Jurjen

Forum member
  • Aantal bijdragen

    61
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Waardering in de gemeenschap

1 Neutral

Over Jurjen

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Hoog-Keppel
  • Interests
    Zuid Afrika, fotografie, vissen

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Grand Cherokee
  • Bouwjaar
    2000

Recente profielbezoeken

398 profielweergaven
  1. Dat klinkt voor mij als een versleten contactslot dan wel sleutel. Ik kan ook de sleutel in elke positie uit het contactslot halen maar het wekt allemaal nog wel zoals het moet. Heb wel eens gehoord dat het wellicht gevaarlijk zou kunnen zijn ivm het stuurslot. De sleutel wil er nog wel eens uitvallen op een 'trilplaatjies grondpad' (ribbels). Het vervelende is dat ik weliswaar sleutels heb bij laten maken maar die zijn uiteraard naar de versleten originele sleutel geslepen. En een nieuwe originele sleutel kopen is belachelijk duur. Een 'namaak' sleutel is trouwens ook niet goedkoop.....
  2. Ondanks oud draadje met een antwoord waar geen positief resultaat uit te halen is (voor Jeep zijn er geen resultaten) : ik zou dat ook wel willen want een zo'n FM ding gaat ook niet lang mee. Op WJJeeps.com is wel iets terug te vinden maar helemaal duidelijk is het niet (vooral USA based zeg maar). M.i. moet er wel wat te doen zijn met de CD wisselaar aansluiting. Misschien kan er toch nog iemand zijn licht hierover laten schijnen? Heb ook al eens de bende van AliBaba gegoogled maar daar kon ik zo 1-2-3 ook niets vinden voor Jeep
  3. Ja, die hoogte van de WJ. Ik zit met hezelfde sooirt probleem (zie mij draadje daarover) mbt de hoogte van de carrosserie. De discussie bij de bandenboer destijds ging erover : wel of geen Up Country Suspension. Ik weet wel dat de hoogte met UCS 2" hoger is maar hoe hoog is dat dan vanaf de grond gemeten? Want dan weet je of er wel of geen UCS is gemonteerd.
  4. De eerste maanden speelt eea toch niet want het geld om naar 'de auto te reizen' is er nu even niet . Maar als we er weer zijn dan gaat-ie toch voor onderhoud (oa vervangen van een zwetende oliekering achterste diff en flushen koelsysteem). Dan ga ik eea wel even bespreken. Ga wel eens bij een lokale dealer natrekken wat zo'n pomp vervangen kost. Lijkt mij ok wel een vergaand verhaal maar je weet nooit natuurlijk. Ook bij Jeep geldt dat ouderdom met gebreken komt..... En ik wilde toch alle olie van alle daarvoor in aanmerking komende reservoirs laten vervangen dus dan wordt die tussenbak ook meegenomen.
  5. Juist. Dan is alleen de vraag of deze pomp eventueel een dure reparatie is als-ie vervangen moet worden. En ik wilde de aiutomaat toch al laten flushen (na een kleine 250.000), pakt dit dan ook die tussenbak aan of is dit een afzonderlijk onderdeel? Ik kan nog geen plaatje vinden hoe de gerotor pomp is gekoppeld/ingebouwd in de tussenbak namelijk.
  6. Ik had dus de lage gearing vóór het oprijden van het verhard al terug in de all wheel drive geschakeld. Sterker : het 'stofpad' was al zodanig goed dat ik al eerder terug ben gegaan. Maar omdat het toen nog rustig aan ging heb ik kennelijk niet gemerkt dat er een probleem optrad. Dat merkte ik pas bij accelereren op verhard. Dus dat is niet de oorzaak. En de Quadradrive is nagenoeg geheel mechanisch dus een 'los stekkertje' kan het ook niet zijn. De rit in low duurde overigens nog geen kwartier dus erg heet kan de boel m.i.niet geworden zijn. Beetje gissen dus. Maar hoe te voorkomen??
  7. Helemaal niemand deskundig genoeg? Bij de garage werd de reden gegevens dat wellicht de oliekoeler voor de versnellingsbak onvoldoende capaciteit zou hebben gegeven. We hebben een flink eind door redelijk diep (modder)water moeten rijden en wellicht is de koeler hierdoor 'volgelopen' en kon onvoldoende gekoeld worden door de rijwind. Het gekke is dat we na dat waterballet zo'n 500 tot 600 km hebben gereden zonder problemen en pas nà het inschakelen en weer uitschakelen van de 4 laag de problemen begonnen. Terwijl de bak maar een korte tijd in 4 laag heeft gewerkt. Toch maar eens aan de wetenschappers op dit forum voorleggen.....
