Spring naar bijdragen

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 25/01/2020 in Berichten

  1. Fijne feestdagen Jeepers, en een gezond en gelukkig 2024 toegewenst!
    3 points
  2. Nieuwe Smittybilt voorbumper met bullbar geplaatst. Volgende klus LPG tank wisselen. Deze is behoorlijk verroest en al 2x bij de APK door de keurmeester aangegeven als opmerking.
    2 points
  3. Wat ik nu toch heb, ik snap er niets van. Gisterenavond laat was ik na het werk nog even tanken met de Jeep. Omdat ik moe was, lette ik even niet goed op en gebruikte mijn Jeep Club pas in plaats van mijn bankpas. Het apparaat vroeg gewoon zoals altijd mijn pincode en daarmee kon ik gewoon tanken! Staat mijn bankrekening dan gekoppeld aan mijn Jeep Club lidmaatschap? Nu heb ik net op de bankrekening gekeken en het is niet afgeschreven! Weet iemand hoe dat kan? Komt die afschrijving nog? Of betaalt de Jeep Club nu de rekening? Dat wil ik niet. Of moet Shell nu betalen? Dat vind ik iets minder erg..... Ik snap er niets van en hoor graag hoe dat kan. Doe maar een Pb tje als je meer weet want het is natuurlijk niet de bedoeling dat iedereen gaat tanken op kosten van de Jeep Club of Shell. Siert.
    2 points
  4. Tijdje terug een split bench gekocht omdat mijn derde kind aanstaande is. Deze was natuurlijk in staat van ontbinding maar de bekleder heeft deze vakkundig hersteld. Nu biedt de cj plek voor 2 volwassenen en 3 Kids. Gister even gemonteerd en nu wachten op goed weer..
    2 points
  5. Na 5 jaar in de hoek te hebben gestaan afgelopen zomer besloten de xj klaar te maken voor DJC2020. Werk zat hem in de voortrein. Dana30 hp geplaatst en voorzien van wj knuckles, tierod flips en wj remmerij(akebono's), heb deze swap al eerder op de zj uitgevoerd. De week voor djc probleemloos door de apk. Na aanwezig te zijn geweest op 5 edities djc dit jaar voor het eerst met een jeep, tot groot plezier van de kids. Hebben we toch maar mooi mee gepakt in deze tijd.
    2 points
  6. Hier alsnog een foto van de bumper😉
    2 points
  7. Eerst even voor Yur1: Check even Tyra in Bunschoten. Die kunnen alles leveren en maken en monteren ook uitlaten. Dan MJay: De FlowMaster 44 is een demper. Die hangt bij een ZJ voor de achteras. Vanaf de demper loopt er een pijp over de achteras naar achteren en daar zou je, afhankelijk van de dikte van die pijp, elk eindstuk op kunnen monteren. Ik begrijp dus je vraag niet of er een sierstuk bestaat dat op de FM44 past. Die twee staan, in mijn ogen, los van elkaar. Ik ben prima tevreden over mijn Kolak 3" systeem. Echter, er zijn twee puntjes: - Die Flowmaster Super 50 vind ik net te veel van het goede. Ik heb al een maatje stiller liggen (de FlowMaster 70, 53072, gekocht bij Tyra) alleen die moet nog geinstalleerd worden. - Bij de montage van de headers hebben we er niet voldoende op gelet dat we die zo hoog mogelijk hebben gemonteerd. Dat zal wel cm-werk (of mm-werk) zijn, maar nu komt bij flink gasgeven de header tegen een van de controll arms aan. Dat moet ook nog gefixed worden. Verder ben ik in staat om op een mooie dag de auto te starten en er gewoon op mijn stoeltje naast te gaan zitten om te genieten van het geluid 😂
    2 points
  8. Als je sensor stekker eruit trek, geeft hij waarschijnlijk een foutcode. Er zal niet direct iets kapot gaan. De sensor zelf is lastig door te meten, je weet namelijk niet welke waarde hij moet zijn. Je kan m met de nieuwe vergelijken, of wellicht geeft een FSM hier meer info over.
    1 point
  9. Ook al naar motorsteunen en balancer gekeken? Als de motor wel soepel draait kan het zomaar zijn dat de trilling niet uit de motor komt maar van aanbouwdelen zoals een uitlaat die net niet vrij is opgehangen of een rotte aircopomp.
    1 point
  10. Connector van de TPS en IAC goed controleren. En sensoren, zeker de IAC, altijd origineel halen. Crown, Aliexpress etc is allemaal rommel en gegarandeerd dat je binnenkort zo niet direct alsnog een originele kunt gaan halen.
