Jump to content

Jurjen

Forum member
  • Posts

    134
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Jurjen last won the day on November 24 2019

Jurjen had the most liked content!

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Hoog-Keppel
  • Interests
    Zuid Afrika, fotografie, vissen

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Grand Cherokee
  • Bouwjaar
    2000

Recent Profile Visitors

2293 profile views

Jurjen's Achievements

Apprentice

Apprentice (3/14)

  • Reacting Well Rare
  • Conversation Starter Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Week One Done Rare

Recent Badges

1

Reputation

  1. Ja, er staat zelfs in dat de auto voor de Afrikaanse markt is en een eigen code voor Zuid Afrika. Dus dat is allemaal in orde. Zelfs de door de 1e eigenaar bestelde (denk ik) extra's staan erin. Jammer dat het met jouw link niet is gelukt.
  2. Bij de dealer geweest die een 'starparts-netwerk - voertuiginformatierapport' voor me heeft uitgedraaid. Maar wel nadat ik lucht- en automaatfilter had afgerekend...;-D Hierin stond inderdaad de versnellingsbak als 42RE vermeld. Verder 4 pagina's met een 3-cijferige/letter combinatie met daarachter de beschrijving. Ik neem aan dat alle codes op onze auto van toepassing is. Dan zie ik ook onder code AWE 'up country suspension group (97-2-26) staan. Dus dan is dat voor mij ook opgelost (zie eerdere vraag van mij hierover). Is die uitdraai hetzelfde als de bedoelde buildsheet?
  3. Dat zou inderdaad reuze handig zijn. Alleen zegt dit systeem: "Could not find the description for the model year associated with this VIN". VIN is toch wereldwijd hetzelfede? Ik bedoel: zelfde aantal letter en cijfer combinatie? Afijn: straks maar even dealer bellen anders.
  4. Is er een verschil tussen de rechte en de haakse aansluiting van de lampoen in de koplampen? Dus kunnen rechte aansluitingen 1-op-1 verwisseld worden voor of door de haakse? Voor de GC WJ2 (bj2000).
  5. Geen idee wat het nummer is. Hoe weet je het verschil? Ik heb 'gewoon' een driebak met overdrive.
  6. Ik zoek naar het juiste filter voor de versnellingsbak. Ik zie verschillende modellen voor de WJ (bj 8/2000). Ik heb er 1 besteld bij de dealer die zei dat er maaaanden levertijd op zit Is dit het juiste filter?
  7. Ach, op 1 been kun je niet (hard) lopen zeg ik dan maar...........😁
  8. Daar heb ik ooit ook een vraag over gesteld: dat het stationaire toerental meer richting de 1200 dan de juiste 800 gaat. Warm en koud. Ik heb de stappenmotor destijds al vervangen, de gas- en kickdown kabel gesteld maar helaas pindakaas....staat nog steeds strak op (bijna) 1200 rpm.....Betreft een 4.0l. Werkplaats daar heeft het ook niet verholpen. De lambda sonde zou misschien kunnen, is ook 24 jaar jong, maar hoe groot is die van invloed daarop? Of preventief toch maar vervangen? Auto heeft nog maar 250k gelo....gereden😇
  9. Lezers dezes weten wellicht dat onze GC WJ nuet voor de deur staat maar in een garage in Zuid Afrika dus ik kan niet even 'snel kijken' maar ik ga toch deze, in sommige ogen, domme vraag stellen: ik dacht dat de koplampen (XS9004 en 9005) een haakse aansluiting hebben. Maar ik wil graag betere verlichting en heb sus bv. led lampen gevonden maar die hebben een rechte aansluiting. Kan dat 1-op-1 worden gewisseld of is die haakse aansluiting criciaal? Daarnaast zoek ik led units voor de kentekenplaatverlichting maar de enige die ik kan vinden hier in NL is bestemd voor andere types. Iemand ervaring mee? Met led units dan.
  10. Ja, dat is ook precies wat de dealer zei. Bedankt, ik weet wat ik ga doen. Geen flush iig maar wellicht wel nog eens extra olie vernieuwen na de vakantie. Dan moet het voorlopig goedkomen.
  11. Ik had idd op YT ook al zoiets gezien (bij een Honda) : aftappen, olie erin, paar honderd km rijden en dan een soort van 'handmatig flushen' (leiding op afvoer van oliekoeler en leiding in vulopening en dan net zo lang tot er mooie rode olie uitkomt). Maar de 'powerflush' werd mij dus afgeraden......Terwijl die mij, als toch wel een soort vabn leek, wel de optie leek om de bak mooi schoon te krijgen. Benieuwd naar meer reacties van voor- en tegenstaders.
  12. Vorige keer werd door de ZA dealer geadviseerd om de automaat van onze WJ 4.0 (bj 2000, ong. 250 k)) te laten flushen. Omdat e.e.a. wordt uitbesteed kon hij geen inschatting maken. Dus op naar de plaatselijke Jeep garage. Deze adviseerde dringend wel de olie en filter te verversen/vernieuwen maar beslist géén flush uit te voeren: "dan komen de problemen vanzelf". Ik heb veel vertrouwen in het oordeel van hem maar toch...Wat is wijsheid? Wel laten doen of toch 'gewoon' olie verversen? M.i. blijft er dan toch nog een hoop oude olie achter.......
  13. Dankjewel. Is ook nog een heel stuk goedkoper 😊. Ik moet alleen nog even het OEM nummer opzoeken of vragen van mijn Jeep. Maar deze zal het wel zijn ja. Mooi!
  14. @Siert: dat heb ik gedaan en de stekker die net nog bereikbaar is los- en weer vastgemaakt. Ook de boel een 'harde reset' (de losgehaalde polen van de accuaansluitingen tegen elkaar) gedaan maar dat resulteerde alleen in het feit dat radio weer in de code sprong (met een superlange wachttijd...). En die meter-perikelen begonnen lang na dat pad en waren er al voor de reparatie (die ver verwijderd is van de bedrading trouwens). En ja, een Jeep moet daar tegen kunnen. Maar goed, mijn vraag was dan ook als er een nieuwe unit in moet is de getoonde dan de juiste? Ik dacht nml dat een 4.0l 'gewoon' 195 PK had en niet al die verschillende vermogens.
×
×
  • Create New...