Jump to content

Adebisi

Forum member
  • Content count

    147
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    8

Adebisi last won the day on July 21

Adebisi had the most liked content!

Community Reputation

11 Neutral

1 Follower

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Cherokee
  • Bouwjaar
    1997

Recent Profile Visitors

1570 profile views
  1. Ik heb alle “freeze plugs” aan de zijkant van het motorblok vervangen. (Ik ben wel bang dat die ene plug achter het motorblok ook nog een keer aan de beurt moet komen, waar ik wat minder zin in heb… ) Op de weg ernaartoe, de motor mounts vervangen, de bestuurders kant was het rubber totaal gebroken… Ook kwam ik een barst tegen bij de eerste pijp op de uitlaatspruitstuk, dus ook meteen kunnen oplassen. Alle koelvloeistof uitgeflushed en gelijk alle koelwaterslangen en de CCV/PCV vacuum pluggen vervangen. Na de eerste start gelijk dikke rook maar gelukkig was dit de hittebestendige verf die ik op het uitlaatspruitstuk had gespoten 😅. Ik merk wel dat de meeste rubbers en pakkingen, die er waarschijnlijk sinds hij uit de fabriek kwam op zaten, nu wel echt op zijn na 20 jaar. 😁 Na eerder al nieuwe trommelremmen deze zomer is de volgende klus is nieuwe CuNi remleidingen plaatsen. 🤙
  2. Misschien kan het dan je rubber remslang zijn, als er aan de binnenzijde van de slang wat los is gekomen door ouderdom kan dit soms als een terugslagklep werken. En zoals eerder is benoemd hierboven, een nieuwe onderdeel zoals een remklauw kan soms ook met een fout komen.
  3. Via een oud topic op een ander forum kwam ik voor een '98 ZJ het volgende tegen: "HCU output ports are all different sizes: * Rear is 12 x 1mm * Front left is an odd-ball size of 11 x 1.5mm * Front right is 10 x 1mm"
  4. Je moet zelf even prijsvergelijken maar als ik het snel zie iets van 350 usd met verzending via eBay + misschien nog import kosten.
  5. Je kan hem ook via eBay bestellen zag ik https://www.ebay.com/itm/Black-Mild-Steel-Grille-Brush-Headlight-Guard-for-93-98-Jeep-Grand-Cherokee-ZJ/233208113632
  6. De trommelremmen zijn beide vervangen en alles zit weer goed naar 3x erg goed kijken 😎, alles is ook weer goed ontlucht. Ik merkte op dat mijn harde remleidingen bij alle vier de wielen aardig roestig zijn en ik deze ook maar voortijdig ga vervangen met 3/16 CuNi leidingen. Nu kan ik bij de achterwielen de fittingen op de forums wel vinden en zijn deze als het goed is "double flare" 3/8 x 24 UNF. Voor bij de wielen ook ,maar deze 2 voor gaan deze direct naar de ABS module als ik het goed heb (nummer 11 & 13), het lijkt erop dat deze misschien een andere fitting hebben bij de ABS, weet iemand of deze dezelfde 3/8 x 24 UNF zijn of een afmeting hebben?
  7. Ok bedankt 👍 ik ga even achter een vacuum ontluchter aan.
  8. Mijn wielremcilinder in mijn trommelrem had het begeven en er lag een plas remvloeistof onder mijn linker achterwiel en al het vloeistof is uit het reservoir. Nu ben ik alles aan het vervangen en zal al de remmen bij de 4 wielen ontluchten maar ik vroeg me af of dit nog impact heeft op mijn ABS of ontlucht dit gewoon mee? Staan de ABS valves open? Zou hier lucht in kunnen zitten dat eventueel schade aan de module kan brengen?
  9. https://www.nagca.com/manuals/98/manual98zj.zip Zie boven voor een digitaal FSM, maar misschien is het overzichtelijker met een iets meer als DIY beschreven Haynes handboek voor de ZJ. Succes!
  10. Adebisi

