Jump to content

Jurjen

Forum member
  • Content Count

    102
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Jurjen last won the day on November 24 2019

Jurjen had the most liked content!

Community Reputation

1 Neutral

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Hoog-Keppel
  • Interests
    Zuid Afrika, fotografie, vissen

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Grand Cherokee
  • Bouwjaar
    2000

Recent Profile Visitors

1181 profile views
  1. Voorlopig kan ik onze Jeep niet gebruiken, gelukkig hebben we de foto's nog....Maar ik ben alvast wel bezig om wat zaken voor haar te regelen als we weer naar ZA kunnen. O.a. het klemmetje van de zonneklep (al de zoveelste die afgebroken is), een metalen koppelstuk voor de kick-down kabel, die kunststoffen breekt ook om de haverklap af en het probleem dat de aircon altijd aangaat als je de luchtstroom op de voorruit zet. Dat is kennelijk standaard maar ik wil daar eigenlijk vanaf. De luchtstroom op de voorruit ontkoppelen van de aircon en de aircon alleen gebruiken als je betreffende knop
  2. Die IAC heb ik ook vernieuw voor mijn WJ 4.0l. Bij Aliexpress besteld voor โ‚ฌ9,71. Werkt als origineel.....Komt bij mij een andere vraag op : is het stationair toerental nu 800 of 500 tpm? (het 'eerste dikke streepje of er 2 streepjes boven?)
  3. Ziet er goed uit. Die achterbumper is erg mooi gemaakt. Die volgt nog de originele 'lijnen' en dat ziet er beter uit dan die ARB etc. bumpers (vooral voor is oerlelijk). Maar hoe zet het met die 'recovery points'? Die zijn op de bumper geschroefd. Sterk genoeg? Maar nogmaals, zet er heel goed uit!
  4. Je zal de body zodanig moeten liften dat het geheel nogal instabiel zal gaan worden. Vooralmetbagagde op het dak. Ook als je onderweg een band kapot rijdt is een 16" of max 17" band veel makkelijker te krijgen. Ik zou het niet doen.
  5. Mijn stuurdemper brak op een rit op de snelweg met zo'n 120 km/h maar dan denk je idd dat de auto uit elkaar valt en nagenoeg niet meer te controleren viel. Dus vandaar mijn gedachte.....
  6. Voor we weer een ritje van 5000 km maken in het mooiste land ter wereld (ehhh persoonlijke smaak) de auto laten servicen bij een lokale garage. Een CarCareDoctor nog wel. Het fan-relais werd keurig gemaakt door de monteur en hij is er behoorlijk druk mee geweest omdat er nogal in de originele berafding was gerotzooid. Maar het is gelukt en eea werkt weer prima. Het relais was redelijk makkelijk bereikbaar achter de koplamp. gelukkig geen gat gezaagd om dan niks te vinden...Wel is onderweg de kickdown kabel weer bij de connector afgebroken (knullig zwakke constructie overigens) maar dat komt we
  7. Beetje laat antwoord maar toch (er was nog geen enkele reactie) : je kunt ab's bijbestellen en die door de dealer in laten leren. Als je een beetje googled op i-net vind je wel prijzen. Je kunt ook een sleutel bij laten maken waar de ab is ingebouwd (vaak een klapsleutel maar hoeft niet).
  8. Ik denk dat je ook 'fabrieksnieuwe' sleutels kan laten maken. Dat kon, of beter kan, ik bij een sleutelspecialist in ZA wel laten doen want ik heb hetzelfde issue. Dan heb je dat probleem niet meer. Overigens kan het geen kwaad maar ik heb mijn sleutels wel eens op de vloer moeten zoeken tijdens een offroad rit....lastig....Maar het stuurslot kan iig niet geactiveerd worden als de sleutel eruit ligt.
  9. Heb je de tent op d dwarsdragers gemonteerd? Die staan van zich zelf een beetje 'bol' dus die kunnen wel een beetje doorzakken. M.i. is het beter om de tent op een imperiaal te monteren.
  10. Misschien zijn de Zuid Afrikaanse Jeeps anders๐Ÿ˜. Ga er volgend jaar eens voor zitten (moet ik toch voor een x-aantal andere dingen ๐Ÿ˜•)
  11. Als wij de aircon lang hebben aanstaan (2000-er WJ) komt er een beste plas condenswater uit een gat in het schutbord (motorzijde). En niet 'vanuit' een draagbalk. Volgend voorjaar mag-ie weer voor een paar duizend km's dus ik zal er eens op letten. Moet er overigens niet een soort uitloopslangetje/-pijpje op het schutbord zitten om dat water netjes af te voeren?
ร—
ร—
  • Create New...