Jump to content

zjsid

Forum member
  • Content count

    95
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About zjsid

  • Birthday 02/14/1971

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Grand Cherokee
  • Bouwjaar
    1998

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Enable
  1. Dat is een goede. manual en haynes handboek vermelden dit niet. gaan er van uit dat je reserve nooit gebruikt, zeker
  2. Slijtage lijkt me snel te gaan. hoeveel km heb je nu in 2 jr gereden? ook bf at ko 2 gehad, (oudere serie) en heb ruim 80.000 km mee gereden. wel elke 15-20 k km geroteerd om gelijke slijtage per band te krijgen: achterwielen gaan rechtstreeks naar voren, voorwielen kruislinks naar achteren. Dan zal het verschil weer kleiner worden.
  3. Er mag een slot op: hij is verkocht. De ZJ gaat het avontuur aan in Polen. Groet Sidney
  4. Hi Masis, ik vond ook goede info over Death Wobble op de site van Kevin Fell: https://kevinsoffroad.com/collections/death-wobble
  5. Hi Masis, ook de Ion adapter gekocht, maar vind geluid matig. Waar zit die folie die ik zou moeten verwijderen? Van de tape zelf?
  6. hi Bazz, heb je niks aan een 4.0 L en bak uit een ZJ die ik te koop heb staan? de AW4 automaat uit mijn ZJ komt overeen met die van een XJ. Veel overige onderdelen van mijn ZJ hebben overeenkomsten met XJ's en YJ's, dus misschien ook bruikbaar. mvg Sidney
  7. dank je, ik zal hem dan pas vervangen als de oude het heeft opgegeven
  8. Hi rado, merk je enig verschil in vermogen of verbruik? heb je de 2,5” genomen? mvg Sidney
  9. Prijs verlaagd naar 1500 EUR
  10. Na 18 jaar trouwe dienst ga ik afscheid nemen van mijn ZJ. Hij staat voor 2.250 EUR op autoscout. Voor de bezoekers aan dit forum een special price van 1.750 EUR! Jeep heeft inderdaad veel km's gelopen, is optisch niet de mooiste, maar is nog sterk en degelijk genoeg makkelijk meer km's te maken. AMC 4.0 L blok is sterk en beschikt over evenveel vermogen als bij aanvang. Automaat AW4 (ook in Cherokee XJ) schakelt soepel, geen problemen. Tussenbak NV 249 werkt naar behoren.De ZJ is 2" verhoogd met Skyjacker lift. Ranco schokbrekers (RS 5000 voor en verstelbare 9000X achter). Rancho sterkere stuurdemper voor de grotere banden. BF Goodrich AT/KO2 245/75/16 (31") met 75% profiel. Flowmaster Deltaflow 50 demper. K&N Gen 2 luchtfilter.Regulier onderhoud gehad. Alle typische ZJ issues zijn al verholpen: Dana 30 voordifferentieel gereviseerd, VC koppeling in NV 249 tussenbak vervangen. Waterpomp, stuurhuis, benzinepomp vervangen. evenals gasklepsensor, krukassensor, dynamo en lambdasensor. groet Sidney
  11. zjsid

    1 x velg jeep xj 1999

    Hi ik heb een 15” honingraat velg over. Past op een ZJ of XJ. zit nog band op, maar die is lek. Is gratis af te halen, woon in Rotterdam, dus dat moet wel lukken mvg Sidney
  12. update: itt tot wat ik eerder zei was niet de nokkenas sensor vervangen, maar de krukas sensor. hiermee was toen het probleem niet opgelost, waarna de garage verder is gaan zoeken. toen bleek uiteindelijk de stroom naar de bobine niet naar behoren. PCM vervangen, ASD nagelopen. krukassensor was al vervangen. toch nagevraagd waar die krukassensor vandaan kwam? Jeep dealer of andere bekende Jeep-onderdelen shop? Het bleek dat een generieke sensor is gebruikt.. Ik heb gelijk een sensor besteld bij B&S te Tiel. En: Problem solved! Weer een wijze les voor mij (en andere Jeepers): geen imitatie/generieke onderdelen wanneer het motormanagement of sensoren betreft. bedankt voor de hulp! Sidney
  13. Bedankt hij staat nu bij de garage , ik laat er naar kijken. zelf gaven ze aan dat de stroom naar de bobine soms onderbroken werd, maar niet konden achterhalen waar dat door kwam
  14. Hi ik heb een probleem wat tot op heden niet opgelost is: mijnZJ uit 93 (4.0 met 350k op teller), slaat vrijwel gelijk af wanneer ik het gaspedaal loslaat. Dit komt met koude motor minder voor. heel lastig te rijden; bij afslaan gelijk in N, starten en weer in D. En voor verkeerslicht in N stilstaan met voet op gaspedaal.Daarnaast had iksoms te maken met horten/ stoten tijdens rijden op snelweg. inmiddels is hetvolgende gedaan en kan worden uitgesloten: gasklepsensor vervangen stappenmotor vervangen rotor kap en bougiekabels vervangen lambdasensor vervangen vacuum lek gecheckt en niet geconstateerd startonderbreker is ook niet boosdoener PCM vervangen gasklephuis gereinigd accu is ok , idem bekabeling pcv klep gereinigd (zat wat olie in, evenals inluchtfilter nokkenas sensor vervangen wie heeft nog een idee waar naar gekeken moet worden? 4.0 blok loopt verder netjes, maakt geen rare geluiden.Reageert ookgoed op gaspedaal. alvast bedankt voor de tips Sidney
  15. Hi ik heb een probleem wat tot op heden niet opgelost is: mijnZJ uit 93 (4.0 met 350k op teller), slaat vrijwel gelijk af wanneer ik het gaspedaal loslaat. Dit komt met koude motor minder voor. heel lastig te rijden; bij afslaan gelijk in N, starten en weer in D. En voor verkeerslicht in N stilstaan met voet op gaspedaal.Daarnaast had iksoms te maken met horten/ stoten tijdens rijden op snelweg. inmiddels is hetvolgende gedaan en kan worden uitgesloten: gasklepsensor vervangen stappenmotor vervangen rotor kap en bougiekabels vervangen lambdasensor vervangen vacuum lek gecheckt en niet geconstateerd startonderbreker is ook niet boosdoener PCM vervangen gasklephuis gereinigd accu is ok , idem bekabeling pcv klep gereinigd (zat wat olie in, evenals inluchtfilter nokkenas sensor vervangen wie heeft nog een idee waar naar gekeken moet worden? 4.0 blok loopt verder netjes, maakt geen rare geluiden.Reageert ookgoed op gaspedaal. alvast bedankt voor de tips Sidney
×