Adebisi

Forum member
  • Aantal bijdragen

    108
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    5

Adebisi last won the day on August 12

Adebisi had the most liked content!

Waardering in de gemeenschap

8 Neutral

Over Adebisi

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Cherokee
  • Bouwjaar
    1997

Recente profielbezoeken

631 profielweergaven
  1. Ik zal a. en b. morgen proberen. Ik had de kruisjes nog niet nagekeken, klinkt ook als een goede mogelijkheid.
  2. Ik heb deze week voor het eerst mijn bladveren, shackles en schokbrekers vervangen... deze zaten behoorlijk vast en waren flink doorgezakt, dus hoognodig. Ik heb deze met nieuwe Crown HD bladveren vervangen en staat nu iets van 2,5-3 cm hoger dan stock. Na veel hakken en zagen, bouten die afbreken heb ik de nieuwe bladveren eronder. Ik dacht alles goed maar na een test rit bleek dat als ik zacht een bocht maakte, of soms over een drempel of een gat reed dat er een knarsend, metaal op metaal geluid (vergelijkbaar als in dit gevonden filmpje https://www.youtube.com/watch?v=WACf0GqSOms op min 0.30. Daarop heb ik de olie in de Dana 35 achteras vervangen + lsd vloeistof. Alles eerst goed schoongemaakt, en het zag er ook verder ok uit, geen speling en de oude olie (erg vies) had alleen ter opmerking een paar erg kleine gouden metaal glitters. Ik heb een foto toegevoegd na het schoonmaken, ik kijk er ook maar met beginners ogen na. Het krakende geluid ging weg maar komt sporadisch terug bij korte bochten of een scherpe bocht achteruit rijden. Waar kan ik het beste zoeken naar een oplossing met dit verhaal in het achterhoofd? Is de Limited Slip misschien niet meer top? Of kan dit zijn doorat de hoek van de aandrijf lijn anders is? Misschien is dit op te lossen met een kleine “transfer case drop”. Voordat ik de bladveren had vervangen had ik nergens last. Of is het ok om het eerst af te wachten of het zichzelf verhelpt na wat inrijden? Ik zal dezer dagen ook nog eens alle bladveren en schokbreker bouten goed in het vet zetten om misschien een combinatie van problemen/geluiden uit te sluiten maar in eerste instantie lijkt het uit de achteras te komen. Iemand tips uit ervaring?
  3. Nog meer voor de liefhebber, Ikea heeft een prachtig geïnspireerd XJ bed
  4. Check voor eventuele foutcodes, kan bijv. een foutieve TPS sensor zijn.
  5. Als ik deze 2 websites bekijk ben wel een beetje nieuwsgierig geworden naar de marktwaarde van mijn XJ. Een topfitte, alle opties '97 met 220k. Zit dit echt realistisch bij de 8-11 duizend?
  6. @michel1972 heb je hier meer info over, linkje? Klinkt zeer interessant.
  7. Ja klopt, dan is die recall eerder bij jou jeep gefixt.
  8. Vanuit het Zweedse forum kreeg ik de tip om een eventuele safety recall van mijn Jeep XJ te checken. Zelfs na x-aantal jaar is het mogelijk via een officieel dealer dit hier gefixt te krijgen, dus misschien is het hier ook waard om het te checken. Een goede service van Jeep! Je kan je VIN nummer hier invoeren en kijken of er nog een safety recall openstaat: https://www.mopar.com/en-us/my-vehicle/recalls/search.html
  9. Dit topic was nog niet zo lang geleden gestart met wat nuttige info: http://www.jeepforum.nl/topic/30856-zelf-importeren-vanuit-de-vs/
  10. Jazeker, daarom begin je met de dop eraf, zet je de radiator op vol zodat de thermostaat sneller open gaat, en dan niet al te lang laten draaien.
  11. Een iets gronderige aanpak. Zet de neus wat omhoog, met de krik of pakeer hem op een heuveltje. Start hem met de dop eraf, zet de kachel op vol. Laat hem lopen, knijp de bovenste radiator slang als hij warm is en de thermostaat opengaat, daar kan een luchtbel vast zitten. Vul de radiator bij tot de top als het nodig is, doe dit ongeveer iets van 10-15min. Doe de dop erop en herhaal als het nodig is, dat zou het moeten doen.
  12. Dat is iets uit de richting maar wel bedankt!
  13. Hi Masis, dankje maar heb je de PA11-CHR op een dezelfde radio aangesloten? Er staat bij USA Spec Pa11-chr dat deze bedoelt is voor 1998-2006 Chrysler/dodge/jeep of en 1999-2004 voor de GC, maar de mijne komt uit 1997 dus ik twijfel of dit zou werken.
  14. Hallo, In mijn Cherokee XJ uit 97 zit een originele radio (Europees model) met Infinity systeem, deze zou ik graag willen behouden vanwege de originaliteit, maar ik zou graag een aux adapter op de CD-ingang willen toevoegen. Ik heb een foto van een dezelfde radio op MP gevonden als referenties van het model, ze zaten dus ook in ZJ's van rond '97. Na wat internet speurwerk kwam ik wel op deze tegen, maar helemaal in de US: http://www.oemautosound.com/p-42-chry-aux-chrysler-dodge-jeep-auxiliary-input.aspx En ik weet niet zeker nog of deze ook op dit model zou kunnen werken... Iemand ervaring met een aux-adapter op een dezelfde type radio, of weet iemand ook link of hint naar een aux-adapter die hierop zou werken? Goeds, Chris
  15. Ik weet niet of het een probleem geeft of iets uitmaakt maar in '99 hebben ze de wiellagers veranderd. Zie ook mijn reply in dit topic: