Jump to content

Roo4JK

Supporting Member
  • Content Count

    961
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    20

Roo4JK last won the day on February 13 2019

Roo4JK had the most liked content!

Community Reputation

47 Good

About Roo4JK

  • Birthday 09/09/1971

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Sassenheim
  • Interests
    Jeeps, Downhill MTB, Moab Utah, Fotograferen, Darts, F1, Travelling, Z.O. Azie, Girlfriend, Jungle, Wildlife and Nature.

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Wrangler
  • Bouwjaar
    2007

Recent Profile Visitors

3635 profile views
  1. Hoi AJ, Technische gezien kan jouw JKU meer trekken dan nu op kenteken staat, heeft te maken met een belastingvoordeel bij het op kenteken zetten... (mijne staat op 1705kg en is een 2 deurs) Volgens de dealers kon je kiezen welk pakket je wilde, zodat ze iets 'goedkoper' werden. Maar technisch waren ze gelijk aan degene die 2500kg konden trekken. (2500 is ff uit mijn hoofd) Weet dat dit in meerdere landen in Europa van toepassing was, sowieso in Belgiรซ ook. Dit was gelijk met de nieuwe 2012 motor verlaagd naar max 2500, terwijl de oudere versie max 3500 was. Terwijl de motor alleen maar meer vermogen had gekregen..... (??) Ikzelf heb bij de RDW mijn tenttrailer op 1250kg laten zetten ipv 1500kg, zodat de combi totaal onder de 3500kg blijft mochten ze ooit weer de regels veranderen. Een 'herkeuring' voor je JKU zou voor jouw beter zijn, al is dit wel prijziger en lastiger dan een aanhanger aanpassen vermoed ik. Zijn zelfs JK's/TJ's ect. met 0kg op kenteken, foutje bij de RDW... Zeker bij import Jeeps uit landen waar dit gewicht nvt is. Succes met de keuze en spreken elkaar vast weer een keer na het Coronatijdperk.... Groet Roo ๐Ÿ˜Ž
  2. Voor een Europese JK, moet je een ander set hebben dan uit de VS... Verlichting zit daar anders dan hier, knipperlicht en remlicht is gecombineerd. Zou gewoon een set in Europa kopen, hier hebben ze 2 sets: Europees en VS uitvoeringen. In een JK of JKU zit hierin geen verschil. Ikzelf heb een VS import JK en dan is het inderdaad een redelijk klusje. (oa het knipperlicht moet je van voren oppakken ipv bij het achterlicht...) Succes en groet Roo (sorry voor de trage reactie, beetje druk gehad) ๐Ÿ˜Ž
  3. Hoi Billy, EPS-ABS lampje kan vuil zijn. Heb ik ook wel eens. Is meestal de sensor op de vooras. (weet ze achter niet eens te zitten) Bij mij stopt het vaak ook vanzelf weer. (bij mij komt het vaak na een smeerbeurt en is het vet ipv vuil) Knipperlicht, groot licht, ruitenwissers.... Zijn 2 verschillende handels. Zou een massa probleem kunnen zijn in de bedrading of zo. Zitten niet op dezelfde zekeringen sowieso. Ikzelf heb hier geen ervaring mee met mijn JK. Wel raar dat uitlezen ook niet kon... Vermoed toch dat de massa ergens een slecht contact heeft. Een overzicht qua zekeringen zit in de gebruikers handleiding, deze kan je bestellen bij een Jeep dealer. (ook in NL) Kost ca. โ‚ฌ25 of zo. Ikzelf heb een Amerikaanse import JK en een handleiding hiervan op papier maar ook digitaal. Heb deze bijgevoegd in dit bericht. Vermoed dat de zekeringen grotendeels gelijk zijn hierin tov van de Europese versie. (meen dat jij een Diesel versie had, hebben ze sowieso niet in de VS) Succes en groet Roo ๐Ÿ˜Ž JK2007-Handleiding.pdf
  4. De JCN Urban Tour van 15 maart a.s. zondag gaat WEL door. Na aankomst ter plaatsen start de tour doorlopend, om zo min mogelijk personen tegelijk op de start-locatie te hebben. Verwachten wel van de deelnemers dat iedereen zich aan de voorzorgsmaatregelen van het RIVM houd. https://www.rivm.nl/coronavirus/covid-19 Namens het bestuur.
