Spring naar bijdragen

Roo4JK

Supporting Member
  • Aantal bijdragen

    917
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    18

Roo4JK last won the day on December 9 2017

Roo4JK had the most liked content!

Waardering in de gemeenschap

45 Good

Over Roo4JK

  • Verjaardag 09/09/1971

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Sassenheim
  • Interests
    Jeeps, Downhill MTB, Moab Utah, Fotograferen, Darts, Travelling, Z.O. Azie, Girlfriend, Jungle, Wildlife and Nature.

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Wrangler
  • Bouwjaar
    2007

Recente profielbezoeken

2 337 profielweergaven
  1. Had achteraf Siert toch weer direct gelijk waar de 'boosdoener' vandaan kwam, in de eerste reactie. Afgelopen weekend had hij bij mijn JK ook binnen 1 minuut de juiste oplossing te pakken. Wordt bijna irritant zo'n man, met zoveel kennis.... 🤣
  2. Roo4JK

    Uitlaat

    EPS uitlaten. (www.uitlaten.com) Succes.
  3. Roo4JK

    Verhooging met een aandrijfas probleem

    37ers op een Dana 30 vooras is ook geen lekkere combi... Heb je de olie al bekeken? Desnoods de deksel er ff vanaf halen. Deksel kan weer vast met vloeibare pakking. Echter zou ik de reparatie niet zelf gaan doen, maar wie ben ik.. (foto's zijn van de reparatie van m'n achteras, had speling op o.a. de pignon. Als je het goed doet of laat doen) Bij mij vooras lagen er in 3-2014 een aantal tanden af van de ring. Toen overgestapt naar PR44. En daarvoor in 9-2012 zat er meer zand dan olie in, konden de satelliet tandwielen en de lagers niet goed tegen... Zal er gelijk tube seals (as-afsluiters) inzetten, als alles zo toch open ligt. Die houden je asbuizen schoon. Succes.
  4. Roo4JK

    Jeep virus...

    Nogmaals Welkom Tim !! Mooie combi. Spreek je en groet Roo
  5. Komt vanzelf iemand Tim.. Degene waar ik zaterdag was had alles verkocht... incl. z'n JKU. Plus welkom op het forum !! Succes en groet Roo
  6. Roo4JK

    1 inch wiel spacers Jeep JK

    Komt vanzelf een liefhebber voor. Of gewoon weer monteren, liggen ze ook niet in de weg... Mocht ik iemand weten, stuur ik ze door naar je. Groet Roo
  7. Roo4JK

    Jeepforum storing

    Bedankt, mocht er weer een storing komen geef ik het door via FB. Krijgen bij de JCN veel berichten hierover binnen... en mailen werkt niet altijd, merk ik. Succes en groet Roo
  8. Roo4JK

    Even voorstellen

    Welkom hier op het forum. Strakke JK !! Eerst gewoon even nog standaard houden. En wat Wim ook schrijft, spreek gewoon andere JK-rijders aan voor tips ect. Er is tegenwoordig zoveel te krijgen voor de JK's. Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt. Ander voordeel van niet te snel aanpassen is, dat je de Jeep beter leert kennen en beter leert rijden. Ook in het terrein en tijdens tours. (al ben ikzelf hierin geen goed voorbeeld in, heb hem destijds in 2011 binnen 2 maanden 4" verhoogd...) Wellicht tot ziens in 'het veld', bij de meeste JCN events ben ik wel te vinden. Groet Roo
  9. Roo4JK

