken ? Dat wil nog wel eens helpen ? vervangen kan altijd nog. Ik ga er van uit dat de stelmotor niet kapot is want de motor draait nog wel stationair. (alleen net te laag in toeren en dus afslaan). kan iemand mij vertellen waar ik de stelmotor kan vinden ? en kan ik simpelweg de stelmotor demonteren en schoonmaken ? of moet er nog iet aan worden gesteld ? (hierbij een afbeelding van de motor) alvast bedankt.
-
hallo forummers, kan iemand mij vertellen hoe ik het stationaire toerental van mijn cherokee kan afstellen ? als de motor warm is maakt de motor erg weinig toeren, en slaat dan af. (erg irritant als ik voor een stoplicht\voorrangsweg sta te wachten) Het betreft overigens een 2,5 liter uit 1986. alvast bedankt
-
velgen zitten er inmiddels onder, of het helemaal orgineel is weet ik niet maar ik vind het wel passen bij de auto en de kleur. Misschien nog een keer de banden vervangen want de banden die er nu op zitten zijn net iets te laag. maar goed ik had deze banden nog liggen en zijn nog zo goed als nieuw dus voorlopig laat ik het zo .
-
Ik kan gelukkig in een afgesloten ruimte werken en heb dus ook geen gezeur van buren die met sarcastische opmerkingen komen. (in de trant van "zo buurman auto weer kapot !!! )
-
vind ik ook, stuurrand is ook dikker dan het orginele stuur . ligt veel beter in de hand dan het harde dunne plastic van het orgineel.
-
hallo forummers, Het stuur zit er inmiddels in. Het was wel even een gepruts om de claxon werkend te krijgen want zoals ik al aangaf, het pinnetje met het veertje wat er op hoort te zitten. (wat ik ok niet wist) zat er niet op. Gelukkig kon ik het afgebroken gedeelte van de sleepring er nog weer op lijmen, en met behulp van een splitpennetje en een veertje uit een balpen het contact voor de claxon repareren. (soms moet je wel creatief zijn). helaas hoorde ik vanmiddag bij het inschakelen van de 4 wielaandrijving een hoop gekraak uit het differentieel ?\tussenbak ?. dus ik kan zo weer verder sleutelen, maar goed het houdt mij wel van de straat 😄
-
Hallo forummers, Het stuur is er inmiddels af, maar heb nog een vraag. Ik ben nu bezig met het monteren van het stuur, maar kwam er achter dat de uitsparing voor het kunststof pinnetje van de plusdraad v\d claxon aan de verkeerde kant zit. Inmiddels een gaatje geboord voor het pinnetje, en het stuur valt er nu overheen. Mijn vraag is of ik er doorheen moet boren zodat de draad er doorheen kan en ik de draad aan de "drukring" kan vastmaken om contact te kunnen maken als ik de claxon indruk ? En kan ik het stuur er simpelweg op zetten (over de kunststof pin en het stuur volledig ronddraaien zonder dat het pinnetje afbreekt ? Als ik het zo bekijk kan de pin niet volledig rond draaien. (ik kan het wel proberen maar als het afbreekt heb ik een probleem ). Er is al een stukje afgebroken maar het stuur kan er nog wel overheen vallen dus als ik aan het stuur draai wordt het nog wel "meegenomen". De plusdraad is bij het demonteren van het oude stuur ook afgebroken, mijn vraag is nu zit er in het pinnetje iets van een stekker ? als ik er een stroomdraadje in steek maakt het wel contact maar het blijft (uiteraard ) niet zitten. alvast bedankt,