  5. โ€ฆ.Mijne is nooit echt standaard geweest... Toen ik hem kocht zaten er 2" spacers en 33ers op, maar heb dit na een maand verwisseld met een 4" Rancho sport system. (>8 jaar terug) Deze veren en schokdempers zijn 'iets' langer dan m'n vorige Rancho's (4" lift) En heeft vooral meer flex en is hierdoor iets hoger geworden. Smooth was hij al, nu enkel iets meer en is nu beter regelbaar. Dit komt ook icm de Currie AntiRocks, welke onroad en offroad connect blijven, dit tov bij m'n vorige (Rubicon) unlock. Persoonlijk vind ik dit beter dan helemaal unlock offroad. Nu blijft de 'spanning' op de assen gelijk en dit merk je wel vind ik. (zijn de meningen over verdeeld wat beter is, maar ikzelf vind dit beter rijden dan geheel los) Plus m'n oude schokdempers waren redelijk op... en konden ook wel een stukje langer worden inmiddels. De travel was 10" en is nu 12,3" geworden. De 4" veren van Currie zijn sowieso iets langer dan die 4" Rancho. Heb wel degene met 1" extra lengte gekocht, die zijn speciaal voor zwaardere JK's en JKU's. Currie en Rancho kan je ook niet echt met elkaar vergelijken, het Rancho set was toch meer een budget liftkit in mijn ogen. Ik ben zeer tevreden met deze combi. Enige wat er nu nog op zit qua Rancho zijn de brakets bij de vooras, om je draagarmen lager/vlakker te zetten. Dit zorgt voor een prettig rijgedrag op de weg. Tuurlijk zijn verhoogde Jeeps iets slapper op de weg tov standaard, maar dit is voor mij meer dan logisch... Maar het stuurgedrag is bij de mijne nog gewoon strak, komt ook door de vooras, wheel ends en stuurstangen icm de schokdempers. PS ben net terug uit Corsica met de start bij Camp Jeep ITA, ff ruim 5000km gereden met een tenttrailer erachter. Reed prima.
  6. Thx William, Nadeel van oa Currie is wel dat je ze regelmatig moet smeren.... lol ๐Ÿ˜‰ Uit de USA komen idd redelijk wat kosten bij. Plus als Offex ze op voorraad heeft is het veel sneller binnen en ben je niet afhankelijk v/d douane ect.
  7. Hoi Billy, Mijn Currie armen, trackbars en stuurstangen komen nog bij 4wd.com vandaan, maar hun site is tegenwoordig niet meer bereikbaar vanuit Europa. Ik heb 2-3 maanden terug nieuwe Currie veren en swaybars via Northridge4x4.com gekocht, die leveren wel Currie rechtstreeks naar Europa. Die in Polen kan ook, leveren ook wat er op hun site staat. (Heb hun ontmoet tijdens Camp Jeep 2015 in Frankrijk) Zitten gelijk alle invoerkosten erin tov via de USA. Dit is mijn flex momenteel met Falcon 3.3 shocks: Spreek je en groet Roo ๐Ÿ˜Ž
  8. Hoi Bird, Ik heb dit soms ook nadat m'n tube-seals en (RCV) steekassen zijn gesmeerd. Bij mij geeft hij dus 'storing' op vuil/vet bij de sensor op de vooras. Je zou de ABS sensors eens schoon kunnen maken bij de vooras, wellicht helpt dit voor jouw ook. Ter info: bij aankoop van een wiellager zit ook een set sensoren, vind namelijk de sensor los nogal prijzig... Wellicht heeft iemand nog wel een set sensoren liggen, ik iig wel. (voor en achter) Succes en groet Roo ๐Ÿ˜Ž
  9. Okรฉ, ze zagen er al zo groot uit voor 35. Die 35ers heb je zo verkocht. BF Mud in 35" x 12.5" x R17 zijn in Europa bijna niet meer te krijgen. Mijne komen uit de VS... Momenteel heeft, volgens mij, enkel Maxxis 35ers voor 17" velgen te koop. Succes bij de TรœV.
