Jump to content

Adebisi

Forum member
  • Posts

    169
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    8

Adebisi last won the day on July 21 2019

Adebisi had the most liked content!

1 Follower

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Cherokee
  • Bouwjaar
    1997

Recent Profile Visitors

2318 profile views

Adebisi's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Reacting Well Rare
  • Dedicated Rare
  • Week One Done Rare

Recent Badges

12

Reputation

  1. Click hier voor een 1990 XJ Factory Service Manual http://cruiser54.com/?page_id=365
  2. Als je geen foutcodes hebt kun je er wat onderdelen tegen aan gooien 🙃 Het klinkt misschien als je voorste O2 sensor. Of zoek het anders misschien bij de bougie kabels en/of de verdeler kap en rotor.
  3. Vandaag een nieuwe uitlaat gemonteerd van Walker partnumbers; 21357, 15820, 55188, 32218, 32217. Alles paste zeer goed en het geluid is vrij stil, maar er is een subtiele brom bij de 1200rpm. Mijn eerdere uitlaat had wat gaten gekregen, na vorige week wat gravelwegen op vakantie te hebben gereden kwam er wat meer roest zwakheden zichtbaar 😄. Ik was dus gewent aan meer grom dus moet nog even wennen aan het geluid. Deze keer heb ik wel de uitlaat delen geverfd met Motip heat resistant, en de klemmen zijn van rvs dus hoop dat het deze keer iets langer goed blijft. 🤞
  4. Ja klopt, je zit dan nog vast in the de 4parttime. Zie ook dit topic met een 242 met wat tips;
  5. Ik rijd er ook al weer zo'n 2 jaar mee onder mijn XJ, maat 235-75-r15 in 105t. Ik reed eerder met 109t Nokian Rotiiva AT banden maar die waren veel te stug voor de wat lichtere XJ. De Coopers rijden veel fijner (zachter) en stiller icm Bilstein 4600 dempers, ze zijn ook prima in de regen en in de sneeuw/ijs winters hier in Stockholm. Het was tussen de Cooper AT4s en BFG AT Ko2 voor mij, het zit erg dicht bij elkaar maar ik vond de Coopers iets beter EU gelabeld en misschien een iets moderner profiel (sorry alle BFG fanboys 😅). Ik denk dat het wel een wat meer asfalt dan offroad georiënteerde band is maar ik ga er niet mee de modder in en op de gravel en jager paden heb ik altijd meer dan genoeg grip om op stijle heuvels en bergen te komen.
  6. Je kan eerst alles even goed schoonmaken en in de kruipolie zetten voordat je het gaat afstellen, meestal zit het wat vast doordat het niet vaak gebruikt word en te vies is. Je kan op YouTube de linkage afstel vids vinden bijvoorbeeld deze hieronder. Het is een beetje een over-ontwikkeld Jeep systeem, ik hem hem zelf vervangen met een Boostwerk set wat erg goed en soepel werkt. http://www.boostwerksengineering.com/-Transfer-Case_c_13.html
  7. Ik had ongeveer hetzelfde probleem, bij mij haperde de functionaliteit af en toe van het doosje. Ik heb als kortste weg nieuwe afstandsbedieningen gekocht en bij een dealer met DRB-II scan tool laten programmeren. Zou je de startonderbreker willen bijpassen dan kun je een ECU van de VS erin zetten. De XJ's van 97 in Europa hadden een startonderbreker maar in 98 kwamen ze pas in de VS, daarom werkt hij met een ECU van 97 als hij gemaakt is voor de VS. Deze kun je vinden ik met het nummer 277AD op het einde (dubbel check dit nummer wel even of correct) zoals bijv deze op eBay waar je ook de KM stand en je VIN kan laten programmeren voordat je hem besteld. Als het goed is kun je de ECU gewoon wisselen, de startonderbreker chip in het dak bij je achteruitkijkspiegel kun je laten zitten of eruit halen.
  8. Alles even goed schoonmaken met ontvettingsmiddel zodat je kan zien waar het vandaan komt. Check misschien ook even de olie in de tussenbak.
  9. Dank voor het meedenken, ik heb het probleem gevonden. Alles goed nagelopen, de cruise control de kabel en ook in de servo zat alles goed, ook alle vacuum delen ok, maar na de tv cable (kickdown) kabel opnieuw te hebben afgesteld merkte ik dat daar een probleem zat. Ik denk dat deze is blijven hangen, na deze opnieuw te hebben afgesteld start hij weer met normale toeren. Ik zal er morgen nog eens goed naar kijken. Het was dus gelukkig een simpele oplossing maar ik snapte gisteren de logica er niet van. Ik zal de kabel maar vervangen want het was net de film Christine van Stephen King op de snelweg dus wil dat niet nog eens meemaken. 😅
  10. De middelste van de 3 kabels zit zeer los en als ik eraan beweeg/trek hoor ik in de servo zit de kabel met veel speling maar kan hem er niet uit trekken. Hoe zit deze normaal?
  11. Vanavond een probleem ondervonden op de snelweg waarbij de ’97 XJ in vol gas blijft hangen. Na de snelweg op te rijden en met wat meer dan gewoon accelereren om in te voegen, merkte ik op de snelweg dat het gas er vol erop bleef zitten. Het voelde alsof hij op cruisecontrol reed, ook omdat het gaspedaal dieper voelde wat hij dan normaal doet. Cruise control gecheckt maar die stond niet per ongeluk aan, ook deze geprobeerd aan/uit te zetten maar dit deed ook niks. Dus aan de kant gehaald vol op de remmen en afgezet. Alle kabels op de carburator nagekeken, dezen zaten verder goed vast en de carburateur zit dicht, alleen de middelste kabel voelt iets meer dan anders los en maakt een geluid in de cruise control module alsof deze los zit, zie ook foto voor kabel spanning. Ik weet niet of dit al zo was of zo hoort. Het gaspedaal voelt ook nu dieper, de kabel daar voelt vrij los maar als ik op het gaspedaal druk heb ik ongeveer 2-3cm en beweegt de carburateur wel gewoon open. Als ik nu de auto start is het meteen vol gas. Ik heb een code lezer er aan gehangen (Autel MaxiCheck) maar er zijn geen fout codes. Iemand een idee wat dit kan zijn of waar ik moet kijken? Kan een kapotte cruise control module dit veroorzaken ook al had ik die niet geactiveerd op het stuur? TPS? /Chris
  12. Zoals Siert al aangaf, de rubber motor steunen kunnen gaar en/of gebroken zijn en het blok in een bocht naar links laten bewegen, hierdoor kan er misschien aan een kabel getrokken worden zoals een van de aardkabels of de CPS kabel. Het is wat lastig te zien soms of de rubbers gebroken zijn maar mijn blok hing links zelfs iets naar beneden toen mijn rubber daar doormidden was.
  13. Zes nieuwe (gerenoveerde) Bosch 0280155703 4-gaats injectoren geplaatst in de XJ. Mijn stationair toerental swingt niet meer zo en de auto trekt iets soepeler op. Ik zal eens mijn verbruik de komende tijd in de gaten houden of hier ook iets verbetering in gaat zitten maar het was iig goed om er een paar schone injectoren in te zetten na 23 jaar. 😄
  14. Een lekkere droge engelse review 😄
  15. Een simpel maar een voldoenend klusje, vandaag een nieuwe trekhaak geïnstalleerd. Voor wie geïnteresseerd is in de trekhaak; het is een GDW en deze paste verder goed. De kwaliteit was ook prima, alles recht en met goede bouten. De poedercoat had wel wat krassen van het transport en heb hem daarom eerst in de hammarlack gezet.
×
×
  • Create New...