Spring naar bijdragen

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 26/04/2017 in Berichten

  1. Fijne feestdagen Jeepers, en een gezond en gelukkig 2024 toegewenst!
    3 points
  2. Nieuwe Smittybilt voorbumper met bullbar geplaatst. Volgende klus LPG tank wisselen. Deze is behoorlijk verroest en al 2x bij de APK door de keurmeester aangegeven als opmerking.
    2 points
  3. Wat ik nu toch heb, ik snap er niets van. Gisterenavond laat was ik na het werk nog even tanken met de Jeep. Omdat ik moe was, lette ik even niet goed op en gebruikte mijn Jeep Club pas in plaats van mijn bankpas. Het apparaat vroeg gewoon zoals altijd mijn pincode en daarmee kon ik gewoon tanken! Staat mijn bankrekening dan gekoppeld aan mijn Jeep Club lidmaatschap? Nu heb ik net op de bankrekening gekeken en het is niet afgeschreven! Weet iemand hoe dat kan? Komt die afschrijving nog? Of betaalt de Jeep Club nu de rekening? Dat wil ik niet. Of moet Shell nu betalen? Dat vind ik iets minder erg..... Ik snap er niets van en hoor graag hoe dat kan. Doe maar een Pb tje als je meer weet want het is natuurlijk niet de bedoeling dat iedereen gaat tanken op kosten van de Jeep Club of Shell. Siert.
    2 points
  4. Tijdje terug een split bench gekocht omdat mijn derde kind aanstaande is. Deze was natuurlijk in staat van ontbinding maar de bekleder heeft deze vakkundig hersteld. Nu biedt de cj plek voor 2 volwassenen en 3 Kids. Gister even gemonteerd en nu wachten op goed weer..
    2 points
  5. Na 5 jaar in de hoek te hebben gestaan afgelopen zomer besloten de xj klaar te maken voor DJC2020. Werk zat hem in de voortrein. Dana30 hp geplaatst en voorzien van wj knuckles, tierod flips en wj remmerij(akebono's), heb deze swap al eerder op de zj uitgevoerd. De week voor djc probleemloos door de apk. Na aanwezig te zijn geweest op 5 edities djc dit jaar voor het eerst met een jeep, tot groot plezier van de kids. Hebben we toch maar mooi mee gepakt in deze tijd.
    2 points
  6. Hier alsnog een foto van de bumper😉
    2 points
  7. Eerst even voor Yur1: Check even Tyra in Bunschoten. Die kunnen alles leveren en maken en monteren ook uitlaten. Dan MJay: De FlowMaster 44 is een demper. Die hangt bij een ZJ voor de achteras. Vanaf de demper loopt er een pijp over de achteras naar achteren en daar zou je, afhankelijk van de dikte van die pijp, elk eindstuk op kunnen monteren. Ik begrijp dus je vraag niet of er een sierstuk bestaat dat op de FM44 past. Die twee staan, in mijn ogen, los van elkaar. Ik ben prima tevreden over mijn Kolak 3" systeem. Echter, er zijn twee puntjes: - Die Flowmaster Super 50 vind ik net te veel van het goede. Ik heb al een maatje stiller liggen (de FlowMaster 70, 53072, gekocht bij Tyra) alleen die moet nog geinstalleerd worden. - Bij de montage van de headers hebben we er niet voldoende op gelet dat we die zo hoog mogelijk hebben gemonteerd. Dat zal wel cm-werk (of mm-werk) zijn, maar nu komt bij flink gasgeven de header tegen een van de controll arms aan. Dat moet ook nog gefixed worden. Verder ben ik in staat om op een mooie dag de auto te starten en er gewoon op mijn stoeltje naast te gaan zitten om te genieten van het geluid 😂
    2 points
  8. Hierbij wat foto's van afgelopen zaterdag de 21 december. https://pd2rkg.com/2019/12/21/jeep-club-nederland-21-december-2020-remember-the-rebel
    2 points
  9. zijn al weer ff terug, maar is goed bevallen. ruim 5000 km in 3 weken. Denemarken overtocht naar Noorwegen, stuk noordelijk gereden tot Flam en Gudvangen, vandaar afgezakt naar Zweden, via Oslo naar de oostkust afgezakt naar het zuiden en via de brug bij Malmo weer naar huis.
