Jump to content

Rick van Unen

Forum member
  • Posts

    520
  • Joined

  • Last visited

About Rick van Unen

  • Birthday 01/27/1988

Contact Methods

  • MSN
    rickfrietboer@hotmail.com
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    M38A1 MD
  • Bouwjaar
    1956

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Rick van Unen's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Conversation Starter Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Posting Machine Rare
  • Week One Done Rare

Recent Badges

0

Reputation

  1. Hallo Dogjeeper, Zijn dit originele of versterkte? Een origineel setje heb ik zelf namelijk ook nog:) Gr Rick
  2. Hallo, Is het roofrack nog beschikbaar? Mvg Rick
  3. Hallo, Ik ben op zoek naar een setje velgen+banden voor mijn Jeep wrangler Tj 33-12.5R15 liefst een compleet setje (steek 5x4.5) Gr Rick
  4. Bdp is dus de stand als de kleppen niet bediend worden! Ik wil best even helpen tzt maar ik heb het erg druk laatste tijd.. Moet nog 1 Cj ombouwen naar patrol assen, en 2x een automaat reviseren waaronder mijn eigen bak... Gr Rick
  5. Hallo Jeepee Dat weet ik;) volgens jou moet er dus niks afgesteld worden?Je hebt dus wel degelijk een voorinstelling... Overigens ligt er in mijn nekaf een chevy V8;) BDP= bovenste dode punt Mvgr Rick
  6. Is het niet slimmer om je kleppen even te stellen? Ipv al die troep toe te voegen? Je kan dit als volgt doen met draaiende motor draai de tuimerlaar los tot hij gaat tikken, hierna vast draaien tot de tik weg is daarna kwart slag voorspanning geven dit is wel een kliederboel... Zonder draaiende motor zorg dat cil 1 op bdp is en draai de tuimelaar los pak de stoterstang tussen je vingers en draai deze, draai hierbij langzaam de moer vaster totdat je weestand voelt, hierna geef je hem nog een half slag/kwartslag na. Boeken geven 3/4 tot hele slag maar ben hier zelf niet zo kapot van. Succes Mvgr Rick
  7. Aangezien je toch niet op benzine gaat rijden, raad ik je dus een gascarberateur aan! Dit scheeldt enorm in vormogen! Ziet foto's Bijkomend voordeel, je hebt geen arm en de hoogte is gelijk aan je standaard carb. Mvgr Rick
  8. Hallo, Een goede keuze om naar een Chevy motor te gaan, gezien deze kwalitatief wat beter inmekaar steekt en de onderdelen voor het oprapen liggen voor een leuke prijs. Mijn advies is net als de zandhopper om met een kleppenplaat te rijden van een Qaudrajet/Holley en hier rechtstreeks een impco 425 op te zetten (bij de qaudrajet adaptortje nodig). Dit heb ik ook gedaan en dit gaat echt als de brandweer. Voordelen van de impco 425 veel meer flow dan een 300A en zeer goed af te stellen en zeer geschikt voor de wat grotere motoren. Overigens is voor jou de keuze uiteraard heel makkelijk om voor chevy te gaan aangezien je al met een 229ci v6 rijd. overigens is alles hetzelfde aan deze motoren, alleen mist de v6 2 cilinders. Waterpomp, poulies dynamo kan je dus zo overzetten. Zorg wel dat je een goede koeling heb aangezien de v8 wat moeilijker te koelen is als een v6. Mvgr Rick
  9. Ik heb nog wel een stabilisator stang + radiateur..
  10. Gewoon zelf bestellen, is in bijna alle gevallen het goedkoopst
  11. Hee Martijn, Sorry voor de late reactie! Maar ik zit niet al teveel op het forum. De 'ring' met 4 gaten kan je zelf draaien (of laten draaien) de staaf van 335mm totaal kan je ook zelf draaien of laten draaien. Deze las je vast op de ring en weg ben je! Wanneer je de ring zelf maakt kan je hier ook een uitsparing in maken voor een keerring ipv een 'stoffe' afdichting wat er orgineel in zit. Gr Rick
×
×
  • Create New...