Spring naar bijdragen

Vette73

Forum member
  • Aantal bijdragen

    432
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    23

Vette73 last won the day on September 25 2020

Vette73 had the most liked content!

Over Vette73

  • Verjaardag 08/02/1970

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    : Midden vh land

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Grand Cherokee
  • Bouwjaar
    1998

Recente profielbezoeken

5,150 profielweergaven

Vette73's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare
  • One Year In Rare

Recent Badges

33

Waardering in de gemeenschap

  1. Ik weet niet of dit er ook eentje is voor dit topic, maar een 5.9 ZJ met 34000km zou je bijna een tijdcapsule kunnen noemen: https://www.autoscout24.nl/aanbod/jeep-grand-cherokee-5-9-v8-kompressor-gepflegt-benzine-grijs-36bde66d-9652-4757-9d78-5ee99a5d55db?cldtidx=13&cldtsrc=listPage&searchId=-719366300&cldtsrc=listPage&searchId=-719366300
  2. Ik heb op mijn vorige, vorige ZJ ook halo-projectrors uit Amerika gehad. Of het aardig smoelt is persoonlijk denk ik, maar ik vond zelf vooral de lichtopbrengst tegenvallen i.v.m. de originele koplampen. Voor de WJ weet ik het niet, maar voor de ZJ zijn bijna geen koplampen te krijgen die bedoeld zijn voor een ZJ met koplamp-hoogteregeling. Mijn huidige ZJ had ook nieuwe koplampen nodig en daarvoor heb ik 'van Wezels' besteld bij zo'n AutoDoc dochter (autoonderdelen24 geloof ik).
  3. Ik heb mij hier ook wel eens over verbaasd mij mijn ZJ. Deze 'functionaliteit' uitschakelen lijkt mij niet eenvoudig. Als ik naar de schema's kijk dan lijkt het erop dat dit geregeld wordt in de A/C heater control module (de module in het dashboard met o.a. de standenknop). Er lijkt geen externe bedrading te zijn waarmee je dit zou kunnen beinvloeden. Als je trouwens aan de slag gaat met een schakelaar (zoals Real Stranger schrijft), let er dan op dat je niet de magneetkoppeling zelf gaat onderbreken, maar het A/C compressor clutch relay. Dan hoef je maar een heel klein stroompje te onderbreken i.p.v. de meerdere Amperes die door de koppling lopen. Bij een ZJ zit dat relais in het fuse block onder de motorkap.
  4. Tja..... Wie appelen vaart, die appelen eet is het spreekwoord toch? Die constructie zal ook wel gevolgen hebben voor MRB en verzekering neem ik aan want zomaar rondrijden met groene platen wordt ook steeds lastiger. Daarnaast, maar dat is mijn mening, heeft het aantal eigenaren ook niet heel veel waarde. Het is leuk als je de eerste of tweede eigenaar bent, maar of je nu de vijfde of de zesde bent, dan maakt het allemaal ook niet heel veel meer uit lijkt mij.
  5. Volledig off-topic en slechts puur uit interesse: Zie je bij de RDW wat veranderen indien een handelaar een auto van een particulier koopt en overschrijft naar zijn handelsvoorraad?
  6. Klinkt bekend......... Ik heb toen zo'n Hughes set gemonteerd. De originele zijn gewoon te dun en ook daar zal de pakking op een gegegeven moment weer gaan lekken.
  7. Das een goeie. Die hoefde ik natuurlijk niet te hebben. Werkend betekent dan trouwens ook dat je binnen een indicatielampje moet hebben waaraan je kan zien dat het misachterlicht aan is. Een schakelaar met lampje lijkt mij daarbij te volstaan.
  8. Ik ben geen specialist op dit gebied, ik kan alleen mij eigen ervaringen vertellen. Van mijn Amerikaanse oldtimer liet ik de versnellingsbakolie verversen (dus nog niet eens echt flushen). Vrij kort daarna schakelde de automaat ook niet meer goed. Bij het revisiebedrif het verhaal verteld van de nieuwe ATF en daar vertelde ze dat dit vaker voorkwam. Door de nieuwe schone olie komt er allemaal rommel los die was aangekoekt. Dat verklaart overigens nog niet de lekkage die jij ervaart. Revisie is vervolgens ook slecht uitgevoerd, dus ik weet niet welke waarde ik aan het verhaal van het bedrijf moet hechten.......
  9. De RDW heeft hier een hele pagina over: https://www.rdw.nl/particulier/voertuigen/auto/invoeren/verhuizen-naar-nederland-en-uw-voertuig-meenemen Zelf had ik het idee -maar dat geldt misschien alleen bij het importeren van auto's van een bepaalde leeftijd- dat de koplampen niet meer gekeurd worden op aanwezigheid van E-keurmerkjes, maar alleen op correct lichtbeeld. (ik heb namelijk een paar maanden geleden een 42 jaar oude Cadillac op kenteken gezet en die heeft gewoon de orighginele sealed beams).
  10. Vette73