  8. Aha, onze Jeep heeft na langere tijd stilstaan ook dat 'gebubbel' achter het dashboard. Je schrikt eerst want hetzelfde geluid krijg je als je koppaking naar de knoppen is/gaat. Maar dat zal idd lucht zijn. Nu heb ik een afdoende manier om er vanaf te komen. Dank voor de oplossing!
  9. Lekker offroad in een game reserve in Zuid Afrika. Om onze ' footprint' niet te groot te maken is de GC van 4LO mogelijkheid voorzien. En dus in werking gesteld. Toen de weg iets beter werd terug in 4AW (normale positie voor een quadradrive). Tot zover no problems. Maar eenmaal op de doorgaande weg bleek de auto onhandelbaar : hevig schudden, stuurwiel onhoudbaar en niet willen acceleren. Het ' gevoel' of de remmen aanstonden. Kortom : zou zij nog steeds in 4LO staan? Gechecked op stukkie gravel maar nee, gezien de wielspin in 4AW en geen wielspin in 4LO staat alles goed. Verder checken van de auto leverde niks op. Wel was ze aardig heet (temperatuur dan). Verder rijden bleek na enkele honderden meters geen optie. Plaatselijke werkplaats was te lang onderweg. Vervolgens gezorgd dat de auto afkoelde en onder de auto gekeken of ergens iets van schade of een mankement zichtbaar was. Niet dus. Omdat een eventuele afsleep anderhalf uur onderweg zou zijn na enige tijd eens gekeken of we langzaam verder konden richting bewoonde wereld. Na de hendel enkele malen bediend te hebben en tot de conclusie gekomen zijn dat alles eigenlijk normaal functioneerde, de kar gestart en...alles was reg en konden we verder rijden zonder problemen. Nu is mijn vraag : iemand eenzelfde ervaring, heb ik iets verkeerd gedaan of is er iets mis met de link tussen hendel en bak. Heb dezelfde vraag aan een werkplaats van Jeep voorgelegd maar een antwoord kan nog even duren. Ik heb alles laten checken bij een werkplaats maar ook zij konden niets vinden en waren ' not so familiar with Jeep'. En ik he alles nagegaan wat het kon zijn en heb ook geen antwoord kunnen vinden. Morgen vanuit Hoedspruit dan maar richting Kruger waar waarschijnlijk geen 4LO nodig zal zijn. Op zijn Zuid Afrikaans : het maak mij dom. Wie is er slim?
  10. Helemaal niemand die hier iets over weet?????????
  11. Dat brengt mij, heb er te lang over nagedacht haha, op de volgende vraag : er was wat verschil van mening over het aanwezig zijn van al dan niet de Up Country ophanging. De 1 zegt wel de ander niet. Hoe kun je dit nagaan, of er nu wel of niet een Up Country onderstel is gemonteerd? Ik kan er zo niks over vinden hoe hoog de koets/bodem vanaf de grond staat dan. Wel dat-ie ong. 2 inch hoger staat dan standaard maar hoe hoog is dat dan??
  12. Ik heb hetzelfde gehad met onze GC. Bleek dat alle bushes waren versleten. Nadat alle onderdelen waren vervangen is-ie nog nooit zo stil geweest.....Maar die van ons wordt bijna alleen op slechte wegen en offroad gebruikt.....
  13. Net weer terug in NL en helaas je tip niet tijdig gelezen. Omdat ik toch de bak wil laten flushen net als het koelsysteem zal ik dit de volgende ook aangeven om de afstellingen vabn de kabel even na te zien. Verder zijn alle vloeistoffen mooi op peil. Als ik terugga in mijn herinneringen mbt die auto kan het idd wel eens zo zijn dat het 'probleem' na de montage van de nieuwe kabel is begonnen. Dank voor je antwoorden.
  14. Ik heb ooit een nieuw kickdown kabel laten vervangen omdat de aansluiting, kunstof, al eens gerepareerd was en weer afbrak. Men zei toen dat er niks te stellen valt aan die kabel. Ik zal er eens naar vragen als ik terug ben in NL. Dus jij had hetzelfde issue : net of de bak op- en terugschakelt bij rustig wegrijden? Mbt die banden, het gaat om een bedrijf dat dealer is van Firestone. Vandaar huin 'promotie'. Het gaat welliswaar om nieuwe banden maar men sprak over 'ons nuwe Firestone Destination'. Vandaar dat ik gezocht heb of de Destination is opgevolgd door een nieuw type. Net als BF Goodrich KO en KO2. die laatste zijn veel en veel beter dan de 1e uitvoering nml.(en onbetaalbaar, zelfs hier, althans voor ons). Maar daarover kan ik niks vinden op i-net.
  15. Ik surf via Firefox en krijg, op dit forum als enige, steeds dat notificatie pop-up schermpje telkens als je naar een topic gaat. Vreselijk irri en ik kan het niet wegkrijgen via aanpassen werkbalk van Firefox. Op andere fora krijg ik het niet dus ik denk dat het aan dit forum ligt. Mag het asseblief weggehaald worden of hoe krijg ik het weg?