Jump to content

Ben007

Forum member
  • Posts

    24
  • Joined

  • Last visited

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Wrangler
  • Bouwjaar
    2005

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Ben007's Achievements

Apprentice

Apprentice (3/14)

  • Dedicated Rare
  • Collaborator Rare
  • First Post Rare
  • Conversation Starter Rare
  • Week One Done Rare

Recent Badges

0

Reputation

  1. Foto,s maak ik nog ,en wat betreft de spoorverbreder ,moet je er ook maar een hebben liggen, en welke steek gebruik je dan, en de draadeinde zijn ook niet lang genoeg dus uit de voorraad oud ijzer de juiste dikte koker ,daar een T van gelast ,draadeinde van de steun afslijpen en van 3 bouten de juiste schroefdraad en lengte opzoeken en op de steun lassen ,klaar . Ben
  2. Vandaag alle steunen en andere onderdelen voor de CJ achterklep op mijn TJ gespoten ,alleen de achterklep (CJ) nog spuiten,weet iemand toevallig een kleurnummer zwart .De rezervewieldrager moet wel aangepast worden, omdat de ET waarde van een TJ velg anders is als van een CJ ,waar het wiel met de flens kontakt met de drager moet deze 3 cm ve hoogd worden zodat de velg aanlicht ,ik heb maar 6 nieuwe gaten hoeven te boren, 4 voor de achterklepscharnieren ,en 2 voor de steun bij het linker achterlicht . Waarom ik de achterklep verander? ik vind het ten opzichte van de CJ een ondoordachte construktie ,als je de boodschappen achterin heb staan en je wilt ze thuis uit de auto halen valt er zeker een tas op de grond ,flessen kapot of melk over de grond, dat was bij een CJ niet gebeurd, rezervewiel aan de kant acterruit omhoog en klaar is kees. Waarom is daar bij de ontwikkeling van de auto niet bij stilgestaan ? Maakt de TJ iets meer CJ waarvan ik er 3 (4) heb gehad Ben
  3. Ben inmiddels voorzien,nu de achterklep nog spuiten ,en alles monteren ,heb 6 gaatjes moeten boren om alles straks te monteren ,4 voor de achterklepscharnieren en 2 voor de steun van het rezervewiel ,is dus goed te doen . Ben
  4. Misschien als ik het hier onder de aandacht breng dat ik wat meer reacties krijg (als het mag) Ik wil mijn wrangler TJ voorzien van een achterklep zoals die van de CJ7. Een drager voor het rezervewiel heb ik al ,en de achterklep is klaar voor montage ,maar zolang ik geen steun heb kan ik niet verder ,dus mijn vraag is ,heeft iemand zoiets liggen ,of weet iemand die er een voor redelijk geld wil verkopen
  5. Ik ben op zoek naar een steun (die op de caroserie geschroefd zit ) voor de rezervewieldrager van een CJ7 Ben Jans
  6. Dan denk ik dat ik eerst in de buurt moet zoeken, voor mij is dat bijna 300 km , maar bedankt voor de moeite
  7. Heb je ook een rezervenwiel drager van een CJ 7 en wat kost die?
  8. Heeft iemand een bestelnummer van de O2 sensor die ik voor mijn Wrangler nodig heb ?
  9. op zich heb ik er wel belang bij ,eventueel met rezervenwiel drager, maar eerst de storing laten verhelpen met de O2 sensors er zitten er 4 in dus de garage mag uitzoeken welke defect zijn
  10. Bedankt Bij mij zitten er 2 o2 sensors ,ik heb een dubbele voorpijp volgens mij met 2 catelisator,s ,moet ik ze alle twee vervangen ? ik heb een wrangler uit de verenigde arabishe emiraten met 193 PK motor en schijfremmen achter ,hij is van 2005. Ben
  11. Nu dat weer,zijn de andere problemen opgelost ,brand nu het gele motorlampje ,eerst was het de motortemp.zender +thermostaat ,ne heb ik code 51 ,60? 61 en 68? ,lamda sensor ,maar klopt dat wel ?want code 60 en 68 kan ik niet in de lijst vinden . Het is begonnen nadat ik in Duitsland 20 l bij getankt heb van E5 en toen ik een paar dagen nadien toen het zo koud was weg geweest ben ,ook toen was er op de heenweg niks aan de hand ,pas toen ik na een uur of 5 wegging begon her lampje vlak bij huis te branden. Gisteren de hele dag de accupool er af gehad ,en eerst bleef hij uit ,mar toen ik na het wassen weer wegreed brande het lampje weer ,iemand enig idee? Nu iets van heel andere aard, heeft iemand al eens nagedacht over het veranderen van van de achterklep in de geest van de CJ7, die vond ik een stuk handiger ,een laatklep waar je op kunt zitten ,en niet alle boodschappen over straat als je de achterklep open doet .
  12. Het tikken van de kleppen na het starten is verdwenen ,bedankt voor de tip, de olie laat ik nu zitten ,de spanrollen van de multi riem moet nog even wachten Ben
  13. Ga eerst een ander oliefilter monteren ,dat is goedkoper als 5.5 liter olie, op andere form,s word 10W40 meer gebruikt dan 10W30 dus laat ik de olie even zitten, Verder bedankt voor alle reacties , en wat betreft het krijsende geluid ,daar ga ik nog naar kijken. Bedankt
×
×
  • Create New...