  10. Thx. Ziet er goed uit. Zal inderdaad ook voorlopig met die 35ers blijven rijden, ik heb ook dezelfde BF Muds en in 35"x12.5"xR17. Lekke radiator, dat is minder.. Je werd al gemist vorige week. ๐Ÿ˜‰ (Was er zelf ook niet bij..) Bij mijn JK lekt momenteel รฉรฉn van leidingen v/d oliekoeler van m'n automaat. Hier kwam ik bij toeval v/d week achter... Er is inmiddels al een nieuwe set leidingen onderweg. Dit schijn je wel vaker te horen, met JK's van deze leeftijd. (2007) Gelukkig lekt de mijne 'nog' niet zo hard. Spreken elkaar.
  11. NICE !! Gefeliciteerd met je nieuwe (echte) JK Rubicon. Mocht je toch naar 37ers willen gaan, wat ik persoonlijk afraad, zou je ook eerst de vooras kunnen versterken. Zoals die van Synergy. Die hebben een set met inner axle sleves, zwaardere fusseekogels ect. De asbuis van een Rubicon (Dana 44) heeft, naar mijn info, dezelfde diameter als die van een Sport of Sahara (Dana 30) Alleen de klok is groter, de rest volgens mij niet. (en een E-locker natuurlijk) Zie ook: https://www.synergymfg.com/synergy-jeep-jk-d30d44-front-axle-assurance-kit.html Succes en Groet Roo ๐Ÿ˜Ž
  12. Durf het niet te zeggen, je zou hiervoor een Jeep dealer kunnen benaderen. Of op de forums in de VS gaan zoeken. (Dus via Google en in het Engels) Ik heb deze optie in NL nog nooit voorbij horen komen. Succes en groet Roo ๐Ÿ˜Ž
  13. Dit kost inderdaad al snel โ‚ฌ1000 per as, incl. materiaal, olie en arbeidsloon. Om het goed te doen zijn ze al snel 6 uur per klok bezig. Niet alle garages kunnen dit daadwerkelijk ook goed doen, is mijn ervaring... De pignon werkt bij een JK net iets anders dan een TJ bijv. Ikzelf ben van 4.10 naar 4.88 (benzine en automaat) Dit is niet aan te raden bij een Dana 30 vooras, daarvoor is die klok eigenlijk te klein. Voor een Dana 30, zou ik naar max. 4.56 gaan. Succes Tim, groet Roo ๐Ÿ˜Ž
  14. Al een tijdje geen tijd gehad voor het Jeepforum, maar wat een vervelend verhaal... (en dit is wat zacht uitgedrukt) Nu weet ik niet 100% zeker of de hardtops veranderd zijn in de jaren, maar mijn 2 deurs lekt niet. (2 of 4 deurs verschillen hierin niet zo heel veel) Mijne zit er wel enkel in de wintermaanden op. Wordt dus wel regelmatig gewisseld de laatste 8 jaar. Softop lekt ook niet btw. Schuim erbij doen lijkt mij zeker ook niet een oplossing. Snap niet waarom een dealer/monteur dit รผberhaupt verzint. Spijtig om (weer) te horen dat niet alle dealers verstand van Jeeps hebben, maar is een bekend probleem. Weet wel dat er een aantal dealers (vakkundig) personeel te kort hebben, maar dan mag dit nog steeds niet zo lang duren. 8 weken in 7 maanden. (Ben ook wel benieuwd welke dit is... zou toch niet mogen en hoeven gebeuren bij JKU uit 2017) Hopelijk is de lekkage nu verleden tijd... Begrijp uit je laatste bericht dat je het zelf hebt opgelost. Wellicht tot ziens, in 'het veld' of daar buiten... Groet Roo ๐Ÿ˜Ž
  15. Geen ervaring mee, maar bij mijn JK is de bijrijder stoel hoger dan aan de bestuurders kant... Heb hem al 8 jaar, viel mij pas vorige maand op toen een andere JK rijder meereed die langer was dan ikzelf. (kwam tegen de rollbar aan ) We hebben beide een Sport cq X versie. Dus zonder hoogte verstelling. Origineel zijn ze van metaal (messing kleurig) en zitten ze tussen de rails en de stoel. (2007) Vermoed dat jouw foto een extra verhoging is tov degene waarmee hij wordt afgeleverd. Wellicht zitten die metalen verhogingen enkel aan de bijrijder stoel er tussen. Voordeel van een set bestellen tov zelf maken is, dat je gelijk de goede bouten erbij hebt. PS de 'oude' bouten in de vloer kunnen ontzetten vast zitten is mijn ervaring. Lijkt wel bevestigd met locktite... Groet Roo ๐Ÿ˜Ž
ร—
ร—
  • Create New...