Jump to content

john kessels

Forum member
  • Content Count

    28
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2 Neutral

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Cherokee
  • Bouwjaar
    1996

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. normaal gesproken kun je gewoon ontluchten, en ontlucht jouw ABS gewoon met de rest mee. het is misschien wel verstandig om met een vacuum ontluchter te ontluchten, want als de hoofdremcilinder leeg is en je gaat pompen heb je kans dat deze stuk gaat.
  2. ziet er mooi uit, ik hoop dat ik ooit mijn vriendin zover krijg om dit een keer te gaan doen.😋
  3. leuk om te horen dat het allemaal goed gekomen is. effe iets anders, rij je met een roadbook of gewoon in de wilde weg daar in de bergen? want dat lukt mij nooit als ik ergens op vakantie ga.🙄
  4. hoi. ik ben zelf wegenwacht, dus ik heb wel wat ervaring. wij komen in principe overal waar die zware bus kan komen (dat valt vies tegen), wel doen we zaken met logicx (bergings bedrijf) die hebben vaak een 4x4 bijv. in regio eindhoven hebben ze een toyota landcruiser takel/lepelauto met een paar all-terains er op, dit gaat al iets beter. laten staan doen we niemand maar het kan enige tijd duren helaas. let wel op in de voorwaarden staat dat als je met een evenement mee doet zoals een tijdrit of een clubdag op afgesloten terrein vervalt de pechhulp, nu is dit slecht te beoordelen door onze alarmcentrale dus meestal word er dan wel een wegenwacht gestuurd. het kan wel zijn dat de wegenwacht ter plekke beslist geen transport of vervangauto in te zetten als het duidenlijk is dat er mee is gedaan aan een evenement. (ligt er ook een beetje aan wat de klacht is). als het ter plekke gerepareerd kan worden definitief of voor nood word dit natuurlijk wel gedaan. ik wil hier niets verkopen of iemand iets aansmeren, even goede vrienden. ik schrijf alleen wat ik weet. gr. john
  5. ik heb dit ook eens bij een zj gedaan, hier heb ik toen alle kabels doorgemeten van uit de speakers naar de versterker en van de radio naar de versterker. ben er een goede middag mee bezig geweest maar wel het gewenste resultaat.
  6. Misschien een foto? en waar zijn ze op te halen?
  7. al iets gevonden? ik heb denk ik het zelfde probleem, maar als ik lichtjes op de rem druk is het weg. misschien loszittende remblokken of zo, maar hoe kun je zo iets testen.
  8. ik heb mijn ecu ook al eens defect gehad en heb deze weg gebracht naar verotronics in eindhoven. rij nu weer 2 jaar zonder problemen.
  9. ik heb nog de origeneele schokbrekers er onder met van die 225/70/15 bandjes maar hij is ook niet mega verhoogd. nu zijn mijn rij eigenschappen echt niet super slecht voor een jeep, maar wil proberen het iets te verbeteren omdat ik veel kilometers rij. als iemand in de buurt van venlo een set wielen heeft liggen die ik mag proberen voor 1 of 2 dagen zou heel fijn zijn. (of te koop voor een leuke prijs).
  10. Hoi allemaal. ik rij een xj met een 2 inch liftkit en originele banden met velgen, nu rij ik iedere dag 100 km voor mijn werk (helaas snelweg en geen zandpad). ik vind dat hij best gevoelig is voor wind en spoorvorming, dit komt overigens niet door versleten kogels of iets dergelijks want die zijn allemaal recent vervangen en gecontroleerd. nu is mijn vraag of ik de auto iets stabieler kan maken door er in plaats van die 15 inch balonbandjes 16ers er onder te schroeven, of spoorverbreeders te monteren zodat hij niet zo die spoorvorming in de weg opzoekt. heeft iemand hier ervaring mee? gr. John
  11. ik heb precies het zelfde gehad, en werd er ook helemaal ziek van... heb het opgegeven ik rij nog steeds met 0 trekgewicht en een dubbelas aanhangwagen rond. mocht je nou toch een oplossing vinden hoor ik het graag... succes
  12. oke, dat is niet zo fijn. maar als de vin goed draait mag hij eigenlijk niet warm lopen, is er niet iets anders aan de hand zoals: radiateur dicht met zand of een thermostaat die niet open gaat?
  13. Hoi Ed volgens mij heb je toch gewoon een visco vin, die electrische is voor de airco en als hij echt te warm word gaat hij mee draaien. tenminste zo is dat bij mijn xj van 96 geregeld. je kunt jouw visco vin controleren door met een opgerolde krant proberen de vin tegen te houden als de motor warm is, blijft hij dan stil staan of vertraagt hij flink dan is de visco niet goed meer. als de krant versnipperd dan is de visco goed. ik hoop dat je hier iets aan hebt. gr. john
  14. de grille zeker maar je moet dan wel het kunststof front wisselen (niet veel werk). de rest past volgens mij ook, maar ik durf het niet zeker te zeggen.
  15. Hoi Roel. het is een hele hoop werk, maar wel leuk werk ook met de kabelboom voor alle electronische opties. voor het onderstel zou ik wel eerst even kijken wat je precies om wil gaan zetten, want vaak zijn de modernere onderdelen minder sterk of niet zo praktisch. je kunt wat dat betreft beter even kijken welke assen en tussenbak e.d. je gaat gebruiken en waarvoor gaat gebruiken. als ik dit had moeten doen had ik de grille over gezet en leren leven met raamzwengels... ik heb zo'n boek over hoe je een xj kunt upgraden voor het terrijn, daar staat veel over het onderstel in, het boek heet: High-performance jeep cherokee xj builder's guide.. hier staan leuke weetjes in. gr. john
×
×
  • Create New...