Jump to content

zjsid

Forum member
  • Posts

    130
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

zjsid last won the day on June 12 2020

zjsid had the most liked content!

About zjsid

  • Birthday 02/14/1971

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Grand Cherokee
  • Bouwjaar
    1998

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

zjsid's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Conversation Starter Rare
  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare

Recent Badges

2

Reputation

  1. Nou ik heb de ZJ van DATZZ5.9, maar gisteren toch ook mijn koplampglas verloren en zelf gelijk over heen gereden 🤬. gezocht naar een vervanging. dit zou toch de goede moeten zijn? groet sidney https://www.cherokeeparts.nl/Koplamp-Links-Electrisch-ZJ/nieuw
  2. dag Andre, dat was bij mijn ZJ met 4.0 L ook het geval en daar bleek de krukassensor defect. ik kreeg er geen foutcodes eruit. Sensor werd vervolgens vervangen, maar dit bleek een generieke krukas sensor te zijn van een merk dat niet specifiek Jeep-gerelateerd was. Klachten bleef ik toen behouden. Pas bij vervanging door de correcte krukas sensor (voorkeur Mopar) was probleem meteen opgelost. succes Sidney
  3. idd eerst kleppendeksel er af en kijken of er speling is op een kleppen stoter. dan kun je kijken of deze nog vast te schroeven is. indien hij als vastgeschroefd blijkt, maar toch speling, dan is hij waarschijnlijk versleten. een goede link hiervoor is: https://youtu.be/lo1IBf4QMI4 succes!
  4. Hi Rado, het zouden heel goed de kleppenstoters kunnen zijn. bij slijtage kunnen ze wat losser gaan zitten en geven ze een tikkend/ratelend geluid. Kleppenstoters zijn niet duur en niet heel moeilijk te vervangen. wanneer je de kleppendeksel(s) ( heb je V8 of L6?) dan kun je aan elke kleppenstoter voelen en kom je er al snel achter waar de speling zit. Succes Sidney
  5. Doe ik Eerst ff zoeken naar originele Mopar governor solenoid
  6. Bedankt Carelse, de KM stand is inmiddels bijna 310k. tot aan 3 schakelt hij prima op en terug. alleen 3 naar 4 hapert dus (soms). Geen foutcode gekregen. Ik had op US Jeepforums gelezen dat Governor Solenoid de overdrive regelt. misschien heb ik geluk en is alleen vervangen van deze al voldoende. 🤞
  7. Hi, de automaat van ZJ 98 heeft soms wat kuren: een enkele keer schakelt hij netjes door naar de OD, maar valt dan weer terug om daarna weer naar OD te schakelen. Hij heeft dan een tijdje wat moeite om de OD vast te houden, zo lijkt het. Iemand al ervaring mee gehad en het kunnen oplossen? Olie automaat verversen en filter tegelijk vervangen? ik dacht aan Governor solenoid 46RE, maar misschien eerst olie verversen. TPS is net nieuw (mopar), kabels, bougies ook 2 maanden terug vervangen. mvg Sidney
  8. V mijn vorige ZJ met 4.0: PCM computer voor 93 4.0. was bij grandcherokeeparts gekocht ter vervanging maar niet nodig gehad. had mijn ZJ verkocht en is naar Polen gegaan. PCM vergeten mee te geven. prijs 50 Eur
  9. Swaybar is over omdat ik deze vervangen heb door dikkere variant, Addco swaybar. ZJ swaybar is van een V8. de disconnects zijn verstelbaar. Zijn nu afgesteld op ZJ met 2 inch verhoging, nog ruimte om verder te verlengen. merk disconnects? Geen idee. Rubicon express? prijs voor disconnects en swaybar samen ( zitten best vast, heb geen tools/tijd/zin om dit los te maken): 50 Eur. mvg Sidney
  10. Hi Rado, Je tussenbak zou dan ook klachten moeten geven bij bochten en maken v achtjes. je vooras kun je uitsluiten door de voorste aandrijfas even te demonteren, dit zijn maar een paar bouten. is het geluid weg, dan ben ik geneigd te concluderen dat het hoogstwaarschijnlijk je vooras is. vooras revisie is bij km-standen vanaf 200.000 bijna een standaard kwaal voor de ZJ. heb het zelf ook gehad bij mijn vorige ZJ: vanaf 80-90 km/u was de herrie bijzonder hard en was het niet lang vol te houden. succes met het herstellen
  11. als de TPS nieuw is, dan zou ik vervolgens de idle air control valve nalopen & schoonmaken. heb je gecheckt op foutcodes? afslaan gebeurt niet tijdens rijden toch? dat was bij mijn andere ZJ wel het geval en daar bleek de krukassensor defect. ik kreeg ook geen foutcodes eruit. sensor was vervolgens vervangen zijn door een generieke krukas sensor, bij vervanging door de correcte krukas sensor was probleem meteen opgelost.
  12. Hi, ik ben geneigd te zeggen dat de TPS sensor aan vervanging toe is. maar als hij verder goed stationair draait in D en daar geen problemen oplevert, dan is dat inderdaad vreemd. ik zou in ieder geval de TPS even doormeten
  13. gevonden: bleek Vette73 te zijn, heeft ZJ met 5.9. heeft deze set afgenomen v Kolak: Na 1,5 jaar is het dan eindelijk zo ver. De huidige uitlaat is op en de nieuwe 3" Kolak uitlaat gaat eindelijk gemonteerd worden. De set bestaat uit de volgende onderdelen: Doug Thorley headers, p/n THY-630Y-C Kolak 3" mandrel bent ZJ pipe Magnaflow cat, p/n 94039 Flowmaster Super 50 series demper, p/n 53057 Magnaflow 3" sierstuk, p/n 35113
  14. iemand (moet ik even opzoeken) op dit forum had v Kolak de hele set afgenomen, inclusief een sierstuk. er bestaat dus een sierstuk dat er op past. Masis en een paar anderen hebben hele uitlaatsysteem aangepast en dat was duidelijk merkbaar in vermogen begreep ik.
  15. Centraal in het land: AJ Speedshop in Lelystad?
×
×
  • Create New...