Spring naar bijdragen

dodgejeepfan

Forum member
  • Aantal bijdragen

    18
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Profile Information

  • Gender
    Male

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Wrangler
  • Bouwjaar
    2011

Recente profielbezoeken

1,234 profielweergaven

dodgejeepfan's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Heeft iemand een electrisch schema van de cruisecontrol van mijn Jeep JK 2011? Ik krijg de Cruise alleen randomly aan de gang. Van de 10x doet hij het 9x niet. Op Forums vind je dat de "Clockspring" het euvel is. Inmiddels heb ik er 3 Clocksprings in gehad en de schakelaar op het stuur vervangen maar krijg de Cruise niet aan de gang. Dus moet het iets anders zijn. Ik heb ook al gehoord dat een van de speedsensors op de assen defect is. Iemand een idee? heeft iemand een schema? Groet Marc
  2. Sinds ik de JK 2.8 CRD in mijn bezit heb was ik ontevreden over het schakelen van de automaat. Vooral koud schakelde hij veel te snel op en ik had het idee dat de converter lock-up steeds in en uitschakelde (toerenteller die op en neer wiebelt) Eigenlijk was er koud niet mee te rijden, waar ik enorm van baalde. Warm was het beter maar niet optimaal Ik had ook al met diverse revisiebedrijven gesproken maar het kwam er op neer dat ik de Jeep moest brengen voor een diagnose. Dan weet je gelijk dat dit in de papieren gaat lopen! Uiteindelijk ben ik gaan Googelen over deze automaatbak (NAG-1 of W5A 580) en nu blijkt dat veel problemen ontstaan door een vervuilde of kapotte Valve-Body Conductor plate. In principe is dit de (print-)plaat met alle solenoids die het op/terug schakelen regelen, de oliedruk en het converter lock-up systeem regelen. Ik heb dus op goed geluk een nieuwe conductor-plate besteld bij Febi-Bilstein Duitsland (€ 170) en een nieuwe solenoid (€ 35) voor de Converter lock-up. Enfin, Valve body gedemonteerd, goed gereinigd en een nieuwe conductorplate met 1 nieuwe solenoid er in gebouwd, nieuwe filter en 4 Liter ATF 4 olie nagevuld, en de bak schakelt fan-tas-tisch!!! Probleem opgelost: Kosten ongeveer € 250,- bij elkaar. Je vind genoeg Youtube filmpjes om dit zelf te doen!
  3. Hallo Specialisten, Niet meer helemaal nieuw op het forum, heb nu zo’n 3 maanden mijn JK CRD van 2011. Ik ben nog steeds niet tevreden over het schakelen van mijn automaatbak. Inmiddels bij de dealer nieuwe olie en filter van de bak vervangen. Gisteren heb ik mijn AEV Procal module aangeschaft (jeepshop.be in Andenne, 219€, en gewoon op voorraad) Ik heb mijn wieldiameter aangepast op 33” waarbij ook de schakelmomenten aangepast zouden worden. (Eerst transfercase geprogrammeerd, moest vóór instelling wieldiameter) Bij de eerste proefrit klopt de km teller weer, maar merk weinig van de schakelmomenten die anders zouden zijn? Nu ben ik op het Wranglerforum USA gegaan, en daar heb ik gevonden wat mijn automaatbak ook doet, het schijnt dus bij meer automaatbakken van dit type voor te komen. Het blijkt dat de 2e versnelling het probleem is; bij het opschakelen van 1 naar 2 gaat de 2e versnelling enige seconden later in de lock-up (een soort 2e tweede versnelling) Dit zou hij m.i. niet mogen doen, want ik ben immers aan nog aan het optrekken! Het effect is dan dat in de 2e versnelling het toerental dus terugvalt, terwijl ik optrek. (2e versn + lockup) Vervolgens valt de trekkracht weg en ik moet het gas diep intrappen, waarbij hij dan onnodig weer naar z’n eerste terugschakelt! Dit alles vooral als de motor koud is. Ik wordt er een beetje ziek van. Zie onderstaand gekopieerd van het Wranglerforum: I have noticed an odd feature of the auto tranny though and was wondering if anyone else has noticed this as well. When I am under load, such as driving on a steep incline or accelerating heavily, my tachometer will dip ~100-200 RPMS in 2nd gear only as I accelerate. I can feel the slight dip and I have never seen a dip in RPMs when accelerating, seems like something is slipping. No codes, MPGs have been great considering most of my driving is in city, no other problems. PCM shift point problem?? I have reset the computer twice now and it still occurs. Any thoughts? My 2012 JK Arctic does this and so does my coworkers 2012 JKUR. It's just the torque converter slightly locking in second gear...It almost makes the transmission feel like it's a 6 speed and not a 5. Basically it's shifting from first to second, then a slight torque converter lock in second then a shift to third and so on. It's just part of the shifting program...Nothing wrong. I have the same or similar tranny problem as you "Silencer" and mine only does it when its cold as well. From 1st going into second and from 2nd into 3rd then all is fine after that also once I drive like 5 miles its gone for the rest of the day only does it in the mornings. Took mine to the dealer like 3 times already and the same bs story that its normal and that they did a software update on the transmission n all is normal. But now that its hot in AZ it does a similar thing when down shifting from 2nd or 3rd it like stays in the current gear longer then it should then kicks out a little rough right as the speed and rpms reduce. Mijn vraag is, heeft iemand dezelfde sensatie bij de 2e versnelling? Zijn er Automaatbak- specialisten die de bak zo kunnen programmeren dat lock-up niet optreedt bij het optrekken? Mijn excuses voor het lange verhaal!