    2 points
  10. Wij kunnen er wel zijn - nieuwe is gisteren geleverd - toch een beetje trots
    2 points
  11. Weer een stap verder, dakdragers van RhinoRack gemonteerd. Niet voor deze vakantie, maar gelijk ook de afneembare trekhaak van brink vervangen door een vaste verlaagde van ASP eberle. (De afneembare zat te hoog voor de sleurhut) Gelijk de nummerplaat zo hoog mogelijk gemonteerd en een cm of 3 van de bumper afgezaagd, afgewerkt met een zwart kunststof hoekprofieltje. Tevens tent gereserveerd en overtocht geboekt van hirtshals naar kristiansand. Nu nog grof een route plannen, maar de basis staat 😉
    2 points
  12. Ondertussen wat wijzer geworden, bij een verhuurbedrijf van daktenten in Baarn geweest. Goede uitleg gehad, en bij het zien van de tenten overstag gegaan. Zijn van plan een ruime tent te huren , die goed op de 2 deurs past. iig niet te klein dus bij minder weer wel wat leefruimte. Ook gelijk een dakdraag systeem besteld, en gisteren binnen gehad. Een backbone systeem van Rhino Rack, nu nog ff wachten op wat beter weer voor de montage. Rest nu nog ff verlof goedgekeurd krijgen, tent reserveren en overtocht plannen 😊 Route eerste deel al een beetje in beeld, via noord Denemarken naar zuid Noorwegen. Van daar uit stukje naar noord/west, deel kust en langs Fjorden oostwaarts naar Zweden. maar dat duurt nog ff 😉
    2 points
  13. Dat is een mooie combinatie. Dit is de onze:
    2 points
  14. Wij rijden al jaren met de BFG AT onder onze “straat” Jeeps, zomer en winter. Deze hebben ook de 3Peak Mountain Snow Flake classificering. Gemiddeld rijden wij er 75.000km mee voor dat ze aan vervanging toe zijn. Fijne band zowel in natte, droge, sneeuw en lichte offroad omstandigheden. Wel iets meer afrolgeluid en rolweerstand dan een straatband. 235/45R19 is wel een incourante maat, je zou kunnen overwegen naar een meer gangbare maat te gaan. Zelfs bij een grote Duitse bandenboer vindt ik er geen met all-seasons, alleen winter of zomer band. https://www.offroadreifen.com/programme/tire_by_size.php
    2 points
  15. Bijgevoegd een foto van mijn jeepie.
    2 points
  16. Banden Velgen en de JKS veren, weer helemaal klaar. Ok een Jeep is nooit klaar, daar hebben jullie een punt 🙂
    2 points
  17. Hoi. Na tijdje toch weer een jk gekocht ben er blij mee. Heb er wel de juiste zomer voor😃
    2 points
  18. afgelopen vakantie in de Spaanse pyreneeen, dacht dat er vast wel iemand is die dit leuk vindt
    2 points
  19. Nog meer voor de liefhebber, Ikea heeft een prachtig geïnspireerd XJ bed
    2 points
  20. Was veel te laat thuis van werk helaas. 3 van de 4 wielen geinstalleerd. Morgen even de remmen doen en een stukje rijden. Leuk om te horen van de buurman dat de Jeep er goed uit ziet!
    2 points
  21. Ik zie t allemaal wel gebeuren en ik ga er niet vanuit dat t goedkoper gaat worden met 5000 km per Jeep per jaar. Dan kan t niet tegenvallen En ik geniet voorlopig nog van m'n V8, tot de laatste pomp sluit in NL
    2 points
  22. Welkom! Tja.... twintig jaar.... eigenlijk kan je alles tegenkomen. Vastzittende remmen, lekkage aan het koelsysteem, een motor die vast staat, muizennesten in het luchtfilter, electrische storingen, noem maar op. Doe in iedergeval een nieuwe accu erin, alle vloeistoffen vervangen, en wielen eraf en remmen op werking controleren. Dan maar eens kijken of je m lopend krijgt....
