Jump to content

Cannonball

Forum member
  • Content Count

    1621
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    7

Cannonball last won the day on December 3

Cannonball had the most liked content!

Community Reputation

13 Neutral

About Cannonball

  • Rank
    Son of a Rebel
  • Birthday 08/05/1989

Contact Methods

  • MSN
    kenneth.van.huet@hotmail.com

Profile Information

  • Gender
    Male

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    CJ-5
  • Bouwjaar
    1976

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Dan sluit ik vast in de rij aan om de scrambler te gaan bewonderen😍
  2. Geweldige voortgang Math! Zijn die spatborden nog wel recht? Als je de spatborden met de bevestigingspunten op een vlakke bodem legt, is er dan ook een gat te zien? Dan ligt het niet aan de body waarom het niet netjes aansluit. Ik heb bij de spatborden en flares van de jeep voorheen rubberen strips gebruikt van een VW Kever. Deze strips zijn niet origineel natuurlijk maar komen kwa lengte aardig overeen. 'Spatbordbies' wordt het volgens mij genoemd en ze komen in diverse carrosserie kleuren Ziet er al met al geweldig uit! Kenneth
  3. Deze oplossing heeft mij van het lekkage probleem afgeholpen.
  4. Cannonball

    Hoi

    Ziet er strak uit. Hoe heb je deze kleur aangebracht?
  5. de extra as is niet aangedreven, zonde van de tijd en energie lijkt mij dan.
  6. heb nog nooit een jeep gehad die droog blijft van binnen. Maar als je de garantie hebt, moet je er gebruik van maken.
  7. De pin en veer is nodig om de speling van de nokkenas tot minimaal te houden. Als goed is, is dit pas van toepassing bij een 258 blok vanaf '81. Zelf heb ik een 232 blok van '76, hier zit een bout in zonder gat. Helaas kwamen bij mij de merktekens niet overeen. Gelukkig zijn de amc motoren geen racemotoren en kijkt het niet zo nauw. Ondanks dat het niet zo nauw komt, is het beter om dit juist te hebben natuurlijk. Verder heb ik nog steeds een lekkage bij de keerring, blijkt dat mijn harmonic balancer te veel is ingesleten, hiervoor zijn 'sleeves' te koop. Wel een dingentje om na te kijken, ik kan alles weer los halen.
  8. Stoffig hier na een jaar. Afgelopen periode veelal gereden i.p.v. gesleuteld. Na het plaatsten van een HEI ontsteking liep de jeep motorisch veel beter. De bobine van de originele ontsteking was overleden en er was een HEI tweedehands te koop, dus die beslissing was snel gemaakt. Nu de jeep mechanisch goed in elkaar zat een aantal evenementen van de Jeepclub bezocht zoals Heerde, Weeze en Overloon. Verder ook een super weekend gehad tijdens het Drentheweekend. Hier heb ik ongemerkt tijdens de tour het rubber tussen de neus en het chassis verloren. Gezien er een 3 inch bodylift op zit en ik geen zin had om een volledige bodylift aan te schaffen, ben ik opzoek gegaan naar een andere oplossing. Wat blijkt, een rubber opzetstuk voor een vuistje om tegels te leggen is even hoog en breed genoeg om de neus te ondersteunen. Bij het linkerachterwiel zat een flink stuk waar de verf omhoog kwam. Leek mij verstandig om dit weg te werken voordat het erger werd. Nu bleek de roest afkomstig te zijn van een slechte lasnaad die door de vorige eigenaar is gezet. Voor een paar euro een mooie, werkende Warn 8274 kunnen kopen. Weliswaar een 24v maar met een andere motor is dit simpel om te bouwen. Ook het relais moet omgebouwd worden maar die was al niets meer waard dus hiervoor zal een albright in de plaats komen. Natuurlijk moest er een bumper gemaakt worden. Mijn oom is een geweldige lasser/metaalbewerker die houdt van personalisatie. Niemand kan meer ontkennen van wie de bumper is. Lier opgeknapt a.d.h.v. de volgende link, erg handig. https://www.pirate4x4.com/tech/billavista/8274/8274.htm Stevig is een 'understatement'. Bovenop het chassis zijn twee strips van 10mm gelast vervolgens zijn hier m16 gaten in geboord en draad getapt. Verder zag ik op facebook een aantal maanden geleden een opvallende set stoelen voorbij komen. Toen ik goed keek, waren het de originele stoelen uit de eerste rode Dutch Rebel. Deze stoelen heeft mijn vader toen speciaal laten maken door R.S.W. (https://www.rsw.de/) waar ik mij nog kan herinneren als kleine jongen deze stoelen in Duitsland te hebben opgehaald. Voor stoelen van 15/20 jaar oud zagen ze er nog goed uit. Met dank aan Black Bear en 4Offroad dat ik deze stoelen nu in mijn eigen jeepje heb kunnen zetten! Komende plannen: - APK keuring - Benzinevlotter vervangen + fatsoenlijke benzine meter installeren - Lier afmaken + aansluiten - Start maken aan de opbouw van mijn M416 trailer. Cheers.
  9. Af en toe op marktplaats te vinden voor absurde prijzen... 😐
  10. Cannonball

    J8

    Dit is een bekende, toen was het nog een smurf
×
×
  • Create New...