Vanuit Jeepparts nu de volledige inhoud besteld en ontvangen.
Keerring, spacer, press ring, lager en seal plate.
Om de spacer uit de asbuis te krijgen, dacht ik dat een poelietrekker wel de oplossing was. Hier kreeg ik echter geen enkele beweging in. Nadat ik nog een keer een plan van aanpak ging bedenken, zag ik dat de spacer voorbij de opstaande rand in de asbuis was geslagen of geduwd door de speling.
Met een kleine boor twee gaten gemaakt om de druk van de spacer er af te halen, daarna kon ik de spacer er zo uit halen.
De asbuis schoongemaakt, de nieuwe keerring er in met de nieuwe spacer, daarna het lager er in om te passen.
Deze kwam precies uit binnen de marge. (tussen de 0.03" en 0.06"). Achter het zichtbare plaatje zit nog een plaatje van 0.024 inch, samen 0.05 inch.
Oude press ring ingeboord en de schaal ingeslepen, daarna met een beitel de laatste slag gegeven om het te breken.
Nieuw spul er weer op met behulp van een oude ring als bescherming voor bescherming en gelijke druk.
Bij het monteren van de as, zag en voelde het al een stuk beter aan. Een testritje bevestigde het gevoel, geen speling op het wiel en de asbuis was niet warm na het rijden.
Op naar de APK.