Jump to content

Jurjen

Forum member
  • Posts

    117
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Jurjen last won the day on November 24 2019

Jurjen had the most liked content!

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Hoog-Keppel
  • Interests
    Zuid Afrika, fotografie, vissen

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Grand Cherokee
  • Bouwjaar
    2000

Recent Profile Visitors

1655 profile views

Jurjen's Achievements

Rookie

Rookie (2/14)

  • Conversation Starter Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare

Recent Badges

1

Reputation

  1. Ik heb een bel- en emailrondje achter de rug maar tot nu toe is de GC WJ voor Nederland iig volkomen afgeschreven. Geen onderdeel, muv slijtage de;len, nagenoeg meer verkrijgbaar. En het fraaie is dat de dealer ook geen onderdeelnummer heeft van de door mij gezochte delen......Moeijker zoeken dus. Maar ik denk dat ik het hier voor geien hou en doorzoek in het Zuid Afrika waar nogal wat fossiele auto's rondtoeren😅. Maar....mocht iemand hier toch denken 'hé, ik hier nog wel zoiets liggen' schroom niet en laat het me weten 😎
  2. Nog niet maar ga straks eens dieper zoeker. Moet toch nog wel ergens onderdelen voor dit type zijn....!?
  3. Ik zoek me ongans naar de lange bevestigingsbout voor de koplamp van een GC WJ 4.0l bj 2000. Zelfs bij de dealer staat dit niet mee rop de lijst.....Ook Jeepparts kan mij niet helpen. Datzefde geldt eigenlijk ook voor de accu'bak' of beter plaat. Ook nergens meer te vinden. Nu kan ik misschien dat onderdeel nog wel in Zuid Afrika vinden maar die bout ook niet (meer). Voor een Cherokee kun je nog alles krijgen maar een wat oudere Grand Cherokee is kennelijk geheel afgeschreven. Pijnlijk voor ons vakantievervoer............ Wie heet in ieder geval die lange bout nog liggen en gebruikt deze niet meer?
  4. Ah kijk. Hier is het moo te zien. Die upgrade van de achterlichten is in de 1/10 wereld helaas niet te krijgen. Wel een (te lange) uitvoering voor de 5-drs maar die past dus niet. Ik kan die 'Amerikaanse' versie wel nabootsen met een lightcontroler dus dat is geen probleem. In de achterbumper zit ook een plek voor de kentekenplaat. De heb ik dus daar gemaakt. Hartelijk dank voor je info!
  5. Ik bouw po dit moment een elektrische Wrangler JK. Ik worstel nog even met de lay-out van de achterlichten : de achterlichten zitten in de bumper en de rem-/achteruitrijlichten in de units achterzijde? Klopt dit? En waarvoor is dat zwarte vlakje links achter onder het achterlicht?
  6. Door omstandigheden : corona - niet naar ZA kunnen etc.etc. de echte Jeep even gelaten voor wat-ie was. Iig dank voor je antwoord. Ben nu bezig een Wrangler op elektriciteit te bouwen omdat datr moet van Frans Timmermans. Eerst maar eens begonnen in schaal 1/10 om te leren.........
  7. Ik heb verder 'niks' met dit model (daar bedoel ik mee dat ik er zelf niet 1 zou kopen ofzo) maar ik vind het een fantastisch verhaal! Het is toch wel erg fijn als je de ruimte en de spullen hebt om zo'n project te draaien. Als het uiteidenlijk klaar is zal er een mooie CJ staan! (hoewel ik een rode mooier vind dan zo'n geel/beige kleurtje).Ben nieusgierig naar de volgende verslagen.😊
  8. Ziet er mooi uit. Lekker dik stuur. Zou op onze Laredo ook mooi uitzien metdat ene houten randje links(onze is rechts gestuurd). En met een houtkleurig paneel voor de radio en zo. Maar goed, wij kunnen er nu toch niet heen dus nog aar ff niet naar zoeken....
  9. Ziet er m.i. niet alleen véél beter uit dat stuur maar het is ook dikker dus ligt het véél lekkerder in de hand......
  10. Iemand ervaring met het inbouwen van H0e938aed2caa4bf6b2beb39149a66fb2f.webpom de orginele radio te vervangen? Er staat bij dat dit apparaat de originele versterker niet ondersteund maar hoe moet ik dat zien? Wordt de versterker 'buitenspel gezet' of werkt het helemaal niet als een losse versterker is ingebouwd? Is te koop bij ome Ali E.
  11. Ja ik weet dat de vraag al ouder is. Ik heb een tijd geleden wel een nieuw(er) origineel stuur op mijn WJ gezet. Het 'middenstuk' blijft gewoon zitten. De knoppen/aansluitingen van de bediening van de radio heb ik over laten zetten want die zagen er van het nieuwe(re) stuur iets anders uit. Ik heb toen wel de vraag gesteld of een ander stuur, zoals van de Overlander (dikker stuur met 'houten' bovenstuk) erop paste en men zei toen dat dat geen probleem was. Maar idd wel de knoppen/bekabeling overzetten. Dat is zo gepiept. Maar wat niet zo gepiept was, was het oude stuur eraf halen. Dat lukt dus echt niet, ook niet met een aangeschafte pullytrekker. Dat moet dus met speciaal gereedschap bleek.
  12. Ik heb via via een elektrisch schema kunnen krijgen hoe dit zit (met uitleg gelukkig) en het lijkt mij idd een zeer ingewikkelde klus....Als we (ooit een keer) weer terug gaan naar ZA en de auto dan zal ik 's bij een Jeep specialist navraag doen. Maar ik vrees dat het niet kan helaas. Het is idd een kromme constructie/schakeling. Gelukkig is het geen halszaak maar als het anders kan dan had ik dat graag gewild.
  13. Daar heb ik idd wel even aan zitten denken maar het liefst zie ik een hele ontkoppeling van die 'defrost' stand en de aircon. Ik ga eens kijken of ik een duidelijk schema kan kijken hoe eea geschakeld is met die standenknop en de aircon. Maar een hele grote held ben ik niet met elektrische schema's..........Bedankt voor de gegeven oplossing(en).
  14. @Ab : ja dat is ook logisch alleen.....wij hebben dat in een relatief warm land (bijna) niet nodig. Vandaar de vraag of eea losgekoppeld zou kunnen worden. Net als in andere auto's. Ik heb nog nooit in NL een auto gehad die de aircon koppelde aan de die stand.
  15. Ik kan het zo 1-2-3 niet vinden. Het is een standaard schakeling kennelijk. Wel dat die stand (zeg maar even 'voorruit') een 'defrost' stand is. Je kunt dus kennelijk alleen lucht langs de voorruit sturen met de aircon aan. Ik heb die service manual wel maar daar kom ik zo niet uit in welke schakeling je zou moeten ingrijpen om dus de lucht zonder aircon 'naar boven' te sturen. En wat gebeurt er dan ergens anders in het circuit wat dan weer niet werkt. maar wellicht is er op dit forum een technische know-it-all die het wel weet. Het feit is namelijk dat de lucht het snelst ververst wordt (zonder de ramen) als dese bovenlangs wordt gestuurd. Door de andere openingen, vooral die in het midden, komt te weinig lucht om de zaak te koelen of te verwarmen (ook dat is soms nodig in Zuid Afrika). Ik weet, beetje lastige vraag, maar wie weet.....
×
×
  • Create New...