Spring naar bijdragen

Fynn

Forum member
  • Aantal bijdragen

    18
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Fynn

  • Verjaardag 25/05/1974

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Grand Cherokee
  • Bouwjaar
    2004

Fynn's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Waardering in de gemeenschap

  1. Als ik zoek met Google zie ik diverse soorten. Heb je een linkje voor me? Bedankt voor de tip.
  2. Hoi Ed, bedankt voor de tip en goed om te weten 🙂 !
  3. Mijn koplampen worden slecht en ik wil ze vervangen. Ik neig intuïtief naar Van Wezel of Klokkerholm, maar weet iemand of er nog verschil zit in de diverse fabrikanten..? https://www.motor-doctor.nl/koplamp/jeep/grand-cherokee/grand-cherokee-ii-wj-wg/30103-4-0 Heeft iemand goede ervaringen met een bepaald merk? PS Polishen heeft geen zin meer dus ben echt op zoek naar nieuwe exemplaren.
  4. De standaard velgen waren na 2,5 jaar in het Nederlandse klimaat ernstig gecorrodeerd. M'n Toyo's waren echter nog erg goede staat, dus heb ik nieuwe velgen met standaard maten laten monteren. Ziet er nu weer uit om door een ringetje te halen! Voor (in betere tijden, zonder invloed van pekel...): Na: http://www.mijnalbum.nl/Foto-JSGBZIL3-D.jpg"]http://www.mijnalbum.nl/Foto-JSGBZIL3-D.jpg"]
  5. Is nog steeds te koop, dus als iemand nog belangstelling heeft...?!
  6. De standaard velgen waren ernstig gecorrodeerd. De banden waren echter pas een jaar oud, dus heb ik nieuwe velgen gekocht met dezelfde maat als de oude. Ziet er weer strak uit! Banden Toyo H/T Open Country Velgen: CW (#44)
  7. Ik heb in 2007 mijn Jeep G/C WJ (2004) uit Curaçao meegenomen naar Nederland. Stap 1a: Afspraak maken bij de RDW en voor die dag een eendags-kenteken aanvragen bij hen. Bovendien bij een verzekeringsmaatschappij (ik heb het bij Univé gedaan en heb hem daar later ook ondergebracht) voor die dag een eendags-verzekering regelen. Stap 1b: Met de Jeep dealer in de buurt regelen dat je hem op diezelfde dag komt brengen voor het aan laten passen van genoemde zaken. Offerte vragen en vertellen wat je precies wilt. Stap 2: Naar naar de RDW voor initiële keuring. Zij gaan je vertellen wat je dus al weet (knipperlichten en mistachterlicht) en checken de technische staat van je Jeep. Daarna ben ik op diezelfde dag dus met mijn Jeep gelijk doorgereden naar de officiële Jeep Dealer in Utrecht (Car Plan) en heb hem daar achtergelaten voor modificatie. Ze moesten van de RDW inderdaad zij-knipperlichten monteren (nette vierkante knippertjes op de spatborden) en nieuwe achterlicht unit met geïntegreerd mistlicht (is een stuk mooier dan zo'n lullig rood lampje dat onderaan je bumper bungelt, maar uiteraard wel iets duurder). Navraag leerde dat ze ook de software hebben moeten aanpassen omdat als je richting aangeeft niet alleen je knipperlichten knipperen, maar ook je stadslichten geloof ik. Ziet er heel gaaf uit, maar dat mag dus helaas niet in Nederland. Voor de bediening van het mistlicht hebben ze op het dashbord een schakelaar met indicatielampje (ook verplicht) moeten monteren en dat hebben ze keurig gedaan. Stap 3. Als je weet wanneer hij klaar is bij de Jeep dealer, weer een afspraak maken bij RDW voor herkeuring, wederom een eendags-kenteken aanvragen en weer een eendags-verzekering regelen. Stap 4. Jeep op de dag van de herkeuring de Jeep ophalen bij de dealer en doorrijden naar de RDW voor herkeuring en APK. Bovendien 2 meter verderop bij de Douane (in Den Bosch zit dat onder één dak) een formuliertje invullen (wel een jaar in blijven rijden, anders kun je alsnog BTW en BPM aftikken!). Daarna je Jeep thuis parkeren en 2 dagen wachten tot je je Deel I, II en III krijgt. Stap 5. Met je Deel I t/m III Naar de kentekenboer om kentekens te laten maken (mooiste zijn die met die dikke plastic cijfers en letters; iets duurder maar wel chiquer). Duurt ook weer een dag of twee. Stap 6. Kentekens erop schroeven, verzekering regelen en rijden maar! Houdt wel rekening met astronomische brandstofkosten hier in Nederland... Het hele verhaal kostte me een paar honderd Euro, maar als je het laat doen door de zogenaamde 'US Import Experts' die zich op internet aanbieden ben je meer dan het dubbele kwijt voor een karweitje van niks, kost je dus alleen wat tijd. Om een lang verhaal kort te maken: ik zou het lekker in Nederland bij de Jeep dealer doen i.v.m. software aanpassing. Bovendien heb je er dan garantie op. Succes!
  8. Vandaag nieuwe bandjes onder mijn WJ laten plaatsen: Toyo Open Country H/T (225/75R16) Wat een verschil met de standaard Goodyear's: rijdt nu stukken beter!
  9. Te koop aangeboden: Zo goed als nieuwe Car Cover voor een Jeep Grand Cherokee (Type: WJ) Merk/Type: CoverKing / Storm Proof - Two Tone: Black - Blue Nieuwprijs: € 425,- Vraagprijs: € 225,- Mail: j.f.visser@mac.com Tel.: 030 - 70 70 103 GSM: 06 - 53 40 20 45
  10. Fynn

    Kogelgaten!!!