    Aangenaam!

    Modeljaar is altijd uit de VIN te halen. Even Googelen op 'Jeep Vin decoder'.
  11. Vette73

    Gebruik 27MC Jeepers

    Even een late duiding: Die zitten dus op een andere (vergunningsplichtige) frequentie. Die kun je dus met de huis-tuin-en-keuken porto's niet ontvangen. Dan die 8 kanalen met 121 subkanalen. Die 'subkanalen' kan je eigenlijk niet als 'kanalen' zien. Dat zijn CTCSS toontjes op dezelfde 8 kanalen. Dus, als 4 personen (binnen eenzelfde gebied) op hetzelfde kanaal zitten, maar per tweetal een andere CTCSS toon (subkanaal) gebruiken, dan hoort het ene tweetal de gesprekken van het andere tweetal niet. Maar, wat gebeurt er als beide tweetallen gelijktijdig gesprekken voeren? Dan zitten ze elkaar alsnog dwars want beide uitzendingen gebeuren immers op dezelfde frequentie (met elk een eigen CTCSS toon). Het bereik wordt fors kleiner en wellicht is er helemaal niets meer van te verstaan. Ofwel, als je met één groep bent en iedereen mag met iedereen communiceren kun je beter helemaal geen CTCSS toon gebruiken. Een CTCSS toon maakt het alleen onnodig complex, zeker wanneer niet iedereen een porto heeft van hetzelfde merk/type. Wil je groepen scheiden, dan gebruik je verschillende kanalen. Wil je controle over wie er met jou mag communiceren, dan gebruik je een vergunningsplichtige frequentie, waarbij je ervan uit mag gaan dat iemand zonder verguinning niet op jouw frequentie gaat/kan uitzenden. Hou hierbij in het achterhoofd dat het bereik van deze porto's toch slechts beperkt is tot enkele km. Je hoeft dus geen rekening te houden met andere gebruikers die verder van jou af zitten want die ontvangen jou sowieso niet. Gebruik je CTCSS voor de privacy, besef je dan dat iedereen jouw uitzending kan horen. Met een CTCSS ontvanger zal de juiste CTCSS toon ingesteld moeten worden, maar met een ontvanger die niet CTCSS aware is (een simpele scanner bijv.) is alles gewoon te horen. CTCSS levert dus geen privacy op!
  12. Ik weet niet of je al geholpen bent, maar als je bij RockAuto kijkt dan is er nog wel wat aan keuze. De goedkoopste optie is alleen een glas. bijv de DORMAN 57051, die heb je voor €14,52 binnen een week in huis. Spiegels staan onder 'Body' en dan 'Outside mirror glass'.
  13. Er zit een typo in het eerste nummer: die laatste '1' moet een '2' zijn (zie ook de verpakking). Blijkbaar zijn de filters ook voor andere Jeeps dan een GC, maar niet voor een ZJ.........
  14. @rado Zou je misschien een linkje willen plaatsen naar wat je gekocht hebt? Ik kan, net als Paul, geen antenne vinden voor een ZJ.....
×
×
  • Nieuwe aanmaken...