Jump to content

Masis

Forum member
  • Content count

    2848
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    43

Masis last won the day on May 14

Masis had the most liked content!

Community Reputation

86 Excellent

About Masis

  • Birthday 12/14/1993

Contact Methods

  • MSN
    masis_t@hotmail.com

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Location
    Den Haag

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Grand Cherokee
  • Bouwjaar
    1998

Recent Profile Visitors

5572 profile views
  1. Alleen 2 rubbers en 2 busjes voor om de bouten heen inderdaad. Ik las dat er mensen zijn die het erin hebben kunnen persen met een bankschroef, met een pers zal dat denk ik niet zo'n probleem zijn. Nog niet aan toe gekomen helaas. Ja, klopt. Ik had daarvoor een Super 44, met standaard cat en pipe. Nick zei dat de Super 50 bijna hetzelfde zou klinken omdat er een Magnaflow cat onder komt en een grotere pipe, maar de 44 klonk toch echt iets harder en iets beter vond ik. En inderdaad, cut-out voor de cat. Dat is wel echt hard, maar dat gebruiken we natuurlijk alleen offroad en op het circuit 😁😁 Ging het makkelijk om het boven de achteras langs te krijgen zonder dat hij tegen de trackbar aan komt? En heb je de eindpijp behalve de klem ook een laspuntje gegeven? Voordat ik dat gedaan had viel hij er 2x uit bij mij onderweg. Nadeel van een video is dat het toch nooit hetzelfde klinkt als wanneer je er naast staat.
  2. Klopt helemaal, 40+ is belastingvrij. Gaat ook niet om de periode tot hij 40 wordt, dat zijn maar een paar (winter) maanden en dan zal hij waarschijnlijk toch geschorst staan om hem verder naar wens te verbouwen. Gaat er meer om dat de wetgeving in de toekomst altijd veranderd kan worden waardoor 40+ niet meer belastingvrij is. We dachten ook altijd dat 25+ belastingvrij was en zou blijven.
  3. Heren, bedankt voor de reacties. Ik kwam uit op 1480kg ledig, massa rijklaar 1580 dus. Ik had de deuren er maar in gelaten, hardtop eraf (idd nu als cabrio op kenteken), reservewiel en beugel er af. Trekhaak zat er ook op, ook weer zo'n 20-30kg, maar ik dacht dat dat misschien wel gunstig kon zijn ivm het verkrijgen van een trekgewicht. Deuren zijn 20kg p/s, dus ik had 1 categorie lager kunnen zitten (<1450) maar vind het wel best zo.
  4. Masis

    Stuurbekrachtings olie?

    ATF 4 is prima. Mopar steering fluid is nauwelijks meer te verkrijgen hier.
  5. Hallo, Morgen naar het RDW met een 1980 CJ7. Dan gaan ze hem natuurlijk wegen. Is het wijsheid om hem zo licht mogelijk te maken (hardtop, deuren (?), reservewiel etc) eraf te halen? Hij wordt volgend jaar belastingvrij, maar je weet nooit of dat ooit zal veranderen. Wat zeggen jullie?
  6. Heb ik inderdaad ook over getwijfeld, maar vond ze behoorlijk prijzig in vergelijking met directe alternatieven voor origineel. Ik heb deze besteld, maar nog geen tijd gehad om ze te vervangen; https://www.ebay.com/itm/Prothane-1-504-93-98-Jeep-Grand-Cherokee-ZJ-V8-Engine-Motor-Mount-Bushings-Kit/392316197981?epid=4017013619&hash=item5b57de1c5d:g:fk0AAOSwxuRdCUSQ
  7. Masis

    Foutcode P1694

    Zou je de CPS niet gewoon uit voorzorg willen vervangen na alle werk wat je hebt gedaan aan de motor, en vooral nu je hier tegenaan loopt? CPS kan een oorzaak van een hoop ellende zijn, en is vaak de oorzaak voor het niet starten. Geeft vaak geen foutcode, en soms niet de juiste foutcode. Als het mijn wagen was, zou ik hem na bijna 20 jaar vervangen door een nieuwe originele. Kun je dat voorlopig uitsluiten.
  8. Mooi hoor, ik heb precies dezelfde setup maar dan Edelbrock headers ipv DT. Was bij mij een behoorlijk grote klus, mede door de exhaust valve die er in moest komen, nog voor de cat! Tail pipe is ook een klusje, een stuk dikker dan origineel en komt daardoor (zelfs als de wagen gelift is) al gauw tegen de trackbar aan. Ik hoop dat je de oude spruitstuk bouten er makkelijk uit krijgt. Toen ik mijn koppen ging vervangen (voor de exhaust upgrade) braken er een hoop af.
  9. Masis

    Stel je toch eens voor

    Ook niet, waar die gebouwd is is niet relevant, gaat er om voor welke markt die geproduceerd is en waar de eerste registratie heeft plaatsgevonden. En dat is Duitsland in dit geval.
  10. Masis

    Stel je toch eens voor

    Klopt niet, ik heb hem nagetrokken bij Jeep zelf en het is een Duitser. Laat weer eens zien hoe betrouwbaar dit soort sites zijn. Die 6 meldingen kun je ook voor niks bij bijvoorbeeld VWE nakijken , allemaal meldingen van wanneer die geimporteerd is, van eigenaar gewisseld is en APK gekeurd is. Niks spannends.
  11. Masis

    Stel je toch eens voor

    Welkom, Hier staat een hele mooie TJ te koop: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/jeep/m1435243171-jeep-wrangler-sahara-4-0-i-hard-top-1998-groen-youngtimer.html?c=9b26ed2a557deff636f4f8b9c5b7a618
  12. Masis

    Oliedruk lampje

    Nee, in de pomp zit een drukregelaar. Dit is eigenlijk een veertje met een klep er boven die de druk regelt. Hier kan vuil in gaan waardoor dat klepje een beetje blijft hangen. Als dat klepje open blijft hangen heb je geen/te weinig druk, als die gesloten blijft hangen dan heb je een veel te hoge oliedruk. Hoeveel heeft de wagen gelopen?
  13. Masis

    Niet nieuw, wel terug

    Dat is die KJ die bij Auto Benelux stond toch? Heb ik ook gezien en uitgelezen, zat geen druppel olie in de bak en gaf een foutcode op de pomp aan. Ben benieuwd wat het is, hou je ons op de hoogte?
  14. Het iets op en neer verdraaien van de hele as is normaal. Er zit een homokineet in de as, die gaat weleens stuk, maar die is apart te vervangen.
  15. Waarschijnlijk de drukregelaar. Deze bestaat bij 97-98 uit 1 geheel samen met het filter, en zit bovenop de brandstofpomp. Tank moet hiervoor naar beneden. De drukregelaar is apart te vervangen, maar persoonlijk zou ik de hele unit, incl. de pomp, samen vervangen, liefst door Bosch. Bosch maakt ze ook voor Mopar bij de ZJ.
×