Spring naar bijdragen

Roo4JK

Supporting Member
  • Aantal bijdragen

    892
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    17

Roo4JK last won the day on March 11

Roo4JK had the most liked content!

Waardering in de gemeenschap

44 Good

Over Roo4JK

  • Verjaardag 09/09/1971

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Sassenheim
  • Interests
    Jeeps, Downhill MTB, Moab Utah, Fotograferen, Darts, Travelling, Z.O. Azie, Girlfriend, Jungle, Wildlife and Nature.

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Wrangler
  • Bouwjaar
    2007

Recente profielbezoeken

1 768 profielweergaven
  1. Jeep Weekend 26 en 27 augustus Bilstain (BE)

    Denk dat hij inmiddels wel los v/d bovenkant kan.... Alvast bedankt, groet Roo
  2. Halloween nachtrit zaterdag 28 oktober

    Check !!
  3. Schokbrekersteun afgebroken

    Succes met de reparatie. (hopelijk is dit inmiddels al verholpen..) Had dit in NL nog niet gehoord bij de JK(U).... wel al meerdere voorste trackbar brakets op het chassis. Zijn idd gewoon brakets/mounts voor te bestellen in de VS. Succes en groet Roo
  4. van EU naar US voor bumper

    Ziet er goed uit, mis enkel nog de (kunststof) skid-plate eronder. Groet Roo
  5. Wrangler Verhoogd, Trekhaak Verlaagd.

    Meeste van dit soort receivers zijn niet goedgekeurd. En heb je bij controle of een ongeluk een probleem als ze het zien. (en weten) Ook de ontvangst-buis moet gekeurd zijn. Bijv. degene van Mopar voor een JK is niet gekeurd... Enkel tot 750kg hoeft niet gekeurd te zijn, ook de aanhanger niet... PS Deze Topic staat bij JK, terwijl het een TJ is.
  6. van EU naar US voor bumper

    Montage v/d bumper op de chassis is gewoon hetzelfde. Rij zelf met een VS import en mijn kunststof bumper is later op een EU JK geplaatst zonder problemen. (rij nu met stalen bumpers) Enkel de standaard bumpers zijn verschillend van uiterlijk vanwege onze EU normen, verder niet... Qua kosten, €400.... is wel veel. Had gelijk naar staal gegaan... (Mijne heb ik weggeven, maar de voorbumper was niet helemaal onbeschadigd en zonder mistlampen) Succes
  7. 35 banden en nu?

    Hier ook rondom 2 bar. (en ook STT 35ers)
  8. Groter banden snelheidmeter

    You're welcome, Billy. PS heb tegenwoordig ook halve deuren, hetzelfde type als jij erin hebt. Succes en groet Roo
  9. Automaat koeler

    Klopt allemaal Vette73, Onderste deel v/d radiator is de oliekoeler v/d automaat cq versnellingsbak. Bij een dieselmotor zit hiervoor een aparte radiator voor deze grote. Op deze plek zou hij evt. de extra koeler kunnen plaatsen. en de leidingen pakken vanaf het onderste deel. Zijn ook complete sets voor te koop. (plus voldoende over te vinden via de VS forums of gewoon via Google)
  10. Bikinitop wrangler jk 2dr

    Mijn Bestop bikiniset komt bij Jeepstuff in Helmond vandaan, maar die moet ze vermoedelijk eerst bestellen. Zijn nu ook meerdere merken te krijgen. Je zou ook Jeeppart.nl kunnen bellen of op Ebay kunnen kijken. Succes. PS mocht ooit voor een heel set gaan, kan ik de "Wrap around" windjammer aanraden. Wel iets duurder, maar sluit hem helemaal af. Zie foto.
  11. Wrangler JK 2 door 4 inch lift

