Jump to content

Maarten De Pril

Forum member
  • Content Count

    65
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Cherokee
  • Bouwjaar
    1998

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Dit filmpje laat mooi zien hoe ik hem moet afstellen, dank je! En ik zal kijken of ik tegelijk eea kan schoonmaken en smeren.
  2. Ik ben erachter dat ik de hendel iets verder dan de 4WD fulltime moet trekken, dan zit hij erin. Ik zet de versnellingspook langzaam rollend in N, trek de aandrijf pook (of hoe heet dat ding) net iets voorbij 4WD FT (door hem het hoekje om een cm in de richting van 4LOW te trekken) en dan de versnelling in D. Het lijkt erop dat ik de stang van de aandrijf pook moet afstellen. Iemand een idee hoe je dat doet?
  3. Ik heb hem, dank je. Ik moet eerst maar eens die keerring laten fixen en vullen met olie...
  4. Precies, je kunt zelf kiezen tussen 2WD fulltime en 4WD fulltime voor op de weg, en voor in de modder kun je ook de 4WD parttime gebruiken
  5. Op fulltime kun je ook op verharde weg 4WD rijden, dat deed hij eerder prima. Op parttime niet inderdaad, dat is voor in de modder. Maar parttime gebruik ik eigenlijk nooit. Al voelt de 4WD full time nu als de parttime. Volg je hem nog?
  6. Ook dit klinkt logisch. De keering is inderdaad niet goed, dat zeiden ze al. Het oliepijl zal niet al te hoog zijn. Is dat een probleem bij het 2WD rijden of kan ik er even mee door denk je?
  7. EDIT: Zojuist eea geprobeerd met de stand van de hendel, maar helaas alleen maar wringen. Wat een naar gevoel en geluid op verharde weg. Is er uiteindelijk met een harde bonk uitgekomen, hopelijk niets beschadigd. Ik blijf wel ff 2WD rijden tot ik weer naar de garage ga, bang dat ik iets kapot maak.
  8. Hi allen, Sinds kort wringen de voorwielen bij bochten in 4WD (full time) en maakt er een lelijk geluid bij. Enig idee wat het kan zijn? Rondlezend op dit forum zou het de olie/ LS in de tussenbak kunnen zijn, maar deze is eind vorig jaar nog vervangen door Cherokee4me, hier heb ik dus wel vertrouwen in. Andere symptomen die misschien helpen in de zoektocht: - Na het terugzetten in 2WD duurt het wel 100 meter voordat hij er weer in zit, is dat normaal? - Er heeft een tijd olie gelekt uit de vooras, het kwam er bij het wiel uit. Zou het wringen hiermee te maken hebben? Bedan
  9. Dank je Ab, het plaatje zoals je hebt getekend snap ik en als het zo simpel was had ik het kunnen fixen. Ik heb het idee dat er bij mij iets niet goed is aangesloten, maar ik zal inderdaad nog eens kijken of ik er met de FSM wijs uit word. En anders bouw ik gewoon een aparte boom in met relais zekering en schakelaar (aftermarket). Groeten,Maarten
  10. Deze mag dicht, heb zelf zitten klussen met mooi resultaat. Als iemand geïnteresseerd is om dit zelf te maken zal ik even delen wat je nodig hebt, waar te bestellen etc.
  11. Ik heb zelf met zeer goed resultaat een light bar gemaakt, als iemand geïnteresseerd is wil ik wel uitleggen hoe ik het precies gemaakt heb. Een mooie oplossing op de bestaande rails en dakdragers met een op maat gemaakte alu balk. Nu is nog steeds de vraag: hoe te schakelen? Mijn bestaande mistlampen blijken op fuse 17 (20A) te zitten (headlight switch en datalink connector), en niet op fuse 25 (15A) (fog light relay) . Kan ik ze gewoon schakelen op fuse 17, of vraag ik dan teveel vermogen? Je zou zeggen dat zolang je de data link connector niet gebruikt, de lampen aan kunnen. Die connec
  12. Hi allen, Ik ga vier breedstralers op het dak monteren, alleen ben ik benieuwd hoe te schakelen. Het makkelijkst lijkt me om het op de schakelaar van de mistlampen aan te sluiten. De schakelaar zit er en de 'standaard' mistlampen onder de bumper gebruik ik niet. Maarrrrr... ik denk niet dat ik daar 220Watt op kan zetten (15A*12V=180Watt). Hebben jullie een idee hoe te schakelen? Bedankt weer!
×
×
  • Create New...