Jump to content

Maarten De Pril

Forum member
  • Content Count

    55
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Cherokee
  • Bouwjaar
    1998

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Dank je Ab, het plaatje zoals je hebt getekend snap ik en als het zo simpel was had ik het kunnen fixen. Ik heb het idee dat er bij mij iets niet goed is aangesloten, maar ik zal inderdaad nog eens kijken of ik er met de FSM wijs uit word. En anders bouw ik gewoon een aparte boom in met relais zekering en schakelaar (aftermarket). Groeten,Maarten
  2. Deze mag dicht, heb zelf zitten klussen met mooi resultaat. Als iemand geïnteresseerd is om dit zelf te maken zal ik even delen wat je nodig hebt, waar te bestellen etc.
  3. Ik heb zelf met zeer goed resultaat een light bar gemaakt, als iemand geïnteresseerd is wil ik wel uitleggen hoe ik het precies gemaakt heb. Een mooie oplossing op de bestaande rails en dakdragers met een op maat gemaakte alu balk. Nu is nog steeds de vraag: hoe te schakelen? Mijn bestaande mistlampen blijken op fuse 17 (20A) te zitten (headlight switch en datalink connector), en niet op fuse 25 (15A) (fog light relay) . Kan ik ze gewoon schakelen op fuse 17, of vraag ik dan teveel vermogen? Je zou zeggen dat zolang je de data link connector niet gebruikt, de lampen aan kunnen. Die connec
  4. Hi allen, Ik ga vier breedstralers op het dak monteren, alleen ben ik benieuwd hoe te schakelen. Het makkelijkst lijkt me om het op de schakelaar van de mistlampen aan te sluiten. De schakelaar zit er en de 'standaard' mistlampen onder de bumper gebruik ik niet. Maarrrrr... ik denk niet dat ik daar 220Watt op kan zetten (15A*12V=180Watt). Hebben jullie een idee hoe te schakelen? Bedankt weer!
  5. Update: Sinds ECU reset slaat hij nog steeds iedere dag direct aan bij het starten. Wel soms een bonk bij het starten en stationair nog altijd niet fraai. Ik laat over twee weken mijn krukassensor (CPS) vervangen, eens kijken of het daaraan ligt. Hou jullie op de hoogte!
  6. Ik heb het gevonden en het bestaat, alleen niet leverbaar. Iemand een idee waar dit te krijgen is?
  7. Bedankt voor het meedenken! Sinds de ECU reset vorige week slaat hij nog steeds direct aan en loopt stationair ook mooier dan daarvoor. Kan dat, of is het wishful thinking? Ik blijf er gewoon mee rijden tot hij weer niet aanslaat. Mocht dat wee gebeuren dan breng ik hem weg omdat ik niet de spullen heb. Idee is dan om CPS te vervangen, brandstofduk meten en kabels en aarding na te lopen. Heeft het nog zin om ook de nokkenassensor te vergangen, of heeft dat er niets mee te maken? Ik hou jullie op de hoogte, hopelijk kunnen andere Jeepers er wat aan hebben in de toekomst. Groeten,
  8. Voor op mijn XJ om lampen en later evt daktent op te maken
  9. Is dat hetzelfde als de stappenmotor? De symptomen die ik nu heb zijn: stationair onrustig lopen (het lijkt alsof hij af en toe een vonkje overslaat) en van de een op de andere dag wil hij niet meer aanslaan. Kan dat niet aanslaan ook met de IAC/ stappenmotor te maken hebben?
  10. Kan het zijn dat ik gewoon geen foutcodes heb? Alleen engine knippert 1 keer na de truc
  11. Dat dacht ik op dit forum al te bespeuren inderdaad. Ik wacht nu op het moment dat hij weer niet aanslaat, als hij dan na ECU reset direct weer aanslaat gaan we aan de sensoren beginnen, startend met krukas sensor, dat lees ik bij meerdere Jeepers met soortgelijke problemen. Keep you posted! En o ja, het is me nog niet gelukt foutcodes uit te lezen. Bij on off on off on off oid gebeurt er niets. Op contact zetten met dagtrip knop in geeft wel een mooi showtje, maar daar word ik niet wijzer van. Enig idee of ik ze uit kan lezen met mijn '98?
  12. Heb ik niet, maar ik denk dat ik iets op het spoor ben, zie mijn post over de BDP en ECU, wat denk jij?
×
×
  • Create New...