Jump to content

Masis

Forum member
  • Posts

    2927
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    45

Masis last won the day on August 19

Masis had the most liked content!

About Masis

  • Birthday 12/14/1993

Contact Methods

  • MSN
    masis_t@hotmail.com

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Location
    Den Haag

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Grand Cherokee
  • Bouwjaar
    1998

Recent Profile Visitors

7888 profile views

Masis's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Dedicated Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Posting Machine Rare
  • Week One Done Rare

Recent Badges

88

Reputation

  1. Reinigen kan geen kwaad. Jawel, met OBD1 moet dat lukken, zijn oude systemen. Sommige bouwjaren kun je ook met de sleutel methode uitlezen, aan de hand van het aantal keren knipperen van het check engine lampje.
  2. Complete beurt geven, alle vloeistoffen en filters vervangen. Nieuwe bougies, kabels, cap+rotor erin doen, verse benzine en kijken hoe hij dan loopt.
  3. Linksom of rechtsom worden we toch genaaid. Net als alles wordt LPG ook duurder. Elektrisch is financieel misschien nu nog even leuk, maar zodra de massa overgestapt is zal de stroomprijs ook gegarandeerd omhoog schieten als nooit tevoren.
  4. Nee, als je het netjes gedaan wilt hebben wordt het gewoon spuitwerk, dan moet er inderdaad geschuurd worden. Blaasjes komen meestal door roest, dan kan dat ook meteen weggehaald en behandeld worden. Zonde voor het spuitwerk anders.
  5. Dat stekkertje van hierboven niet gaat werken. De RB3 werkt namelijk niet op een ISO aansluiting (ISO is een universele aansluiting) maar gewoon op een originele aansluiting van de wagen. De RB3 kwam na 2002 op de markt, rond 2000/2001 zijn de stekkers ook vernieuwd. Je hebt deze adapter nodig: https://www.ebay.com/itm/303516045729?fits=Make%3AChrysler&epid=1235696842&hash=item46aaf751a1:g:x9kAAOSwux5YUAxY Wat je anders kunt doen is een stekker uit een demontage voertuig pakken (dat zijn er veel, PT Cruiser, Voyager etc hebben allemaal dezelfde stekker). Als je liever niet wilt knippen in je originele kabelboom, kun je de ISO stekker van het linkje van Bob hierboven gebruiken en daarin knippen en verbinden met de stekker uit sloopauto. Dan blijft de kabelboom van de auto zelf netjes. Maar waarom zo graag een RB3? Voor navigatie is het waardeloos, sterk verouderd, geen mapnavigatie (alleen pijltjes), laatste update van de kaarten is van 2011. Zal wel wat netter in het dashboard staan.
  6. Dag Patz! Ik denk dat het toch airco condens is. Daar voorin lopen ook leidingen naar de automaat koeler, maar dat is rode olie en blijft liggen en vlekken. Koelvloeistof laat vaak ook een vlek achter, ruikt zoet en is roze. Aan de voorkant bij de radiator zit de airco condensor, met de leidingen daar naar toe, dus dat zou het goed kunnen verklaren. Airco condens is ook altijd koud, ook al is de wagen warm. Verder alles naar wens met de XJ? 😁
  7. Onzin, elke dealer met nieuwere apparatuur heeft de mogelijkheid om dmv emulators ook alle oudere modellen uit te lezen en in te leren. Rob Boerema is zoals Ab zei inderdaad een goede zaak met veel ervaring met Jeep, anders zit iets verderop Damstra USA Cars in Franeker. Zij hebben ook apparatuur liggen en zouden er ook mee overweg moeten kunnen.
  8. PCM moet ingeleerd worden bij vervanging, kilometerstand en VIN moet dan ingeleerd worden. Onderdeelnummer van de nieuwe PCM moet wel overeenkomen. Als de wagen naar Friesland gaat, kan Damstra USA cars dat wel doen.
  9. Misschien wel handig om te vermelden om welk blok het gaat? 4.7 V8? Mercedes 2.7 diesel?
  10. Probeer hem eens uit te lezen via de OBD. Vaak, niet altijd, heb je bij een opgeblazen PCM geen communicatie, dan weet je vrijwel zeker dat het de PCM is. De benzine XJ's hoef je niet in te leren, en kun je zo een andere PCM in zetten. Of dat bij de diesel ook zo is weet ik niet.
  11. Je bedoelt de injectoren? Zijn de slangen zo lang dat je de rails op de firewall kon zetten? Ik zou ze met een beugeltje op de bouten van de intake manifold zetten, en het liefst met alle slangen zo kort mogelijk maar even lang.
  12. Gewoon voor Prins gaan. Prins is gewoon goed doorontwikkeld en gebruikt hoge kwaliteit injectoren, en heeft bovendien vaak vanuit de fabriek al kant en klare softwarepakketten specifiek voor de desbetreffende motor. Zit de gasboer niet nog eens urenlang te rommelen om de afstelling een beetje in orde te krijgen. Vialle is leuk met de vloeibare injectie (koud de cylinder geinjecteerd) maar er zijn een hele hoop auto's in de fik gegaan omdat de injectoren gingen lekken. Daarnaast gaan de pompen in de tank ook nog eens erg vaak stuk.
  13. Dan heb je veel geluk gehad dat hij niet in de zuiger is gevallen! Wat betreft de automaat, zou nogmaals heel goed de bedrading en connectoren controleren. TCM heb je al vervangen, maar het probleem kan ook aan de PCM liggen...
  14. Ken de specifieke Jeep niet, maar zou me hier niet direct druk om maken. Kan van alles zijn, vrouw thuis die er niet blij mee is en al dagenlang met een zure kop rondloopt, toch niet het geld voor hebben liggen, er achter komen dat hij toch wel een slokje meer lust dan de 3 jaar oude C3, bedenken dat hij toch net 5cm te hoog is en niet in de garage zal passen van het vakantiehuisje in Spanje.... Noem maar op, komt allemaal langs!
×
×
  • Create New...