Spring naar bijdragen

DogJeeper

Supporting Member
  • Aantal bijdragen

    668
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    26

DogJeeper last won the day on December 24 2017

DogJeeper had the most liked content!

Waardering in de gemeenschap

41 Good

Over DogJeeper

  • Verjaardag 09/07/1964

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Alphen a/d Rijn

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Wrangler
  • Bouwjaar
    2006

Recente profielbezoeken

2 394 profielweergaven
  1. Tempetatuur issues?

    Een FSM voor een YJ kun je hier vinden: Klik
  2. Tempetatuur issues?

    Dit kan van alles zijn. Dat de meter blijft 'plakken' is zowiezo niet goed. Voor de rest zijn er een aantal zaken die je kunt controleren. Is de thermostaat nog wel goed? Gaat die wel goed open? Geeft de temperatuursensor de juiste waarde door? Te meten met een multimeter en probeer ook een FSM ergens vandaan te halen voor de juiste waarde. Krijgt de meter dan ook deze waarde door?
  3. Wrangler TJ: Assen opfrissen en dif-verhouding aanpassen

    Welke regio? Je kunt contact opnemen met Siert. Hier op het forum beter bekend als Real Strangler. Hij zit in Delft.
  4. Koetswerk van chassis halen

    Hier is een FSM van een TJ 2004. Misschien heb je er iets aan: https://www.dropbox.com/s/jylzacs085llkjb/2004 Jeep Wrangler (TJ) Factory Service Manual.pdf?dl=0
  5. Bonkend geluid tijdens bedienen koppeling

    Als het geluid alleen te horen is tijdens het intrappen/op laten komen van de koppeling dan zou ik het druklager in de belhousing eens nader bekijken. Of de drukgroep.
  6. Schoonmaken onderkant

    Ik gebruik zelf altijd 4 assteunen. Maar dan wel de goede. Die ieder op zich 2,5 -3 ton kunnen hebben. Tot nu toe staat de auto dan goed stabiel. En gewoon de auto 1 hoek tegelijk opkrikken. Dus eerst bijv. Rechtsvoor omhoog. assteun eronder. Dan linksvoor. assteun eronder. Hierna rechtsachter, enz. Voordeel is dan dat je de wielen eraf kunt halen. En (bijna) overal redelijk eenvoudig bij kunt. Maar om echt overal, in alle hoekjes en gaatjes, te komen zul je hem toch wat hoger moeten plaatsen. Dus via een brug of een paar hoge oprijbokken, zoals die van Siert.
  7. Bumper en lier

    Op zich geen verkeerde keuze. Is een prima combinatie. Maar op deze auto zit alles nu een beetje laag. Een verhoging zou geen overbodige luxe zijn.
  8. abs lampje brand

    Het ABS systeem is met een gewone OBDII lezer/app niet te lezen. Hier heb je een speciale tool/reader voor nodig met merk/type/bouwjaar specifieke software. Vanaf 2006 zijn de software specificaties vrijgegeven. Vandaar dat er meer 'goedkopere' scanners op de markt zijn gekomen. Voor auto's van voor 2006 moet de software bij de fabrikant besteld worden. En deze kan per bouwjaar/type verschillen en om deze dan te gebruiken heb je wel een high-end scanner nodig. Kosten tussen de 5000-10000 euro. Oftewel hoe ouder de auto, hoe lastiger het is om de ABS uit te lezen.
  9. abs lampje brand

    Check engine kun je met OBDII achterhalen.
  10. abs lampje brand

    Ik wil zondag ook wel van je diensten gebruik maken 😁
  11. abs lampje brand

    Heeft geen nut. ABS codes kun je niet via OBD2 uitlezen. Hier heb je een aparte scantool voor nodig. Deze kosten ong. 260-1000 euro en zijn meestal merk/type specifiek. Ik zou even contact opnemen met de dichtstbijzijnde Jeep dealer en vragen of zij de ABS kunnen uitlezen.
  12. Meters geven niets aan

    Instrumentencluser van een TJ is met twee stekkers aangesloten. Het kan geen kwaad om deze stekkers eens te controleren. Willen af en toe wel eens lostrillen.
  13. Aangeboden: Originele TJ onderdelen

    Word dan een vrij dure bumper😁. Heb nog nooit zoiets zwaars verstuurd. Voor zover ik weet komen er dan 15 euro verzendkosten bij. Maar ik heb de bumper nog niet gewogen en weet dus niet exact hoe zwaar deze is. Maar ben jij toevallig in Overloon van de JCN volgende week?
  14. Aangeboden: Originele TJ onderdelen

    Ja, die is er nog.
  15. ratel geluid bij uitlopen

    Ja, kan ook. Dit bedoelde ik eigenlijk met de laatste opmerking. Misschien loopt er iets niet zo soepel vanwege vuil.
×