Jump to content

Vette73

Forum member
  • Content Count

    422
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    22

Vette73 last won the day on June 14

Vette73 had the most liked content!

Community Reputation

31 Good

About Vette73

  • Birthday 02/08/1970

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    : Midden vh land

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Grand Cherokee
  • Bouwjaar
    1998

Recent Profile Visitors

2980 profile views
  1. Modeljaar is altijd uit de VIN te halen. Even Googelen op 'Jeep Vin decoder'.
  2. Even een late duiding: Die zitten dus op een andere (vergunningsplichtige) frequentie. Die kun je dus met de huis-tuin-en-keuken porto's niet ontvangen. Dan die 8 kanalen met 121 subkanalen. Die 'subkanalen' kan je eigenlijk niet als 'kanalen' zien. Dat zijn CTCSS toontjes op dezelfde 8 kanalen. Dus, als 4 personen (binnen eenzelfde gebied) op hetzelfde kanaal zitten, maar per tweetal een andere CTCSS toon (subkanaal) gebruiken, dan hoort het ene tweetal de gesprekken van het andere tweetal niet. Maar, wat gebeurt er als beide tweetallen gelijktijdig gesprekken voeren? Dan zitten ze elkaar alsnog dwars want beide uitzendingen gebeuren immers op dezelfde frequentie (met elk een eigen CTCSS toon). Het bereik wordt fors kleiner en wellicht is er helemaal niets meer van te verstaan. Ofwel, als je met één groep bent en iedereen mag met iedereen communiceren kun je beter helemaal geen CTCSS toon gebruiken. Een CTCSS toon maakt het alleen onnodig complex, zeker wanneer niet iedereen een porto heeft van hetzelfde merk/type. Wil je groepen scheiden, dan gebruik je verschillende kanalen. Wil je controle over wie er met jou mag communiceren, dan gebruik je een vergunningsplichtige frequentie, waarbij je ervan uit mag gaan dat iemand zonder verguinning niet op jouw frequentie gaat/kan uitzenden. Hou hierbij in het achterhoofd dat het bereik van deze porto's toch slechts beperkt is tot enkele km. Je hoeft dus geen rekening te houden met andere gebruikers die verder van jou af zitten want die ontvangen jou sowieso niet. Gebruik je CTCSS voor de privacy, besef je dan dat iedereen jouw uitzending kan horen. Met een CTCSS ontvanger zal de juiste CTCSS toon ingesteld moeten worden, maar met een ontvanger die niet CTCSS aware is (een simpele scanner bijv.) is alles gewoon te horen. CTCSS levert dus geen privacy op!
  3. Ik weet niet of je al geholpen bent, maar als je bij RockAuto kijkt dan is er nog wel wat aan keuze. De goedkoopste optie is alleen een glas. bijv de DORMAN 57051, die heb je voor €14,52 binnen een week in huis. Spiegels staan onder 'Body' en dan 'Outside mirror glass'.
  4. Er zit een typo in het eerste nummer: die laatste '1' moet een '2' zijn (zie ook de verpakking). Blijkbaar zijn de filters ook voor andere Jeeps dan een GC, maar niet voor een ZJ.........
  5. @rado Zou je misschien een linkje willen plaatsen naar wat je gekocht hebt? Ik kan, net als Paul, geen antenne vinden voor een ZJ.....
  6. @Rado Wat scheelt eraan waardoor je twijfelt aan de dynamo? Een hele simpele test die je zelf kan doen met een eenvoudige multilmeter is het volgende: Meet de spanning van de accu met de motor uit. Die is als het goed is iets boven de 12V Start de motor en meet de spanning van de accu bij stationair. Als de dynamo werkt is die hoger dan 13V Laat de motor wat meer toeren maken en meet weer de accu. De spanning zou moeten oplopen tot ruim 14V Schakel nu bij stationair toerental zoveel mogelijk verbruikers in, Groot licht, airco, elektrische fan, achterruitverwarming etc. De spanning zou weer ong. gelijk moeten zijn als bij punt twee. Laat nu de motor weer wat meer toeren maken (net zoals bij punt 3) en meet weer. Als je ong. dezelfde uitkomst krijgt als bij meeting 3, dan is de dynamo elektrisch gewoon goed. Dan zou je nog kunnen luisteren of er geen lagers enzo mechanische geluiden maken bij de dynamo. De max. hoeveelheid stroom die een dynamo kan leveren verandert niet met de leeftijd. Het is dus niet zo dat die 150A dynamo na verloop van jaren bijv. nog maar 100A kan leveren. Een 150A dynamo die functioneert kan altijd 150A leveren.
