Jump to content

Masis

Forum member
  • Content Count

    2889
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    44

Masis last won the day on January 18

Masis had the most liked content!

Community Reputation

87 Excellent

About Masis

  • Birthday 12/14/1993

Contact Methods

  • MSN
    masis_t@hotmail.com

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Location
    Den Haag

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Grand Cherokee
  • Bouwjaar
    1998

Recent Profile Visitors

6435 profile views
  1. Traag is een beetje relatief natuurlijk, maar een 2.5L is inderdaad wel een heel stuk trager dan een 4.0L. Hangt er ook vanaf wat voor gewicht er op de trailer stond?
  2. Dat kan, in de drukregelaar zit een terugslagklep en het zou kunnen dat die hapert. Heb je ook gekeken of het verschil maakt als de tank vol is of leeg?
  3. Waarom is dat niet fijn? Dat kun je instellen in de boordcomputer, afhankelijk van je bouwjaar is dat Menu een aantal keer drukken, totdat er 'headlamp delay' oid staat, dan op 'step' drukken totdat er 'off' komt te staan. Als je een uitvoering hebt zonder boordcomputer, dan kan de dealer dat voor je uitzetten.
  4. Je kunt toch gewoon een bandje door het gat van de horizontale bout van de veerpoot halen en vervolgens bovenaan ergens pakken, desnoods een van de 4 bovenste bouten van de veerpoot? Gewoon simpel en tijdelijk de veeruitslag beperken.
  5. 5.9 heeft een 249 tussenbak. Let er op dat 93-96 een ander type is dan 96-98. Bij de eerste generatie rolt de wagen gewoon weg in z'n P als je de vooras er tussenuit hebt gehaald, bij de 2e generatie niet.
  6. Spacers kunnen geen oorzaak zijn van death wobble, wel kunnen ze het effect versterken van death wobble als er al ergens speling zit. Net als de stuurdemper, een stuurdemper kan niet de oorzaak zijn van death wobble, wel kan een goede of 2e stuurdemper de death wobble verdoezelen. Toch zal er ergens speling moeten zitten. Kijk even of de boutgat van je trackbar aan de aszijde niet 'uitgevreten' is, waardoor de bout toch iets meer ruimte krijgt. Is een bekend probleem op de ZJ. Stuurhuis zelf heeft geen speling? En inderdaad even alle stuurkogels goed nakijken op speling door iemand in de wagen te laten draaien aan het stuur en zelf alle kogels te voelen.
  7. Ik zie dat je 3 blokjes hebt, waarschijnlijk achterverwarming, achterruitenwisser, en mistlicht achter? Sommige uitvoeringen hebben ook mistlichten voor, dat schakelaartje zit dan daarnaast.
  8. ZJ heeft idd geen knop op de AB voor de achterruit. Ik zou even de bekleding van de achterklep eraf halen en meten, o.a. het schakelaartje. Ook even je ruitenwissermotor los maken, als de achterruitenwisser 'aan' staat of contact maakt dat het lijkt alsof hij aan staat, dan ontgrendelt het raampje ook niet.
  9. Welnee, gewoon even langs de garage en laten uitlezen. Kan van alles zijn, vaak een sensortje of iets. Bovendien heb je op een nieuwe wagen gewoon garantie lijkt mij.
  10. Hallo allemaal, Hoe hebben jullie je CJ beveiligd tegen de dievengilde? Bedoel dan meer qua mechanische beveiliging, bepaalde type stuurslot bijvoorbeeld. Ik zag laatst een systeem waarbij je het stuurwiel eraf kunt klikken en het stuurnaaf afgedopt is. Wat gebruiken jullie en wat zijn de ervaringen?
  11. Deze remtesten met aandrijving zijn niet geschikt voor een 4x4! Deze kun je alleen op een remtest met plaat testen.
  12. De Veer is helaas gestopt en alles wat ze hadden is op export gegaan ☹️
  13. Dat komt doordat een 5.9 een elektrische fan heeft en een 5.2 een mechanische fan. 5.9 heeft een 150 amp, en een 5.2 136 amp. 5.2 amp kan op zich ook wel gebruikt worden in een 5.9, maar moet wat harder werken. Persoonlijk zou ik liever de 5.9 reviseren dan een nieuwe kopen voor een 5.2.
  14. Ligt vaak aan de schakelaar van de gevarenlichten of het hendeltje van de knipperlichten (is 1 geheel). Probeer een paar keer de schakelaar van de gevarenlichten te schuiven, paar keer heen en weer en iets harder dan je normaal zou doen. Als dat niet helpt, schakelaar vervangen.
×
×
  • Create New...