Spring naar bijdragen

Masis

Forum member
  • Aantal bijdragen

    2 709
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    40

Masis last won the day on March 19 2017

Masis had the most liked content!

Waardering in de gemeenschap

82 Excellent

Over Masis

  • Verjaardag 14/12/1993

Contact Methods

  • MSN
    masis_t@hotmail.com

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Grand Cherokee
  • Bouwjaar
    1998

Recente profielbezoeken

3 428 profielweergaven
  1. Kloenk bij nemen bocht

    Draagarm rubbers! De trackbar bracket wil bij de bout ook weleens uitlubberen.
  2. Radio code WJ 2004

    RB3 radio (met navigatie)? Die zijn een beetje raar, de ene keer vragen ze direct een code, de andere keer niet, en weer de andere keer pas later....
  3. Radio / navigatie wisselen

    Misschien een kapotte gekocht? Normaal moet hij gelijk aan gaan, de meeste vragen wel om een code.
  4. 150.000km de max? Met een beetje onderhoud zijn ze dan net pas ingereden! Wat betreft de prijs, dat is gewoon de marktwerking. Een paar jaar terug waren de 4.0L XJ Cherokee's ook goedkoop, nu is €10.000 geen uitzondering meer.
  5. Te Koop originele CJ7

    Vraagprijs? Wat voor diesel blok is het, de CJ is nooit met een diesel geleverd toch?
  6. Welkom! Vlakbij Hilversum zit Maasbach 4x4 in Amersfoort
  7. Wiellager stuk?

    Zou ik voor dat kwartiertje werk toch even doen, een goede wiellager kost toch zo'n €150-200 zou zonde zijn als het toch de CV joint is.
  8. Wiellager stuk?

    Jazeker, in 2wd draait die ook vrij mee. Dat getik met heen en weer draaien is normaal.
  9. Wiellager stuk?

    Hmm, ik zou eigenlijk als eerste even de voorste aandrijfas er onderuit schroeven. Dit gaat simpel met een aantal 8mm bouten, dan trek je hem er zo tussenuit. De KJ heeft namelijk een CV joint op deze aandrijfas, tussenbakzijde, en deze gaan regelmatig stuk. Relatief makkelijk uit te sluiten zo.
  10. Wiellager stuk?

    Is dat een 2.8 CRD? Wiellager hoeft niet perse speling te hebben om slecht te zijn en geluid te maken, weet ik uit ervaring. KJ wiellagers hebben de ABS sensor ingebouwd, deze wordt dan ook vervangen. Stelt niet zoveel voor, maar als ik het goed heb moet je een 12 kantige dop 13 (eigenlijk 12 kantige 1/2" dopsleutel hebben voor de 3 bouten die de lager vasthouden.
  11. Hou je ons op de hoogte waar je hem gebracht hebt en wat de ervaringen waren?
  12. Ja, origineel Mopar in de US is plastic voor de ZJ. Daarom worden de koplampen van Amerikaanse modellen na verloop van tijd dof. Een Europese Mopar via de dealer denk ik, of van iemand die er een heeft staan en in onderdelen verkoopt.
  13. Elektrische ventilator

    Inderdaad, zo'n e-fan kan na 300.000km last hebben van versleten koolborstels waardoor deze niet mee wilt draaien. Revisie of vervanging van de fan motor is dan de oplossing, maar ook dat kost geen 700 euro.
  14. Dat is Amerikaans, ik zou een Europese pakken. Amerikaanse hebben geen hoogteverstelling, geen E-keur en zijn van plastic. Europese ZJ zijn uitgevoerd met lampen van echt glas.
  15. Dat kan, het is het makkelijkst om de spoorbreedte weer gelijk te krijgen aan beide kanten en er zijn mensen die het op deze manier oplossen. Persoonlijk zou ik echter voor een afstelbare trackbar gaan als het mijn eigen auto was. Heel duur is dat niet, en dan is de achteras 100% recht onder de wagen te krijgen netjes zoals het hoort.
×