    1 point
  11. Kenwood touchscreen 🙂 En met de mirror app clone je de Android telefoon
    1 point
  12. En op verzoek fotos van de lier. Frame van A-parts. Ben alleen niet heel tevreden over de plaatsing van het relais. Dat paste er niet op dus aan de zijkant gemaakt. De plastic bumper aanpassen was wel veel werk (steeds een beetje meer eraf tot het goed zat). Nog niet gebruikt trouwens....
    1 point
  13. Wat fantastisch om te lezen! Mooie foto’s. En de velgen zijn inderdaad erg mooi geworden. Dit model is mijn favoriet voor de XJ. na jouw verhaal krijg ik ook weer zin om te sleutelen. Morgenochtend dus op de autohobbyclub een axle seal en nieuwe backing plate plaatsen aan de bestuurderszijde. Passagierskant had ik een maand geleden al gedaan. Toen ook de backingplate vergeten 😃. Voor de drie 12 point bouten van de wielnaaf gebruik ik overigens de dop CR-V 13 mm. Ik ga de bouten wel gelijk vervangen.
    1 point
  14. Vredestein Comtrac 2 all seasons. Euromaster had een interessante deal, 4 halen 3 betalen. Gisteren heb ik mijn velgen opgehaald. Gestraald en powder coating. Zien er fantastisch uit!! Morgen worden de nieuwe banden gemonteerd. Ben benieuwd. Moet ook nog wat vastzetten voordat ik ze kan proberen. Ik heb alle vier de fusees voor vervangen, beide U-joints en de voorlagers. Krijg morgen een momentsleutel te leen om de moer (M36) die het lagerhuis opsluit mee vast te zetten op 237 Nm. Dat red ik niet met mijn hobby momentsleutels. Hier kun je het hele verhaal lezen: (wel in het Engels) even voorbij de plaatjes van mijn W123 scrollen en dan begint het. Mooie sleutelklus. https://www.team-bhp.com/forum/diy-do-yourself/184805-my-car-hobby-lot-fiddling-some-driving-too-jaguar-xjr-mercedes-w123-alfa-romeo-spider-69.html#post5477274 Jeroen
    1 point
  15. Ik zou de massa draad en de massa punten van body naar motor eens goed nazien. Roost vorming of slechte kabelschoen. Ik heb zo al twee keer mensen geholpen die bij de garage al een vermogen kwijt waren aan vreemde storingen.
    1 point
  16. Geen probleem. Zodra ik m doorheb ga ik eerst de bandenmaat instellen. Ik begrijp dat je dan ook de schakelmomenten van de automaat daarmee aanpast. Wat ook kan is pcm aanpassen als je last hebt van flikkerende led koplampen. Nou, ben benieuwd..
    1 point
  17. Hallo Herman, welkom op het forum. Heel simpel gezegd is groot onderhoud alle vloeistoffen en filters vervangen, diverse punten smeren en controleren van bewegende delen en controleren van de slijtage delen. Voor uitgebreide controle-lijsten en intervals kun je het beste de FSM (Factory service manual) raadplegen... Daar staat ook de juiste vloeistoffen en hoeveelheid vermeld. Je kan ook even je kenteken invoeren op de website van Kroon Oil voor de juiste vloeistoffen en hoeveelheid.
    1 point
  18. Goedenavond, Ik denk erover mijn WJ uit '99 met 2" te verhogen. Ik kwam deze set tegen https://www.jeepparts.nl/winkel/product/2-lift-kit-bds-suspension-jeep-grand-cherokee-wj-wg/ en mijn vraag is: is dat wat? Stuk goedkoper dan wat mijn 4x4-specialist aanbood van trailmaster (50mm verhoging). Of heeft iemand andere tips? Komt er nog meer bij kijken? Lees dat uitlijnen na liften wel een aanrader is bv. Is andere stuurdemper nodig?
    1 point
  19. Aanvraag ingediend in April 2022 en in Mei was het rond. Succes, Siert.
    1 point
  20. Goed nieuws, ook ik had geen trekgewicht op kenteken op een USA import Jeep. De RDW deed mij een voorstel, jullie begrijpen dat ik dat met 2 handen heb aangegrepen! Zie bijlage, soms zit het mee. Siert.
