Spring naar bijdragen

Adebisi

Forum member
  • Aantal bijdragen

    114
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    6

Adebisi last won the day on October 19

Adebisi had the most liked content!

Waardering in de gemeenschap

9 Neutral

Over Adebisi

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Cherokee
  • Bouwjaar
    1997

Recente profielbezoeken

767 profielweergaven
  1. je kan een paar scherpe 8-tjes rijden op een lege parkeerplaats om dit goed te mengen
  2. Resurrection of the Mohawk...

    Mooi speurwerkje! Hier heb je eventueel nog een font wat er aardig in de buurt komt van het origineel: http://www.fonts101.com/fonts/view/Standard/3452/Earth
  3. Autel is dus wel de standaard heb ik door, ik heb wat doorgezocht op de genoemde modellen. Ik kan ze alleen nog maar via eBay vinden in China voor ok prijs maar weet niet of dit wel vertrouw... Ik kwam wel een huidig model tegen Maxidiag MD802 maar deze zou na wat Autel gebruikers forum topics te lezen waarschijnlijk een 16 pin "CCD Connector" oftewel een "Chrysler Adapter" nodig hebben om de ABS codes te kunnen lezen, doordat deze misschien niet zo compatibel meer is met iets oudere autos (zoals mijn '97). Ik zal morgen eens proberen te informeren bij een Autel vertegenwoordiger om er wat wijzer uit te worden of dat een mogelijke optie is. Anders eBay wat in de gaten houden voor een 2e hands. Als iemand meer weet of tips heeft lees ik dat graag.
  4. Beste mede Jeepers, Bij mijn XJ uit '97 blijft sinds kort op mijn dashboard af en toe mijn ABS lampje branden. Voordat ik alles begin los te halen zou ik de ABS fout codes willen scannen. Niet alle (meestal de wat goedkopere) ODB II scanners kunnen ABS codes lezen, heeft iemand ervaring met een scanner die redelijk geprijsd is die dit wel kan? Het hoeft niet draadloos te zijn maar ik zit nu te kijken naar een bluetooth scanner van BlueDriver (110€), deze zou dat misschien moeten kunnen maar ik heb er verder geen ervaring over gehoord met een XJ en ABS. Iemand tips of ervaring met een goede scanner die ook ABS codes kan lezen?
  5. (wj) Cd-usb-sd wisselaar

