Jump to content

Beurstel

Forum member
  • Content Count

    42
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Grand Cherokee
  • Bouwjaar
    1999

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Thnx, de code kon nu toch worden uitgelezen en het zou de krukassensor zijn. Deze wordt vervangen en dan even afwachten of het daarmee is opgelost, of dat het toch een gecombineerd probleem betreft. Omdat het eigenlijk alleen bij koude motor speelt, vraag ik me wel af of het alleen de sensor is.
  2. Het probleem lijkt inderdaad de klep (in het gasklephuis toch?) te zijn. Bij koude motor stationair valt hij nu standaard uit en komt check engine in beeld. En auto in een soort noodloop kennelijk? Gasklephuis gaat volgende week nagelopen worden.
  3. Ik zal er op letten. Hij "blaast" wel als hij helemaal koud is, maar of het toerental hoger is, niet op gelet. Kan dit ook iets met de accu van doen hebben?
  4. Goedemorgen, Mijn WJ (V8, '99) heeft het soms moeilijk met koude motor. Lijkt bijna uit te vallen en vandaag viel hij zelfs uit toen automaat in P werd gezet. Startte wel weer gewoon. Bij warme motor treedt dit probleem niet (merkbaar) op. Iemand een idee wat dit kan zijn? Dank.
  5. Inmiddels tijdje verder, nog niet van gekomen maar één van deze gaat het worden https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=For+99-04+Jeep+Grand+Cherokee+WJ+Black+Halo+Angel+Eye+Headlights&_sacat=0 Zoals vermeld is de WJ import uit de VS, dus ik verwacht daar geen problemen ivm H1 H7 want dat zit er niet in. Zie ik daar iets over het hoofd? Foutmeldingen m.b.t. verlichting kent mijn WJ verder niet. Of deze alarmeringen zaten er niet op, of deze zijn erafgehaald. Ik denk het laatste, want als ik geen autogordel om heb, gaat er ook geen alarm. Wel als ik de richtingaanwijzer lang aanheb 🙂 LED zou dan geen probleem moeten zijn. Is er iemand met ervaring met dit soort after market koplampen bij de WJ of een andere Jeep?
  6. Nou, nog even een update dan. Met wat zweet en veel kruipolie die ene rotte schroef toch losgekregen. De blower verwijderd en inderdaad trof ik daarboven de recirculatieklep aan die bovenop het "stroomgat" lag (zoals in het filmpje hierboven). Hoe deze precies hoort te zitten en te functioneren en of dit nog herstelbaar was, was mij niet duidelijk. Ik zag wel aan de binnenkant dat er iets was afgebroken en dat er zonder die klep gewoon een doorlopende luchtstroom was. Ik gebruik recirculatie vrijwel nooit, dus redeneerde dat ik die recirculatieklep best kon missen. De elegante oplossing daarom gelaten voor wat het was en de klep verwijderd. Vervolgens alles weer aangesloten en de "airflow" is weer helemaal top. Probleem opgelost en klaar voor het warme weer.
  7. Bedankt. De draaiknop werkt gewoon en er is in geen enkele stand een krachtige stroom. Wel een beetje. Het voelt als een nagenoeg verstopte stofzuiger, maar dan andersom 🙂 Inmiddels wat verder gezocht en begonnen met de kabels van de blower om te zetten. Echter toen kwam er helemaal niks meer uit, dus die waren gewoon goed aangesloten. Helaas viel de "easy fix" daar dus af. Na wat door te zoeken op internet kwam ik dit filmpje tegen. https://www.youtube.com/watch?v=yElwiO6Cy70 Klinkt precies als mijn geval. Dan zou het de klep zijn boven de blowermotor, die dicht blijft. Die blowermotor geprobeerd los te halen, echter er is één verroeste schroef die ik (nog) niet loskrijg (zie foto, schroef linksonder). Iemand daarvoor tips? Ik heb ook de bovenkant bij de luchtinlaat losgemaakt, maar kom er via gat luchtinlaat helaas niet aan, in ieder geval niet met mijn handen. Dat gat is te klein. Kan wel met camera telefoon zien, de klep lijkt dicht. Verder voel ik daar met de blower op vol geen enkele aanzuigende luchtstroom, hetgeen volgens mij toch wel zou moeten zijn..? Wederom zijn tips / suggesties welkom.