    1 point
  21. Kijk wel even of het de goeie is kwa maat maar ze hebben meerdere soorten.
    1 point
  22. Neem aan dat het cilinderaantal onveranderd blijft en je dus ook niet naar de RDW hoeft te gaan maar als je de kans hebt probeer een motorblok te pakken te krijgen waarvan herkomst aanwezig is middels aankoopbewijs, chassisnummer en kenteken waar het blok uit vandaan komt. In Nederland weet je nooit wat er in de nabije toekomst gaat veranderen dus dek je in mocht je ineens wel bij de RDW moeten verschijnen met je Chief vanwege onze toekomstige groene visie.
    1 point
  23. Welkom! Mooie Chief, zo zie je er niet veel.
    1 point
  24. Welkom Frank! Ziet er netjes uit. We zijn benieuwd naar je eerste ervaringen.
    1 point
  25. Wij zijn ontzettend blij om Statrersdag aan te kondigen Wij, als organisatie, zijn ontzettend blij om ons volgende evenement aan te kondigen. Op zondag 24 oktober 2021 organiseert de Jeepclub Nederland weer een Startersdag. We zijn dit jaar wederom te gast op het terrein van de motorclub Oss. Dit keer wordt het een bijzondere dag. Niet alleen omdat beginnende 4×4 rijders onder begeleiding van een Marshal de kneepjes leren van het 4×4 rijden, maar ook omdat onze sponsoren hun opwachting maken bij dit event van Jeep Club Nederland. Momenteel zijn we druk met Jeep Nederland om dit evenement op een hele leuke manier te kunnen aankleden en zo de deelnemers een onvergetelijke dag te geven. Dit jaar zal niet alleen in teken staan van de nieuwe leden, want we willen dit jaar ook onze sponsoren in het zonnetje zetten. De sponsoren helpen de club al jaren, vaak stilletjes op de achtergrond. Daarom bieden wij hun de mogelijkheid om zich te presenteren door simpelweg aanwezig te zijn. Alleen een vermelding op de site garandeert nog niet dat jullie ze ook kennen, daarom bieden we alle gelegenheid tot kennismaking. Het terrein van de motorclub Oss is voor ons als club niet een nieuw terrein, we zijn hier ook in 2019 te gast geweest. Het is groot, ruim en de baan die er ligt is breed en lang, het beschikt over vele heuvels en (sommige) diepe dalen. Er is ook een stuk bos beschikbaar. Eerlijk gezegd, als het de dagen voor het evenement erg geregend heeft mag dit terrein als pittig beschouwd worden. Deelnemers zijn vanaf 09:00 uur welkom voor inschrijving en betaling, we hebben de koffie en iets lekkers voor jullie klaar staan. Om 09:30 start de briefing en de indeling waarna het feestje, om 10:00 uur, kan beginnen. Zoals ondertussen een vertrouwd concept op de Startersdag, zullen de deelnemers verdeeld worden in twee groepen. Een groep zal in de buurt van Oss, zelfstandig een leuke toertocht gaan maken die speciaal voor dit evenement gemaakt is. De aanwijzingen vinden plaats middels bolletje – pijltje. Het bolletje geeft aan waar je bent, het pijltje zegt waar je heen moet. De toer zal deels op verharde paden plaats vinden maar ons Xperience Team heeft er natuurlijk voor gezorgd dat er ook een groot gedeelte over onverharde paden gereden wordt. De rit zal circa 2 uur duren, dit zodat eenieder op tijd terug kan zijn voor de lunch. Wanneer de ene groep, zoals hierboven de tour zal rijden, gaat de andere groep onder begeleiding van onze ervaren marshals het terrein en bos in om hier de uitgezette proeven te overwinnen. Afhankelijk van de ervaring van de deelnemers en het type auto waarmee jullie meedoen zullen jullie worden ingedeeld in groepen. Niets moet maar als jij en de marshal denken dat je het kan, mag je het proberen! Het doel van deze academy is de beginnende Jeepers iets bij te brengen als het gaat om te terreinrijden, hoge gearing, lage gearing, veilig heuvel op en of af, tips om je uit benarde situaties te redden, en gewoonweg op een leuke manier je auto beter te leren kennen. Om het allemaal in goede banen te leiden zijn er veel vrijwilligers (de Marshalls en crewmembers) in onze club die het enorm leuk vinden om beginners en natuurlijk ook de wat meer gevorderde rijders iets bij te brengen. De club kan niet zonder deze bijzondere personen. Niet alleen hebben de Marshalls kijk op wat jouw auto kan en waar zijn grens ligt, hij is ook door