Spring naar bijdragen

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 23/09/2017 in all areas

  1. Fijne feestdagen Jeepers, en een gezond en gelukkig 2024 toegewenst!
    3 points
  2. Nieuwe Smittybilt voorbumper met bullbar geplaatst. Volgende klus LPG tank wisselen. Deze is behoorlijk verroest en al 2x bij de APK door de keurmeester aangegeven als opmerking.
    2 points
  3. Wat ik nu toch heb, ik snap er niets van. Gisterenavond laat was ik na het werk nog even tanken met de Jeep. Omdat ik moe was, lette ik even niet goed op en gebruikte mijn Jeep Club pas in plaats van mijn bankpas. Het apparaat vroeg gewoon zoals altijd mijn pincode en daarmee kon ik gewoon tanken! Staat mijn bankrekening dan gekoppeld aan mijn Jeep Club lidmaatschap? Nu heb ik net op de bankrekening gekeken en het is niet afgeschreven! Weet iemand hoe dat kan? Komt die afschrijving nog? Of betaalt de Jeep Club nu de rekening? Dat wil ik niet. Of moet Shell nu betalen? Dat vind ik iets minder erg..... Ik snap er niets van en hoor graag hoe dat kan. Doe maar een Pb tje als je meer weet want het is natuurlijk niet de bedoeling dat iedereen gaat tanken op kosten van de Jeep Club of Shell. Siert.
    2 points
  4. Tijdje terug een split bench gekocht omdat mijn derde kind aanstaande is. Deze was natuurlijk in staat van ontbinding maar de bekleder heeft deze vakkundig hersteld. Nu biedt de cj plek voor 2 volwassenen en 3 Kids. Gister even gemonteerd en nu wachten op goed weer..
    2 points
  5. Na 5 jaar in de hoek te hebben gestaan afgelopen zomer besloten de xj klaar te maken voor DJC2020. Werk zat hem in de voortrein. Dana30 hp geplaatst en voorzien van wj knuckles, tierod flips en wj remmerij(akebono's), heb deze swap al eerder op de zj uitgevoerd. De week voor djc probleemloos door de apk. Na aanwezig te zijn geweest op 5 edities djc dit jaar voor het eerst met een jeep, tot groot plezier van de kids. Hebben we toch maar mooi mee gepakt in deze tijd.
    2 points
  6. Hier alsnog een foto van de bumper😉
    2 points
  7. Eerst even voor Yur1: Check even Tyra in Bunschoten. Die kunnen alles leveren en maken en monteren ook uitlaten. Dan MJay: De FlowMaster 44 is een demper. Die hangt bij een ZJ voor de achteras. Vanaf de demper loopt er een pijp over de achteras naar achteren en daar zou je, afhankelijk van de dikte van die pijp, elk eindstuk op kunnen monteren. Ik begrijp dus je vraag niet of er een sierstuk bestaat dat op de FM44 past. Die twee staan, in mijn ogen, los van elkaar. Ik ben prima tevreden over mijn Kolak 3" systeem. Echter, er zijn twee puntjes: - Die Flowmaster Super 50 vind ik net te veel van het goede. Ik heb al een maatje stiller liggen (de FlowMaster 70, 53072, gekocht bij Tyra) alleen die moet nog geinstalleerd worden. - Bij de montage van de headers hebben we er niet voldoende op gelet dat we die zo hoog mogelijk hebben gemonteerd. Dat zal wel cm-werk (of mm-werk) zijn, maar nu komt bij flink gasgeven de header tegen een van de controll arms aan. Dat moet ook nog gefixed worden. Verder ben ik in staat om op een mooie dag de auto te starten en er gewoon op mijn stoeltje naast te gaan zitten om te genieten van het geluid 😂
    2 points
  8. Hierbij wat foto's van afgelopen zaterdag de 21 december. https://pd2rkg.com/2019/12/21/jeep-club-nederland-21-december-2020-remember-the-rebel
    2 points
  9. zijn al weer ff terug, maar is goed bevallen. ruim 5000 km in 3 weken. Denemarken overtocht naar Noorwegen, stuk noordelijk gereden tot Flam en Gudvangen, vandaar afgezakt naar Zweden, via Oslo naar de oostkust afgezakt naar het zuiden en via de brug bij Malmo weer naar huis.