    @Deadeye ik heb deze net binnen op je aanraden, ziet er mooi uit, ok geluid en makkelijk aan te sluiten. Een vraagje over het gebruik, hou jij deze in de aansteker houder of zuigt hij dan langzaam de accu leeg als de auto langer stilstaat?
  6. Het was een combinatie van geluiden/problemen die na de nieuwe bladveren naar voren kwamen. Het was wat lastig om deze direct te traceren omdat het alleen naar voren kwam bij het rijden. Het eerste probleem was de rechter achterschokbreker die geluid gaf, de schokbrekers vervangen en een geluid minder. Ook heb ik wat achtjes gereden op een groot parkeerplek om de LS vloeistof goed in de as rond te brengen, tot nu toe is het geluid in de achteras van de LS niet meer gehoord maar misschien is het toch wel verstandig om dit eens een keer preventief te vervangen met de "How to" sinds er 2 ton op de km-teller staat. Toen was er nog een geluid dat naar voren kwam als ik naar rechts ging en een drempel of over een kuil reed. Na je tip @Ab om de kruisjes na te kijken/smeren wou ik deze preventief vervangen, ook omdat ik deze had liggen. Toen zag ik wat kras schade op het achterste kruisje, dit was van de uitlaat die te dicht bij de aandrijfas zat en af en toe in contact kwam. Ik heb er wat markerings-verf op gesmeerd om te kijken of dit vers was. De uitlaat heb ik iets meer er vanaf gezet en tot nu toe zijn alle geluid problemen verdwenen. Nog een vraag, zit de uitlaat met weinig marge vanaf de schokbreker en de aandrijfas? Of ligt dit aan de grote van de geluiddemper? Ik heb deze vorig jaar vervangen met een standaard uitlaat. En ik heb de schokbrekers vervangen met Bilstein 4600, is het aan te raden om "pin bar eliminators" te gebruiken om te compenseren bij een 1 tot 1,5 inch lift of maakt dat niet zoveel uit?
  7. Ik zal a. en b. morgen proberen. Ik had de kruisjes nog niet nagekeken, klinkt ook als een goede mogelijkheid.
  8. Ik heb deze week voor het eerst mijn bladveren, shackles en schokbrekers vervangen... deze zaten behoorlijk vast en waren flink doorgezakt, dus hoognodig. Ik heb deze met nieuwe Crown HD bladveren vervangen en staat nu iets van 2,5-3 cm hoger dan stock. Na veel hakken en zagen, bouten die afbreken heb ik de nieuwe bladveren eronder. Ik dacht alles goed maar na een test rit bleek dat als ik zacht een bocht maakte, of soms over een drempel of een gat reed dat er een knarsend, metaal op metaal geluid (vergelijkbaar als in dit gevonden filmpje https://www.youtube.com/watch?v=WACf0GqSOms op min 0.30. Daarop heb ik de olie in de Dana 35 achteras vervangen + lsd vloeistof. Alles eerst goed schoongemaakt, en het zag er ook verder ok uit, geen speling en de oude olie (erg vies) had alleen ter opmerking een paar erg kleine gouden metaal glitters. Ik heb een foto toegevoegd na het schoonmaken, ik kijk er ook maar met beginners ogen na. Het krakende geluid ging weg maar komt sporadisch terug bij korte bochten of een scherpe bocht achteruit rijden. Waar kan ik het beste zoeken naar een oplossing met dit verhaal in het achterhoofd? Is de Limited Slip misschien niet meer top? Of kan dit zijn doorat de hoek van de aandrijf lijn anders is? Misschien is dit op te lossen met een kleine “transfer case drop”. Voordat ik de bladveren had vervangen had ik nergens last. Of is het ok om het eerst af te wachten of het zichzelf verhelpt na wat inrijden? Ik zal dezer dagen ook nog eens alle bladveren en schokbreker bouten goed in het vet zetten om misschien een combinatie van problemen/geluiden uit te sluiten maar in eerste instantie lijkt het uit de achteras te komen. Iemand tips uit ervaring?
  9. Ben jij echte Jeep fanaat?

    Nog meer voor de liefhebber, Ikea heeft een prachtig geïnspireerd XJ bed
  10. Check voor eventuele foutcodes, kan bijv. een foutieve TPS sensor zijn.
  11. Aankoop Tips Voor Aanschaf Cherokee

    Als ik deze 2 websites bekijk ben wel een beetje nieuwsgierig geworden naar de marktwaarde van mijn XJ. Een topfitte, alle opties '97 met 220k. Zit dit echt realistisch bij de 8-11 duizend?
  12. kilometerheffing goed of slecht?

    @michel1972 heb je hier meer info over, linkje? Klinkt zeer interessant.
  13. Check voor eventuele safety recalls

    Ja klopt, dan is die recall eerder bij jou jeep gefixt.
  14. Check voor eventuele safety recalls

    Vanuit het Zweedse forum kreeg ik de tip om een eventuele safety recall van mijn Jeep XJ te checken. Zelfs na x-aantal jaar is het mogelijk via een officieel dealer dit hier gefixt te krijgen, dus misschien is het hier ook waard om het te checken. Een goede service van Jeep! Je kan je VIN nummer hier invoeren en kijken of er nog een safety recall openstaat: https://www.mopar.com/en-us/my-vehicle/recalls/search.html
  15. spullen kopen in de VS

    Dit topic was nog niet zo lang geleden gestart met wat nuttige info: http://www.jeepforum.nl/topic/30856-zelf-importeren-vanuit-de-vs/
×