Jump to content

wimbo

Forum member
  • Posts

    515
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

wimbo last won the day on September 1 2020

wimbo had the most liked content!

About wimbo

  • Birthday 09/25/1969

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Eeklo, Belgi

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    CJ-7
  • Bouwjaar
    1985

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

wimbo's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Posting Machine Rare
  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare

Recent Badges

7

Reputation

  1. Ja, vandaag tweede stuk gereden. Nog enkele mooie stops gemaakt en alweer lekker gelunched.
  2. Het einde van de eerste dag van onze road trip dient zich aan. We reden naar Zierikzee via de liekenshoektunnen en Zeeland. Enkele stops voor aperitief, picknick lunch en mooie mooie zichten. Alle jeeps deden het goed. Hubert, Steven, Frank, Koen en ik brachten naast onze jeeps ook de vrouwen mee. Samen genoten we nog van een lekker diner voor het slapengaan. De zeelucht maakte ons moe maar we hadden nog tijd om een Jeep te gaan bekijken. Een mooie golden eagle. De avond voor vertrek snel nog de velgen gedemonteerd en opgepoetst. Geen tijd meer over om de jeep te wassen. Geen erg want de regenbuien zouden dat werkje nutteloos gemaakt hebben. Morgen rijden we terug via de Oosterschelde tunnel.
  3. Thx, foto’s volgen nog. Niet alles is klaar. Stroomonderbreker plaatsen, carter reinigen en herspuiten, vooras en voorste bladveren cosmetisch behandelen en motorcompartiment poetsen. Maar nu eerst genieten tot de winter. Mss assen met betere verhouding. Sja, het stopt nooit.
  4. Hella armaturen en een garagist losten mijn lichtperikelen op. Deze morgen werd de jeep gekeurd om in te schrijven. De maiden trip gaat eind augustus door in Zeeland. Steven, Hubert, Frank, Koen en ik gaan met onze partner de zeewse wegen onveilig maken. Ik zie er alvast naar uit! Iedereen bedankt voor de raad, tips en advies.
  5. Bedankt voor het duwtje in de rug. De lichten (sealed beam)werken terug. Nu het afstellen. Vooreest kan ik melden dat fie niet even helder zijn. Heb dat eens doorgenomen en dat lukt me niet. Parkeren voor de muur. Center lamp markeren op muur en kruis maken met tape. Vervolgens 10m afstand nemen van de muur en de grote lichten aandoen. De helderste plek van de bundel moet 13mm onder het center vallen. Bij mij schijnt die ver erboven, ook al draai ik de stelschroef volledig uit. Tips zijn welkom. Het doet me plezier te kunnen melden dat er (voorlopig) geen olielekkages meer zijn. En ja, alle oliën zijn vervangen (behalve het voorste differentieel dat wordt samen met het voorste stuk chassis en poetsen motorcompartiment aangepakt).
  6. Vandaag de versnellingspook onder handen genomen. De knop was afgebroken. Gaatje geboord om draadstuk in te lassen. Kon beter gecenterd zijn, maar precisie en accuraatheid zijn niet mijn beste eigenschappen. Toen ging ik slnel even de lichten afstellen. Wat was dat KUT. Eerst bleek de lamphouder stuk, even een uit mijn groene gesloopt. Toen bleek kortsluiting op het grootlicht. 🤬🤬🤬🤬🤬. Ik heb zin om die kutbak in de verkoop te gooien. Telkens als ik denk snel iets te doen blijkt het een verhaal te worden 😭. Een positieve noot is dat de motor echt wel mooi loopt nu alle leidingen correct zijn aangesloten. Door plaatsen van nieuwe rubbers op de pcv en carter ontluchting is de olie lekkage ook opgelost.
  7. Die batterij voor klok is nog beter. Ik gooi er zo een groot relais in om accu’s te scheiden. Allemaal bedankt om mee te denken 👍