    1 point
  23. Gisteren mijn eerste onderdelen opgehaald bij Jeepparts. Zitten op nog geen 10 minuten afstand van mij. Ik ga ook alle vloeistoffen (en filters) vervangen. Dinsdag komen die aan en dan kan ik de komende week gaan sleutelen! Jeroen
    1 point
  24. Als je sleutelen hier ook onder schaart dan hoort deze er ook bij..
    1 point
  25. Zoek eens naar onderleg bies, of kraal rubber. Meestal wel verkrijgbaar bij camper/carrosserie bouwers.
    1 point
  26. Ik had laatste wat schade ik ik wilde laten maken aan mijn dochter haar 206cc en heb op onderstaande site foto's geplaatst met gegevens Ik kreeg diverse offertes met grote verschillen en heb toen een partij gekozen. Daarna langs gegaan en een afspraak gemaakt. Was een gewone grote plaatwerker. Alles perfect gemaakt. Verschil in prijs was echt groot tussen de 4 aanbiedingen die ik kreeg. https://www.fixico.nl/
    1 point
  27. Zorg voor een werkend mistachterlicht.
    1 point
  28. thnx! ondertussen ook deze gevonden: 1998 FSM mentions the following alternators:* 4.0 117 amps (56005685)* 4.0 136 amps (56005686)* 5.2 117 amps (56027912)* 5.2 136 amps (56027913)* 5.9 150 amps (56041394AA)
    1 point
  29. Netjes. 👍. Handig dat de haak ook nog een standje hoger kan worden vastgezet. Bob
    1 point
  30. Een simpel maar een voldoenend klusje, vandaag een nieuwe trekhaak geïnstalleerd. Voor wie geïnteresseerd is in de trekhaak; het is een GDW en deze paste verder goed. De kwaliteit was ook prima, alles recht en met goede bouten. De poedercoat had wel wat krassen van het transport en heb hem daarom eerst in de hammarlack gezet.
    1 point
  31. Lpg verdamper. Domme vragen bestaan niet, wel domme antwoorden. 😄
    1 point
  32. Hardstikke leuk, een Scrambler erbij in Nederland! Maar..... ga alsjeblieft eerst langs een goede dinitrol meneer voordat je een meter van het asphalt af gaat!
    1 point
  33. Vast interessant voor sommigen onder ons
    1 point
  34. En nog eentje..... Jeep cherokee 4.0i motor en automaatbak € 600,00 http://link.marktplaats.nl/m1449382223
    1 point
  35. Mijn 'probleem' was anders; ik had nauwelijks olie in mijn filter toen ik olie wisselde. Laatst, toen ik de headers aan het monteren was, is het filter er weer af geweest en toen zat het wel vol met olie, dus ik weet niet wat er daarvoor mis was (en mijn oliedruk staat nooit onder de 2,5 bar).
    1 point
  36. Na 1,5 jaar is het dan eindelijk zo ver. De huidige uitlaat is op en de nieuwe 3" Kolak uitlaat gaat eindelijk gemonteerd worden. De set bestaat uit de volgende onderdelen: Doug Thorley headers, p/n THY-630Y-C Kolak 3" mandrel bent ZJ pipe Magnaflow cat, p/n 94039 Flowmaster Super 50 series demper, p/n 53057 Magnaflow 3" sierstuk, p/n 35113 Foto's van na de installatie volgen volgende week.