    Sterkere bladveren

    Ik zelf de Crown 52002392 met Bilstein 4600 schokbrekers er onder zitten, deze hebben de meeste "load rating" van de standaard bladveren en bevallen prima nu na 2 jaar met wat spul achterin, ik heb echter geen metalen bumper of dakrek. Hij zit nu wel iets hoger achter dan standaard en dit heb ik voor gecompenseerd met een 1" polly spacer. Ik heb mijn banden ook omgewisseld van 109t naar 105t en dit maakte het meeste verschil in een iets wat comfortabeler rijden, het was iets teveel overkill met 109t Trouwens mijn XJ kwam met Monroe Max Air Adjustable Shocks, ik heb ze nooit gebruikt maar deze kon je verstellen met verschillende luchtdruk en kan eventueel ook een oplossing zijn om je bladveren iets te sparen als je af en toe ook een aanhangwagen bijv trekt. En voor betere kwaliteit bladveren dan standaard zou ik naar OME kijken. OEM Leaf Spring Specifications Springs, rear LL - 3-1/8" free arch, load rating 405 LM - 5-5/8" free arch, load rating 605 LS - 6" free arch, load rating 675 LT - 7" free arch, load rating 755 UpCountry + 1 " Dealer part numbers: 52000050 Standard Duty, Coded LB 52000051 Standard Duty, Coded LC, EC 52000706 Standard Duty, Coded LN, ES 52000544 Heavy Duty, Coded LK 52000545 Heavy Duty, Coded LL, EL 52000707 Heavy Duty, Coded LM 52002390 Heavy Duty, Coded LS 52002392 Heavy Duty, Coded LT ( UpCountry package +1” leaf spring) Crown catalog part numbers: 84/01 Standard Duty (LL ) 4 leaf - Jeep P/N 52000051 84/01 Heavy Duty (LS, ZGV, ZVV) 4 leaf -Jeep P/N 4886185 84/01 Heavy Duty (LT, ZGW, ZVW) 4 leaf -Jeep P/N 4886186 or 52002392 - UpCountry + 1” 84/01 Heavy Duty (LK ) 4 leaf - Jeep P/N 4886187 84/01 Heavy Duty (LN, ZUU, ZFU) 4 leaf - Jeep P/N 52000706 84/01 Heavy Duty (LM, ZGU, ZVU) 4 leaf - Jeep P/N 52000707 Coil Springs - Springs with a G in the letter spring codes are UpCountry package +1” springs ZGK or GK UpCountry +1” coil - Jeep P/N 52001793 ZGL or GL UpCountry +1” coil - Jeep P/N 52001794 FF FH FJ stock size - Jeep P/N 52088102

  11. Adebisi

    Arjan's Cherokee XJ bouwjaar 2001

    Goed man! Ook de juiste keuze met de kleur nu.👍
  12. Nog even een update: Alle kabels goed bekeken en ook doorgemeten, maar ik kon helaas niks vinden. Alles werkt weer weer als vanouds dus het is ook lastig nu de fout te vinden als ik ze doormeet. Ik ga nog wel preventief de Ignition Starter relay en switch vervangen.
  13. Dank voor de tip, die kabelboom had ik nog niet ontdekt maar ik zal die ook eens gaan nakijken.
  14. Ik heb misschien ergens een draadbreuk die eens per jaar sporadisch terugkomt 😄. Ik heb alle kapotte draden in de "wiring harnesses" van de deuren en klep al een keer her-soldeert en doorgemeten, cv control units vervangen maar er zit nog steeds iets niet helemaal goed. Mijn voeten belichting bij de pedalen flikkert ook af en toe een beetje met de deur open, daarom vermoed ik nog steeds de deur kabels. Nu zou ik graag deze willen vervangen om het uit te sluiten dat het in de draden zit. Mijn XJ is van '97, ik kan ze wel van 94-96 vinden maar niet van ´97, heeft er iemand een idee of dit bestaat? En ipv een draadbreuk dat het centrale slot af en toe maar ook icm de airco niet meer doet functioneren, kan dit ook te maken hebben met de Ignition Starter Relay of de Switch?
  15. Adebisi

    Arjan's Cherokee XJ bouwjaar 2001

    Goed bezig! Als je toch gaat opboren misschien een goed excuus voor een stroker kit? 😁
×