Jump to content

Adebisi

Forum member
  • Content count

    139
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    6

Adebisi last won the day on October 19 2017

Adebisi had the most liked content!

Community Reputation

9 Neutral

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Cherokee
  • Bouwjaar
    1997

Recent Profile Visitors

1465 profile views
  1. https://www.nagca.com/manuals/98/manual98zj.zip Zie boven voor een digitaal FSM, maar misschien is het overzichtelijker met een iets meer als DIY beschreven Haynes handboek voor de ZJ. Succes!
  2. Adebisi

    Sterkere bladveren

    Ik zelf de Crown 52002392 met Bilstein 4600 schokbrekers er onder zitten, deze hebben de meeste "load rating" van de standaard bladveren en bevallen prima nu na 2 jaar met wat spul achterin, ik heb echter geen metalen bumper of dakrek. Hij zit nu wel iets hoger achter dan standaard en dit heb ik voor gecompenseerd met een 1" polly spacer. Ik heb mijn banden ook omgewisseld van 109t naar 105t en dit maakte het meeste verschil in een iets wat comfortabeler rijden, het was iets teveel overkill met 109t Trouwens mijn XJ kwam met Monroe Max Air Adjustable Shocks, ik heb ze nooit gebruikt maar deze kon je verstellen met verschillende luchtdruk en kan eventueel ook een oplossing zijn om je bladveren iets te sparen als je af en toe ook een aanhangwagen bijv trekt. En voor betere kwaliteit bladveren dan standaard zou ik naar OME kijken. OEM Leaf Spring Specifications Springs, rear LL - 3-1/8" free arch, load rating 405 LM - 5-5/8" free arch, load rating 605 LS - 6" free arch, load rating 675 LT - 7" free arch, load rating 755 UpCountry + 1 " Dealer part numbers: 52000050 Standard Duty, Coded LB 52000051 Standard Duty, Coded LC, EC 52000706 Standard Duty, Coded LN, ES 52000544 Heavy Duty, Coded LK 52000545 Heavy Duty, Coded LL, EL 52000707 Heavy Duty, Coded LM 52002390 Heavy Duty, Coded LS 52002392 Heavy Duty, Coded LT ( UpCountry package +1” leaf spring) Crown catalog part numbers: 84/01 Standard Duty (LL ) 4 leaf - Jeep P/N 52000051 84/01 Heavy Duty (LS, ZGV, ZVV) 4 leaf -Jeep P/N 4886185 84/01 Heavy Duty (LT, ZGW, ZVW) 4 leaf -Jeep P/N 4886186 or 52002392 - UpCountry + 1” 84/01 Heavy Duty (LK ) 4 leaf - Jeep P/N 4886187 84/01 Heavy Duty (LN, ZUU, ZFU) 4 leaf - Jeep P/N 52000706 84/01 Heavy Duty (LM, ZGU, ZVU) 4 leaf - Jeep P/N 52000707 Coil Springs - Springs with a G in the letter spring codes are UpCountry package +1” springs ZGK or GK UpCountry +1” coil - Jeep P/N 52001793 ZGL or GL UpCountry +1” coil - Jeep P/N 52001794 FF FH FJ stock size - Jeep P/N 52088102

  3. Adebisi

    Arjan's Cherokee XJ bouwjaar 2001

    Goed man! Ook de juiste keuze met de kleur nu.👍
  4. Nog even een update: Alle kabels goed bekeken en ook doorgemeten, maar ik kon helaas niks vinden. Alles werkt weer weer als vanouds dus het is ook lastig nu de fout te vinden als ik ze doormeet. Ik ga nog wel preventief de Ignition Starter relay en switch vervangen.
  5. Dank voor de tip, die kabelboom had ik nog niet ontdekt maar ik zal die ook eens gaan nakijken.
  6. Ik heb misschien ergens een draadbreuk die eens per jaar sporadisch terugkomt 😄. Ik heb alle kapotte draden in de "wiring harnesses" van de deuren en klep al een keer her-soldeert en doorgemeten, cv control units vervangen maar er zit nog steeds iets niet helemaal goed. Mijn voeten belichting bij de pedalen flikkert ook af en toe een beetje met de deur open, daarom vermoed ik nog steeds de deur kabels. Nu zou ik graag deze willen vervangen om het uit te sluiten dat het in de draden zit. Mijn XJ is van '97, ik kan ze wel van 94-96 vinden maar niet van ´97, heeft er iemand een idee of dit bestaat? En ipv een draadbreuk dat het centrale slot af en toe maar ook icm de airco niet meer doet functioneren, kan dit ook te maken hebben met de Ignition Starter Relay of de Switch?
  7. Adebisi

