Jump to content

kmkuipers

Forum member
  • Posts

    22
  • Joined

  • Last visited

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Cherokee
  • Bouwjaar
    1993

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

kmkuipers's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Conversation Starter Rare
  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare

Recent Badges

0

Reputation

  1. Het gaat om een Cherokee Jamboree uit 1993. heeft hij bij jullie goed werk gedaan?
  2. Hi allemaal, Ik heb wat plekjes roest en ik vrees dat er aan aantel iets te groot zijn voor een amateur... Heeft iemand een goede tip voor een iemand die hier goed in is in de buurt van Rotterdam? Groetjes, KM
  3. Hoi allemaal, Ik heb kortsluiting gehad en de schakelaar van de het climate control panel doet het niet meer. Ik heb me helemaal suf gegoogled, maar ik kan geen vervangende vinden, heeft iemand van jullie er nog eentje liggen en wil een dealtje maken met mij? serienummer van dit ding is 55035749
  4. Even verslag; De achtergrond; de ignition schakelaar was (een beetje) gesmolten en uit ekaar gevallen, die heb weer in elkaar gezet, op weg terug van het tankstation daarna is de remote keyless entry gaan roken (zie foto 1) Na wat verdere inspectie kwam ik ook deze gesmolten punten tegen, dit is de schakelaar van de ventilator (foto 2) Ik heb de ventilator doorgemeten, via de stekker en heb geen weerstand, dus ik denk dat daar de kortsluiting zit. terug van de ventilator schakelaar naar de fusebox vond ik een alternatieve voeding, zie foto 3 en 4. de zekering is gesmolten, maar is niet door. ik weet niet zeker of zowel de plus als de min pool aanderaakt werden door deze draad en er een bypass over de zekering liep. de draad lijkt ook dunner dan de rest. Onder de motorkap vond ik ook deze weerstand van 1.1 Ohm die er wat matig bij hangt (foto 5) (ik weet eigenlijk niet waar dit voor is) Samenvattend ben ik er best wel van geschrokken, dit had heel anders af kunnen lopen. Dus nu: - Hoe kan het dat de RKE module is gaan branden? kan er een negatieve stroom naar de printplaat dat ding doen ontbranden? - Welke systemen moet ik verder nog checken / open maken? - Waar is die weerstand van op foto 5? - Kan ik hier zelf mee aan de slag of moet ik naar een garage? - Als ik niet achter de fusebox kan komen (die krijg ik niet opzij) hoe los ik dan op een nieuwe draad voor de ventilator schakelar te trekken op een veilige manier? En tot slot - Hoe boos mag het bericht zijn naar de vorige eigenaar die me hiermee op pad heeft gestuurd?
  5. Jup, maar mijn hartslag is inmiddels weer normaal! Ik ga zaterdag een eerste poging doen
  6. Hoi Allemaal, Nieuwe dag, nieuw probleem... Het is begonnen met wat contactslot problemen, deze deed het niet meer en hier bleek een pootje van de schakelaar te zijn gesmolten en daarmee was de schakelaar uit elkaar gevallen. Deze heb ik weer in elkaar gezet, maar op de terugweg van het tankstation ontdekte ik twee dingen: 1) de ventilator van de verwarming doet het niet meer 2) er kwam rook uit de 'remote keyless access' module (die zit bij mij op het plafond tussen de twee zonweringskleppen) zie hieronder de foto's Heeft iemand dit al eerder gezien? Waar moet ik nu beginnen met dit probleem vinden en oplossen? Ik moet erbij zeggen dat ik ergens een lekstroom had en daarom een accu onderbrekingssysteem heb (zat er al in)
  7. Hi Siert, Dank voor alle hulp. ik denk dat het onderliggende probleem hiervan wat kortsluitings problemen zijn waardoor de schakelaar is gesmolten, ik heb namelijk een helemaal gesmolten 'remote keyless entry' module. kwam ook erg veel rook uit... Ik zal er even een nieuwe discussie voor starten. Groetjes, Karin
  8. Hi Siert, Bij een tweede check leek toch de schakelaar het probleem te zijn.. die zit weer in elkaar en de auto start weer! Hij is uit elkaar gevallen omdat er een pootje is gesmolten, nu zit hij er weer, maar maak me een beetje zorgen dat dit nog een keer gebeurd. Ook doet nu de ventilator het nu niet meer. Is dit een alles moet je nu doormeten probleem?
  9. Hi Siert, De staaf van het stuurslot beweegt niet, de veer zit wel op de juiste plek.
  10. Hi Siert, De eerste beweegt wel (van het contact), de tweede niet. Het stangetje tussen de schakelaar beneden richting het stuur zit vast, hoe kom ik bij het bovenste stukje?
  11. Hi Siert, met de schakelaar los is dat ijzertje weer normaal te draaien, het losse contact werkt ook gewoon nog.
  12. ik heb de contactschakelaar los gemaakt en gechecked, deze doet het, het probleem zit denk ik boven dan. waar ik een tip bij nodig hebis het volgende; het stuurslot mechanisme / het pinnetje zit vast en beweegt van onderaf ook niet. nu weet ik niet hoe ik nu verder moet. - moet het beige kapje nu naar beneden? zo ja, hoe moet deze los? - of moet ik nog meer van de stuur eraf halen? (hoop ik niet)
×
×
  • Create New...