Jump to content

Vette73

Forum member
  • Content Count

    429
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    23

Vette73 last won the day on September 25

Vette73 had the most liked content!

Community Reputation

33 Good

About Vette73

  • Birthday 02/08/1970

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    : Midden vh land

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Grand Cherokee
  • Bouwjaar
    1998

Recent Profile Visitors

3130 profile views
  1. Tja..... Wie appelen vaart, die appelen eet is het spreekwoord toch? Die constructie zal ook wel gevolgen hebben voor MRB en verzekering neem ik aan want zomaar rondrijden met groene platen wordt ook steeds lastiger. Daarnaast, maar dat is mijn mening, heeft het aantal eigenaren ook niet heel veel waarde. Het is leuk als je de eerste of tweede eigenaar bent, maar of je nu de vijfde of de zesde bent, dan maakt het allemaal ook niet heel veel meer uit lijkt mij.
  2. Volledig off-topic en slechts puur uit interesse: Zie je bij de RDW wat veranderen indien een handelaar een auto van een particulier koopt en overschrijft naar zijn handelsvoorraad?
  3. Klinkt bekend......... Ik heb toen zo'n Hughes set gemonteerd. De originele zijn gewoon te dun en ook daar zal de pakking op een gegegeven moment weer gaan lekken.
  4. Das een goeie. Die hoefde ik natuurlijk niet te hebben. Werkend betekent dan trouwens ook dat je binnen een indicatielampje moet hebben waaraan je kan zien dat het misachterlicht aan is. Een schakelaar met lampje lijkt mij daarbij te volstaan.
  5. Ik ben geen specialist op dit gebied, ik kan alleen mij eigen ervaringen vertellen. Van mijn Amerikaanse oldtimer liet ik de versnellingsbakolie verversen (dus nog niet eens echt flushen). Vrij kort daarna schakelde de automaat ook niet meer goed. Bij het revisiebedrif het verhaal verteld van de nieuwe ATF en daar vertelde ze dat dit vaker voorkwam. Door de nieuwe schone olie komt er allemaal rommel los die was aangekoekt. Dat verklaart overigens nog niet de lekkage die jij ervaart. Revisie is vervolgens ook slecht uitgevoerd, dus ik weet niet welke waarde ik aan het verhaal van het
  6. De RDW heeft hier een hele pagina over: https://www.rdw.nl/particulier/voertuigen/auto/invoeren/verhuizen-naar-nederland-en-uw-voertuig-meenemen Zelf had ik het idee -maar dat geldt misschien alleen bij het importeren van auto's van een bepaalde leeftijd- dat de koplampen niet meer gekeurd worden op aanwezigheid van E-keurmerkjes, maar alleen op correct lichtbeeld. (ik heb namelijk een paar maanden geleden een 42 jaar oude Cadillac op kenteken gezet en die heeft gewoon de orighginele sealed beams).
  7. Modeljaar is altijd uit de VIN te halen. Even Googelen op 'Jeep Vin decoder'.
  8. Even een late duiding: Die zitten dus op een andere (vergunningsplichtige) frequentie. Die kun je dus met de huis-tuin-en-keuken porto's niet ontvangen. Dan die 8 kanalen met 121 subkanalen. Die 'subkanalen' kan je eigenlijk niet als 'kanalen' zien. Dat zijn CTCSS toontjes op dezelfde 8 kanalen. Dus, als 4 personen (binnen eenzelfde gebied) op hetzelfde kanaal zitten, maar per tweetal een andere CTCSS toon (subkanaal) gebruiken, dan hoort het ene tweetal de gesprekken van het andere tweetal niet. Maar, wat gebeurt er als beide tweetallen gelijktijdig gesprekken voeren? Dan zi
  9. Ik weet niet of je al geholpen bent, maar als je bij RockAuto kijkt dan is er nog wel wat aan keuze. De goedkoopste optie is alleen een glas. bijv de DORMAN 57051, die heb je voor €14,52 binnen een week in huis. Spiegels staan onder 'Body' en dan 'Outside mirror glass'.
  10. Er zit een typo in het eerste nummer: die laatste '1' moet een '2' zijn (zie ook de verpakking). Blijkbaar zijn de filters ook voor andere Jeeps dan een GC, maar niet voor een ZJ.........
  11. @rado Zou je misschien een linkje willen plaatsen naar wat je gekocht hebt? Ik kan, net als Paul, geen antenne vinden voor een ZJ.....
  12. @Rado Wat scheelt eraan waardoor je twijfelt aan de dynamo? Een hele simpele test die je zelf kan doen met een eenvoudige multilmeter is het volgende: Meet de spanning van de accu met de motor uit. Die is als het goed is iets boven de 12V Start de motor en meet de spanning van de accu bij stationair. Als de dynamo werkt is die hoger dan 13V Laat de motor wat meer toeren maken en meet weer de accu. De spanning zou moeten oplopen tot ruim 14V Schakel nu bij stationair toerental zoveel mogelijk verbruikers in, Groot licht, airco, elektrische fan, achterruitverwarming
  13. Joh, je meent het..... Vraag van Rado (en het antwoord van Jeepie) ook gelezen?
  14. Apart. In het onderdelenboek kan ik maar een nummer vinden. De 5600 4934. Voor zowel de 5.2 als de 5.9.
×
×
  • Create New...