  8. Goedenavond, Ik merk dat er zelfs met de ventilator op vol er maar heel weinig lucht uit de ventilatie openingen geblazen wordt (vandaag werd de Jeep nauwelijks gekoeld). Mijn WJ zou bij de vorige eigenaar al de blend door reparatie doorgemaakt hebben. Ik heb ook geen foutmeldingen, warm / koud doet het goed en ook het kiezen van een andere stand gaat goed (maar in iedere stand nauwelijks stroming). Nu google ik wat en zie ik dit filmpje (weliswaar een Wrangler, maar toch); daar is de oorzaak een verkeerd gemonteerde blower. Zou dat bij mij ook aan de hand kunnen zijn of ligt een andere oorzaak voor de hand? En hoe is dat te controleren en eventueel te verhelpen? Alvast bedankt.
  9. Dynamo is inmiddels gereviseerd, o.a. koolborstels vervangen. Ondanks dat het probleem in de tussentijd niet meer was opgetreden, toch maar al laten doen en dat bleek niet overbodig. Nogmaals dank voor de hulp.
  10. Bedankt voor het snelle meedenken. Inmiddels afspraak gemaakt om de dynamo na te laten kijken en dan vervangen of reviseren. Of zelf te doen als ik er toch de tijd voor heb de komende weken. Hij zit wel goed bereikbaar in ieder geval
  11. Goedemorgen, tijdens een lange rit (+200km) afgelopen weekend kreeg ik piepsignaal, "check gages" en jawel hoor, de voltmeter (heet toch zo?) stond in het linker gevaargebied. Normaal altijd nagenoeg netjes in het midden. Maar na een minuut of 5 ging hij plots weer naar de 14V en bleef daar ook. Gisteren tijdens eerste deel korte rit links van het midden (maar net niet in gevarenzone). Na stop (motor uit) weer netjes in 14V zonder rariteiten. Jeep is ca 4 weken terug in garage geweest en accu is daar getest, was nog goed. Iemand zo een vermoeden? Alvast bedankt.
  12. De velgen liggen er nog steeds, ondanks best wel wat interesse in de tussentijd. Maar precies 0 kijkers. Staan inmiddels voor € 250 op MP. Neem verlies wel in de hoop dat er een Jeepliefhebber blij van wordt. Vind het zonde om ze nog jaren in de garage te hebben liggen. Prijs is inclusief meegespoten naafkapjes. Naafdiameter volgens bandenfirma 72 mm, denk officieel 71.6mm. ET-waarde 30. Steekmaat 5x114.3. Stuur maar PB bij interesse.
  13. Is dit wat je zoekt? https://www.youtube.com/watch?v=qcEZ1OGPkUw
  14. Thanks! Wat ik nog niet had vermeld: de WJ van ons is origineel VS. H1 en H7 heeft ie dus niet, wel HB3a en HB4a etc. Dus dat zou bij die lampen met die connectoren wel goed komen? Achterlichten is wel een probleem. Mislicht is nu ingebouwd in achterlicht, zit losse schakelaar op dashboard. Daar ga ik nog eens over nadenken! Foutmelding LED had ik al aan gedacht, terechte kanttekening wel.
  15. Goedemorgen, De originele koplampen van onze GC WJ (99) hebben binnenkort weer eens een polijstbeurtje nodig. Ook zit er een scheurtje in één van de lampen. Leek me een goed moment om deze te vervangen door "angel eyes" zoals deze https://www.carstyle.nl/koplampen-angel-eyes-chrysler-cherokee-wj-1999-2005-chrome-2000418.html?channable=e41671.MjAwMDQxODAy&gclid=Cj0KCQjwrfvsBRD7ARIsAKuDvMNdSVmqPVKe7z2d7hhICkVq3F55PY4l7VbycVXDiO2xQNKMXccJbHoaAkJ_EALw_wcB of deze https://www.ebay.com/itm/For-99-04-Jeep-Grand-Cherokee-WJ-Black-Halo-Angel-Eye-Headlights-LED-Tail-Lights-/172318960196 Hebben mensen hier ervaring daarmee? En is dit een kwestie van plug&play of komt er meer bij kijken? Tweede link biedt ook optie van LED tail lights. Daar wordt hier ook over gesproken https://www.jeepgarage.org/threads/led-taillights-for-wj.58178/ zou plug & play zijn, iemand daar ervaring mee? Bedankt alvast.
×
×
  • Create New...