de club getraind in EHBO / BHV, net zoals een groot deel van de crew. Dus als er wat gebeurt is hulp dichtbij. De club heeft veiligheid hoog in het vaandel staan en daar letten wij altijd op. Als u ervaring heeft, in het 4×4 rijden, ook al is het maar een beetje, geef dat dan op bij de inschrijving. We kunnen die informatie dan gebruiken bij het indelen. De groepen zullen worden ingedeeld naar 4 categorieën: Groen, Blauw, Rood en Zwart. Groen staat voor de Jeeps met slechts 2 wiel aandrijving en absoluut geen aanpassing om off-road mee te rijden. Er zijn voor dit soort voertuigen beperkte mogelijkheden. Blauw staat voor ieder Jeep met de mogelijkheid om 4wiel aangedreven te worden maar verder geen aanpassingen met betrekking tot het terrein rijden. Dus op gewone banden. Rood zegt wat meer over de auto. De eigenaar heeft er wat aangedaan, wat grotere banden (met vaak wat grover profiel) elektrische lier, rolbeugel kortom deze auto ziet wat vaker het terrein. En dan zwart, zwart is synoniem aan zwaar, heel zwaar. Deze auto’s zijn volledig geprepareerd om door elk mogelijk terrein heen te komen. Nog grotere banden, nog hoger, nog meer PK’s, niet 1 maar soms wel 3 lieren, extra koeling noem maar op. De starters zullen ingedeeld worden in groen, blauw en rood. Dit is afhankelijk van hun voertuig en ervaring. Helaas is het niet mogelijk om proeven voor zwarte rijders te maken. Het terrein is hier niet geschikt voor. Na de lunch wisselen de deelnemers van tour naar terrein en andersom. Tussen de middag is er tijd voor een lunch. In het clubhuis van de motorclub is een snackbar waar diverse lekkernijen op het menu staan. In de kantine is deze dag ook onze Jeep Shop aanwezig met o.a. onze speciale Jeepclub-kleding. Naast onze eigen shop hopen we dat er ook sponsoren hier of op het terrein hun bedrijf tonen. Programma: 09:00 uur start inschrijving 09:30 uur briefing 10:00 uur start Tour / Academy van 12:30 tot 13:30 lunch 13:30 start Tour of Academy 16:30 sluiting off-road terrein Kostenopgave: Inschrijfgeld per Jeep bedraagt € 25,-, hiernaast geldt een toeslag van € 25,- voor niet-leden. Het inschrijfgeld zal voldaan moeten worden bij aanmelding op de startlocatie. Pinnen is mogelijk ! Deelname: We mogen de Startersdag organiseren omdat het een eendaags evenement is, in de buitenlucht, en ruim van opzet. Echter zijn we verplicht om de deelnemer en aan diegenen die mee komen te vragen of ze kunnen aantonen dat : ze zijn gevaccineerd of dat ze corona hebben gehad en genezen of dat ze een negatieve PCR test kunnen laten zien die niet ouder is dan 24 uur. Dit kan getoond worden door de corona-check-app maar als jullie het op papier hebben is dat natuurlijk ook goed. Bij aankomst scannen we de QR-code. Natuurlijk betekend het ook dat we vragen om thuis te blijven als jij of je naasten ziek zijn. Om verrassingen te voorkomen vragen wij jullie om zoveel als mogelijk de vragen op het inschrijfformulier te beantwoorden. Namens het bestuur, Natale Dorigo
    1 point
  26. Als je sleutelen hier ook onder schaart dan hoort deze er ook bij..
    1 point
  27. 1 op 3 is fors. Ik zou eerder de dubbele afstand verwachten. Klopt je kilometerteller wel? (is deze aan de 33tigers aangepast?) Het verschil in verbruik tussen een 2.5 en een 4.0 is overigens niet erg groot.
    1 point
  28. In de wasstraat was het portierlogo voor de helft weggeborsteld, dus daar moest wat anders voor komen. Tis deze zwarte 3D van Ali geworden. Was eigenlijk voor een Grand, waardoor ze iets korter zijn. Hoogte en lettertype zijn spot on. Als t blijft zitten, ga ik alle andere logo ook vervangen door zwart 3D.
    1 point
  29. kansloze vraag, niemand zal zijn Jeep Wrangler uitlenen of verhuren wetende dat er schade aan komt. Een sloper is al snel een paar 1000 euro waard, laat staan dat je een goede Jeep in elkaar laat rijden. Tip : huur er eentje en sluit een goede allrisk verzekering af 😉
    1 point
  30. "spoorverbreders wrangler YJ 1992" deze waren het
    1 point
  31. Ik had ooit bij mijn Chevrolet een speciaal papier ivm. de veiligheidsgordels. Dat was ook niet zoals het moest zijn in België. You never know.