  7. Joh, je meent het..... Vraag van Rado (en het antwoord van Jeepie) ook gelezen?
  8. Apart. In het onderdelenboek kan ik maar een nummer vinden. De 5600 4934. Voor zowel de 5.2 als de 5.9.
  9. Ik merk niet echt vermogenverschil, maar daar let ik ook niet op en daar hoopte ik ook niet op bij aanschaf. Mijn oude uitlaat was gewoon op en ik wilde iets speciaals voor mijn auto. Ik heb even opgezocht, ik heb €1186 betaald aan Kolak (dus uitlaat compleet + verzendkosten), €188 aan btw en invoerrechten en ik denk €600 aan montage (zaten wel wat andere dingetjes ook bij), maar een eind richting de €2000 ga je sowieso. Als je een 2,5" eindpijp neemt moet je dus ook een 2,5" sierstuk nemen. Die zijn vast wel te vinden, 2,5" is een standaard maat. In principe komt mijn Flowmaster 50 nog beschikbaar, dus als je interesse hebt hoef je alleen een Kolak zonder demper te bestellen.......
  10. Eerst even voor Yur1: Check even Tyra in Bunschoten. Die kunnen alles leveren en maken en monteren ook uitlaten. Dan MJay: De FlowMaster 44 is een demper. Die hangt bij een ZJ voor de achteras. Vanaf de demper loopt er een pijp over de achteras naar achteren en daar zou je, afhankelijk van de dikte van die pijp, elk eindstuk op kunnen monteren. Ik begrijp dus je vraag niet of er een sierstuk bestaat dat op de FM44 past. Die twee staan, in mijn ogen, los van elkaar. Ik ben prima tevreden over mijn Kolak 3" systeem. Echter, er zijn twee puntjes: - Die Flowmaster Super 50 vind ik net te veel van het goede. Ik heb al een maatje stiller liggen (de FlowMaster 70, 53072, gekocht bij Tyra) alleen die moet nog geinstalleerd worden. - Bij de montage van de headers hebben we er niet voldoende op gelet dat we die zo hoog mogelijk hebben gemonteerd. Dat zal wel cm-werk (of mm-werk) zijn, maar nu komt bij flink gasgeven de header tegen een van de controll arms aan. Dat moet ook nog gefixed worden. Verder ben ik in staat om op een mooie dag de auto te starten en er gewoon op mijn stoeltje naast te gaan zitten om te genieten van het geluid 😂
  11. De RockAuto site geeft aan dat de verzendkosten €11,92 bedragen en de 'customs charges' (BTW) €9,01. Mocht Jeep parts hem niet hebben liggen dan heb je hem dus met een paar dagen in huis voor €51,94 (en geen onverwachte, bijkomende kosten als je 'pre-pay custom charges' aanvinkt). Daarnaast is dit trouwens geen 'speciaal 5.9 item'. Deze buis zit ook op de 5.2 van '96-'98.
  12. Mocht je hier spullen voor willen gaan kopen, dan hou ik mij aanbevolen. Mijn visco heeft ook z'n beste tijd gehad. Ik heb hier eerder naar gekeken en volgens mij is een originele visco gewoon niet meer te koop en kun je alleen nog Crown vervanging krijgen. Of heb jij nog een NOS gevonden?
  13. Ik heb een Yaesu FT-857D voor 2 en 70 repeaterwerk en met diezelfde radio doe ik ook aan 27Mc vossenjagen. In de Yaesu heb ik ook de LPD en PMR kanalen, dus ik kan ook met de meeste porto's communiceren.
  14. @Ab Ik begrijp dat dit een nieuwe route is. Deze cache is sinds eind vorig jaar beschikbaar. De oude is al een tijdje niet meer beschikbaar. Vorige herfst heb ik ook Dakar 1 gereden, die was (toen) ook wel te rijden met een normale auto, maar het zoeken van de route was heel anders dan bij deze versie. Bij Dakar 1 was het alleen maar fireneedles zoeken en bij 2 liep het contact helemaal via WhatsApp. Het is jammer dat het zo'n eind rijden is voor ons (1,5 uur naar Dwingeloo) anders zou ik hem met andere mensen zo nog een keer rijden.
  15. @www.jeepie.nl Jazeker dat dat een JWX raam antenne voor 2 en 70 cm is 👍 @thezeeuw Een '98 5.9 (een Niner)
×
×
  • Create New...