Jump to content

Masis

Forum member
  • Posts

    2961
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    47

Masis last won the day on January 17

Masis had the most liked content!

About Masis

  • Birthday 12/14/1993

Contact Methods

  • MSN
    masis_t@hotmail.com

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Location
    Den Haag

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Grand Cherokee
  • Bouwjaar
    1998

Recent Profile Visitors

9850 profile views

Masis's Achievements

Explorer

Explorer (4/14)

  • Conversation Starter Rare
  • Dedicated Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Posting Machine Rare

Recent Badges

93

Reputation

  1. Connector van de TPS en IAC goed controleren. En sensoren, zeker de IAC, altijd origineel halen. Crown, Aliexpress etc is allemaal rommel en gegarandeerd dat je binnenkort zo niet direct alsnog een originele kunt gaan halen.
  2. KJ's uit 2002 hebben een lager trekgewicht, dat komt door trommelremmen achter. 2003+ heeft schijfremmen gekregen en daarmee een veel hoger trekgewicht. Is dit niks? Nette wagen en wat jaartjes nieuwer (facelift model) https://link.marktplaats.nl/m1924278124
  3. Filterbehuizing, er waren wat jaren waarbij deze lucht aantrok en zorgde voor moeilijk starten en uitvallen.
  4. https://static.nhtsa.gov/odi/rcl/2014/RCRIT-14V438-5061.pdf Heb een keer bij een PT Cruiser gezien dat deze ook random foutmeldingen en lampjes aangaf, dat lag ook aan de ignition switch (zwarte kastje aan het uiteinde van de contactslot).
  5. https://www.mopar.com/en-us/my-vehicle/recalls/search.html Kijk hier even met je VIN, om te zien of er een recall open staat. Import zou niks uit moeten maken, maar kan wel zo zijn dat je daardoor niet bent geïnformeerd door de importeur in NL.
  6. Precies hier had Chrysler een terugroepactie voor, oa voor de Grand Cherokee WK 2005-2011 en de Commander. Ik zou eerst even nakijken of dat al uitgevoerd is.
  7. Mooi klote man! Maar dit is toch je JK diesel? Die heeft de 2,8 VM blok, dat is gewoon een 16 klepper en geen 8 klepper? Bij de VM blijven de zuigers bijna altijd wel heel, maar gaan de kleppen krom en breken alle tuimelaars. Pomp en riem waren dus nieuw? Welk merk?
  8. Met alleen de pan eruit kun je niet altijd zien of voelen of/welke zuigers kantelen. Dat zit allemaal best strak en het stukje waar die kantelt is minimaal, hij gaat geen centimeters op en neer. Overmaat zuigers is nodig als je de cilinders gaat uitboren. Persoonlijk zou ik met de nieuwe zuiger ook een nieuwe drijfstang bestellen, deze komt met een nieuwe wrist pin en natuurlijk nieuwe krukaslagers gebruiken. Elke revisieboer kan de pin verhitten en de zuiger er zo in schuiven, hier doen ze dat voor €5 per zuiger. Als je het zelf probeert en hij is niet genoeg verhit, dan schuift hij er maar half in en is het lastig om hem weer eruit of verder erin te krijgen.
  9. https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/oldtimers/m1864141730-jeep-wagoneer-ls3-restomod-nut-bolt-restored-ls3-v8 😅
  10. Bouwjaren of een foto van de stekkers maakt het een stuk makkelijker.
  11. Dat werkt alleen zo als het hun uit komt. Rotterdam had een milieuzone op basis van bouwjaar, alles van voor 2001 en op diesel mocht er niet in. Een Lupo 3L uit 2000 is exact hetzelfde als een 2001 model.
  12. Komt meer bij kijken. De 45RFE heeft een aparte computer voor de automaat. De 42RLE niet, die wordt aangestuurd door de PCM. Zal vast wel mogelijk zijn, maar dan moeten computers, kabelbomen en misschien wel meer ook vervangen worden.
  13. Ja, is vervelend. Ben er ook mee bezig met een Dodge nu, Italie kan niks doen en in NL heeft de importeur geen idee waar je het over hebt. Ging vroeger wat makkelijker bij het RDW, als je geluk had en de keurmeester had een goede bui dan nam die het op uit de USA handleiding (waar het gewoon duidelijk het trekgewicht in staat). Mag niet meer, sprak laatst een vriendelijke keurmeester die daarop is teruggefloten. Ze willen een CVO zien met het trekgewicht, maar dat kennen ze niet in USA.
×
×
  • Create New...