    Gisteren mijn Special Edition naar de spuiterij van de dealer gebracht. I.v.m. import in Nederland (zie ander topic) heb ik ook gelijk de originele aankoopnota bij de dealer gevraagd en gekregen. Aangezien het eiland niet zo groot is, heb ik de verkoper gevraagd of hij de vorige eigenaar kende. Dat bleek het geval, hij blijkt restaurant eigenaar te zijn. Ik vertelde de verkoper over de kogelgaten en hij kon zich herinneren dat er een tijd geleden iets in de lokale krant had gestaan over een roofoverval toen hij zijn restaurant aan het afsluiten was, waarbij schoten zijn gelost. Het kogelgaten mysterie is dus bij deze opgelost. Aan de andere kant ook wel jammer, nu kunnen we geen andere spannende verhalen meer verzinnen!
  11. Fynn

    Kogelgaten!!!

    Enfin, enkele dagen later. Rijdt ik op weg naar huis, komt me zo'n grote vrachtwagen met stenen tegemoet. Hij rijdt door een kuil, er valt een steen + veel gruis af en de steen... komt op mijn linker voorscherm terecht. Het gruis op mijn motorkap. Gevolg: dikke deuk in mijn wielkast en motorkap vol met steenslag. Omkeren en klemrijden was geen optie. Ik heb dus maar weer een afspraak gemaakt om morgen mijn auto weer naar de spuiterij te brengen. Denk je hem helemaal tiptop in orde te hebben, krijg je dat weer! Was er goed ziek van!
  12. Klopt, ik heb er ook wel eens een vogeltje uit moeten peuteren. Houdt me ook aanbevolen voor zo'n ding.
  13. Fynn

    Kogelgaten!!!

    Ik heb zojuist de beste drugshond van het eiland mijn auto laten doorzoeken en hij heeft geen sporen van drugs aangetroffen. De auto is nieuw afgeleverd bij de Jeep-dealer op Curacao en de papieren zijn in orde. Nu nog het hele invoer-verhaal in Nederland afwerken... Misschien moet ik nog even de vorige eigenaar opsporen en een certificaat van echtheid vragen voor de kogelgaten!
  14. Fynn

    Kogelgaten!!!

    Ik woon op Curacao en ga in september terug naar Nederland. Ik neem mijn Grand Cherokee '04 'Special Edtition' mee. Omdat het klimaat in Nederland wat minder prettig is voor auto's dan hier, heb ik afgelopen week m'n dak en linker achterdeur laten repareren en spuiten. Hier is dat een stuk goedkoper dan in Nederland. Op het dak zat een krater met wit spul erin. De deur leek al van binnenuit te roesten. Ik heb hem sinds een half jaar en er staat pas 15.000 mijl op te teller. Roesten zou dus zeker nog niet moeten mogen! Het was me verder opgevallen dat er wat beschadigingen rond het linker achterportier zaten en dat de deurpanelen waren gerepareerd. Maar de buitenkant is nu weer zoals het hoort en hij ziet er weer superstrak uit. Uiteraard heb ik de manager even gevraagd wat ze precies hebben gedaan. Hij zij dat het portier inderdaad al begon te roesten. Het portier bleek beschadigd te zijn geweest en amateuristisch hersteld. Toen ze verder gingen kijken, bleken de beschadigingen kogelgaten te zijn! Dat verklaard ook de andere beschadigingen rond het portier en panelen. Ik heb zo 'ns even zitten tellen en ik denk dat de vorige eigenaar minstens 4 kogels eruit heeft moeten peuteren. Ben benieuwd of er ook nog een lijk op de achterbank heeft gelegen... Geluk bij een ongeluk: het is in elk geval geen schade als gevolg van een aanrijding o.i.d. <_< Het gat waar een van de kogels eruit moet zijn gekomen, in de C-stijl, laat ik zitten als makaber aandenken. En nu maar hopen dat de dader ook weet de Grand Cherokee inmiddels van eigenaar is verwisseld, slik...
  15. Bedankt voor alle info tot dusver mannen! Ik ben nog maar een paar dagen lid, maar ben erg tevreden over de respons. For the record: ik woon op Curacao en mijn baasje heeft de Jeep niet gekocht voor off-road rijden. Hier heb je gewoon een grote stevige auto nodig omdat de wegen hier zo beroerd zijn. Van zijn andere auto, een VW Passat, kan hij elk jaar de dempers wel vervangen... In spetember gaan we terug naar Nederland en de Jeep gaat mee, want daar heb ik lekker veel ruimte achterin. De Jeep komt in Nederland ook niet verder dan de snelweg. Zou ook lastig worden, want het is geen 4WD. Bovendien zou ik wagenziek worden vrees ik... Om 0-100 toch wat vlotter te laten verlopen, heeft de Jeep daarom net ff wat meer power nodig, vandaar. Overigens heeft Avenger Supercharger een mailtje teruggestuurd dat hun kit op de Grand Cherokee past, maar niet onder de mototkap past en dat je er een gat in moet zagen. Groeten, Fynn (Duitse Herder).
×
×
  • Nieuwe aanmaken...