  8. Effe het relais opengemaakt om te controleren dat het wel degelijk grote stromen aankan. Mocht iets zwazrder zijn uitgevoerd maar ik probeer het toch maar.
  9. Vrachtwagenrelais en klemmen ontvangen. Dus de positieve klem zal gestuurd worden. Enkel twee draden blijven onder spanning. Een naar het klokje zodat het niet steeds moet op uur gezet worden en één naar het relais via een aan/uit schakelaar.
  10. Vandaag de shoks kunnen monteren. Door de nieuwe rubbers pasten die niet meer. Eventjes de schuifmaat erbij en blijkbaar is de montagepen op chassis te dik. Met boor 15 mm erdoor gegaan en na wat duwen toch kunnen monteren. Plots zie ik een probleem. Verkeerd moment gebruikt om u bolts vast te zetten. Voetpond ingesteld ipv newtonmeter 😨 de ankerplaat en ubolts zijn scheel. Nieuwe ubolts besteld en bladveer anker geschooid bij Steven 😂 gelukkig maar aan één zijde geblunderd.
  11. Thx Jurjen. Zoveel ruimte heb ik niet maar ik kan op vrienden rekenen met een brug. Verder is het onder de jeep kruipen en werken met de middelen die ik heb. Alles is zo goed als af, maar steeds komt er iets onverwacht opduiken. Omdat ik nogal onhandig ben moet ik sommige werkjes twee tot drie keer doen 😂. De uitdaging is alles zelf te doen (behalve mooi lassen) en de voldoening hebben van ‘a job done’. Wat nog moet gebeuren: bekrachtigde remmen, carter afnemen, reinigen en buitenzijde spuiten, HEI ontsteking, nieuwe motorrubbers, voorste stukje chassis schuren en verven. Softtop nieuwe ramen steken. Dus uithalen en nieuwe lijmen en vaststikken. Assen met 3,73 of 4,10 zouden ideaal zijn maar dat is nog even dromen. Eigenlijk wil ik een automaat maar toen ik er een had heb ik die verkocht😂. Gelukkig ben ik trouwer aan mijn vrouw dan aan mijn jeeps.
  12. Zondag de radiator verwisseld. Natuurlijk pasr de shroud niet op die aluminium radiator. 😭 later maak ik daar paslatten voor. Heb nu even geen zin meer. Dus voorlopig zonder ventilator tunnel. Bij testdraaien geen watercirculatie. Wss lucht in het systeem. Moet dat nog nazien. Licht motorcompartiment werkt nu ook. Hopelijk heb ik dat niet nodig om een panne op te lossen onderweg 😀 om de accu los te koppelen zou ik de positieve klem sturen met een vrachtwagen relais. Is 12v/200A. Dit om te vermijden dat die dikke accu kabels door de firewall moeten geleid worden. Schakelaartje binnen schakelt dan de accu aan of uit. Is dat een goed idee?
  13. Zondag de radiator verwisseld. Natuurlijk pasr de shroud niet op die aluminium radiator. 😭 later maak ik daar paslatten voor. Heb nu even geen zin meer. Dus voorlopig zonder ventilator tunnel. Bij testdraaien geen watercirculatie. Wss lucht in het systeem. Moet dat nog nazien. Licht motorcompartiment werkt nu ook. Hopelijk heb ik dat niet nodig om een panne op te lossen onderweg 😀 om de accu los te koppelen zou ik de positieve klem sturen met een vrachtwagen relais. Is 12v/200A. Dit om te vermijden dat die dikke accu kabels door de firewall moeten geleid worden. Schakelaartje binnen schakelt dan de accu aan of uit. Is dat een goed idee?
  14. Zondag kabelboom afgewerkt en afgesoldeerd. Nu terug in goten doen en vastklemmen. Nieuwe koelwaterslangen geplaatst om dan toch maar te besluiten een lekkende radiator te vervangen. Herstellen van een 40 jaar oude en bijna versleten radiator vindt ik verspilling. Voor Alu gekozen. Motor bleef goed op temperatuur maar voor lange ritten en mogelijks file bij 30 graden heb ik toch liever een aluminium radiator. Bij Steven ook een fan schroud gescoord. Nu nog een stroomonderbreker kopen/installeren en het zou voorlopig af zijn.
×
×
  • Create New...