Spring naar bijdragen

Arjanw

Forum member
  • Aantal bijdragen

    233
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    4

Arjanw last won the day on March 12

Arjanw had the most liked content!

Waardering in de gemeenschap

5 Neutral

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Cherokee
  • Bouwjaar
    2001

Recente profielbezoeken

1 045 profielweergaven
  1. Arjanw

    even voorstellen

    Welkom en als je van die hele lelijke velgen af wil kan ik ze wel van je overnemen, hoor! 😉
  2. Arjanw

    Injectoren reinigen van 4.0

    Top, bedankt!
  3. Arjanw

    Resurrection of the Mohawk...

    Goed bezig Math! Wordt beter dan nieuw!
  4. Arjanw

    Wat heb je vandaag gedaan aan je Jeep | Deel 2

    Hoi, volgens mij zit er in de track bar een bout met een sterkte van 10.9! Ik denk niet dat ze die bij de Hornbach hebben. Het blijft wel je stuurinrichting, hé!
  5. Om ervoor te zorgen dat mijn 4.0 moeiteloos opstart na de revisie wil ik de injectoren reinigen met een cleaner. Ik heb al een verlengstuk gemaakt van de spuitmond naar ingang van een injector. Om de injector aan te sturen ben ik op zoek naar het voltage wat daarvoor nodig is. Is dat 12V?
  6. Arjanw

    Op hoeveel km distributieriem XJ vervangen

    Als je een vermoeden hebt dat er slijtage is dan kun je dit controleren door de speling (max. 12,5mm) in de ketting te controleren. Dit omvat echter wel dat er het eea gedemonteerd moet worden om er überhaupt bij te kunnen. mijn XJ heeft er 320.000 op zitten en nu pas heb ik de ketting en tandwielen vervangen. Die van Ab heeft geloof ik nog meer gelopen. Bij 180.000 zou ik mij nog geen zorgen maken mits er maar geen geratel oid uit de voorkant van je motor komt.
  7. Arjanw

    Arjan's Cherokee XJ bouwjaar 2001

    Bedankt Math, Ik heb mij wel wat op mijn hals gehaald! Maar goed, er is nu geen weg terug meer. Ik ga stug door en uiteindelijk staat er weer een knappe XJ op het erf!
  8. Arjanw

    Arjan's Cherokee XJ bouwjaar 2001

    Update: N.a.v. jullie opmerkingen over de het wel of niet goed "zetelen" van de kleppen toch nog even getest met wat wasbenzine. En wat blijkt? 9 van de 12 kleppen lekken toch nog héél licht. Nu is dit in mijn beleving een kleine test die niet helemaal te vergelijken is met de werkelijkheid daar de kleppen door de druk, die in de cilinders aanwezig is, beter dichten. Maar goed, toch maar het zeker voor het onzekere genomen en alle kleppen weer gedemonteerd en opnieuw geschuurd met enkel de fijne pasta. Daarna de kleppen onder olie gezet en ruim 24 uur laten staan. Na deze test geen lekkage meer geconstateerd en kan nu met zekerheid zeggen dat het goed zit. Zodra de motor wat km heeft gemaakt sluiten de kleppen 100% af. Hierbij wat foto's: Demonteren van de kleppen. Op onderstaande foto zijn de kleine houdertjes goed te zien. Deze heb ik voorzien van een klein beetje vet om ze "vast" te plakken aan de klepsteel. Zonder dit vet is het bijna niet mogelijk om de houdertjes op hun plek te houden. Nog een foto van het hele gebeuren. Na het opnieuw schuren van de kleppen deze weer gemonteerd en onder de olie gezet. Resultaat was na 24 uur bevredigend. En dan nog even 2 foto's van het blok welke inmiddels is op geboord. Deze verwacht ik toch wel één dezer dagen terug.
  9. Arjanw

    Arjan's Cherokee XJ bouwjaar 2001

    Bedankt Maurice!
  10. Arjanw

    Arjan's Cherokee XJ bouwjaar 2001

    Dat geeft niet, Siert. Dit forum is er om elkaar te helpen en ik kan als geen ander de kennis en expertise van anderen gebruiken. Dus opbouwende kritiek is zéér welkom.
  11. Arjanw

    Arjan's Cherokee XJ bouwjaar 2001

    Mmm, goeie vraag! Ik denk het wel. Hoe is dit te controleren? En is dat wel met het blote oog te controleren?
  12. Arjanw

    Arjan's Cherokee XJ bouwjaar 2001

    Afgelopen zaterdag de kleppen in de zetels geschuurd. Ik moet eerlijk bekennen dat dit wel een tijdrovend klusje is. Reken maar zo'n 15 min per klep. Nu zal een prof dit wat sneller doen maar goed... Nadat de kleppen zijn ingeschuurd zijn ze "getrouwd" met de klepzitting. Dus systematisch werken is een must zeker als de kleppen nog niet meteen in de cilinder worden gebouwd. Ik kwam erachter dat ik een onderdeel mis dus moet het assembleren van de kop nog even wachten. Het is eigenlijk heel simpel en op Youtube vind je hele goeie tutorials die het tot in detail uitleggen. Beetje pasta erop. Op de foto iets te enthousiast geweest. Je kan het beter wat beperken tot de rand. Gezien het schuurspoor op de volgende foto. Wat uitermate belangrijk is dat er geen pasta de cilinder in mag komen! Ook moet er olie op de klepsteel gedaan worden. Deze mag in geen geval droog de cilinder in. Inlaatklep na eerste schuring met de grove pasta: Zelfde inlaatklep maar dan na de 2de schuring met de fijne pasta: Hier het resultaat van de uitlaatklep na de 2e schuring: Het lijkt erop dat het materiaal van de inlaat- en de uitlaatzitting verschilt van elkaar. Het schuren "voelt" iig heel anders tussen de beide zittingen. En dan nog een foto de cilinderkop met geschuurde klepzittingen (links) en ongeschuurd (rechts) Het verschil goed te zien. Dof vs glimmend. Nadat de kleppen klaar waren eerst een beetje WD40 over overheen en weer in het plastic verpakt. Ook de cilinderkop heb ik weer voorzien van een laagje WD40 en weer in het plastic opgeborgen. Helaas heb ik het blok nog niet terug en dus kan ik nog niet verder met de rebuild. Ik had al verteld dat ik de vooras had verwijderd en deze ging opknappen. Dit is inmiddels klaar en zal hier binnenkort foto's van posten. Ik wil de XJ ook nog wat ophogen en omdat de vooras er toch al onderuit ligt heb ik maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om een Rough Country 4,5" Pro X serie lift kit te bestellen. Ook van deze installatie zal ik hier verslag van maken.
  13. Arjanw

    Wat heb je vandaag gedaan aan je Jeep | Deel 2

    Mooie diffkap van Rugged Ridge. Die maken echt onverwoestbaar spul!
  14. Arjanw

    Hallo!

    Welkom Tim!
×