Spring naar bijdragen

Adebisi

Forum member
  • Aantal bijdragen

    123
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    6

Adebisi last won the day on October 19 2017

Adebisi had the most liked content!

Waardering in de gemeenschap

9 Neutral

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Cherokee
  • Bouwjaar
    1997

Recente profielbezoeken

1 020 profielweergaven
  1. Adebisi

    PCV verbinding compitabel 4.0 XJ ´97

    Ok bedankt, ik zal ook even met een boortje voor de zekerheid checken. 👍
  2. Adebisi

    PCV verbinding compitabel 4.0 XJ ´97

    Kleine vraag maar ik kom er niet duidelijk uit mee met Google. Voor mijn '97 4.0L XJ was ik was mijn "crankcase vent tube", de voorste, aan het vervangen maar zag pas nadat ik de oude eraf had gehaald (en nu helaas stuk) dat het onderdeel nummer niet overeenkwam met de vervanger. De oude die erin zat was een Mopar 53030991 maar ik had een Mopar 53030497 als vervanger die ik dacht compatible te zijn. Hij past verder wel ok maar is iets hoger dan origineel, maar heeft er iemand met meer 4.0 ervaring of hier enig verschil inzit (behalve dat hij iets hoger is)? /Christiaan
  3. Adebisi

    welke anti roest behandeling

    Werkt goed voor onder de auto, let wel op dat gewone autoverf er niet op wil hechten.
  4. Adebisi

    XJ start niet.

    Gaat de auto wel gewoon op slot via de deur console?
  5. Adebisi

    Lekke band

    bij een bandenservice kun je hem ook met een stop plug vanuit de binnenkant laten pluggen, koste mij iets van 30€
  6. Adebisi

    Bijzondere Advertentie's

    Een mooie XJ Orvis uit '99 hier in zweden, wel rechts gestuurd: https://www.blocket.se/goteborg/Jeep_Cherokee_Orvis_Ltd_78683959.htm
  7. Adebisi

    Jeep xj vraagje

    Dat is voor je "Remote Keyless Entry".
  8. Adebisi

    spoorzoeker stabiel maken

    Wat voor schokdempers en veren zitten er op die liftkit van je? daar kan nogal wat rij kwaliteit verschil in zitten.
  9. heb je al je olie ververst en filter vervangen? foutcodes uitgelezen? eventueel cps sensor?
  10. je kan een paar scherpe 8-tjes rijden op een lege parkeerplaats om dit goed te mengen
  11. Adebisi

    Resurrection of the Mohawk...

    Mooi speurwerkje! Hier heb je eventueel nog een font wat er aardig in de buurt komt van het origineel: http://www.fonts101.com/fonts/view/Standard/3452/Earth
  12. Autel is dus wel de standaard heb ik door, ik heb wat doorgezocht op de genoemde modellen. Ik kan ze alleen nog maar via eBay vinden in China voor ok prijs maar weet niet of dit wel vertrouw... Ik kwam wel een huidig model tegen Maxidiag MD802 maar deze zou na wat Autel gebruikers forum topics te lezen waarschijnlijk een 16 pin "CCD Connector" oftewel een "Chrysler Adapter" nodig hebben om de ABS codes te kunnen lezen, doordat deze misschien niet zo compatibel meer is met iets oudere autos (zoals mijn '97). Ik zal morgen eens proberen te informeren bij een Autel vertegenwoordiger om er wat wijzer uit te worden of dat een mogelijke optie is. Anders eBay wat in de gaten houden voor een 2e hands. Als iemand meer weet of tips heeft lees ik dat graag.
  13. Beste mede Jeepers, Bij mijn XJ uit '97 blijft sinds kort op mijn dashboard af en toe mijn ABS lampje branden. Voordat ik alles begin los te halen zou ik de ABS fout codes willen scannen. Niet alle (meestal de wat goedkopere) ODB II scanners kunnen ABS codes lezen, heeft iemand ervaring met een scanner die redelijk geprijsd is die dit wel kan? Het hoeft niet draadloos te zijn maar ik zit nu te kijken naar een bluetooth scanner van BlueDriver (110€), deze zou dat misschien moeten kunnen maar ik heb er verder geen ervaring over gehoord met een XJ en ABS. Iemand tips of ervaring met een goede scanner die ook ABS codes kan lezen?
  14. Adebisi

    (wj) Cd-usb-sd wisselaar

    @Deadeye ik heb deze net binnen op je aanraden, ziet er mooi uit, ok geluid en makkelijk aan te sluiten. Een vraagje over het gebruik, hou jij deze in de aansteker houder of zuigt hij dan langzaam de accu leeg als de auto langer stilstaat?
  15. Het was een combinatie van geluiden/problemen die na de nieuwe bladveren naar voren kwamen. Het was wat lastig om deze direct te traceren omdat het alleen naar voren kwam bij het rijden. Het eerste probleem was de rechter achterschokbreker die geluid gaf, de schokbrekers vervangen en een geluid minder. Ook heb ik wat achtjes gereden op een groot parkeerplek om de LS vloeistof goed in de as rond te brengen, tot nu toe is het geluid in de achteras van de LS niet meer gehoord maar misschien is het toch wel verstandig om dit eens een keer preventief te vervangen met de "How to" sinds er 2 ton op de km-teller staat. Toen was er nog een geluid dat naar voren kwam als ik naar rechts ging en een drempel of over een kuil reed. Na je tip @Ab om de kruisjes na te kijken/smeren wou ik deze preventief vervangen, ook omdat ik deze had liggen. Toen zag ik wat kras schade op het achterste kruisje, dit was van de uitlaat die te dicht bij de aandrijfas zat en af en toe in contact kwam. Ik heb er wat markerings-verf op gesmeerd om te kijken of dit vers was. De uitlaat heb ik iets meer er vanaf gezet en tot nu toe zijn alle geluid problemen verdwenen. Nog een vraag, zit de uitlaat met weinig marge vanaf de schokbreker en de aandrijfas? Of ligt dit aan de grote van de geluiddemper? Ik heb deze vorig jaar vervangen met een standaard uitlaat. En ik heb de schokbrekers vervangen met Bilstein 4600, is het aan te raden om "pin bar eliminators" te gebruiken om te compenseren bij een 1 tot 1,5 inch lift of maakt dat niet zoveel uit?
×