    Arjan's Cherokee XJ bouwjaar 2001

    Goed bezig! Als je toch gaat opboren misschien een goed excuus voor een stroker kit? 😁
  8. Adebisi

    Koelsysteem XJ 4.0, ‘97

    Ik heb 3 jaar geleden veel vervangen, mijn waterpomp, slangen en distributieriem met het merk Gates en dit werkt tot vandaag prima. Ik heb wat meer geld betaald voor Fel-pro pakkingen, Mopar coolant temp sensor, Hayden fan clutch en een Stant thermostaat. Bij mij lekte het bij de waterpomp maar ik had ook nog een koelvloeistof lek bij de "freeze plugs" in het blok, misschien goed om die ook even na te kijken of dat allemaal droog is.
  9. Ik rij nu 3 jaar rond op Nokia rottiva AT's (gehele jaar) in Zweden, de eerste 2 jaar had ik erg veel grip in sneeuw, gepakt ijs of regen en was het een superband voor de prijs maar nu is het iets minder. Let wel dat remmen in de sneeuw/ijs is altijd minder met een AT ook al heeft hij het 3PMSF symbool, daardoor zie je wel veel winterbanden met spikes in Zweden. Verder wel erg tevreden met de Nokia's, veel grip door de vele sips, op grind en zand ook een goed agressief profiel een het is een prima compromis voor met een dagelijks gebruik op de weg. Het enigste nadeel dat ze redelijk snel bij mij sleten, waarschijnlijk omdat ze wat zachter zijn dan de meeste AT's. Ik ga misschien nu de nieuwe Cooper Discoverer at3 4s of de BFGoodrich All Terrain T/A KO2 testen, beide ook met 3PMSF symbool, iemand hier een goede ervaring mee?
  10. Adebisi

    Versterker bypass

    Ik weet niet of het een dezelfde Infinity Amp is (hij ziet er wel hetzelfde uit met dezelfde draadkleuren) maar ik heb dit schema van Crutchfield gebruikt voor mijn XJ uit '97, zie attachment. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Infinity Wiring Information 1997 Jeep Cherokee.pdf
  11. Adebisi

    moderne radio GC WJ 99

    ah ok, maar zoek eens op de eerder genoemde Metra 99-6000 car radio bracket, amazon.de heeft hem bijv. Metra heeft meerdere modellen die passen.
  12. Adebisi

    moderne radio GC WJ 99

    Ik was ook recent naar aan het kijken voor een iets modernere radio in mijn 97 XJ, ze zijn alleen meestal wel erg lelijk die nieuwere radios. Maar ik heb een 1din retrofit Continental TR7412UB-OR met bluetooth gevonden dat misschien wel wat is. Deze met een Metra 996000 car radio bracket past hopelijk wel mooi en heeft denk ik ook een goede prijs/kwaliteit verhouding. Ik heb nog niet precies bekeken hoe het allemaal aansluit.
  13. Je antwoord zit al in je vraag denk ik, je kan ook je service bij een andere garage/specialist uitvoeren of het verschil maakt..?
  14. Adebisi

    Transfer Case Drop

    Zelf heb heb ik mijn XJ met 1-2" verhoogd vanuit zeer doorgezakte bladen en had daarna last van trillingen, dit bleek zoals @Ab al aangaf mijn kruisjes te zijn door de iets nieuwe hoek. Al zit je iets hoger, ik zou zelf daar beginnen om dingen uit te sluiten. Naast een TC-drop zou het ook kunnen dat je je banden misschien moet uitlijnen na de lift. Als je toch kruisjes moet vervangen, het was een vrij makkelijk klusje met dit gereedschap https://www.rockauto.com/en/moreinfo.php?pk=2784314&jsn=300 en een verlengde breaker bar.
  15. Adebisi

    Transfer Case Drop

    Stock is het 17" (43cm) achter en 17,5" (44,5cm) voor, gemeten vanuit het center van het wiel tot je wielkast bumper.
×