Jump to content

Vette73

Forum member
  • Content count

    384
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    18

Vette73 last won the day on October 2

Vette73 had the most liked content!

Community Reputation

25 Good

About Vette73

  • Birthday 02/08/1970

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    : Midden vh land

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Grand Cherokee
  • Bouwjaar
    1998

Recent Profile Visitors

2499 profile views
  1. Je kunt ook Vogelgas zelf even bellen om het te vragen. Het nummer staat onderaan de website: https://www.vogelsautogas.nl/
  2. Ik wilde het grapje niet maken (3x woordwaarde 😋). Bij mij is die twee keer vervangen door dat bedrijf en ik heb hem zelf een keer vervangen. En dat geloof ik in twee jaar tijd....... Zie blz. 13 van de manual. VGI hardware handleiding02.pdf
  3. Ik heb vergelijkbare symptomen meerdere keren gehad met mijn vorige 5.9. Ook met een Vogel Gas systeem. Daar was het steeds opgelost na het plaatsen van een nieuwe koelwatertemperatuursensor. Geen idee waar je woont, maar ik ben toen goed geholpen door de LPG-specialisten van https://www.nieuwenhuijsen.nl/ in Houten.
  4. FSM: https://cardiagn.com/1998-jeep-grand-cherokee-rhd-lhd-interactive-electronic-service-manual-pdf/
  5. Vette73