    2 points
  10. Wij kunnen er wel zijn - nieuwe is gisteren geleverd - toch een beetje trots
    2 points
  11. Weer een stap verder, dakdragers van RhinoRack gemonteerd. Niet voor deze vakantie, maar gelijk ook de afneembare trekhaak van brink vervangen door een vaste verlaagde van ASP eberle. (De afneembare zat te hoog voor de sleurhut) Gelijk de nummerplaat zo hoog mogelijk gemonteerd en een cm of 3 van de bumper afgezaagd, afgewerkt met een zwart kunststof hoekprofieltje. Tevens tent gereserveerd en overtocht geboekt van hirtshals naar kristiansand. Nu nog grof een route plannen, maar de basis staat 😉
    2 points
  12. Ondertussen wat wijzer geworden, bij een verhuurbedrijf van daktenten in Baarn geweest. Goede uitleg gehad, en bij het zien van de tenten overstag gegaan. Zijn van plan een ruime tent te huren , die goed op de 2 deurs past. iig niet te klein dus bij minder weer wel wat leefruimte. Ook gelijk een dakdraag systeem besteld, en gisteren binnen gehad. Een backbone systeem van Rhino Rack, nu nog ff wachten op wat beter weer voor de montage. Rest nu nog ff verlof goedgekeurd krijgen, tent reserveren en overtocht plannen 😊 Route eerste deel al een beetje in beeld, via noord Denemarken naar zuid Noorwegen. Van daar uit stukje naar noord/west, deel kust en langs Fjorden oostwaarts naar Zweden. maar dat duurt nog ff 😉
    2 points
  13. Dat is een mooie combinatie. Dit is de onze:
    2 points
  14. Wij rijden al jaren met de BFG AT onder onze “straat” Jeeps, zomer en winter. Deze hebben ook de 3Peak Mountain Snow Flake classificering. Gemiddeld rijden wij er 75.000km mee voor dat ze aan vervanging toe zijn. Fijne band zowel in natte, droge, sneeuw en lichte offroad omstandigheden. Wel iets meer afrolgeluid en rolweerstand dan een straatband. 235/45R19 is wel een incourante maat, je zou kunnen overwegen naar een meer gangbare maat te gaan. Zelfs bij een grote Duitse bandenboer vindt ik er geen met all-seasons, alleen winter of zomer band. https://www.offroadreifen.com/programme/tire_by_size.php
    2 points
  15. Bijgevoegd een foto van mijn jeepie.
    2 points
  16. Banden Velgen en de JKS veren, weer helemaal klaar. Ok een Jeep is nooit klaar, daar hebben jullie een punt 🙂
    2 points
  17. Hoi. Na tijdje toch weer een jk gekocht ben er blij mee. Heb er wel de juiste zomer voor😃
    2 points
  18. Bram, weet je zeker dat je nu 3.07 hebt? Ik denk het nl niet. Even tanden tellen voor de zekerheid.... Verder, heb je de nodige ervaring en gereedschappen om zelf te re-gearen? Onderschat het niet, als je alleen maar speelt met de Jeep is het misschien niet zo kritisch en kun je een eind komen met een vloeitje, een sigaar en veel Bavaria, maar als je duizenden kilometers wilt rijden met een stille en betrouwbare Jeep moet het wel zorgvuldig gebeuren. Succes, Siert.
    1 point
  19. Welkom! Tja.... twintig jaar.... eigenlijk kan je alles tegenkomen. Vastzittende remmen, lekkage aan het koelsysteem, een motor die vast staat, muizennesten in het luchtfilter, electrische storingen, noem maar op. Doe in iedergeval een nieuwe accu erin, alle vloeistoffen vervangen, en wielen eraf en remmen op werking controleren. Dan maar eens kijken of je m lopend krijgt....
    1 point
  20. Wat fantastisch om te lezen! Mooie foto’s. En de velgen zijn inderdaad erg mooi geworden. Dit model is mijn favoriet voor de XJ. na jouw verhaal krijg ik ook weer zin om te sleutelen. Morgenochtend dus op de autohobbyclub een axle seal en nieuwe backing plate plaatsen aan de bestuurderszijde. Passagierskant had ik een maand geleden al gedaan. Toen ook de backingplate vergeten 😃. Voor de drie 12 point bouten van de wielnaaf gebruik ik overigens de dop CR-V 13 mm. Ik ga de bouten wel gelijk vervangen.
    1 point
  21. Ik zou de massa draad en de massa punten van body naar motor eens goed nazien. Roost vorming of slechte kabelschoen. Ik heb zo al twee keer mensen geholpen die bij de garage al een vermogen kwijt waren aan vreemde storingen.
    1 point
  22. Geen probleem. Zodra ik m doorheb ga ik eerst de bandenmaat instellen. Ik begrijp dat je dan ook de schakelmomenten van de automaat daarmee aanpast. Wat ook kan is pcm aanpassen als je last hebt van flikkerende led koplampen. Nou, ben benieuwd..