  4. Dank voor de interessante informatie: Nog even voor de zekerheid: Voordat ik zo'n € 250 uitgeef voor een AEV Procal wil ik graag weten of de schakelmomenten van mijn automaat ook aangepast worden als ik mijn gewijzigde wieldiameter ingeef? (33") Ik heb geen trek om dit geld uit te geven alleen voor de snelheidsmetercorrectie, en flauwekulletjes als tijdinstelling opritverlichting en knipperlichtinstellingen. Wellicht kan ik met mijn probleem het beste naar een automaatbak specialist gaan om de bak zodanig aan te passen dat hij niet gewoon opschakelt en daarbij terugvalt naar 1000 RPM en dus gaat trillen en brommen met NUL trekkracht. Je moet de bak toch zo kunnen programmeren dat hij alleen opschakelt naar de volgende versnelling als die volgende versnelling minimaal bij 1500 RPM begint? (Een soort sportstand ipv de ECO stand) Helaas zit op deze bak niets van sport/ECO of Comfortstand. Ik neem aan dat het "ECO" lampje op het dashboard een soort vacuummeter is (net zoals op benzinemotoren) Wie weet welke garage (liefst in Limburg of Brabant) mijn automaat tunen? Of lost de AEV Procal alles voor me op? zijn er nog andere opties?
  5. FF gegoogled; Procal is mij al duidelijk! Waar is-ie in Nederland te koop? In de USA bestellen zijn verzendkosten vaak een verrassing.
  6. Dank voor alle reacties. Ik ben inmiddels terug naar Cooper STT Pro's 285-70-17 (ietsje kleiner als 33") en het is er slechts een tikje beter op geworden. Wat mij vooral opvalt is dat het snelle opschakelen gebeurt als de motor koud is. Als de bak eenmaal goed warm is, dan is er goed mee te rijden. Als hij koud is schakel ik dus maar handmatig in de 1-2-3. Zelfs in de 1 voel ik dat hij toch quasi een 2e versnelling kiest, maar ik verdenk dat het het Lock-up mechanisme is wat de toeren weer iets laat zakken. Ik heb een afspraak gemaakt bij Koenen Jeep dealer in Echt (L) om de bak uit te lezen en evt voor een software update te checken. Vraagje: waar wordt deze procal module in geplaatst? in de OBD2 connector? (Heb overigens de 35"banden te koop op marktplaats staan, 2x 80% profiel en 2 x 20% profiel)
  7. Hallo, ik ben relatief nieuw in dit Forum. Ik heb mijn 1995 Cherokee diesel verkocht en heb nu een JK Unlimited 2,8CRD automaat van 2011 aangeschaft. Superblij mee natuurlijk! Ik heb de jeep nu ca. een maand. De Jeep staat op 35 x 12,5 x 17 Banden (Cooper) en heeft een 2" body-lift. Nu ben ik van mening dat de 35"banden véél te groot zijn voor de aandrijflijn, in de zin van "overgearing" De automaat schakelt veel te snel op en komt dan op extreem lage toerentallen waarbij de turbo nog niet werkt en trekkracht wegblijft. Ik moet dan een dot gas geven om hem te laten terugschakelen, vooral als-ie koud is. De oorzaak moet hier liggen in de 35" Banden die als een "overdrive" werken. Ik ben nu van plan om terug te gaan naar 33" banden, ziet niet zo stoer uit maar ik denk dat de auto lekkerder zal schakelen. Nu wilde ik de JK rijders vragen hoe hun ervaring is met 35 inch rubber op de CRD Unlimited automaat? Kan men bv. de software van de automaat aanpassen zodat hij niet zo snel opschakelt? Elk advies is welkom! Groet Marc,
  8. Wat velen we eens vergeten; een droge poreuze brandstofslang in het aanzuig-gedeelte. Hij zuigt lucht ipv benzine succes
  9. Nee, er staat nergens iets op. Helaas heb ik de papieren van de startonderbreker weggegooid, omdat ik er vanuit ga dat er geen startonderbreker meer opzit. (Kan zo starten)
  10. Hallo Dogjeeper Nou, dat verklaart een hele hoop! Ik had bij de boekjes inderdaad een certificaat van een startonderbreker-inbouw! Ja dan moet ik nog zien om aan zo'n afstandsbediening te komen? Ik heb ze eigenlijk nog nooit op marktplaats of Ebay zien staan? Zou je zoiets nog nieuw kunnen bestellen? Heb jij nog suggesties? Bedankt! Groet Marc
  11. Hallo Ik heb een vraag aan het forum: Ik heb een XJ gekocht van 1995, daarbij kreeg ik een sleutel met een grijze afstandsbediening (zie foto) Ik heb inmiddels een gebruikte Infraroodsensor (aan het plafond gemonteerd) gekocht via Ebay van een 1995 XJ, omdat de originele sensor schade had. Nu moet ik de afstandsbediening synchroniseren met de IR sensor. In de originele XJ manual heb ik de aanwijzingen voor programmering van de afstandsbediening opgevolgd maar krijg ze niet geactiveerd! Mijn eerste vraag is, of de geleverde afstandsbediening (foto) origineel Jeep is? Verder graag tips wat ik nog kan doen of dat ik een alternatief kan kopen om de automatische deurvergrendeling te laten werken. Alvast bedankt Marc Venlo
  12. Hallo Jeroen, Ik heb het euvel gevonden!! De waste gate gaat inderdaad v
  13. Neen, Nul rook. Wellicht hebben ze de rookstop-schroef bij de APK zover teruggedraaid voor de roetmeting en dan krijgt-ie gewoon te weinig.
  14. Ga morgen de turbo slangen verwijderen zodat ik bij de turbo kan Ik zal de waste gate controleren met perslucht of-ie open en dicht gaat. Als de servo kapot is staat-ie in principe altijd dicht-toch!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...