Jump to content

Richard_Jeep

Forum member
  • Posts

    31
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Twente

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Cherokee
  • Bouwjaar
    2000

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Richard_Jeep's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Dedicated Rare
  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare
  • One Year In Rare

Recent Badges

0

Reputation

  1. Hi Ab, ik zat meer te denken aan een andere vorm van het uitlaatspruitstuk wat voor de brom zorgt. Dat de hoek van de aandrijfas van invloed kon zijn was nog niet bij me opgekomen.
  2. Bedankt allemaal, ben er uiteindelijk niet zelf aan begonnen om te voorkomen dat ik met een niet rijdbare auto op straat achter blijf. De pakking en de achterste krukaskering zijn inmiddels vervangen + de O ring(-en) in het huis waar het oliefilter op moet. Ziet er allemaal weer mooi droog uit! Nu ze toch bezig waren hebben ze gelijk een nieuw uitlaatspruitstuk gemonteerd omdat deze lek was. De bladveren waren ook toe aan vervanging en toen gelijk de auto 3" verhoogd. Ben er blij mee. De auto bromt nu wel tussen de 50 en de 60 km/u. Denk niet dat de reparatie slecht is uitgevoerd maar dat er een soort van resonantie optreed door een andere geometrie. Misschien dat iemand hier nog iets zinnigs aan toe kan voegen?
  3. De RTV heb ik inmiddels niet meer. Voor 57,50 mag het setje weg.
  4. - Ölwannendichtung, OS34308R (Pakking) - Dichtung, BS40612 (Oliekering) - RTV (Vloeibare Pakking) Gratis verzending. Voor Jeep 4.0 motoren zoals in Jeep Cherokee XJ 79 Euro
  5. Hi Ab, zijn dat die 2 halve maantjes c.q. seals?
  6. Heb er zojuist nog onder gelegen. Olie is toch normale motorolie. Het ziet er naar uit dat de pakking van de oliecarter is gaan lekken. Er zit nog nieuwe olie in dus dat gaan we volgend jaar wel aanpakken. 'Green bear', dank voor het meedenken.
  7. Mooie auto trouwens zo'n Gladiator!
  8. Het is een 4.0 automaat. Ik weet bijna zeker dat het de rode versnellingsbakolie is maar ga dat nog wel even goed controleren.
  9. Ik zag het, de plug van de oliecarter moet ik nog iets aandraaien. De druppels komen echt van de aangegeven plek nadat de auto langere tijd heeft stil gestaan.
  10. Beste Jeepers, Een Jeep markeerd altijd zijn plek maar maar een auto moet gewoon niet lekken. Ik heb een stuk karton onder de auto gelegd om de precieze plek op te sporen. Vanmiddag heb ik er een foto van gemaakt. Als de auto langere tijd stil staat komen de druppels precies in het midden van de circel naar beneden. Wat denken jullie wat er aan de hand zou kunnen zijn? Mvgr,
  11. Beste Ab, Ik geloof - maar dat ga ik nog proberen - dat de dim functie niets meer doet. Het lijkt er dus op dat de dimmer stuk is en er daarom constant 5 volt is. Dank je wel voor het meedenken zover.
  12. Ik heb een XJ met SelectTrack automaat uit '99. De verlichting van de schakelpook was defect dus besloot ik om het lampje, type 194, te vervangen voor led. De led brande een paar seconden en toen was het voorbij. Vervolgens de led aangesloten op een externe spanningsbron van 12 volt waaruit bleek dat de led nog goed was. Vervolgens heb ik de spanning gemeten op de lamphouder. Hier meet ik slechts 5 volt. Voorlopig heb ik er weer een ouderwetse 194 lamp in gedaan. Deze brand zwak. Ik schat zo in dat de lamphouderspanning 12 volt moet zijn maar dat er ergens iets stuk is gegaan waardoor ik nog maar 5 volt meet. Ik weet niet of het er mee te maken heeft maar als ik de koplampen aan heb branden de digits van de odo meter en de computer aan de hemel heel zwak. Vraag: Heeft er iemand een idee wat er kapot zou kunnen zijn? Heb de plaat onder het stuur weg gehaald. Hierachter zag ik een kabelboom die mij dusdanig intimideerde dat ik de plaat gauw weer heb terug gezet. Richard
  13. Beste K., Ik heb op dit moment bijna hetzelfde probleem - heb een Cherokee uit '99. Normaal kan de sleutel alleen uit het slot als de pook in Park staat en sleutel in de op 1 na linker positie staat. Een staalkabel tussen het slotmechanisme en de pook is hiervoor verantwoordelijk. Als deze niet goed is afgesteld komt de sleutel niet goed uit het slot. Bij mij is het probleem nog niet opgelost - dat ga ik van de lente doen. Waarschijnlijk moet je hiervoor de middenconsole weg nemen en de pook en sleutel in de eerder genoemde stand zetten. Vervolgens moet je voor de pook, waar de kabelafscherming vast zit, een palletje omhoog trekken. De staalkabel stelt zich nu opnieuw in. Vervolgens moet je het palletje opnieuw vastklikken.
×
×
  • Create New...