    1 point
  23. Denk dat het is opgelost,draad naar de massa via een schakelaar naar de relais die de stroom voorziet aan de injectie pomp en tevens aan de gloeikaarsen ,dan de cpu gereset ,start nu op eerste slag en rijdt goed ,mag niet vergeten de schakelaar af te zetten want dan loopt de batterij plat,natuurlijk is het nog niet koud dus benieuwd als het kouder wordt maar heb er een goed zicht op ,bedankt voor de hulp en intresse
    1 point
  24. Kijk eens op ebay-kleinanzeigen.de .....
    1 point
  25. Leuk en eeg leerzaam om te lezen Jeroen.
    1 point
  26. Mooi filmpje! Zelf heb ik alleen maar mijn koplampen op een bijzondere manier gesteld...... Siert.
    1 point
  27. Gisteren getankt E5 €1.82/l (voorgaande tank ook E5), verbruik 1 op 6.2 4L aut. 33"x12.5......
    1 point
  28. Het heeft even geduurd maar sinds gister staat ie weer buiten op tijdelijke gemonteerde assen(D60rc/Ford10.25) http://ogdak.eu/Zjnaar buiten.mp4
    1 point
  29. kansloze vraag, niemand zal zijn Jeep Wrangler uitlenen of verhuren wetende dat er schade aan komt. Een sloper is al snel een paar 1000 euro waard, laat staan dat je een goede Jeep in elkaar laat rijden. Tip : huur er eentje en sluit een goede allrisk verzekering af 😉
    1 point
  30. Zoek eens naar onderleg bies, of kraal rubber. Meestal wel verkrijgbaar bij camper/carrosserie bouwers.
    1 point
  31. 12 poorts injectoren geplaats en stoelverwarming gemaakt. gc loopt netjes stationair, maar ik merk niet veel verschil met de standaard injectoren. stoelverwarmingen gemaakt en geprobeerd te maken. Mijn vrouw zit er nu half warmpjes bij maar ik nog niet. De verbindingen het verwarmingselmement lijken nu in orde te zijn. Dus nu de schakelaars maar eens doormeten. bijrijdersstoel.mp4 bestuurdersstoel.mp4
    1 point
  32. In het kader `wat heb je vandaag gedaan` 🙂
    1 point
  33. Oliedruk probleem opgelost. Sinds 2 weken een "check gauges" melding en een hele lage oliedruk op de meter. Balen......maar opgelost. Stekker van de zender, contactspray en opgelost. Soms is het leven simpel.
    1 point
  34. Van een foto is lastig te zien het lijkt van hoger te komen dan de carterpan. Je zou even rond het kleppendeksel kunnen kijken of aan die hele kant van boven naar beneden. Ik weet niet of er nog leidingen lopen aan die kant.
    1 point
  35. 1 point
  36. Probeer Boris eens. Www.cherokeeparts.nl Heeft ook Grand onderdelen.
    1 point
  37. We zijn bezig de server en het forum te upgraden en dat is elke keer weer een uitdaging. De server is weer helemaal up-to-date maar het forum werkt nog niet echt mee. Als de boel uit de lucht gaat... we zijn ermee bezig. Tip... Als je van plan bent een heel verhaal of verslag te gaan typen, maak even een kopie De kans is groot dat het forum standaard blauw wordt en er iets anders uit gaat zien, er schijnen errors in de lay-out te zitten.
    1 point
  38. Koperen vriespluggen ipv de ijzeren variant, goede keus!
    1 point
  39. normaal gesproken kun je gewoon ontluchten, en ontlucht jouw ABS gewoon met de rest mee. het is misschien wel verstandig om met een vacuum ontluchter te ontluchten, want als de hoofdremcilinder leeg is en je gaat pompen heb je kans dat deze stuk gaat.
