Spring naar bijdragen

Masis

Forum member
  • Aantal bijdragen

    2 684
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    40

Masis last won the day on March 19

Masis had the most liked content!

Waardering in de gemeenschap

82 Excellent

Over Masis

  • Verjaardag 14/12/1993

Contact Methods

  • MSN
    masis_t@hotmail.com

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Grand Cherokee
  • Bouwjaar
    1998

Recente profielbezoeken

3 195 profielweergaven
  1. upstream O2 sensor

    16.5l/100 op LPG? Dan is er iets goed mis met mij of de niner, ik doe 30l/100km. Hoe kom je aan die cijfers, zelf berekend of zegt de boordcomputer dat? Voor O2 sensoren is NGK het beste, Mopar laat ze namelijk ook door NGK maken.
  2. inhouden/overslaan bij meer dan 4000 toeren

    Middelste cilinder aan de passagierszijde is cilinder nummer 4.
  3. inhouden/overslaan bij meer dan 4000 toeren

    3.7 heeft per cilinder een eigen bobine. Even bobine van plek wisselen, en kijken of de fout dan ook mee verhuist naar een andere cilinder.
  4. Past een XJ trackbar op een TJ?

    Adjustable wel, maar fixed/stock denk ik niet.
  5. Aanjager

    Dat zou zomaar kunnen, fabrieksfoutje...
  6. Aanjager

    Niet stiekem toch een kapotte kachelweerstand gekregen? Dat is namelijk bijna altijd de oorzaak, ook bij onze KJ vorig jaar (2 & 3 werkte niet). Ik zou persoonlijk toch even een andere regelen en uitproberen, als dat het niet is misschien de schakelaar zelf verdenken.
  7. afstandsbediening weigert

    Ik had bij de ZJ maar 1 afstandsbediening, die werkte vaak wel maar moest vaak meerdere keren drukken en heel dichtbij staan. Ik heb startonderbreking, en ik was dus een beetje bang dat hij er op gegeven moment helemaal mee zou ophouden. Mede door de ramkraak van Vette73 heb ik ervoor gekozen om er een alarmsysteem in te bouwen, heb nu een dubbele startonderbreking, alarm en bovendien 2 afstandsbedieningen.
  8. Spiegelglas bestuurderszijde ZJ 5.9

    Voor de 5,9 heel moeilijk aan te komen, deze zijn gekoppeld aan de binnenspiegel en dimmen mee als je verblind word. Gaan op den duur allemaal stuk, inwendige lekkage en dan heb je een vieze vlek in je glas. Als dat vloeistofje ook naar buiten lekt en op je lak terecht komt kan dat invreten in de lak. Dus gewoon eentje van de sloop zoeken van een 96'+ model uit een 4.0 of 5.2.
  9. Hulp gevraagd

    Dat klinkt goed, is dat bedrag incl. het halen van de wagen in Rijswijk? Wat hebben ze precies vernieuwd? Koppelomvormer meegenomen?
  10. 2x bumper steunen achter ZJ

    Yes dat zijn ze, links en rechts zijn ze wel anders. Grote kans dat je de bouten afbreekt bij het los draaien, maar ze zijn gewoon in Europees draad dus makkelijk te vinden.
  11. Check gauges signaal.

    Even alles nalopen, alle sapjes pijlen, en kijken of de voltage van de accu ook goed is. Als de batterij of dynamo niet meer helemaal lekker is kan die melding ook komen.
  12. Matig starten

    Dat ik koud soms 6-8 seconde moest cranken tot hij aansloeg en warm soms een seconde of 3-4. Dat mijn druk op de fuel rail direct helemaal weg viel als ik hem afsloeg, koud of warm. Ik heb weleens een metertje eraan gehangen, waardes kan ik me niet meer herinneren maar wel dat het goed was op het moment dat hij eenmaal liep, en op het moment dat hij uit ging de druk direct zakte naar 0.
  13. Matig starten

    Heb je al eens naar je brandstof druk gekeken? Een metertje is handig, maar kan ook zonder; dop van de fuel rail afdraaien en met een sleutel het ventieltje indrukken. Komt er niks uit terwijl de motor uit staat, weet je zeker dat je drukverlies hebt. Geen lekkage onder de wagen, dan is het de brandstof pomp/regulator. Rond de 200 euro inderdaad, ik heb de mijne vrijdag binnen gehad en gelijk eronder gezet. Probleem is voor mij opgelost gelukkig. Oude pomp mag onder garantie terug naar rockauto, maar eerst een paar dagen laten luchten buiten om de benzine geur eruit te krijgen. Zorg ervoor dat je de tank zo leeg mogelijk gaat rijden, elke liter wat er in zit is een liter teveel en het is erg vervelend om hem vol er onderuit en weer terug te plaatsen. Vulslangen zijn ook even lastig.
  14. Hulp gevraagd

    Maar met die heren had je niet zo'n goede ervaring toch? Ik heb deze meneer weleens aan de telefoon gehad, had een goed verhaal en kon ook diverse upgrades uitvoeren zoals SRT10 riemen in de transmissie gebruiken: http://www.transm.nl/index-46re.html Is het niet handiger om de automaat hier in de buurt uit te laten bouwen en dan apart aan te leveren? Ben je denk ik vaak nog goedkoper uit, de automaatboeren rekenen gauw €500/600 voor uitbouwen.
  15. Matig starten

    Links om of rechts om, we worden genaaid
×