Spring naar bijdragen

Cannonball

Forum member
  • Aantal bijdragen

    1,663
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    8

Cannonball last won the day on April 13 2020

Cannonball had the most liked content!

Over Cannonball

  • Verjaardag 05/08/1989

Profile Information

  • Gender
    Male

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    CJ-5
  • Bouwjaar
    1976

Recente profielbezoeken

4,097 profielweergaven

Cannonball's Achievements

Rookie

Rookie (2/14)

  • Reacting Well Rare
  • Conversation Starter Rare
  • Dedicated Rare
  • Collaborator Rare
  • Posting Machine Rare

Recent Badges

14

Waardering in de gemeenschap

  1. Cannonball

    Ogdak's Zj

    Gefeliciteerd met de nieuwe woning! 😁
  2. Ik ben voorzien, deze kan op slot.
  3. Zoals de titel beschrijft. Heeft iemand nog een Weber 38/38 op de schap liggen? Mijn originele van de CJ, welke toch amper functioneerde, heeft de geest gegeven. Mocht iemand nog andere carburateur opties hebben voor een AMC 232 3.8L hoor ik het graag. Grt. Kenneth
  4. Cannonball

    "The Kick" overleden

    Zeker de avonturen in Frankrijk! Rust in vrede Hans.
  5. wat voor remklauwen heb jij op je achteras van je cj zitten

    mvg patrick

    1. Cannonball

      Cannonball

      Dit zijn achteras remklauwen van de VW Golf IV. Voornamelijk voor de uitwendige handremkabel.

    2. F.M

      F.M

      en geen problemen met de APK keuring

  6. Damn! Mooi werk. 😍 Die U-bolt flip ook zelf gemaakt of zo aangeschaft?
  7. Met hakken over de sloot komen de achterremmen door de APK. (getest met 30 inch banden, geen sprake van een booster) Nu denk ik dat dit voornamelijk met de hoofdremcilinder te maken heeft. De huidige is bedoeld voor 4x trommel, waarbij de 'residual valve' in de hoofdremcilinder van een ander formaat zijn dan die bij een hoofdremcilinder voor 4x schijven. Amerikaanse fora worden meningen gedeeld dat het een kwestie is van verwijderen van de residual valves. Zou het zo makkelijk zijn? Zou een andere/grotere remklauw nog passen binnen de 15 inch velg, gezien ik de golf klauwen al heb moeten bijslijpen?
  8. Niet eerst even te voet het pad verkend?😅 Leuk gaatje wel.
  9. Dat zijn herkenbare frustratie punten. Klusjes van 30 min. waar je vervolgens de halve of hele dag voor nodig hebt, zeker met een CJ. Zelf had ik afgelopen maand de CJ helemaal APK ready, na de keuring met een verse APK een rondje wezen rijden. Ik zet de CJ thuis op de oprit uit, breekt het contact slot inwendig, niet meer te starten. Zo heb je weer wat te prutsen. Houdt moed zou ik zeggen
  10. Vanuit Jeepparts nu de volledige inhoud besteld en ontvangen. Keerring, spacer, press ring, lager en seal plate. Om de spacer uit de asbuis te krijgen, dacht ik dat een poelietrekker wel de oplossing was. Hier kreeg ik echter geen enkele beweging in. Nadat ik nog een keer een plan van aanpak ging bedenken, zag ik dat de spacer voorbij de opstaande rand in de asbuis was geslagen of geduwd door de speling. Met een kleine boor twee gaten gemaakt om de druk van de spacer er af te halen, daarna kon ik de spacer er zo uit halen. De asbuis schoongemaakt, de nieuwe keerring er in met de nieuwe spacer, daarna het lager er in om te passen. Deze kwam precies uit binnen de marge. (tussen de 0.03" en 0.06"). Achter het zichtbare plaatje zit nog een plaatje van 0.024 inch, samen 0.05 inch. Oude press ring ingeboord en de schaal ingeslepen, daarna met een beitel de laatste slag gegeven om het te breken. Nieuw spul er weer op met behulp van een oude ring als bescherming voor bescherming en gelijke druk. Bij het monteren van de as, zag en voelde het al een stuk beter aan. Een testritje bevestigde het gevoel, geen speling op het wiel en de asbuis was niet warm na het rijden. Op naar de APK.
  11. Cannonball

    Ogdak's Zj

    De ZJ heeft een hogere power-to-weight ratio dan ik mij kan herinneren
  12. Persoonlijk ben ik van mening dat je het op de verkeerde kosten aan het uitknijpen bent. Je wilt een paar 10tjes op de belasting besparen door een auto te gaan rijden van voor 1988. Gegarandeerd dat die paar 10tjes die je bespaard in veelvoud aan onderhoud kan gaan uitgeven. Volgens mij houdt de overgangsregeling ook in dat je de maanden december, januari en februari niet de weg op mag met de auto. Dit zijn ook niet de leukste maanden om op de fiets te stappen. Al met al ben je als zelfstandige best prima uit met de youngtimer regeling en je hoeft geen KM registratie bij te houden. Dit is enkel nodig als je geen bijtelling wilt betalen en je moet bewijzen dat je onder de 500 km privé gereden hebt. Met 35% bijtelling met de youngtimer regeling op een auto van 10k dagwaarde is de bijtelling 3,5k, mits je nog in de eerste schijf valt betaal je betaal je netto 1,3k inkomstenbelasting. Voordeel; je bijtelling kan nooit hoger zijn dan je totale autokosten, maar met een Jeep zit je toch al snel boven de waarde van de bijtelling.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...