Jump to content

Adebisi

Forum member
  • Content Count

    163
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    8

Adebisi last won the day on July 21 2019

Adebisi had the most liked content!

Community Reputation

12 Neutral

1 Follower

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Cherokee
  • Bouwjaar
    1997

Recent Profile Visitors

1952 profile views
  1. Ik had ongeveer hetzelfde probleem, bij mij haperde de functionaliteit af en toe van het doosje. Ik heb als kortste weg nieuwe afstandsbedieningen gekocht en bij een dealer met DRB-II scan tool laten programmeren. Zou je de startonderbreker willen bijpassen dan kun je een ECU van de VS erin zetten. De XJ's van 97 in Europa hadden een startonderbreker maar in 98 kwamen ze pas in de VS, daarom werkt hij met een ECU van 97 als hij gemaakt is voor de VS. Deze kun je vinden ik met het nummer 277AD op het einde (dubbel check dit nummer wel even of correct) zoals bijv deze op eBay waar je ook d
  2. Alles even goed schoonmaken met ontvettingsmiddel zodat je kan zien waar het vandaan komt. Check misschien ook even de olie in de tussenbak.
  3. Dank voor het meedenken, ik heb het probleem gevonden. Alles goed nagelopen, de cruise control de kabel en ook in de servo zat alles goed, ook alle vacuum delen ok, maar na de tv cable (kickdown) kabel opnieuw te hebben afgesteld merkte ik dat daar een probleem zat. Ik denk dat deze is blijven hangen, na deze opnieuw te hebben afgesteld start hij weer met normale toeren. Ik zal er morgen nog eens goed naar kijken. Het was dus gelukkig een simpele oplossing maar ik snapte gisteren de logica er niet van. Ik zal de kabel maar vervangen want het was net de film Christine van Stephen King
  4. De middelste van de 3 kabels zit zeer los en als ik eraan beweeg/trek hoor ik in de servo zit de kabel met veel speling maar kan hem er niet uit trekken. Hoe zit deze normaal?
  5. Vanavond een probleem ondervonden op de snelweg waarbij de ’97 XJ in vol gas blijft hangen. Na de snelweg op te rijden en met wat meer dan gewoon accelereren om in te voegen, merkte ik op de snelweg dat het gas er vol erop bleef zitten. Het voelde alsof hij op cruisecontrol reed, ook omdat het gaspedaal dieper voelde wat hij dan normaal doet. Cruise control gecheckt maar die stond niet per ongeluk aan, ook deze geprobeerd aan/uit te zetten maar dit deed ook niks. Dus aan de kant gehaald vol op de remmen en afgezet. Alle kabels op de carburator nagekeken, dezen zaten verder goed vast
  6. Zoals Siert al aangaf, de rubber motor steunen kunnen gaar en/of gebroken zijn en het blok in een bocht naar links laten bewegen, hierdoor kan er misschien aan een kabel getrokken worden zoals een van de aardkabels of de CPS kabel. Het is wat lastig te zien soms of de rubbers gebroken zijn maar mijn blok hing links zelfs iets naar beneden toen mijn rubber daar doormidden was.
  7. Zes nieuwe (gerenoveerde) Bosch 0280155703 4-gaats injectoren geplaatst in de XJ. Mijn stationair toerental swingt niet meer zo en de auto trekt iets soepeler op. Ik zal eens mijn verbruik de komende tijd in de gaten houden of hier ook iets verbetering in gaat zitten maar het was iig goed om er een paar schone injectoren in te zetten na 23 jaar. 😄
  8. Een lekkere droge engelse review 😄
  9. Een simpel maar een voldoenend klusje, vandaag een nieuwe trekhaak geïnstalleerd. Voor wie geïnteresseerd is in de trekhaak; het is een GDW en deze paste verder goed. De kwaliteit was ook prima, alles recht en met goede bouten. De poedercoat had wel wat krassen van het transport en heb hem daarom eerst in de hammarlack gezet.
  10. @AK47 Beide talen, Nederlands of Engels zijn prima! @Kapt. Bob Fertan komt niet als beste in de test naar voren maar ik gebruik het alleen als eerste laag om eventueel overgebleven roest in te kapselen, maar ik zie dat RX het beter doet in de test en ook goede verhalen over gelezen. Ik gebruik ook hammerite (wat ook goed in de test scoort) over de fertan en zink primer, alleen is dit niet overschilderbaar dus gebruik het alleen onder de auto.
  11. Ik behandel eerst alles met Fertan, daarna een goede zink primer en daarna een top coating na keuze. Onder de auto is behandeld met een bitumen spray. —— Fertan instructies die ik volg: -eerst alles NATMAKEN met water -aanbrengen met kwast of spuit -na 1 uur weer alles natmaken (plantenspuit) om de werking te bevorderen -na 12 tot 24 uur de zwarte poeder af vegen met natte spons -alles afdrogen en het is spuit of kwast klaar bij ernstige roest: -eerst loszittende roest goed verwijderen met staalborstel -en vooral na toepassing van bovenstaande behandeling de ge
  12. ff gegoogeld: PCV = "Positive Crankcase Ventilation" CCV = "Closed Crankcase Ventilation" Ik heb het zelf nooit uitgeprobeerd om ze verkeerd te monteren 😁. Maar die PCV is helemaal open (niet echt een klep of ventiel) en die CCV heeft een klein gaatje, het lijkt me daardoor waarschijnlijk dat het iets met je probleem te maken kan hebben omdat deze dan helemaal open olie naar het gasklephuis kan brengen.
  13. een PCV maar je had een CCV nodig? 🤷‍♀️
  14. Ja er zit dacht ik loctite vanuit de fabriek op die bouten. Twee bouten zaten aardig vast bij mijzelf, maar door ze te verhitten met een propaanbrander en daarna met een wringijzer (verlengt met een stalen pijp) op de krik toch los gebroken. 😅
×
×
  • Create New...