    1 point
  40. Met pijn in mijn hart verkoop mijn zeer goed onderhouden Jeep Grand Cherokee 5.9 ZJ Limtied LX. De auto is ook geschikt om zakelijk als Youngtimer te rijden (35% bijtelling over reële waarde). Kleur: Platinum Metallic. De prijs is € 7950,-- De auto heeft al het onderhoud gehad en heeft niet alleen alle opties maar ook een hele reeks aan reserve onderdelen. De 5.9l V8 klinkt van zichzelf al geweldig maar door een speciale uitlaat en luchtinlaatsysteem nog donkerder en mooier. De auto is nooit off road gebruikt of is 'verprust' met LPG! Geen roest, onderkant als nieuw en nog vele jaren plezier! Trekhaak voor trekken van 3500 kg (op kenteken). Zeer net interieur met originele matten, kalfslederenbekleding, sunroof enz. Alle onderhoudsbeurten gehad (deels in eigen onderhoud). altijd de originele olie gebruikt voor assen en bakken. Bonnetjes aanwezig. - Nieuwe remschijven, remblokken en remklauwen (gereviseerd) - Nieuwe rembekrachtiger - Nieuwe koelradiator - Nieuwe Spanrollen - Full Bore 3" Uitlaat - AEM luchtinlaat met speciaal open luchtfilter en waterbestendige filterhoes. Origineel filter is aanwezig - Nieuwe koplampen en achterlichten (clear-red) met LED knipperlichten (heel subtiel), originele achterlichten aanwezig. - Nieuwe stuurpomp - Nieuwe stabilisatorstangen en -rubbers voor en achter - Mooie winterwielenset (Jeep Y-Spoke velgen) met nieuwe Nokian WR-SUV3 banden maat 235-70-r16h - Mooie zomerbanden set (originele 5-spaaks velgen van de 5.9 LX) met nieuwe Nokian Line Suv 235-70-r16h banden. - Volwaardig reservewiel (5 spaaks originele alu-velg) met ongebruikte band. Zeer veel onderdelen aanwezig, waaronder: - Volledige dakraam (de huidige klemt soms) - Attenne, Rubbers, Remklauwrevisieset - Haynes repair Manual - Startmotor, Stuurpomp, rechter buitenspiegel - Diverse slangen - Originele olie van Mopar enz. Opties o.a.: - Elektrische stoelen met geheugen (2 standen) - Twee sets sleutels met afstandbediening aanwezig - Startblokkering - Getint glas - Open dak (schuif/kantel) - Verwamde en elektrisch bedienbare buitenspiegels - Zwarte verlours hemelbekleding - Centrale portiervergendeling met afstandsbediening - Elektrische ramen voor en achter met kinderslot - Trekhaak (3500kg op kenteken) - Stuurbekrachtiging - (Kalfs)lederen bekleding met voor- en achter middenarmsteunen. - Orginele Infinity Gold stereo met cassetterecorder met aansluiting voor MP3, Iphone (via headphone jack)., Klinkt geweldig. Een auto voor de liefhebber en ik hoop ook dat die daar heen gaat. Auto is geschorst maar op eigen terrein wel proef te rijden. Meer info en foto's beschikbaar op aanvraag.
    1 point
  41. Hey die oranje Jeep heb ik een paar weken geleden zien rijden in Den Haag! Super mooie kleur, heb je misschien meer foto's? Wat betreft het gebonk, lastig te zeggen, kan van alles zijn. Kruisje, kogeltje, draagarmrubber.... Wat betreft het verhogen, hier zijn verschillende mogelijkheden voor. Het goedkoopst is om hem met pucks te verhogen, dan ben je met rond de €150,- klaar maar zit je op ongeveer 2,5". Je kunt ook een complete kit nemen, met veren, draagarmen, trackbars, schokbrekers, sja dan zit je al gauw op €2000,-....
    1 point
  42. Na een zeer drukke periode is de wrangler eindelijk klaar. Vandaag mogen testen in Heerde bij wintertreffen. Na nog wat probelemen met de benzine en onsteking is voor de rest alles in orde. Aankomende week nog even sleutelen en dan het volgende weekend weer terug naar Heerde om nogmaals te testen. Voor nu nog even een foto van het eindresultaat.
    1 point
  43. volgens mij heb ik die nog 1 liggen
    1 point
  44. Nice! Heb ik gelijk maar toegevoegd aan de To Do lijst!
    1 point
  45. 1 point
  46. Ik denk dat het ornament na 10 jaar wel verkocht is.
    1 point
  47. Een kale 4.0 motor van een Yj 1993 te koop met 125K op de teller. Lekte geen olie! Komt uit een sloper. De motor draaide, starte vlot, maar heeft een lage oliedruk bij warme motor. Prijs 195 Euro.
    1 point
  48. Wegens prive omstandigheden te koop Stoere Jeep wrangler 4.0 High output 6 cilinder met hardtop met een mijlen stand van 73313 dat is tegen de 120000 km het is een keiharde auto weinig roest al het chroom werk ziet er nog goed uit wielen spiegels bumper achterlicht covers , auto is gekeurd tot 13-05-2015 hierbij is een deel van de uitlaat vervangen remschoenen zijn vervangen en nieuwe remleiding achter ( rekening ter inzage ) achter nieuwe cardan as opgekomen alle olie en filters zijn gedaan ( vorige eigenaar) heb ook nog een nieuwe reserveband liggen en achterop reservewiel velg + kleine band ( ivm fietsendrager ) Leren stoelen zwart eku zit ook nog een zwart leren achterbank bij zonder beschadigingen ( staat niet op de foto`s ) verder zit er een alpine radio cd speler in met usb eventueel kicker set over te nemen ( zie foto ) vraagprijs is
    1 point


×
×
  • Nieuwe aanmaken...