Jump to content

Adebisi

Forum member
  • Posts

    175
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    8

Adebisi last won the day on July 21 2019

Adebisi had the most liked content!

1 Follower

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Cherokee
  • Bouwjaar
    1997

Recent Profile Visitors

2664 profile views

Adebisi's Achievements

Rookie

Rookie (2/14)

  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Reacting Well Rare
  • Dedicated Rare
  • Week One Done Rare

Recent Badges

12

Reputation

  1. is het misschien dezelfde van een dorman 800-714 ?
  2. Jeep XJ time-lapse engine rebuild, 4.0L STROKED to 4.6L 🤤
  3. Heb je de ECU gereset nadat je de nieuwe sensors hebt geplaatst? Een hoge toerental en als de motor warm is kan misschien een vacuum lek zijn. Je kan de bouten van het inlaat-/uitlaatspruitstuk controleren, het is vaak voorkomend dat deze losraken en vacuümlekkage veroorzaken. Check misschien ook de vacuum slangen of alles goed zit, bijv die bij de MAP-sensor in het gasklephuis.
  4. NTK is idd OE maar de upstream is al een tijdje niet op voorraad. Ik heb afgelopen zomer de Denso besteld bij Rockauto als alternatief en is tot nu toe ook kwalitatief zeer goed. Verder is voor de elektronische delen zoveel mogelijk Mopar aan te bevelen als je de OE niet weet, de XJ's zijn daar een beetje kieskeurig in.
  5. Wat Ab al aangaf, heb je dit al gedaan? Een niet goedwerkende sensor geeft een aantal van deze symptomen. Indien nodig zou ik wel aanraden om de sensor te vervangen met een OEM sensor van Mopar. Olie filters kan ik die van Wix aanraden.
  6. Ik weet niet of het mogelijk is bij een KJ maar ik heb het los gekregen bij mijn XJ met deze tip met een bout er tussen, zie: https://jeepspecs.com/tj-generation/unit-bearing-dislodge/
  7. Click hier voor een 1990 XJ Factory Service Manual http://cruiser54.com/?page_id=365
  8. Als je geen foutcodes hebt kun je er wat onderdelen tegen aan gooien 🙃 Het klinkt misschien als je voorste O2 sensor. Of zoek het anders misschien bij de bougie kabels en/of de verdeler kap en rotor.
  9. Vandaag een nieuwe uitlaat gemonteerd van Walker partnumbers; 21357, 15820, 55188, 32218, 32217. Alles paste zeer goed en het geluid is vrij stil, maar er is een subtiele brom bij de 1200rpm. Mijn eerdere uitlaat had wat gaten gekregen, na vorige week wat gravelwegen op vakantie te hebben gereden kwam er wat meer roest zwakheden zichtbaar 😄. Ik was dus gewent aan meer grom dus moet nog even wennen aan het geluid. Deze keer heb ik wel de uitlaat delen geverfd met Motip heat resistant, en de klemmen zijn van rvs dus hoop dat het deze keer iets langer goed blijft. 🤞
  10. Ja klopt, je zit dan nog vast in the de 4parttime. Zie ook dit topic met een 242 met wat tips;
  11. Ik rijd er ook al weer zo'n 2 jaar mee onder mijn XJ, maat 235-75-r15 in 105t. Ik reed eerder met 109t Nokian Rotiiva AT banden maar die waren veel te stug voor de wat lichtere XJ. De Coopers rijden veel fijner (zachter) en stiller icm Bilstein 4600 dempers, ze zijn ook prima in de regen en in de sneeuw/ijs winters hier in Stockholm. Het was tussen de Cooper AT4s en BFG AT Ko2 voor mij, het zit erg dicht bij elkaar maar ik vond de Coopers iets beter EU gelabeld en misschien een iets moderner profiel (sorry alle BFG fanboys 😅). Ik denk dat het wel een wat meer asfalt dan offroad georiënteerde band is maar ik ga er niet mee de modder in en op de gravel en jager paden heb ik altijd meer dan genoeg grip om op stijle heuvels en bergen te komen.
  12. Je kan eerst alles even goed schoonmaken en in de kruipolie zetten voordat je het gaat afstellen, meestal zit het wat vast doordat het niet vaak gebruikt word en te vies is. Je kan op YouTube de linkage afstel vids vinden bijvoorbeeld deze hieronder. Het is een beetje een over-ontwikkeld Jeep systeem, ik hem hem zelf vervangen met een Boostwerk set wat erg goed en soepel werkt. http://www.boostwerksengineering.com/-Transfer-Case_c_13.html
  13. Ik had ongeveer hetzelfde probleem, bij mij haperde de functionaliteit af en toe van het doosje. Ik heb als kortste weg nieuwe afstandsbedieningen gekocht en bij een dealer met DRB-II scan tool laten programmeren. Zou je de startonderbreker willen bijpassen dan kun je een ECU van de VS erin zetten. De XJ's van 97 in Europa hadden een startonderbreker maar in 98 kwamen ze pas in de VS, daarom werkt hij met een ECU van 97 als hij gemaakt is voor de VS. Deze kun je vinden ik met het nummer 277AD op het einde (dubbel check dit nummer wel even of correct) zoals bijv deze op eBay waar je ook de KM stand en je VIN kan laten programmeren voordat je hem besteld. Als het goed is kun je de ECU gewoon wisselen, de startonderbreker chip in het dak bij je achteruitkijkspiegel kun je laten zitten of eruit halen.
  14. Alles even goed schoonmaken met ontvettingsmiddel zodat je kan zien waar het vandaan komt. Check misschien ook even de olie in de tussenbak.
  15. Dank voor het meedenken, ik heb het probleem gevonden. Alles goed nagelopen, de cruise control de kabel en ook in de servo zat alles goed, ook alle vacuum delen ok, maar na de tv cable (kickdown) kabel opnieuw te hebben afgesteld merkte ik dat daar een probleem zat. Ik denk dat deze is blijven hangen, na deze opnieuw te hebben afgesteld start hij weer met normale toeren. Ik zal er morgen nog eens goed naar kijken. Het was dus gelukkig een simpele oplossing maar ik snapte gisteren de logica er niet van. Ik zal de kabel maar vervangen want het was net de film Christine van Stephen King op de snelweg dus wil dat niet nog eens meemaken. 😅
×
×
  • Create New...