Jump to content

Masis

Forum member
  • Content Count

    2870
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    44

Masis last won the day on January 18

Masis had the most liked content!

Community Reputation

87 Excellent

About Masis

  • Birthday 12/14/1993

Contact Methods

  • MSN
    masis_t@hotmail.com

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Location
    Den Haag

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Grand Cherokee
  • Bouwjaar
    1998

Recent Profile Visitors

6086 profile views
  1. Weet ik, maar kijk hier eens naar. Is gewoon een Amerikaan met een mijlenteller. Slordig toch? Misschien dat ze bij de gemiddelde kwik-fit bij zo'n melding nog even terug lopen naar de auto, cijfertjes van het kladblokje nog even nachecken, en als dat klopt wordt hij gewoon ingevoerd.
  2. Sja, kan van alles zijn. Kan mee geknoeid zijn, maar kan inderdaad ook in de afgelopen jaren ergens een typefoutje geweest zijn. Heb ook meegemaakt dat een wagen een mijlenteller had met een onlogische stand. Rapport bekeken, alles klopte, maar de wagen was bij onoplettende garages geweest die de ene keer de stand als mijlen ingevoerd had en de andere keer weer als KM's.
  3. Hallo allemaal, Sinds een tijdje ben ik bezig met een CJ project. Dit is in basis een redelijk nette wagen, en de bedoeling is dat dit het ook blijft, geen offroad monster dus maar gewoon een nette, hoge CJ wat 90% op de weg zal blijven. Goed, iedereen die mij hier een beetje kent weet dat ik gek ben op de V8 blokken, zo moest de CJ ook voorzien zijn van een V8. Het is een originele 304 AMC met een 3-traps automaat, dana 300 tussenbak, AMC 20 achteras etc. Lange tijd stil gestaan, dus begonnen met verse vloeistoffen, filtertjes, bougies/kabel/rotor+cap etc. Beetje grotere 35'ers eronder, hartstikke leuk, maar hij is niet echt meer vooruit te branden. Het is een van de laatste 304's, en die zijn in vermogen terug geschroefd naar rond de 120/130pk. Nu ben je met wat aftermarket onderdelen (carb, intake, headers, misschien andere nokkenas) en natuurlijk een regear van de assen een stuk sneller en krachtiger, maar behalve dat dat een hoop werk is ben je ook weer duizenden euro's kwijt voor een beetje kwaliteit. En dan nog zit je op max 170/190pk? Enige mooie is dat de wagen nog een beetje origineel blijft. Nu heb ik misschien de mogelijkheid om een 5,9L Magnum uit een ZJ te gebruiken voor dit project. Compleet, met automaat, tussenbak, assen, elektronica etc. Moderne/betrouwbare blok met injectie, voor mij bekende techniek, en 2x het vermogen van de AMC. Liefst zou ik dan alles overzetten, incl de assen. Groot project waar je niet zomaar in een paar weken klaar mee bent. Wat is jullie mening hierover? Is dit wijsheid? Zijn er bepaalde dingen waar ik van tevoren al rekening mee moet houden? Elke nuttige bijdrage wordt gewaardeerd! 😁
  4. De Jeep dealer even bellen met je chassisnummer. Tegenwoordig kun je op de site van het RDW via je kenteken ook zien of er terugroepacties open staan. https://www.telegraaf.nl/lifestyle/1200303/problemen-ophanging-jeep-cherokee-groter-dan-verwacht
  5. Daar is een recall voor van Chrysler, onderste draagarmen kunnen afbreken door roest. Even de dealer bellen of zo'n recall open staat bij jouw Jeep.
  6. I would replace that metal pipe coming from the waterpump as well. Those are famous to rust from inside, and that rust will get everywhere in the cooling system. You won't put a new thermostat and radiator now you have everything open?
  7. Inderdaad, hoe weten ze dat? Al haal je de pan er af, zie je eerst het filter, dan het brein, en boven het brein de solenoid packs. Of bedoelen de lekkende solenoids? Met het juiste apparatuur zijn de solenoids apart te testen.
  8. Thermostaat gaat vaak stuk op deze VM motoren. Blijft dan open hangen.
  9. Heb je hem al laten uitlezen? Geen check engine lampje betekent niet dat er geen foutcodes aanwezig zijn. Krukas sensor vervangen door een originele, of door rommel van bijvoorbeeld Crown? Mijne deed ongeveer hetzelfde een paar jaar terug, toen was het de nokkenas sensor. Ook wel de distributor pickup coil genoemd, dit zit onder je roter/verdeelkap. Gaf bij mij geen CEL, wel een code.
  10. Dat klopt, maar in dat geval gaat de automaat meestal in de noodloop, en dan schakelt hij vaak niet verder dan versnelling 2 als hij warm is.
  11. Sja, kilometerstand zegt natuurlijk ook niet alles. De 2.4 blokken zijn opzich goede blokken, diesel is inderdaad van VW. Is een Cherokee niks, een mooie 6-cylinder?
  12. Ik zou niet te moeilijk doen en dit kastje ertussen stoppen: https://www.kbusaparts.nl/118158-tekonsha-taillight-converter
  13. Mooie CJ! Maar wat was het probleem met de verlichting? H4 is niet verplicht, je komt ook met de originele sealed beams door de keuring. Alleen ervoor zorgen dat de knipperlichten en stadslichten wit zijn ipv oranje, en het is goed voor de RDW.
×
×
  • Create New...