    Verhooging met een aandrijfas probleem

    Hoi Billy, Snap je tekst niet helemaal, maar ik lees ergens ook dat de JK 4 1/2 inch hebt verhoogt. Als het geluid er niet was met de andere wielen ligt het niet aan de verhoging zou je zeggen... Maar zoals je het geluid omschrijft.... twijfel ik aan je dif. Ligt er niet een tand af van je ring of pignon.. Of zijn je remmen eraf geweest? Als er een veertje uit de remklauw is gevallen maakt hij ook een raar geluid. De hoek van je cardanassen is wel vrij groot, maar dit zou niet zo snel problemen moeten geven... Of moet al slecht zijn geweest. Ikzelf heb 2,5 jaar met een 4" Rancho lift gereden zonder problemen met de standaard cardanassen, al was de hoek iets minder met mijn set. Dit zou je kunnen oplossen door je assen te kantelen naar de cardanas toe. Door verstelbare draagarmen te monteren. Al heb je dan soms nog meer 'zaken' die aangepast moeten worden. Zou ook eerst kijken waar het geluid exact vandaan komt. Zit er overal voldoende olie in? Diffs. tussenbak ect. Als ik het goed begrijp, heb je nu een liftkit van 3,5" (of zo) plus 1" spacers? Of 2,5" lift en 2" spacers? En 37ers. Vind het lastig met deze foto's en beperkte info. Plus pas om de ca. 50 meter... Succes en groet Roo
  10. Is het probleem inmiddels al verholpen? Wat werkt er niet zonder die zekering, want je schrijft linker parkeerlicht... Je bedoeld niet dimlicht? Bij een Europese JK pak je normaal de verlichting voor een aanhanger gewoon bij de achterlichten. Amerikaanse JK niet.
  11. Roo4JK

    Meters werken niet

    Bedankt Eric, Oké een TJ, heb ik geen ervaring mee en weinig verstand van. Maar heel veel andere wel. Als je de topic op het TJ deel zet krijg je vermoedelijk ook meer reacties. (wellicht kan iemand v/h forum de topic verplaatsen) Door lang stil staan kan er ook een stekker zijn geoxideerd... Zou beginnen met degene onder de motorkap, maar ik ben geen monteur of zo. Succes met de zoekactie en nog gefeliciteerd met de aankoop v/d TJ !! Groet Roo
  12. Roo4JK

    Meters werken niet

    Hoi Feeiling Jeepy, Gaat het om een TJ of een JK? Aangezien er bij je account bouwjaar 2003 staat en de JK is er vanaf 2007. Als de Wrangler uit 2003 komt, is het een TJ ipv JK. En zit de bedrading/zekeringen ect. sowieso net ff anders. (ikzelf weet weinig van TJ's) Zit alle bedrading goed aangesloten bij de accu polen? Ben er zelf ooit een min-draadje vergeten aan te sluiten bij het monteren van een andere accu plus accuklemmen... Maar het klink toch als een zekering of een relais, al werkt er wel veel niet voor 1 zekering. Succes en groet Roo
  13. Roo4JK

    Ombouw jk van 35 naar 37 waar

    Netjes Billy !! Zie hem vast tijdens het DJC 2018.... Ikzelf heb dezelfde banden gekocht, maar dan in 35ers.. Groet Roo
  14. Roo4JK

    Ombouw jk van 35 naar 37 waar

    Nee, Jeepie is een JKU rijder uit Den Haag. (Edwin, van Jeeppart.nl, zie ik eigenlijk nooit op het forum) Maar inderdaad ik vind 190km met een verhoogde JK ook niet echt verstandig.... Mijn Amerikaanse teller gaan trouwens maar tot 160km/100mijl. Succes met bouwen naar 38ers. Zal eens kijken qua tuning. Mijn dank hiervoor.
  15. Roo4JK

    Ombouw jk van 35 naar 37 waar

    Oké... , dacht dat je de JK verkocht had....? Persoonlijk zou ik bij 35ers blijven, voor 37ers heb je nog wel meer aanpassingen nodig dan alleen sterke assen... Zie dat je nog rondom alle originele bumpers hebt.... en zonder schade of zo. Dus waarom 37ers? Zou pas andere assen aanschaffen als er 1 kapot of doorgezakt is, maar dat komt vanzelf wel as er nu een Dana 30 onder zit met 35ers... Rij zelf met een Dynatrac PR44 vooras met Reid Racing wheelends, RCV steekassen, Dynatrac ProSteer fusee kogels en 4.88 dif. Dit nadat mijn Dana 30 overleden was... in 2014. Achter een Rubicon as, welke in de fabriek er al onder gezet was. (verschil is hoofzakelijk andere steekassen tov een Sport of Sahara) En een andere tussenbak en cardanassen, maar mijn JK ken je wel. Plus rij (bewust) op 35ers ipv 37ers, welke wel zouden passen na wat kleine aanpassingen met de slijptol. (al zijn 37ers een stuk goedkoper dan 35ers..) Als je toch naar 37ers wil, dan zijn trouwens originele Rubicon assen te 'licht'.. PS ben wel benieuwd waar je de software update (tuning) hebt laten doen. Spreken elkaar en groet Roo
×