Spring naar bijdragen

Mr. Liftkit

Forum member
  • Aantal bijdragen

    18
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    CJ-7
  • Bouwjaar
    1978

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

Mr. Liftkit's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Hier kan een slot op. Iedereen bedankt voor de tips en het meedenken.
  2. Ik heb vandaag een beslissing genomen, na veel denk- en speurwerk. Ik blijf mijn AMC v8 gebruiken, deze is totaal gereviseerd dus ik weet wat ik heb. De Holley Pro Jection gaat eraf en ik ga weer terug naar carburateur en later LPG. Even de antwoorden op jouw vragen Green bear; 1) Om een 5e versnelling te krijgen 2) Dagelijks gebruik met af en toe Off Road 3) Wil een degelijke en betrouwbare auto die elke dag start en met een beetje geluk met een acceptabel verbruik.
  3. Dan zal het 600 Nm zijn. Is al een tijdje geleden dat ik dat artikel heb gelezen.
  4. Ik weet het van de T 150 en Dana 20, maar hoop nog op puristen.😃😃 De AX15 wordt nog gereviseerd met een HD set. Dan bestand to 600 lb/ft. En de Jeep wordt ook omgebouwd naar gas, vandaar de Quadrajet. Maar ik wil ook de vernaggelde kop vervangen. Achterste boutgat waar de bout van het inlaatspruitstuk in moet is open geknapt. Dus deze kan niet meer op kracht aangedraaid worden.
  5. Mijn Jeep is totaal (Body off) gerestaureerd en gereviseerd. Motor heeft na revisie nog maar 2100 km gereden. Maar de motor is origineel gereviseerd, dus niks geen aanpassingen of hoog compressie zuigers. Mijn T150 en Dana 20 zijn er inmiddels er ook onderweg. Beide ook gereviseerd en te koop. Weet jij toevallig het globale verbruik van een 5.2? In mijn beleving zou een MPI zuiniger moeten zijn dan een throttle body injectie.
  6. Kijk! Dat zijn tips waar ik iets mee kan. Ook aan de 5.2 heb ik al zitten denken , andere optie die ik nog overweeg is om de 304 met de AX15 te houden, maar dan met 360 koppen (Het revisiebedrijf heeft 1 kop een vernaggeld). Er zit nu een Edelbrock Performer op. De Holley eraf en gewoon weer een Quadrajet erop. De 304 heeft nu 190 Pk op de wielen, maar Pk's vindt ik niet belangrijk. Het gaat om koppel!
  7. Daarom ben ik nog veel op onderzoek uit. De AX15 moet nog gereviseerd worden en heb een heavy duty revisie set gezien op internet. De assen ben ik niet zo bang voor AMC20 achter met superior 1 piece assen, 4.10:1 overbrenging met Air locker Voor Dana 30 met power lock en ook 4.10:1. Ook in deze worden de steekassen vervangen. Bandenmaat is nu 33", maar wordt 35". Als een 5.9 met een AX 15 in een TJ of YJ kan, dan kan het ook in een CJ!
  8. Weet je dat zeker? Er staat een filmpje op you tube waar ze dat doen. Er moet alleen een ander price as lager in de krukas. Maar ik ben nog op onderzoek uit, ik weet nog niet helemaal wat ik wil, dus zit nog veel op internet te snaaien om te kijken wat wijsheid is.
  9. Er bestaan hardtops voor de cj 5, moeilijk te vinden, maar ze bestaan!
  10. Zekers een leuk project en heb gelukkig geen haast. Dus alles op mijn dooie gemakkie uitzoeken. De ruimte gaat nog komen in het voorjaar, op dit moment is de garage erg smal en lang ongeveer 4 breed en 12 lang, daar komt in het voorjaar 3 meter lengte bij. De achteras is al intern versterkt, de vooras moet ik nog. Na 5 herseninfarcten twijfel ik heel erg of het een automaat moet worden of dat ik de AX 15 blijf gebruiken. Dit ivm linkse uitval en krachtverlies (koppeling). Maar ik blijf lekker alles verder uitpluizen en al doende komt het antwoord vanzelf wel. We blijven positief en doorgaan!!
  11. Geen Chevy om de simpele reden; Chevy is te gewoon, hou het bij mopar😃, en omdat ik mijn adapters al zelf heb gemaakt. Ik heb hier een AX 15 liggen met de Dana 300 er al aan. Deze bak past achter de 5.9 zonder adapters, maar ik twijfel nog een beetje tussen auto of handbak. Wat de assen betreft, de achteras is al helemaal klaar, de vooras moet nog. Wil je de 5.9 eventueel verkopen?
  12. Ik zoek dus een complete motor met bak, met bekabeling en ECU en benzinepomp. De tussenbak is niet nodig. Ik ga een Dana 300 gebruiken!
  13. Even een update: Het hele verhaal gaat niet door. Diegene waarvan ik de motor en bak kon kopen heeft alles aan een opkoper verkocht.😠 Ik ga het nu wat simpeler oplossen. Dus nu op zoek naar een complete 5.9 met bedrading en computer en met automaatbak uit een Grand. TC heb ik niet nodig!
  14. Klopt helemaal, mijn pc was al geïnfecteerd, maar alles is weer opgelost nu Inmiddels wel de pinout gevonden, maar heb meer nodig.
  15. Dank je Ab, Dat klopt (Helaas) Ik was bezig met een ax15/Dana 300 comboachter de AMC 304, maar weer veranderd van planning Het wordt nu een 5.7 Hemi met automaat uit een 2011 WK, maar wel met de dana 300! Alles komt nog hier op het forum.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...