Jump to content

Arjanw

Forum member
  • Content Count

    482
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    10

Arjanw last won the day on June 22

Arjanw had the most liked content!

Community Reputation

18 Good

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Cherokee
  • Bouwjaar
    2001

Recent Profile Visitors

2411 profile views
  1. Tja, bij een revisie val je van het één in het ander... Of van de regen in de drup... Maar ja, na regen komt zonneschijn en het is nog nooit zo donker geweest dat het weer licht werd... Been there, done that... Succes met de revisie..
  2. Hi Michel, waar kijk ik nou naar op de foto? Hoop voor je dat de kop goed is!
  3. Ik heb geen idee hoe dat bij een YJ'93 zit. 😕 Dit zijn van die storingen waar de meeste van ons weleens mee te maken hebben.
  4. Corrosie? Misschien ff alle contacten beetje schuren en inspuiten met contactspray?
  5. Ik ga ervan uit dat kan maar waarom niet een pakking kopen? Kost gemiddeld een euro of 10. Scheelt weer schoonmaken de volgende oliewissel.
  6. Hack'nTap gereed! Eerst meten, meten en nog eens meten. Ik moet toegeven dat ik best wel nerveus was om de flex erin te zetten. Buurman gevraagd om erbij te blijven want je weet maar nooit. Ik heb de as doorgeslepen met een draaiende motor. Omdat de as draait krijg je een soort van centrerend effect. Volgens de instructie moet er minimaal 3cm aan "splines" overblijven. Zo gezegd zo gedaan... Bij de set heb ik ook een boormal gekocht om ervoor te zorgen dat het boorgat gecentreerd is. De set is Amerikaans dus in inch en niet metrisch. Op mijn werk de boormal in de draaibank opgeboord naar metrisch. Nu kan ik mijn eigen boren en tap gebruiken ipv nieuwe te moeten kopen. Na het boren het draad getapt. Uiteraard voldoende boorolie gebruikt. Je wil niet dat je boor/tap afbreekt in het gat... Nu kan de "yoke" erop. Alles ziet er goed uit! Nu de bout ruim voorzien van loctite, je wil onderweg niet je tussenas verliezen... Aandraaien tot 30 ft/lbs volgens instructie. Nu kan de as geplaatst worden. De verlagers voor de tussenbak zijn eruit gehaald, deze zijn nu nl overbodig. Geeft ook weer wat meer bodemvrijheid. Het achterdifferentieel met spietjes zo geplaatst dat deze richting de tussenbak wijst. In eerste instantie dacht ik te weinig ruimte te hebben maar volgens de Jeepers van het Amerikaans forum is dit voldoende. Misschien dat ik de hoek nog wat moet veranderen van het differentieel zodat deze nog meer in het verlengde van de tussenas komt. Eerste testritten zijn prima verlopen. Geen vibraties meer en een gesprek in de auto tijdens het rijden is weer mogelijk zonder harder te praten. Zeker een aanrader!! Oh ja, de as heb ik opgehaald in Doetichem bij een Jeepdealer. €135,- voor een as die €800,- waard is, is werkelijk een koopje volgens de verkoper. Huhhuh.... 🤔
  7. Welkom op dit mooie forum. 400k is een behoorlijke km stand, zeg.
  8. Verscheidene keren weg geweest met de XJ en de motor functioneert naar behoren. Start prima en geen olieverlies. Oliedruk is prima en brandstofverbruik is ook goed. Mag ook wel na ruim anderhalf jaar. Stoelen zijn ook terug van de stoffeerder. Gelijk ook stoelverwarming erin laten zetten. Eergisteren de nieuwe middeconsole binnengekregen van JeepCable.com. Er kan nu een 2 din radio in met een 7 inch scherm. Die radio komt later. Omdat de XJ voor mijn gevoel zwaar stuurt en de stuurpomp waarschijnlijk nog originele is heb ik deze vervangen met een stuurpomp uit de sloop XJ die in mijn garage staat. Deze pomp is nog niet zo oud. Gelijk ook maar alle olie ververst door de retourlijn in een emmer te hangen en dan het stuur van eind naar eind te draaien. Zodra er verse olie uit de retourlijn kwam de boel weer dichtgeknoopt en wederom een keer of 10 van slot naar slot gedraaid. Ik moet zeggen dat het sturen weer wat prettiger gaat. Oh ja, er liggen mooie matten in van Rugged Ridge. Eerstvolgende project is het oplossen van de vibraties vanuit de achteras / tussenbak. Ik krijg de geometrie niet naar behoren. Daarom ga ik nu een Hack n Tap van Ironrockoffroad plaatsen op de tussenbak. Ik ga een tussenas die in principe voor de voorzijde is gebruiken voor de achterzijde. Paar foto's Hopelijk is hiermee de resonatie en vibraties verleden tijd... Ik zal binnenkort wat foto's maken om het geheel te laten zien.
  9. Misschien heb ik deze nog wel liggen. Ik heb nl nog een XJ uit 1998 staan met een 4.0L motor. Heb je voor mij het OEM nummer? Is dat toevallig 4874 371? Of heb je een geheel andere motor?
  10. Oude beschermkap voor de benzinevulslang was toch echt wel aan vervanging toe....😬
  11. Ik denk dat het verholpen is!! Afgelopen week 6 gereviseerde injectoren binnengekregen vanuit USA. Dit pakketje heeft er 2 maanden over gedaan. Dezelfde avond nog gemonteerd. Daarbij nog een compressietest gedaan om er zeker van te zijn dat het hier iig niet aan ligt. Omdat ik ook de bougies nog niet gecontroleerd had heb ik 6 andere bougies erin gezet. Bosch Iridium FR6LI332S. Na 6x de motor warm weggezet te hebben en na een uur met succes te herstarten denk ik dat het probleem is opgelost. Het vertrouwen moet nog terugkomen maar ben zéér hoopvol. Of het nu aan de injectoren of de bougies heeft gelegen kan ik niet met zekerheid zeggen maar eerlijk gezegd maakt mij dat nu ook niet meer uit. Het resultaat is het enige dat telt..
  12. Gelukkig! Ik kan mij voostellen dat het een angstig moment was!
  13. In welke stand staat de klep in het gasklephuis?
×
×
  • Create New...