Spring naar bijdragen

Roo4JK

Supporting Member
  • Aantal bijdragen

    903
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    18

Roo4JK last won the day on December 9 2017

Roo4JK had the most liked content!

Waardering in de gemeenschap

45 Good

Over Roo4JK

  • Verjaardag 09/09/1971

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Sassenheim
  • Interests
    Jeeps, Downhill MTB, Moab Utah, Fotograferen, Darts, Travelling, Z.O. Azie, Girlfriend, Jungle, Wildlife and Nature.

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Wrangler
  • Bouwjaar
    2007

Recente profielbezoeken

2 053 profielweergaven
  1. Ombouw jk van 35 naar 37 waar

    Nee, Jeepie is een JKU rijder uit Den Haag. (Edwin, van Jeeppart.nl, zie ik eigenlijk nooit op het forum) Maar inderdaad ik vind 190km met een verhoogde JK ook niet echt verstandig.... Mijn Amerikaanse teller gaan trouwens maar tot 160km/100mijl. Succes met bouwen naar 38ers. Zal eens kijken qua tuning. Mijn dank hiervoor.
  2. Ombouw jk van 35 naar 37 waar

    Oké... , dacht dat je de JK verkocht had....? Persoonlijk zou ik bij 35ers blijven, voor 37ers heb je nog wel meer aanpassingen nodig dan alleen sterke assen... Zie dat je nog rondom alle originele bumpers hebt.... en zonder schade of zo. Dus waarom 37ers? Zou pas andere assen aanschaffen als er 1 kapot of doorgezakt is, maar dat komt vanzelf wel as er nu een Dana 30 onder zit met 35ers... Rij zelf met een Dynatrac PR44 vooras met Reid Racing wheelends, RCV steekassen, Dynatrac ProSteer fusee kogels en 4.88 dif. Dit nadat mijn Dana 30 overleden was... in 2014. Achter een Rubicon as, welke in de fabriek er al onder gezet was. (verschil is hoofzakelijk andere steekassen tov een Sport of Sahara) En een andere tussenbak en cardanassen, maar mijn JK ken je wel. Plus rij (bewust) op 35ers ipv 37ers, welke wel zouden passen na wat kleine aanpassingen met de slijptol. (al zijn 37ers een stuk goedkoper dan 35ers..) Als je toch naar 37ers wil, dan zijn trouwens originele Rubicon assen te 'licht'.. PS ben wel benieuwd waar je de software update (tuning) hebt laten doen. Spreken elkaar en groet Roo
  3. NAG 1 5 traps automaat schakelprobleem

    Bedankt voor het delen op het forum !! Duidelijk verhaal. Rij zelf ook met een automaat, maar dan op benzine ipv diesel. (en USA import uit 2007) Nog weinig JK rijders gehoord met automaat problemen, al ratelt de mijne af en toe een beetje.... Je hoort sowieso iets meer problemen bij de JK(U) dieselmotoren dan bij de benzine versies. Groet Roo
  4. Wheel spacers 5 x 114,3

    Die van een JK passen ook op sommige Grands. Mijn originele velgen zitten nu onder een WK, als ik mij niet in het type vergis... #Succes Martin en wellicht tot morgen in Heerde. (weet nog steeds niet of ik het red...)
  5. Wheel spacers 5 x 114,3

    Jeepie.nl, jouw JKU heeft een andere steek. 5x 127mm (5x 5inch) Martin z'n TJ heeft 5x 114mm (5x 4,5inch) nodig, gaat dus niet passen. Succes en groet Roo
  6. Hoi Yoshte, (aangezien je de PM nog niet hebt gelezen, ook maar even openbaar....) "De redacteur/editor v/h blad kan zelf niet reageren bij je bericht op het Jeepforum, dus zodoende even via mijn account. Maar kreeg deze reactie op je bericht van Albert, de redacteur/editor: Top. Wil je hem vragen mij te bellen? Bedankt! Met een vriendelijke groet / kind regards, Albert A. Mensinga, redacteur / editor +31(0)6 1308 0313 / rik.werner@okm.nl / www.okm.nl Uitgeverij Haakman BV, Handelsweg 6, 1271 EJ Huizen, The Netherlands Magazines: Onschatbare Klassieker magazine, RS Porsche Magazine, SL Mercedes Revue https://www.mediabookers.nl/adverteren/onschatbare-klassieker-magazine.html Je kunt hem ook een mail sturen, wat jij wilt. Met vriendelijke groet, Ronald Baas (Roo4JK) Roo@jeepclub.nl Bestuurslid Jeep Club Nederland"
  7. Halloween nachtrit zaterdag 28 oktober

