DogJeeper

Supporting Member
  • Aantal bijdragen

    616
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    18

DogJeeper last won the day on June 10

DogJeeper had the most liked content!

Waardering in de gemeenschap

38 Good

Over DogJeeper

  • Verjaardag 09/07/1964

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Alphen a/d Rijn

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Wrangler
  • Bouwjaar
    2006

Recente profielbezoeken

1 524 profielweergaven
  1. Wie heeft er toevallig nog een goede set (standaard) bladveren voor een XJ liggen? De mijne beginnen slecht te worden en dreigen een APK afkeur te worden.
  2. Ik zou de maat niet weten. Ik heb een oude inbus sleutel afgeslepen tot een vierkant. Werkt prima.
  3. Slechte accu ? Beide accupolen wel goed vast? Alle contactpunten van de bekabeling wel goed vast, Startrelais in orde? Maakt het startrelais wel goed contact. De contactpunten in de relaisdoos onder de motorkap willen wel eens naar beneden zakken.
  4. Trackbarsteun verbogen. Trackbar zelf is te lang. Controlarms/steunen verbogen. Je zult het in ieder geval in deze hoek moeten zoeken. Zonder verdere info is het lastig een exacte reden te geven. Misschien is het e.e.a. wel een keer gerepareerd geweest. Het kan ook zijn dat je chassis scheef is. Het zal dus een kwestie zijn van al deze onderdelen even goed te bekijken. Kijk ook even wat de stand is van de onderdelen aan de ene kant tov de andere kant. Zie bijv. verschil in de stand van de controlarms links en rechts etc. Succes.
  5. Ter vergelijking. Mijn YJ (4.0 injectie) handbak had een gemiddeld verbruik van 1 op 6. Op de snelweg zo rond de 1 op 8. Gewoon een kwestie van geen haast hebben 😁
  6. Iets minder zware rechtervoet misschien? In combinatie met iets eerder doorschakelen. Als je injectie hebt valt er weinig af te stellen. Misschien eens na (laten) kijken of de lambda sondes hun werk nog wel goed doen.
  7. Achterveren en de achterbumper is verkocht. De rest is nog beschikbaar.
  8. Slechte startmotor ? Zwakke accu? Vastloper=Echt niet meer bewegen Klik= iets electrisch zoals relais o.i.d.
  9. Wat Siert waarschijnlijk bedoeld is dat het rubber pook naar voren 'duwt'. Dus probeer het eens met het rubber los. Als het probleem met het rubber los niet meer optreed, dan moet het rubber iets naar achter vastgezet worden.
  10. Wat noem jij in de buurt? Ik woon in Alphen a/d Rijn.
  11. De stroom naar je bobine word geregeld door de krukas sensor, de PCM en het ASD relais. Dus ik zou deze ook even nalopen.
  12. Je hebt pm.
  13. Zou je wel zeggen, maar schijn bedriegt. Het enige dat je nu weet is dat er een signaal doorkomt, maar of dit het juiste signaal is? Heb je trouwens de on-board cluster test al gedaan om te kijken of alle meters en lampjes op je dashbord het wel doen ? (Contact uit. Dagteller knopje ingedrukt houden en dan contact aan zetten. Het dashbord gaat dan een zgn. selftest doen. Alle meters en lichtjes worden dan 1 voor 1 gecontroleerd). Als je je brandstofmeter ziet bewegen dan is deze goed. Zo niet, dan weet je genoeg. Het voltage dat de niveaumeter door zou moeten geven is ongeveer tussen de 0.6 v (VOL) en 8.6 (LEEG). Plus of min 5%. Is dit het geval, dan is deze kapot/beschadigd. Je zei al dat de printplaat er beschadigd uitzag. Meten is Weten! Om de bedrading te controleren kun je het voltage dat de niveaumeter doorgeeft vergelijken met het voltage dat de meter op het dashbord krijgt. Dit zou ongeveer gelijk moeten zijn. Heb je hierin een verschil, dan is het de bedrading. Misschien ergens een breukje waardoor je sluiting krijgt of zoiets. Succes met de zoektocht. Het scheelt trouwens een hoop als je een FSM zou hebben. Hierin staat meer informatie dan in een Haynes of Chilton boek. Mocht je die nog niet hebben, dan kun je hem hier downloaden : https://www.dropbox.com/s/vzpcpm6zeuhy1hm/99_XJ_FSM.ZIP?dl=0
  14. Als het de niveau meter niet is, dan kan het maar twee dingen zijn. Of de bedrading of de meter in het dashbord. Dus bedrading nalopen en/of de meter in het dashbord cotroleren.
  15. Bel svp woensdag , ben even weg.