    Aftermarket Angel Eyes GC WJ

    Die tweede link (Ebay) heeft Amerikaanse connectoren (9005/9006), dus die zullen niet één-op-één op jouw H1/H7 connector passen. Daarnaast zal de boordcomputer gaan mopperen over kapotte lampjes wanneer je LED's gebruikt op een plek waar in jouw auto een gloeilamp zat. Daar moet je dan weer een load resistor plaatsen om de computer te laten denken dat er een werkende gloeilamp aanwezig is. Over achterlicht units: In de US hebben ze geen mistachterlichten (althans niet op de ZJ) en jouw auto is van na 1995, dus die moet een mistachterlicht hebben. Het zou dus kunnen dat je (officieel) helemaal niet met die achterlicht units mag rijden hier.
  6. Ik vraag mij af of daar ook echt 95-E5 uitkomt (en geen 95-E10). Dat wat er op de pomp staat is maar een stickertje. Je zou bij die pomp op alle vulpistolen moeten kijken of er andere vulpistolen zijn met 95-E10. Ik denk dat ze het labeltje vergeten zijn te vernieuwen. Vergeet niet dat we pas een week na 1 oktober zitten. Weet je zeker dat het luxe 95 is? En geen 98? Ik ken drie 'benzine app's' (ANWB onderweg, Benzine-Jip en DirectLease Tankservice) en bij geen van die drie kan ik iets anders kiezen dan Euro95 (E10) of 98/Premium. Alleen bij Benzine-Jip kan ik nog 'super loodvrij' kiezen. Ik zal vanmiddag op de terugweg bij mij in de buurt eens kijken bij de aangegeven pomp wat dat dan voor benzine is, maar op de website van dat bedrijf staat dat ze er Euro95-E5 en Superplus 98 E10 verkopen. Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat je op dit moment nergens meer 95-E5 (premium of niet) kunt krijgen en dat de tweede benzine die een pomp aanbiedt een (premium) 98-E5 is. En alle andere soorten (zoals 102, 98-E0 etc) zo lang als het duurt bij een speciaalzaak.
  7. De tip om dan maar 95-E5 te tanken als jouw auto ongeschikt is voor E10 is een flut tip want dat ga je nergens meer vinden. Een pompstation is verplicht om bij minimaal de helft van het aantal vulstations van een station E10 aan te bieden. Effectief betekent dit dat alleen hele grote stations voldoende vulstations hebben om met de ander helft een variatie aan verschillende benzine soorten aan te bieden. Kleinere stations zullen er als eerste voor kiezen om naast 95-E10 een 98-variant aan te bieden en als ze dan nog ruimte hebben voor nog een variant een premium benzine (en dan ook alleen maar als ze voldoende verschillende tanks in de grond hebben zitten). Als laatste, een station dat in een uithoekje nog 95-E5 verkoopt zal het daar wel druk krijgen. Een liter 95-E5 bevat namelijk meer energie dan een liter E10 (dit omdat ethanol per volumeeenheid minder energie bevat dan benzine). Een auto rijdt dus per definitie zuiniger op E5 dan op E10.
  8. 102 is zo goed als afgelopen buiten een paar verdwaalde tankstations links en rechts: https://autorai.nl/helaas-pindakaas-benzine-met-octaan-102-mag-niet-meer/ En 98 is bij ons in de buurt 98-E5 geworden. Ik zou niet weten waar je nog 98-E0 (dus gewoon zonder ethanol) zou kunnen krijgen.
  9. Voor sporadisch gebruik zou je het liefst E0 willen hebben, gewoon ouderwetse benzine dus. Als iemand weet of (en waar dan) dit nog te krijgen is hou ik mij aanbevolen. Is er een techneut in de zaal die kan uitleggen waarom de ene motor wel en de andere motor niet geschikt is voor E10? Ik vermoed dat dezelfde discussie ook gevoerd is toen E5 werd ingevoerd. Is het de brandstofpomp, zijn het de leidingen, is het de injectie of de carburateur die er wel-of-niet tegen kunnen (en zou je aanpassingen kunnen doen waardoor je de boel opeens wel E10 geschikt hebt)? Of is het de motor zelf die vanwege de compressie o.i.d. problemen heeft met de veranderde chemische samenstelling? Vragen, vragen........
  10. Mmmm.... Dank hiervoor! Het staat er idd in. Voor diegene die het zelf wil nalezen, op blz. 1 van het hoofdstuk 'Fuel System': https://cardiagn.com/fuel-system-1998-cherokee/?token=03AOLTBLS57UDUU48qfDr2pkLSCal3zCOd6LCYROnHeeWt5mkOP3cJ2kp4SPeCYjbTki33xlOcD1rKPB4FHIiUhLtq-hZFQzZG5jp75UV9byL0GJtBlqNcLYfXggkVTo1BRMhrhAoP8gD7nOlEmzBMnx5bHTlQoY0jINUiZpH2G9oWdmgO2upkgdAzaEL4OadXMHW5v3xPZ3daVljB3Q4HOiIhUDxtzPJxHjGjyO7IOZrrAmJ4-pbXCakZb3leKu4RmxY4lC0ZKZNG_ESHK6NZLqaOwXL9k_lY08x8T2NETbwaVJ4BbicYj1zLUASCEWwY8BGOouVkdshom7W9-Bk8Dg7wd6_btrNH_45F8XPz9WgyV-DIsgbxhs1gXCZjGp67sOV58Zk8M1WZ6RNXDDJYK3jknzuixxKhgtRe9ewJfTRc1SGbvz7sw5KQ7x4J6e3cMx_AfXUV0hES En voor diegene met een oudere ZJ, in de SFM van '95 staat het ook, dus je zou zeggen dat alle ZJ's op E10 kunnen/mogen rijden.
  11. Mijn 'probleem' was anders; ik had nauwelijks olie in mijn filter toen ik olie wisselde. Laatst, toen ik de headers aan het monteren was, is het filter er weer af geweest en toen zat het wel vol met olie, dus ik weet niet wat er daarvoor mis was (en mijn oliedruk staat nooit onder de 2,5 bar).
  12. Men zegt dat onze Jeeps op E5 kunnen rijden maar niet op E10, dus dat betekent E5 tanken want E0 (benzine zonder ethanol) is nergens meer te krijgen. Een Niner zou eigenlijk altijd al op 98 moeten rijden (deed ik ook niet), dus vanaf nu maar E5-98 erin. https://www.e10check.nl/auto/jeep/
  13. Deze vergelijkingsvideo vond ik nog:
  14. Voor je nu de boel gaat ombouwen om een gelijk geluid te verkrijgen zou ik eerst bij Masis of mij komen luisteren en dan bepalen of je dit echt wil. In de video hoor je alleen de toon van het geluid, maar niet het volume en vooral dat laatste is iets dat ik mij niet goed gerealiseerd heb. In de auto heb je er op zich geen last van, maar buiten de auto is het echt hard. Iets meer volume dan stock is prima, maar dit is (veel) meer dan iets meer 😉 Ik zit er daarom hard aan te denken om de 50 Series alsnog te vervangen door een 70 Series. Is wel weer werk, maar beter dat dan een WOK.
×