Jump to content

roamer

Forum member
  • Content Count

    83
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Profile Information

  • Gender
    Male

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Cherokee
  • Bouwjaar
    2005

Recent Profile Visitors

1014 profile views
  1. Daar ga ik vanuit. Niet specifiek naar gevraagd.
  2. In het kort. De dealer vertelt me dat twee olieleidingen in de bak zijn gescheurd. Vraag is of ze dit mogen repareren. Inclusief verversen olie en filters zou dit op €940,- komen. Wat zeggen jullie ervan?
  3. Goed, bij de dealers geweest want dat is toch degene met de juiste apparatuur. Het toeval wilde dat de cel uit was. Aldaar uitgelezen. Motor zegt kijk naar transmissie; transmissie zegt niks aan de hand. Afgesproken het maar aan te kijken. Wel besloten om na een maand de olie en filters in de bak te verversen.
  4. Bedankt. Vandaag Jeep opgehaald en nog eens gevraagd. Er waren meerdere codes waarvan de meesten niet klopten. Oliedruk was een constante. Garagist zei me dat hij er niet van zou opkijken als de oliepomp kaduuk zou zijn. Ik checkte dat op internet en de eerste hit die ik krijg is van id parts. Daar verkopen ze een vervanging die in 2013 is uitgekomen omdat de oe geleverd in 2005 en 2006 "prone to failure" zijn. Laat die van mij nou net uit 2005 komen...
  5. Goed, volgens mij heb ik een 545rfe versnellingsbak. Het schijnt dat deze vaker last hebben van een kapotte solenoïde of speed sensors. Kan iemand dit bevestigen?
  6. Ok, heb 'm toch maar naar een garage gebracht. Diagnose gaf aan dat de druk van de automaatbak fluctueert en dat de bak heet is. Km stand is 221000 en er zat voldoende olie in. Advies van de garage is of flushen (met de risico's van dien) of naar een automaten specialist brengen. Mij werd Autrans geadviseerd. Nu mijn vraag op het forum wat denken jullie; ik woon in de buurt van het Limburgse Venlo. Is er een specialist die jullie aan kunnen bevelen die wat meer in de buurt ligt?
  7. Bedankt voor de reacties. Ik heb een diesel.
  8. Hey luitjes, Weet niet of e.e.a. met elkaar verband houdt, maar sinds het wat kouder is door het toerental als ik koud wegrijd en vervolgens moet afremmen/stoppen. Hij zakt dan tot ongeveer de 6k om vervolgens weer op toeren te komen. Het gaat heel snel, lijkt op een soort hik. Naarmate de motor op temperatuur komt wordt het minder of is het zelfs helemaal verdwenen. Vorig jaar geen last van gehad. Brandstof- en oliefilter zijn vervangen. Maf en die andere sensor heb ik nog niet nagekeken. Luchtfilter is wel aan vervanging toe, maar kan me niet voorstellen dat dit alleen de oorzaak is. Wie heeft suggesties? Groeten, Percy
  9. Doet ie verder wel wat is moet doen? Dan zou ik de pook even uit elkaar halen.
  10. Ben op zoek naar een 16" velgen set (4 stuks) voor mijn KJ. Heb eventueel een 17" set (4 stuks) te koop.
  11. Neenee, niet wat je denkt. Hoe kan ik zien of mijn KJ een limited slip diff. heeft? Wil graag de olie vervangen. Groente, Percy
  12. Oliepomp, oliedruk schakelaar.
  13. Opgelost! Het bleek een losse motorsteun te zijn. De moer is kennelijk los getrild. Hoe het heeft kunnen gebeuren weet ik niet. We zijn er achter gekomen door de portieren te openen, daar dan (met beleid) aan hengsten totdat het geluid te horen was. Een derde kon dan zoeken. Was bijna niet te zien.
×
×
  • Create New...