    1 point
  37. Hier wel, bij de Jeepclub vast ook. 😉 Inschrijven doe je hier: http://www.jeepclub.nl/Inschrijfformulieren/2019/Startersdag-2019/startersdag-2019.html
    1 point
  38. Update: N.a.v. jullie opmerkingen over de het wel of niet goed "zetelen" van de kleppen toch nog even getest met wat wasbenzine. En wat blijkt? 9 van de 12 kleppen lekken toch nog héél licht. Nu is dit in mijn beleving een kleine test die niet helemaal te vergelijken is met de werkelijkheid daar de kleppen door de druk, die in de cilinders aanwezig is, beter dichten. Maar goed, toch maar het zeker voor het onzekere genomen en alle kleppen weer gedemonteerd en opnieuw geschuurd met enkel de fijne pasta. Daarna de kleppen onder olie gezet en ruim 24 uur laten staan. Na deze test geen lekkage meer geconstateerd en kan nu met zekerheid zeggen dat het goed zit. Zodra de motor wat km heeft gemaakt sluiten de kleppen 100% af. Hierbij wat foto's: Demonteren van de kleppen. Op onderstaande foto zijn de kleine houdertjes goed te zien. Deze heb ik voorzien van een klein beetje vet om ze "vast" te plakken aan de klepsteel. Zonder dit vet is het bijna niet mogelijk om de houdertjes op hun plek te houden. Nog een foto van het hele gebeuren. Na het opnieuw schuren van de kleppen deze weer gemonteerd en onder de olie gezet. Resultaat was na 24 uur bevredigend. En dan nog even 2 foto's van het blok welke inmiddels is op geboord. Deze verwacht ik toch wel één dezer dagen terug.
    1 point
  39. Het zijn wel gave dingen hoor. Onze eerste jeep was ook een compass Daarna volgde al snel een renegade, een TJ en sinds kort een JK. Pas maar op dus, het jeepvirus kan nogal snel om zich heen grijpen
    1 point
  40. Waarschijnlijk gaat dit om een Amerikaanse uitvoering, als het alarm daarvan afgaat knipperen die met de koplampen. Alarmsysteem/startonderbreking op een Amerikaanse uitvoering van de ZJ is redelijk makkelijk te omzeilen.
    1 point
  41. De laatste tijd zijn er regelmatig storingen, een http-error. We proberen het probleem definitief op te lossen.. Tijdelijk kan ik het redelijk snel fixen (binnen 5 minuten), reageer dan even via facebook op Jeepforum als het forum eruit ligt.
    1 point
  42. Ik denk dat het ornament na 10 jaar wel verkocht is.
    1 point
  43. Of gewoon lekker cheap en kijken of het een beetje wil passen? https://www.lidl-shop.nl/ULTIMATE-SPEED-Autobeschermhoes/p100223692?gclid=EAIaIQobChMIlNLQ5Kfw1wIVyuMbCh3pzANGEAQYASABEgL6TPD_BwE
    1 point
  44. Yoshte, bedankt voor je reactie. Je hebt inmiddels een PM. (persoonlijk bericht) Of je contact met Albert wilt opnemen, liefst per telefoon. Alvast bedankt en groet Roo
    1 point
  45. dynamo al door gemeten. of deze wel stroom opwekt.
    1 point
  46. Ik rij ook dagelijks in mijn Wrangler YJ uit '89 met banden maat 31x 10,5 Verbruik is 1 op 5 met stadsverkeer. Bijtijds gas loslaten en auto rolt flink door. Met snelheden tussen 80-90 km/h haal met gemak 1 op 8,5. Soms laat ik de auto staan, dan kan ik de dag erop weer rijden wat ik wil😄. Fun factor is het belangrijkste! Zoals eerder gezegd geen haast hebben👍
    1 point
  47. Lierbediening met hoofdschakelaar, lekker droog onder de motorkap. Hi-Jack steun voor op de motorkapscharnieren geknutseld, en krik kan er weer op.....
    1 point
  48. hallo jeepers Ik heb net met de onderdelen catalogus van nico's part supply kijk en vergelijk:blink: gedaan en dan moet de versnellingsbak een T176 4 speed zijn. De tussenbak moet een DANA 300 zijn. Rest alleen de vraag nog of deze 80w90 olie er op kan gr. Theo
    1 point


×
×
  • Nieuwe aanmaken...