    1 point
  32. 1 point
  33. ja klopt. Je kan het het ook zien. Mulieriemspanrol bestaat uit twee delen. Als hij kapot is zie je dat hij aan de ene kant (bovenkant) een spleet vertoont tussen die tweee delen. Zal even zoeken of ik daar nog een foto van heb. Geen foto meer van. Zal straks als de vrouw terug is even een foto maken en markeren waar de spleet te zien is.
    1 point
  34. Toevallig gisteren een RR XHD bumper gemonteerd met high clearance ends, de hoop staat nog in bestelling. en een nieuwe nummerplaat, als hij volledig is zal ik een foto plaatsen. Afgelopen maanden bezig geweest aan het bouwen van een kapschuur en diverse andere klussen, dus de bumper zakte wat naar de onderkant van het wensenlijstje 😁
    1 point
  35. Even nog een nieuwe aluminium bak achterin de Jeep gemaakt en een rechten als bescherming van de koelkast. Die zit op een rail en als er iets tegen aan ligt is dan niet zo prettig.
    1 point
  36. In het kader `wat heb je vandaag gedaan` 🙂
    1 point
  37. Even op de draaibank een nieuwe antenne adapter gemaakt en daarin een mooie glasvezel spriet. Ontvangst is weer super. De originele antenne was ik kwijt en die van 30 cm ontving bijna niets. (stukje metaal is van een oude schokbreker :-))
    1 point
  38. Niet de bedoeling om je boos te maken, maar volgens mij ontbreekt er een 0 bij de aangegeven km stand.
    1 point
  39. Ziet er goed uit! Vergeet niet na de eerste keer stevig gebruiken de bouten nog even op koppel te zetten.... het wil wel eens wat bewegen. Succes, Siert.
    1 point
  40. Een simpel maar een voldoenend klusje, vandaag een nieuwe trekhaak geïnstalleerd. Voor wie geïnteresseerd is in de trekhaak; het is een GDW en deze paste verder goed. De kwaliteit was ook prima, alles recht en met goede bouten. De poedercoat had wel wat krassen van het transport en heb hem daarom eerst in de hammarlack gezet.
    1 point
  41. Goed schoon poetsen, stukje rijden en dan weer kijken of je het oliespoor terug kan volgen. Waarschijnlijk wat Jerrold al zei, de achterzijde van het kleppendeksel. Of bij het intake manifold en plenum gasket.
    1 point
  42. Van een foto is lastig te zien het lijkt van hoger te komen dan de carterpan. Je zou even rond het kleppendeksel kunnen kijken of aan die hele kant van boven naar beneden. Ik weet niet of er nog leidingen lopen aan die kant.
    1 point
  43. 1 point
  44. Probeer Boris eens. Www.cherokeeparts.nl Heeft ook Grand onderdelen.
    1 point
  45. Inderdaad ook een goed en simpel idee. Ik heb nu in the USA een zogenaamd Noid Light besteld. Dat is een led met een passende voet voor de injectorkabel. Zo kan je de hoeveelheid stroom zien en daarmee de ECUwerking controleren. Dit kan je dus niet doen met een normale lamp! Een normale lamp(12Volt) trekt te veel ampere en je ECU gaat dan kapot.
    1 point
  46. H mr Jeep, Ik heb ook een XJ uit 1990 met het zelfde neerdalende hemeltje. Ik heb de originele stof vervangen en het resultaat is verbluffend. Haal voorzichtig de originele stof verder los van de glaswol ondergrond. Zorg ervoor dat je dit glaswol zo min mogelijk beschadigd. Haal ook de dunne schuimrubber laag overal weg zo dat je een mooi glad oppervlak hebt. Koop een stuk fleece stof van 2,5 x 1,6 meter en 2 of 3 spuitbussen bison 2 in 1 spuitlijm. Spuit ongeveer de helft van de glaswol body in en de achterkant van evenveel stof. Na even te laten drogen leg je de stof met 2 man licht aangespannen en kreukvrij op de glaswolbody. Strijk de stof mooi strak en vast op de glaswolbody. Sla de overgebleven stof terug over de andere helft en spuit de overgebleven zijden in en strijk de rest van de stof ook mooi glad op de body. Als laatste de randen mooi om de randen trekken en vastlijmen op de achterkant van de glaswolbody. Het was in een zaterdag gebeurd en knapt de hele auto enorm op. Groet en eventueel succes
    1 point


×
×
  • Nieuwe aanmaken...