    Met Skyjacker heb ik zelf geen ervaring, dus hiermee kan ik je niet helpen. Maar eigenlijk kunnen bij alle sets de cardanas gewoon origineel blijven. Maar als je twijfelt qua set, kun je ook op de Amerikaanse forums voldoende info vinden. (wellicht zelfs te veel. Zoals jk-forum.com of jkowners.com) Persoonlijk zou ik niet zelf aan de montage beginnen, komt toch wel wat kennis bij kijken. Al zijn de meeste sets 'bolt on'. Wat D-me ook schrijft, zou wel voor een compleet set gaan. Dus ook incl. schokdempers, veren, alle brakets ect. (dit doet elk merk weer net ff anders) Is ook een beetje wat je ermee wilt gaan doen: naar welke banden je wilt, veel flex of niet noodzakelijk, maak je veel asfalt km's of juist veel offroad enz. Met de juiste bumpstops en of andere spatborden hoef je niet perse naar een 4" lift. Soms is 2 - 2,5 inch ook al voldoende. Zou ook gelijk naar een set gaan waar je in de toekomst ook happy mee blijft.... of zelfs gelijk naar longarms, al is dit gelijk wel een flinke aanpassing. Bij grotere banden en een benzinemotor komen er nog meer zaken bij kijken. Kijk ook eens naar AEV, JKS, Rancho, Currie, Rubicon Express.... zijn tegenwoordig zoveel sets verkrijgbaar... Succes met je keuze.
  12. Automaat koeler

    Ben er wel mee bezig geweest, maar bleek niet echt nodig. Reed in die tijd met een caravan en toen de temperatuur regelmatig gecontroleerd met zo'n laser temperatuurmeter. Tegenwoordig rij ik met een tenttrailer en die is max. 1250kg. Kom net probleemloos vanuit Oostenrijk vandaan. Zijn wel standaard sets voor in de VS. Op de Amerikaanse forums kom je ze wel regelmatig tegen: https://www.jk-forum.com/forums/jk-write-ups-39/transmission-cooler-37839/ Plus in de VS hebben ze sowieso nog geen JK's met een diesel. Succes.
  13. Bikinitop wrangler jk 2dr

    Tweedehands zal lastig worden D-me. Kwam wel deze toevallig tegen, is echter grijs (wist niet eens dat ze bestonden in grijs) http://www.acsparts.nl/nl/product/165901/jeep-wrangler-jk-jku-bikinitop- Maar voor €210 heb je nieuwe zwarte incl. montagebeugel, bijv. via Offroadnetwork.de Succes.
  14. Groter banden snelheidmeter

    .Hoi Billy, Weet niet of een Jeep dealer dit wel wil doen of mag doen. Zo'n module is ook handig voor storingen te resetten of je dif verhouding zelf aan te passen. Of als je tijdelijk van banden moet wisselen, zoals bijv. in NL voor de APK. Voor meer info: https://www.aev-conversions.com/education/159 (kijk dan ook bij: "Can’t I just go to the dealer and have all this programmed?" ) Is ook niet een hele computer maar een klein kastje. Kosten zo'n €190-250. En is niet voertuig overdraagbaar, dus ff onderling lenen gaat helaas niet. @DutchMud 35ers zouden best passen onder standaard JK, maar lopen wel overal aan... met alle gevolgen van dien. Bij 33ers gaat het vaak al fout, ligt ook aan de breedte en op welke velgen. PS goeie vlucht !! @John RenneKlopt !!
  15. Sorry voor mijn erg trage reactie, beetje druk gehad met het DJC... en volg dan niet altijd dit forum blijkt. Bij persoonlijke vragen kan je beter een PM sturen, die komt in m'n mailbox terecht. Enkel bij voertuigcategorie staat: M1 AE/Personenauto. Meer specifieks zie ik niet staan. Heb hem niet zelf ingevoerd, maar hier in NL gekocht bij een Jeep handelaar destijds. Vermoed dat je die 3500kg gezien hebt bij JKU's met een 2.8 dieselmotor ipv 3.8i benzine. 3330kg voor JKU met een 3.8i vind ik niet zo raar. Bij mijn JK (X USA import) staat (slechts) 1705kg op het kenteken. Maar is voor mij ruim voldoende. Groet Roo
×