    Mike M, nog gefeliciteerd !! Met jullie 2e plaats tijdens de Night Experience 'Halloween In Stijl' wedstrijd. 1e prijs is gewonnen door Pina Bronneberg
  8. in en uitlaat geluid 3.8 Wrangler

    Mij afspraak destijds ook om 8.00. Wij zijn blijven overnachten in de buurt, de nacht ervoor. Is voor mij en Wijnand ff ca. 230km rijden om er te komen, maar wel de moeite waard. Ze trouwens zitten wel in de 'middle of nowhere'.... Mocht je nog een foto v/d pot/uitlaat willen, stuur ff een PM. Succes
  9. in en uitlaat geluid 3.8 Wrangler

    Helemaal eens met Wijnand. Met Borla heb ikzelf geen ervaring. Ikzelf ben nog iets verder gegaan en heb de hele pot verplaats. Heb het stuk vanaf waar de 2 pijpen bij elkaar komen vervangen voor RVS. Plus de RVS pot voor de achteras laten plaatsen, laatste deel van de pijp over achteras laten lopen en naar links eruit laten komen. Ik had daarvoor ook het probleem dat ik de RVS (show)uitlaat meerdere keer dicht reed in bagger en zodoende motor problemen kreeg. Geluid was op zich redelijk oké. Meen dat dit een RVS uitlaat van Rugged Ridge was, met 2 uitgangen. Maar deze ging binnen 18 maanden de afval container in.... Dit heb ik ook bij EPS Uitlaten laten uitvoeren, zeer tevreden over. (Zit inmiddels alweer 5 jaar op deze manier) Je kunt zelf de pot en dikte van de RVS pijp kiezen. Ikzelf heb het laatste deel iets dunner laten doen, dan het voorste deel. Kan EPS echt aanraden, is wel ff een stukje rijden.... voor mij igg. (Wijnand ook btw) Plus de 'soundcheck' is top service. Kosten destijds €750 incl. montage, RVS pot en pijp, buigen, lassen en de BTW. PS ik heb zelf een korte JK, bij een JKU heb je nog meer keuzes qua potten/uitlaten op deze manier. Kan ff geen foto v/d pot zelf vinden, mocht deze toch willen zien stuur ff een PM. (ben trouwens bij de meeste JCN evenementen wel aanwezig, mocht hem live willen zien en horen) Succes en groet Roo
  10. Yoshte, bedankt voor je reactie. Je hebt inmiddels een PM. (persoonlijk bericht) Of je contact met Albert wilt opnemen, liefst per telefoon. Alvast bedankt en groet Roo
  11. Via de mailbox v/d JCN kregen we dit bericht/verzoek binnen: De aankomende coverstory van het komende “Onschatbare Klassieker” magazine, gaat over de Jeep Wagoneer. Naast de 12 pagina's geschiedenis en achtergrond hoort ook een eigenaars- of liefhebbersverhaal en ik zoek hiervoor één of meerdere eigenaren met hun Wagoneer voor een kort interview, fotoreportage en een ritje. Is er iemand binnen de club/forum die zin heeft om hieraan mee te werken? Het gaat om een dagdeel in de regio Utrecht / het Gooi, ergens eind oktober of eerste week van november 2018. Ik ben benieuwd naar jullie reactie en hoor het graag op: rik.werner@okm.nl of via Roo@jeepclub.nl. Fijne dag ! A. Mensinga, redacteur / editor “Onschatbare Klassieker magazine" Wellicht iets voor een forum-member ? Alvast bedankt en groet Roo
  12. Jeep Weekend 26 en 27 augustus Bilstain (BE)

    Denk dat hij inmiddels wel los v/d bovenkant kan.... Alvast bedankt, groet Roo
  13. Schokbrekersteun afgebroken

    Succes met de reparatie. (hopelijk is dit inmiddels al verholpen..) Had dit in NL nog niet gehoord bij de JK(U).... wel al meerdere voorste trackbar brakets op het chassis. Zijn idd gewoon brakets/mounts voor te bestellen in de VS. Succes en groet Roo
  14. van EU naar US voor bumper

    Ziet er goed uit, mis enkel nog de (kunststof) skid-plate eronder. Groet Roo
×