Spring naar bijdragen

Jurjen

Forum member
  • Aantal bijdragen

    67
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Waardering in de gemeenschap

1 Neutral

Over Jurjen

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Hoog-Keppel
  • Interests
    Zuid Afrika, fotografie, vissen

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Grand Cherokee
  • Bouwjaar
    2000

Recente profielbezoeken

445 profielweergaven
  1. (wj) Cd-usb-sd wisselaar

    Die FM transmitters gaan niet lang mee nee. Die PA-11-Chr is idd wel erg aan de prijs. Denk dat ik die optie van Deadeye eens ga proberen. Kost weinig dus as ut nie werruk is niet gekijk een zak(je) geld weg. Toch zou een oplossing zoals voor onze Ford Cmax makkelijker zijn : kabel met stekker voor de Cd wisselaar uitgang, andere kant de mini jack en klaar is klara. Hoeft niet meer te ksten dan een tientje ofzo.....
  2. (wj) Cd-usb-sd wisselaar

    Die had ik niet gezien. De mp-3 speler heeft ook BT dus dat zou moeten werken. Kun je de frequentie op de radio dan instellen? Het videootje gaat via je smartphone verbinding.
  3. Ik ben voor 2 extra sleutels naar de sleutelboer geweest die autosleutels met chip maakt. Ik heb voor mijn GC 2 sleutels bij laten maken waarbij vanaf de originele sleutel de chip is gekopieerd van de 1e sleutel en vanaf die sleutel is de 2e gekopieerd. Ik heb geen enkel probleem ondervonden. Ik kon ze 1 op 1 gebruiken. Kosten ong. 80 euries per stuk
  4. Ik heb een GC WJ van 2000 met een rechts stuur. Deze wordt gebruikt in ZA tijdens de vakanties. Ik heb ooit een koplamp vervangen omdat deze 'gestraald' was en niet meer bruikbaar. Ik heb toen bij de dealer na laten vragen, tot bij de importeur, of een Europese koplamp wel kan in een land waar links gereden wordt. De conclusie was dat onze Afrikaanse GC 'gewoon' Europese koplampen had (helder 'glas') en dus gemonteerd kon worden. Ik heb dit gedaan en de lamp af laten stellen in ZA en het is geen probleem gebleken : geen seintjes dat de (rechter = de 'buitenste') koplamp verkeerd stond of verblindde. Dus ik neem aan dat het voor jouw koplamp ook geen probleem zal opleveren als deze aan de rechterzijde, wat lager en meer naar binnen, afgesteld wordt. Zonder stickers op het glas oid.
  5. Dat borrelen achter het dash bij de kachel heb ik ook in mijn 4.0L. Het klinkt idd alsof je koppaking is gaan hemelen, zonder echter de schadelijk effecten...Ik heb dit geluid ooit in mijn Opeltje Kadett gehad en dat kostte mij destijds wel 750 pietermannen incl. vlakken kop.Dat borrelen gaat overigens vanzelf weg als de motor/koelvloeistof flink op temperatuur is gekomen. De airco werkt wel. Het systeem is al eens onder druk gezet om te zien of er ergens een (klein) lek zat maar dat was niet het geval. Lijkt alsof er in de loop van de tijd (die van ons staat lang stil) lucht bij komt. Brengt mij dit koelgedoe op een andere vraag : wat is het verschil tussen de originele en erg dure Mopar koelvloeistof en een specifieke voor 4x4 voertuigen nieuw ontwikkelde koelvloeistof van een ander merk? Die ook (weet ff niet precies welke meer, moet ik opzoeken) aan bijzondere specificaties voldoet. En een stuk betaalbaarder is....
  6. (wj) Cd-usb-sd wisselaar

    Na lang zoeken idd alleen de PA11-Chr kunnen vinden voor een best bedrag al zeg ik het zelf. Alleen : deze is geschikt voor I-pod en ik zoek er een voor een 'gewone' MP-3 speler. Met 3.5 mm mini jack. Blijf ik toch met die FM-adapter zitten kl....n??
  7. Dat klinkt voor mij als een versleten contactslot dan wel sleutel. Ik kan ook de sleutel in elke positie uit het contactslot halen maar het wekt allemaal nog wel zoals het moet. Heb wel eens gehoord dat het wellicht gevaarlijk zou kunnen zijn ivm het stuurslot. De sleutel wil er nog wel eens uitvallen op een 'trilplaatjies grondpad' (ribbels). Het vervelende is dat ik weliswaar sleutels heb bij laten maken maar die zijn uiteraard naar de versleten originele sleutel geslepen. En een nieuwe originele sleutel kopen is belachelijk duur. Een 'namaak' sleutel is trouwens ook niet goedkoop.....
  8. (wj) Cd-usb-sd wisselaar

    Ondanks oud draadje met een antwoord waar geen positief resultaat uit te halen is (voor Jeep zijn er geen resultaten) : ik zou dat ook wel willen want een zo'n FM ding gaat ook niet lang mee. Op WJJeeps.com is wel iets terug te vinden maar helemaal duidelijk is het niet (vooral USA based zeg maar). M.i. moet er wel wat te doen zijn met de CD wisselaar aansluiting. Misschien kan er toch nog iemand zijn licht hierover laten schijnen? Heb ook al eens de bende van AliBaba gegoogled maar daar kon ik zo 1-2-3 ook niets vinden voor Jeep
  9. Verschil in originele veren (wj)

    Ja, die hoogte van de WJ. Ik zit met hezelfde sooirt probleem (zie mij draadje daarover) mbt de hoogte van de carrosserie. De discussie bij de bandenboer destijds ging erover : wel of geen Up Country Suspension. Ik weet wel dat de hoogte met UCS 2" hoger is maar hoe hoog is dat dan vanaf de grond gemeten? Want dan weet je of er wel of geen UCS is gemonteerd.
  10. Probleem schakelen 4AW/4LO

    De eerste maanden speelt eea toch niet want het geld om naar 'de auto te reizen' is er nu even niet . Maar als we er weer zijn dan gaat-ie toch voor onderhoud (oa vervangen van een zwetende oliekering achterste diff en flushen koelsysteem). Dan ga ik eea wel even bespreken. Ga wel eens bij een lokale dealer natrekken wat zo'n pomp vervangen kost. Lijkt mij ok wel een vergaand verhaal maar je weet nooit natuurlijk. Ook bij Jeep geldt dat ouderdom met gebreken komt..... En ik wilde toch alle olie van alle daarvoor in aanmerking komende reservoirs laten vervangen dus dan wordt die tussenbak ook meegenomen.
  11. Probleem schakelen 4AW/4LO

    Juist. Dan is alleen de vraag of deze pomp eventueel een dure reparatie is als-ie vervangen moet worden. En ik wilde de aiutomaat toch al laten flushen (na een kleine 250.000), pakt dit dan ook die tussenbak aan of is dit een afzonderlijk onderdeel? Ik kan nog geen plaatje vinden hoe de gerotor pomp is gekoppeld/ingebouwd in de tussenbak namelijk.
  12. Probleem schakelen 4AW/4LO

    Ik had dus de lage gearing vóór het oprijden van het verhard al terug in de all wheel drive geschakeld. Sterker : het 'stofpad' was al zodanig goed dat ik al eerder terug ben gegaan. Maar omdat het toen nog rustig aan ging heb ik kennelijk niet gemerkt dat er een probleem optrad. Dat merkte ik pas bij accelereren op verhard. Dus dat is niet de oorzaak. En de Quadradrive is nagenoeg geheel mechanisch dus een 'los stekkertje' kan het ook niet zijn. De rit in low duurde overigens nog geen kwartier dus erg heet kan de boel m.i.niet geworden zijn. Beetje gissen dus. Maar hoe te voorkomen??
  13. Probleem schakelen 4AW/4LO

    Helemaal niemand deskundig genoeg? Bij de garage werd de reden gegevens dat wellicht de oliekoeler voor de versnellingsbak onvoldoende capaciteit zou hebben gegeven. We hebben een flink eind door redelijk diep (modder)water moeten rijden en wellicht is de koeler hierdoor 'volgelopen' en kon onvoldoende gekoeld worden door de rijwind. Het gekke is dat we na dat waterballet zo'n 500 tot 600 km hebben gereden zonder problemen en pas nà het inschakelen en weer uitschakelen van de 4 laag de problemen begonnen. Terwijl de bak maar een korte tijd in 4 laag heeft gewerkt. Toch maar eens aan de wetenschappers op dit forum voorleggen.....
  14. Aha, onze Jeep heeft na langere tijd stilstaan ook dat 'gebubbel' achter het dashboard. Je schrikt eerst want hetzelfde geluid krijg je als je koppaking naar de knoppen is/gaat. Maar dat zal idd lucht zijn. Nu heb ik een afdoende manier om er vanaf te komen. Dank voor de oplossing!
  15. Lekker offroad in een game reserve in Zuid Afrika. Om onze ' footprint' niet te groot te maken is de GC van 4LO mogelijkheid voorzien. En dus in werking gesteld. Toen de weg iets beter werd terug in 4AW (normale positie voor een quadradrive). Tot zover no problems. Maar eenmaal op de doorgaande weg bleek de auto onhandelbaar : hevig schudden, stuurwiel onhoudbaar en niet willen acceleren. Het ' gevoel' of de remmen aanstonden. Kortom : zou zij nog steeds in 4LO staan? Gechecked op stukkie gravel maar nee, gezien de wielspin in 4AW en geen wielspin in 4LO staat alles goed. Verder checken van de auto leverde niks op. Wel was ze aardig heet (temperatuur dan). Verder rijden bleek na enkele honderden meters geen optie. Plaatselijke werkplaats was te lang onderweg. Vervolgens gezorgd dat de auto afkoelde en onder de auto gekeken of ergens iets van schade of een mankement zichtbaar was. Niet dus. Omdat een eventuele afsleep anderhalf uur onderweg zou zijn na enige tijd eens gekeken of we langzaam verder konden richting bewoonde wereld. Na de hendel enkele malen bediend te hebben en tot de conclusie gekomen zijn dat alles eigenlijk normaal functioneerde, de kar gestart en...alles was reg en konden we verder rijden zonder problemen. Nu is mijn vraag : iemand eenzelfde ervaring, heb ik iets verkeerd gedaan of is er iets mis met de link tussen hendel en bak. Heb dezelfde vraag aan een werkplaats van Jeep voorgelegd maar een antwoord kan nog even duren. Ik heb alles laten checken bij een werkplaats maar ook zij konden niets vinden en waren ' not so familiar with Jeep'. En ik he alles nagegaan wat het kon zijn en heb ook geen antwoord kunnen vinden. Morgen vanuit Hoedspruit dan maar richting Kruger waar waarschijnlijk geen 4LO nodig zal zijn. Op zijn Zuid Afrikaans : het maak mij dom. Wie is er slim?
×